Mijn mening:
niet weggaan, ik vind het fijn als jullie op dit forum blijven!
Ten eerste omdat het steeds weer een positief bewijs is dat het via de mmm wel gaat lukken en ten tweede omdat ik het persoonlijk leuk en fijn vind om te lezen hoe het met jullie gaat.
Maar…
Kan me juist weer goed voorstellen dat jullie liever hier niet meer schrijven. Het ‘gezeur’ over de IUI, follikelmetingen, etc hebben jullie allemaal al gehad. Jullie gedachten gaan nu heel ergens anders heen…
Dus ik zou het wel begrijpen als jullie hier niet of minder gaan schrijven hoor.
Liefs, Cinzia.
Nou dan durf ik nu met een gerust hart te vertellen dat ook wij (bij 6wk)het hartje hebben zien kloppen!! Zo’n wondertje en zo onwerkelijk dat dit echt binnen in mijn lijf gebeurt! Ik hoop echt zo hard voor jullie allemaal dat jullie dit ook zeer binnenkort gaan meemaken. Inderdaad Cinzia, het geeft wel weer hoop op dat het daadwerkelijk een slagingskans heeft met I.U.I. en dat geeft weer hoop.
Hey Cinzia,
Tsja waarom nu pas. We zijn nu een half jaar geleden voor het eerst bij een gyneacoloog geweest. Toen natuurlijk de bekende onderzoeken met als conclusie: geen bijzonderheden. Onze gyneacoloog vond eigenlijk dat we nog maar eens een paar jaar moesten wachten, maar daar hadden we beiden geen oren naar. M’n leeftijd(32) gaat ook meespelen en we zouden het zo leuk vinden om meer dan 1 kindje te krijgen. Nog ongeveer 2 weken en dan gaat het allemaal beginnen…spannend!
Martensea proficiat!! :dance: Heerlijk he, om bevestiging te krijgen?
Optimist, bij mij was de gynaecoloog nog veel terughoudender hoor! Wij mochten na 2,5 jaar proberen (en waarbij alle onderzoeken goed waren) pas starten met IUI. Ik heb toen, vanwege een promotie, gekozen om het nog een jaartje uit te stellen. Dus nu zijn we ruim 3,5 jaar bezig geweest voor deze zwangerschap. gelukkig ben ik dat nu alweer vergeten
Ik kon het niet laten, maar heb van de week een kleine dopler gekocht (Angelsound). Ik heb het hartje al kunnen horen! 160 keer per minuut ging ie. Ik ga dat niet te vaak doen, maar af en toe in een onzeker moment lijkt me het heerlijk…Tja, met onze voorgeschiedenissen blijft het gewoon spannend.
He meiden, Gefelicitteerd martensea!! Super.
Ik ben er even wat minder…probeer weer es wat meer afstand te nemen…maar merk dat ik er in mijn hoofd ook echt iets minder mee bezig ben. Heb de afgelopen tijd es geevalueerd voor mijzelf en tot de conclusie gekomen dat ik toch elke keer redelijk snel zwanger ben geworden tussen alle complicaties door. Dat geeft toch wel hoop…
Dinsdag de afspraak bij de gyn en oncoloog en verder lekker aan het zwijmelen over de vakantie over 3 weken! Heerlijk.
He meiden, lekker blijven schrijven hier allemaal hoor!
liefs
Ineke
Cinzia voor jou nog een extra knuffel! :hug:
Ineke,
lief van je, dank je wel!
Laat je wel even weten hoe het morgen gegaan is? Sterkte meid!!
Martensea,
super meid, om het hartje te horen van je baby! Wat een wonder he!!!
Hier gaat het wat beter. Ben er wel wat overheen dat overstimulatie heb. Heb mezelf nu voorgenomen dat het de volgende keer wel positief ‘moet’ zijn, want wat er tegen kan zitten, heb ik allemaal meegemaakt!
En mijn laatste IUI was in 2007, dus het mag nu wel weer eens.
Heb gisteren mijn laatste Provera geslikt, nu wachten op ongesteldheid (zal morgen of overmorgen wel gebeuren), en dan meteen bellen met ziekenhuis voor extra inwendige echo.
Bloed, kom maar op, we willen weer beginnen!!!
Liefs!
Succes morgen Ineke! Ik duim voor je. Laat je weten hoe het is geweest?
Cinzia, ja kan me voorstellen dat je ongi nu gewenst is. Kun je tenminste weer van start gaan! En ik ben blij te horen dat het weer vol goede moed is…
Morgen heb ik de tweede echo, dus: spannend!
X
Goed zo Cinzia, that’s the spririt!
Ineke heel veel suc6 morgen! Wanneer weet je eigenlijk of jullie eigen poging gelukt is?
Maria, veel plezier met je 2e echo!!
Ik ben druk ah voorbereiden voor de vakantie, we gaan lekker 15dgn weg en kheb er heeeeel veel zin in!
Martensea,
wat hééééérlijk!!! Waar gaan jullie heen als ik vragen mag?
We moeten je dus een tidje hier gaan missen…
Ineke,
hoe is het gesprek vandaag met gyn en oncoloog gegaan?! Ben benieuwd namelijk.
