hoi Martensea
Heb helaas geen test nodig gehad… ben ongi geworden
:wall:
Hi meiden.
hier alles goed, alleen slaat wel af en toe de misselijkheid toe. Geen probleem natuurlijk Ik probeer goede hoop te houde voor dinsdag, want dan is eindelijk de echo
Pris, ik snap alleen niet zo goed waarom je dan niet JUIST in aanmerking komt voor IVF of ICSI ofzo?
Nou, ik ga hier genieten van de eerste zon…heerlijke he meiden?
Shit, ik heb al de hele middag pijn in mijn onderbuik…ik wordt daar zo zenuwachtig van…Bang dat het dan mis is.
Oh Modder, balen.
En Cinzia, ook zo balen zeg!! Wat en ellende met die eitjes…maar dus ook nog niet gesprongen. Hoop dat de puregon verhoging zal helpen en er dinsdag een mooie groei te constateren is!
Martensea, kan er allemaal bij horen he! Zoveel gaande in je baarmoeder!!
Kan 13 mei bij de oncoloog en de gyn terecht. Nog 3 weken wachten maar afspraak is dus gemaakt.
Hier in afwachting van ongi, is al iets begonnen maar zet nog niet echt door zoals ik vaker heb…nog geen dag 1 dus…maar goed. Zal morgen ofzo wel losbreken.
Hou jullie taai meiden…
liefs
Ineke
Maria,
hoe voel je je nu? Nog steeds buikpijn?
Ineke,
jeetje, 3 weken wachten is wel lang. Maar zoals jij al schrijft, afspraak is in ieder geval gemaakt. Nu hopen dat je ongesteldheid gauw doorzet, dan kunnen jullie weer verder naar de volgende poging!!
Ik had vanmorgen mijn 4e FM (cyclusdag 20!)
Eerst even de stand van zaken:
- had afgelopen vrijdag rechts 1 follikel van 11 en links 1 van 12mm
- vandaag had ik rechts 1 follikel van 11mm (niet gegroeid dus) en links 2 (!!!) follikels, 1 van 14 en 1 van 15mm.
Misschien dat de verhoging van Puregon dus geholpen heeft!
Het rare is dat ik al 3keer met IUI nog NOOIT activiteit aan mijn linkereierstok had, en nu opeens 2!!
Baarmoederslijm was overigens 1omm dik, heb ik ook nog nooit gehad.
Blijf wel nuchter, want ben bang dat het ‘toch weer mis gaat’…
A.s. donderdag terig komen (en kon het niet laten, ben wéér aan het speculeren geweest, als ze donderdag nou 18mm zijn, kunnen we de IUI plannen, joehoe… But you’ll never know with my body)
XX
Goed zo dat ze nu groeien!! Hoop dat rechts ook nog even mee doet! En dan natuurlijk IUI aan het eind van de week. Dat zou super zijn.
Hier dag 2 van nieuwe cyclus :dance:
Zo even de ovu-testen bestellen!
liefs
Ineke
Wij hebben vanmiddag een kloppend hartje gezien!!! :inlove: :inlove:
Het zag er allemaal prima uit, ze berekende 7 weken (volgens mij 6W+5dagen). Ik ben helemaal verliefd!
Over 3 weken terug voor een nieuwe echo en een afspraak bij de gynaecoloog.
Succes meiden!
Heey Cinzia, gelukkig en dus een te pakken kans tot nog toe. Ik ben heel blij voor je en nu doorzetten die positieve dingen!!
Maria, geweldig zeg!!! Nu kan het echte genieten komen.
Ineke, fijn dat de afspraak staat en nu kun je tenminste ook weer van start gaan.
Hier is alles goed, geen nieuwe berichten eigenlijk
Groetjes
OH Maria!! Super…wat moet dat een heerlijk gevoel zijn…
wacht met smart op de dag dat ik mijn vriend moet bekennen dat ik verliefd geworden ben op iemand anders…ons kindje!!
