Cinzia en Optimist; ik duim mee voor jullie morgen! :thumbup: :thumbup:
Hey Cinzia! Hoe was het? Ben zooo benieuwd.
Hoi hoi,
fm was helaas niet zoals ik zelf gehoopt en gedacht had.
Maandags had ik 1 follikel van 10 en 1 van 11 mm.
Gisteren (dus 3 dagen later!), waren ze 11.3 en 13.5 mm.
Ze zij dus (weer) langzaam gegroeid, namelijk 1.5mm in 3 dagen tijd, terwijl ze eigenlijk 1.5mm per dag horen te groeien!!
Moest vanaf gisteren ipv 50 eenheden, nu 75 eenheden gaan spuiten.
Baal wel een beetje, ben namelijk een beetje bang dat het deze cyclus weer zo lang gaat duren als de laatste keer (nl. 2 maanden) en dat het verhoging na verhoging wordt met als eindresultaat: overstimulatie…
Moet dinsdag terugkomen (dan cyclusdag 19!).
We zullen zien, blijf toch proberen positief te zijn.
Optimist, hoe was jou allereerste fm?
En hoe is het met de andere dames hier?!
Fijn weekend alvast!
XX
Hier even de balen… Gisteren voor de 2de fm geweest. Toen zei ze dat ze iets minder hard waren gegroeid als verwacht (18,5 mm) en dat ik zondagavond de pregnyl moest laten zetten.
Maar nu heb ik vannacht een migraine aanval gehad en die krijg ik alleen als ik m’n eisprong heb. Kan dat of is dat niet mogelijk?
Optimist, ik neem aan dat je dan as maandag de IUI krijgt? Dan kan het nog gewoon op tijd zijn hoor! Als je je LH-stijging nu hebt (en hiervan de migraine), dan is de dag erop pas je ei gesprongen. Als je het zeker wil weten kun je natuurlijk gewoon een ovulatietest doen.
Cinzia, ik kan me je huivering voorstellen. Maar probeer je positiviteit vast te houden, meid!
Ik ben eindelijk de 12-weken grens gepasseerd :dance: . Durf stilaan te genieten van mijn zwangerschap (ondanks de nog steeds bestaande misselijkheid en vermoeidheid die ik volgens mij op de koop toe moet nemen)
Suc6 meiden! Ik leef met jullie mee hier :thumbup: :thumbup:
Maria77; Geniet er lekker van! Ik kan me voorstellen dat dat in het begin moeilijk is. Dat hoort er een btje bij denk ik als je wat meer moeite hebt moeten doen… Na 3 maanden gaat de misselijkheid toch meestal weg?
Cinzia; succes morgen, ik ga wederom voor je duimen!
Gisteravond de pregnyll gehad. Heb sterk het gevoel dat het te laat is maar ok. Klopt het dat als je de pregnyll hebt gehad dat je je eisprong dan niet binnen 38 uur kan hebben? Morgen in ieder geval voor de IUI…spannend…
Succes iedereen!!
Na de pregnyl heb je volgens mij binnen 48u je eisprong, tenzij je ‘natuurlijke’ LH-piek eerder is.
Succes morgen!
Optimist succes morgen!!!
Denk aan je en :thumbup: :thumbup: voor een goede afloop.
Liefs, Chantal
Mijn gyn zegt dat als je Pregnyl hebt gezet, je altijd binnen 36 - 40 uur na de Pregnyl je eisproing hebt.
Vandaar dat als je de IUI hebt, dat die ook altijd gepland is tussen die 36 - 40 uur.
Zelf moest ik altijd Pregnyl zetten pregnyl) om 18.15u en 1.5 dag later om 10.15u heb ik dan de IUI (dus 40uren na Pregnyl)
Nu ik zo over IUI praat, krijg ik alweer de kriebels…
Ben echt zo bang dat ik morgen te horen krijg dat mijn follikels amper zijn gegroeid!
Zit morgen al op cyclusdag 19 en heb al verhoogd met Puregon…
Wil ZOOOOOOOOOOOOO graag weer een iui, laatste was 30 november, ben zo toe aan goed nieuws…
We wachten af…
XX
Nou vandaag voor de IUI geweest. Het viel allemaal reuze mee.
Heb er alleen geen goed gevoel over… Maar ja, ik denk dat dat ook een btje komt doordat ik in 2 jaar tijd niet zwanger ben geraakt. Dan denk je toch een btje bij jezelf “en zo moet het dan wel lukken?”. Kan er weinig vertrouwen in hebben, mede doordat ik volgens mij m’n eisprong al had gehad. Moet wel zeggen dat ik vandaag veel last heb gehad van m’n eierstokken, dus wie weet…
Cinzia hoe is je fm gegaan? Heb nog aan je gedacht en voor je geduimd… Heeft het geholpen?