Groetjes!
haha ik lees net dat ik spririt had geschreven…lekker taalgebruik he!
We gaan lekker nr Turkije, een super de luxe all inclusive geboekt dus dat gaat echt heeeeeeel erg goedkomen! We hebben wel internet en n comp op onze kamer maar ik weet nog niet of ik die ook ga gebruiken hoor. Er ff helemaal tussenuit is ook wel ns erg lekker he!
Nou meiden, ik blijf echt keihard voor jullie duimen hoor!
Liefs
Hoi meiden,
Even over onze zoveelste poging…PMS aanwezig…
Gisteren goede gesprekken gehad en duidelijke uitleg. Kan me er nu beter in vinden. Het is (hoe kan het ook anders…) een uitslag die niet vaak voorkomt en wat moeilijk te rijmen is met elkaar.
Hij legde het uit dan wanneer er op een echo iets afwijkends gevonden wordt ze dan soms een punctie doen om buikvocht weg te halen. Wanneer de uitslag dan zo zou zijn als in mijn geval dan zouden ze overgaan tot een grotere (rigoreuze) operatie.
Ik heb natuurlijk een grote operatie gehad en alle biopten die weg zijn genomen waren allemaal oke. Dat betekent dat voor nu alles in orde is. Het probleem is niet opgelost maar voor nu is het oke. Het is afwachten of het nu verder rustig blijft. De oncoloog dacht van wel.
Ik moet elk half jaar komen voor een echo ter controle (bij de gyn)
Verder ga ik zelf nog wel even een uitstrijkje laten maken bij de huisarts omdat ze daar geen biopten van hebben genomen.
Het is moeilijk om uit te leggen maar ik heb er nu wel vertrouwen in. Afwachten hoe het in de toekomst zal gaan.
wat betreft zwanger worden hebben we afgesproken dat we tot de 1e controle (16 september) het zelf gaan proberen. Mocht het dan niet gelukt zijn dan gaan we dan verder kijken hoe/wat. Dit omdat ik ‘al’, 33 ben inmiddels en doordat door de operaties het toch allemaal wat minder doorgankelijk kan zijn. De gyn schat onze kans in op elke maand 10%…nou we zullen het zien.
Voor nu geeft het wel even rust.
liefs
Ineke
Hi meiden
Fijn Ineke, dat je meer rust hebt nu. Blijkbaar heeft de arts nu wel de moeite genomen om het allemaal goed met jullie te bespreken. hoe lang duurde het eigenlijk dan in het verleden voordat je spontaan zwanger werd?
Hier is alles goed. Hebben vandaag een druk bewegende foetus gezien met alles erop en eraan. Ik heb ondertussen toch besloten bij de gyn onder controle te blijven, omdat die man mij een vertrouwd gevoel geeft.
Liefs
Super dat alles weer oke was.
De 1e keer was ik in de 2e ronde al zwanger. Daarna na 7 maanden weer (dat was jan-feb. 2006) In december 2006 kijkeoperatie gehad en cyste aangeprikt…in juli 2007 operatie…toen in oktober weer zwanger en nu dus weer eind maart operatie gehad. Al met al redelijk snel. maar na die 2e zwangerschap dus mijn eileider kwijtgeraakt…
Ineke,
inderdaad wel fijn dat je nu meer weet en er zelf ook meer vertrouwen in hebt.
Men zegt dat jullie 10% kans hebben elke keer, is dit omdat je nu maar 1 eileider hebt? Of maakt het niet uit?
Wel goed dat je naar de huisarts gaat om een uitstrijkje te laten maken, ook voor je eigen gevoel.
Maar omdat je zegt dat je ‘al’ 33 jaar bent, waarom kiezen jullie er dan niet voor om meteen weer bezig te gaan met IUI of anders IVF? Misschien dat dat jullie kansen eerder en sneller vergroot?
Hier is het (voor mijn gevoel) allemaal raar en traag.
Ik hou een agenda bij sinds de 1e IUI, en als ik daarin terug blader, dan heb ik (inclusief afgelopen dagen) 4 keer Provera geslikt.
3 keer werd ik, na de laatste pil, op de 3e dag ongesteld en had vantevoren ook wat krampjes.
Ik heb deze 4e keer, afgelopen zondag mijn laatste pilletje geslikt.
Zit nu dus op dag 3 en heb nog geen bloed gezien en voel helemaal niks!!’
Ja, misschien denken jullie wel: even wachten nog, je bent pas 1 dag ‘overtijd’, vergeleken de vorige 3 keren…
Ik weet het, dit zegt mijn mannetje ook al de hele dag…
Maar toch, waarom duurt het nu langer?
(ben al aan het speculeren, STEL dat ik 2 weken geleden, toen wij vrij-verbod hadden, ivm overstimulatie, en we hebben toen wel gevreeen, nu zwanger zou zijn? Maarja, ik heb nooit een eisprong van mezelf en mijn mannetje heeft héél zwak zaad… Dus het zal wel niet, maar stel, want de wonderen zijn de wereld toch niet uit?!)
XX
Kan me voorstellen dat dit soort gedachten door je hoofd gaan. Testje doen?
Weet je, we hebben het eigenlijk wel even gehad met de MMM, zo onromantisch…en het is ons 3x zelf gelukt. IUI heeft eigenlijk geen meerwaarde aldus de gyn. En IVF is zo heftig.
Ja, die kans is verkleind door het missen van de eileider en mogelijk dat het moeilijker zal gaan door al het littekenweefsel.
Het voelt wel goed zo, even geen ziekenhuis voor wat maandjes. Lekker de zomer tegemoed en dan zien we wel hoe het zal gaan.
Hej Ineke,
lijkt mij ook wel goed, even een paar maanden geen ziekenhuis meer, al die inwendige echo’s en bijkomende stress enzo.
Aangezien het bij jullie ook ‘gewoon zo’ is gelukt, wie weet helpen die paar maandjes zonder ziekehuis!
Ga je dan nu steeds testen doen voor je ovulatie? Of heb je wel redelijk een goede cyclus om een beetje te kunnen gokken?
Van mijn kant, een testje doen heb ik al aan gedacht, maar mijn mannetje vind dat ik te overhaastig reageer en denk. Volgens hem komt het bloed wel, maar duurt het nu even wat langer dan normaal.
Was het gister helemaal vergeten te typen, maar heb al 3 a 4 dagen knalgele troep in mijn onderbroek.
Weten jullie wat dat is? Heb al gezocht op het internet, word er alleen niet wijzer van.
De één zegt dat dat betekent dat je ongi eraan komt, iemand anders schreef weer dat zij dat had toen ze zwanger bleek.
Iemand ervaring?
XX
Cinzia, ik kan me voorstellen dat je je onzeker voelt. Ik denk dat ik het in jouw geval niet zou kunnen laten om stiekum toch te testen, ookal is de kans klein. Ik heb namelijk ook zo’n vent, die alles heerlijk kan relativeren Tja en die afscheiding kan volgens mij vanalles betekenen. Ik heb sinds ik zwanger ben veel witte vloed :oops: Maar heb je er klachten van?
Maria,
ik heb helemaal nergens alst van, afgezien dat ik de laatste dagen 2 keer warme maaltijd opschep en 2 stukken brood meer dan anders mee naar mijn werk neem.
Maar dit kan ook allemaal komen doordat ik 2 weken meivakantie heb gehad en afgelopen dinsdag mijn 1e werkdag weer had. Dus dat mijn lichaam meer voedsel nodig heeft.
Verder plas ik niet extra, niet extra moe, geen gevoelige tepels, geen buikpijn ofzo, helemaal niks…
Zal vast niet zwanger zijn…
Maar ze zeggen toch dat wanneer je er niet mee bezig bent je wel ineens zwanger kunt raken?
Nouja, ik hou me er maar aan vast dat ik over een paar dagen bloed zal gaan zien…
Mijn mannetje relativeert zo ontzettend:“gewoon afwachten want spontaan zwanger raken kan bij ons haast niet schat”. Pfff…
Cinzia, ga jij eens als de sodemieter een test doen haha ik hou het hier niet meer!!! Ineke groot gelijk je moet doen waar jij en je man het beste gevoel bij hebben. Het is eerder ook gelukt dus wie weet lukt het nu op de romantische manier wel! Ik ben het helemaal met je eens, iui, ivf het is zo niet romantisch alleen voor ons was het een redding want ons sexleven was juist door het zooooo graag willen echt helemaal niet meer romantisch… toen het met iui lukte was het zo geweldig en zo’n verademing dat we meteen zeiden, als we voor n 2e kindje willen gaan dan gaan we niet zo lang meer wachten als bij de 1e want zodra het moeten in het spel komt is de lol er snel vanaf. Ik hoop dat jullie er wel lol in blijven houden en dat het gewoon zo gaat lukken!
Maria, hoe beweeglijker hoe beter!! Super fijn meid!
Hoe is t met de rest vd meiden?
Groetjes
Hoi hoi,
nou, ophef en speculaties voor niks…
Werd vanmorgen wakker, en jahoor, ROOD.
Ben dus ongesteld geworden, 5 dagen na laatste pilletje van Provera.
Meteen ziekenhuis gebeld, want ik moest een extra inwendige echo, om te zien of alle follikels weg waren.
Wat gestress op mijn werk, want ik moest dan ook meteen vandaag (want za. en zo. is de gynaecologie dicht, en 3e dag van mijn cyclus moet ik beginnen met spuiten).
Baas vond het allemaal prima gelukkig.
Alle follikels zijn weg, baarmoederslijm was heel dun, dus zal niet veel en lang vloeien zei de gyn (beter!).
Moet zondag beginnen met spuiten, we doen nu voor de verandering 62.5 eenheden.
Raar getal, maar 50eenheden ging afgelopen cyclus errug traag en 75 heb ik ook al eens geprobeerd, maar daar groeiden mijn follikels erg snel van.
Ben blij dat ik ein-de-lijk weer mag beginnen met spuiten!!!
Cyclusdag 12 (is 26 mei), terug komen voor fm nummer 2.
Wordt vervolgd dus…
XX