Optimist,
laten we hopen dat het met de eerste IUI meteen raak bij je is!!
Is het misschien een idee als je een week na je IUI bloed laat prikken, om te zien of je daadwerkelijk een eisprong hebt gehad op het moment van je IUI?
Ik moet dat namelijk altijd wel laten doen, geeft voor jezelf een fijn en zeker gevoel.
Mijn fm was wat dubbel.
Mijn baarmoederslijm was 12mm (nog nooit voorgekomen bij mij, dus super!!).
Verder was mijn linkereierstok helemaal leeg, waar dat ene eitje van 12 mm gebleven is, is een raadsel.
Rechts heb ik altijd al 3 cystes zitten en er zat nu 1 naast. Volgens de gyn een follikel.
Deze was 17mm precies.
Moet morgen terugkomen, om te kijken of deze gegroeid is.
Zoja, dan is het een follikel.
Nu maar hopen dat ie gegroeid is en dat ie 18mm is, dan kunnen we eindelijk (na een half jaar) een IUI plannen!!
Ik hou jullie weer op de hoogte!
Hoe gaat het met de andere dames hier?!
XX Cinzia.
Cinzia wat maak jij het spannend! Ben nu echt heel benieuwd hoe het verder gaat. :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Even over die bloedtest…kunnen ze dan zien wanneer ik m’n eisprong heb gehad? Ik denk namelijk wel dat ik 'm gehad heb, maar te vroeg.
Als ze dan kunnen zien of ik m’n eisprong vandaag heb gehad of niet, dan ga ik dat zeker vragen.
Optimist,
a.d.h.v. zo’n bloedtest, precies een week na de IUI, kunnen ze aan de waarde van je progesteron zien of je precies 1 week ervoor je eisprong hebt gehad.
Is je waarde lager dan 1.5, dan heb je geen of eerder je eisprong gehad. Is ie hoger dan 1.5, dan heb je dus precies 1 week geleden je eisprong gehad.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
Even mijn verhaal (alweer).
Vanmorgen fm. Had een andere gynaecoloog, mijn eigen had een dag vrij.
Toen ik opgeroepen werd, zag ik dan hij een stagiare bij zich had, wat ik al helemaal niks vond, zo’n jonge knul erbij, maargoed.
Deze gynaecoloog kon (ook) niet goed zien of er inderdaad een follikel zat, omdat ie tussen mijn cystes inzat.
Na lang nadenken en kijken, heeft hij besloten dat het WAARSCHIJNLIJK een follikels is, en dat ik vanavond Pregnyl moet zetten.
Om even een lang verhaal kort te maken, ik zat te huilen bij hem, omdat hij wat moeilijk deed en mij dus niet voor de volle 100% kon zeggen of ik een follikel had.
Al met al, vanavond 20.15u Pregnyl zetten en vrijdagochtend 10u zaad inleveren en om 12.15u 4e IUI.
Dan moet ik 2 weken lang Progestan bolletjes vaginaal inbrengen (omdat ik immers 2 keer kort na de IUI al ongesteld werd), en 2 weken na de IUI bloed prikken, zwanger of niet zwanger (heb ik zelf om gevraagd, omdat je met Progestan bolletjes niet na 2 wkn weet of je zwanger bent of niet)
Dus nog een half uurtje, dan mezelf prikken, dooooooooooooooodeng…
(Heb er dus niet een goed gevoel over, straks heb ik totaal geen eisprong en wel 2 weken in de spanning, gadver!!)
XX
Hoi meiden,
Cinzia, wat spannend allemaal zeg! maar ze kunnen toch na de pregnyl nog eens kijken of ie inderdaad gesprongen is? Die cyste blijft tenslotte zitten? Dan weet je tenminste iets meer dan 2 weken lang in onzekerheid.
Optimist, ik kan me je gevoel voorstellen. Ik dacht ook telkens alleen maar negatief over die IUI. Had zoiets van ‘het gaat toch niet lukken’. Houd moed!
Lfs
Maria,
ik moet inderdaad 1 week na de IUI bloed laten prikken om mijn Progesteron waarde te meten, om te zien of ik wel een eisprong heb gehad.
Maar wat ik dan weer niet begrijp, ik moet na de IUI beginnen met Progestan bolletjes vaginaal in te brengen, omdat mijn Progesteronwaarde dus niet goed is.
Hoe kunnen ze aan mijn bloed zien of ik een eisprong heb gehad, als mijn Progesteronwaarde SOWIESO gaat stijgen, door die bolletjes!
Hoe zien zij dat verschil dan, want mijn waarde gaat dus sowieso omhoog, kun je toch niet zien of ik een eisprong heb gehad?
Heb net op de site van Matcare ovulatietesten besteld, nog nooit eerder gedaan.
Hoop ze morgen binnen te krijgen en na de IUI, dus rond 13u, als ik thuiskom, meteen proberen en hopen dat ik dat een positieve test zie. Want dat betekent dan toch dat we op de juiste moment de IUI hebben gehad?
XX
Hallo meiden ik ben weer terug van vakantie en het was genieten!!
Cinzia ze kunnen dmv een inwendige echo zien of je een eisprong hebt gehad, zo deden ze dat bij mij tenminste en dan weet je het dus al veel sneller. Inderdaad meiden blijf hoop houden hoor want het kan dus echt lukken met iui!!! Gisteren de 2e echo gehad bij 11 weken en alles ziet er heel goed uit gelukkig. Suc6 allemaal en de meiden in de wachtweken ik duim extra hard hoor!!
Martensea,
wat heerlijk meid, even weggeweest. En, lekker bruin geworden? Of moet je daar nu om denken?
Ik had gister mijn 4e IUI.
We hadden 6 dgn onthouding, dus we waren beide in spanning of zijn zaad wel goed was.
Mijn mannetje had 11 miljoen (zoveel had hij nog nooit gehad!!), waarvan precies 50% kwaliteit A had, dus heel goed beweeglijk.
Dit werd bij mij ingebracht, wat helaas niet zo goed ging.
De gyn kon eerst mijn baarmoedermond niet vinden, dus veel gefriemel met die eendenbek. Toen ze em gevonden had, wilde ze de eendebek vast zetten, maar bleek dat deze kapot was, en terug schoot. Dit deed ZOOOO zeer!!!
Eendenbek eruit gehaald en nieuwe ingebracht. Wéér zoeken naar mijn b.moedermond en toen ging het wel weer.
Heb alleen de hele dag, avond en nacht zo’n buikpijn gehad! Dit had de gyn al voorspeld, vooral omdat die eendenbek terug schoot.
Maarja, nu 3keer per dag 2 bolletjes vaginaal inbrengen en 2 weken wachten, pfffff…
Oja, had ovulatietesten gekocht van Matcare, en gister gaf deze aan dat ik mijn ovulatie had, dus waarschijnlijk heb ik dan toch een eisprong gehad… Laten we het hopen…
XX
Cinzia, dat klinkt positief. Maar heb je de dag ervoor ook pregnyl gespoten? Verder snap ik wat je bedoelt met bloedprikken. Ik weet niet of je misschien aan de hoogte van de progesteronwaarde iets kunt afmeten? Maar inderdaad een inwendige echo lijkt me het snelst en handigst om te zien om die follikel nu wel of niet gesprongen is.
:thumbup: :thumbup:
Jaja, ik heb woensdagavond Pregnyl gezet en vrijdag hadden we IUI.
Het rare is dat ik vanaf vandaag (2 dgn na IUI), zo’n buikpijn heb, onderin.
Het komt met vlagen en het zijn steken die een paar seconden duren. Is dat normaal? Heb dat namelijk nooit eerder gehad! Gister had ik nergens last van…
Misschien komt het omdat ik vanmorgen ben vergeten die Progestanbolletjes in te brengen? Doe ik elke ochtend om half 8, en vandaag pas om half 11 gedaan. Lijkt mij sterk trouwens dat mijn buikpijn daarvan komt… Nouja, hopelijk gaat het snel over, want die steken doen echt zeer!!
Hoe gaat het met de andere meiden hier?
Liefs, Cinzia.
Heey Cinzia,
Ik heb braaf factor 50 op mn gezicht gesmeerd omdat ik wil voorkomen dat ik n zwangerschapsmasker krijg maar verder ben ik gelukkig wel verkleurd. Super joh 11 mljn zaadjes en die buikpijn…dat had ik ook zo erg na mn iui ik heb ook n paar dagen licht bloedverlies gehad dus het zal er wel bijhoren denk ik. Wel super lomp zeg dat met die eendenbek…
Bij mij konden ze er ook niet bijkomen en hebben ze n verlengstuk moeten gebruiken. Hoe is t met de rest vd meiden?