Ineke…dat meeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeen je!! Bedoel je echt wat ik denk dat je bedoelt??? Is dat de reden dat je helemaal niet ongi werd??? Ik hoop het zo, zou zoooooo blij voor jullie zijn!!!
oh shitter de shit, ik lees nu je mailtje nog n x en zie dat je schrijft dat je wacht op de dag…ik dacht net te lezen, ik wacht met smart op mijn mannetje omdat…
shit dit is n super onhandige leesverwaring, sorry.
Ik hoop het echt zo hard voor jullie dat het gaat lukken.
Ik hoop ook met je mee Martensea, dat het iedereen hier maar snel mag lukken…
Cinzia, succes morgen met de FM!
Hier is ondertussen de misselijkheid ernstig uitgebarsten, vanmorgen boven de plee gestaan. Ik kan er alleen maar blij van worden (nog wel…
Nee…helaas niet…vandaag dag 4 van nieuwe cycus…ga er vanuit dat ik dat ooit nog es tegen mijn vriend ga zeggen en op die dag wacht ik vol smart.
Vandaag zullen de ovu-testen weer arriveren. Dit weekend maar weer eens voorzichtig proberen :oops: of het weer lukt…errug lang gelden inmiddels!!
Oh, zie al dat je het even verkeert had gelezen. kan gebeuren hoor, geeft niet!
Maria,
geweldig dat je een kloppend hartje hebt gezien, lijkt mij een hele unieke en historische ervaring!!
Ineke,
wel een fijn idee dat jullie het weer kunnen gaan proberen!!
Ik had vanmorgen FM nummer 5.
Rechts is mijun follikel nog altijd 11mm (en zal waarschijnlijk niet meer mee groeien)
Heb sinds mijn vorige FM (dinsdag) Puregon verhoogd naar 75 eenheden.
Had dinsdag links 2 follikels, 1 van 14 en 1 van 15mm.
Vanmorgen zaten links 2 follikels, 1 van 16.5 en 1 van 14.5.
Gyn zegt dat mijn follikels nog altijd niet super groeien, dus vanaf vandaag WEER Puregon verhoogd naar 100!
Morgenochtend terug komen, omdat er anders het weekend tussen zit en ze zei dat je maar nooit weet hoe mijn lichaam op 100 eenheden reageert, dus morgen eigenlijk puur voor extra controle.
Ben dus ook heeeeeel benieuwd of mijn follikels gegroeid zijn door de Puregon vanavond.
Wachten af, maar nog geen idee dus wanneer eindelijk de IUI nummer 4 zal gaan plaats vinden… Balen, balen, balen…
PS Heeft iemand ervaring met Puregon, 100 eenhden spuiten? Ben sinds vanavond ontzettend duizelig en heb steeds het gevoel dat ik flauw ga vallen. omt dit door Puregon? Weet namelijk niet wat de bijwerkingen ervan zijn, heb nooit last hiervan gehad.
XX
Hoi allemaal!
Wat is het fijn om te lezen dat je niet de enige bent…
Ik zal even wat vertellen over mezelf.
Sinds juli 2006 hopen we op een wondertje, maar helaas tot nu toe is dit nog niet gebeurd. In mei 2005 ben ik gestopt met de pil, aangezien ik zeker wilde weten dat alles uit mijn lijf was. Werd elke 5 weken ongeveer ongesteld. Na een jaar naar de huisarts. Alles zou goed zijn, alleen spermaonderzoek bij mijn man was niet goed. Na 3 maanden werd dit onderzoek opnieuw gedaan en als de uitslagen hetzelfde zouden zijn, zouden we een doorverwijzing naar de gynaecoloog krijgen. Dit was dus ook zo. In november 2007 zijn we voor het eerst bij de gyn geweest. Die vertelde me meteen dat er bij mij ook iets niet klopte, ik heb PCO. Vervolgens wilden ze kijken voor een samenlevingstest, maar dat lukte niet omdat ik geen eisprong kreeg (door de PCO). Daarna heb ik clomid voorgeschreven gekregen. Dit gebruik ik vanaf januari. Vervolgens weer opnieuw samenlevingstest plannen. Die was negatief, geen enkele zaadcel werd gevonden. Dit was niet te verklaren, dus werd overlegd of we nog een samenlevingstest wilden doen (dus 1 maand weer wachten). Deze test wees weer hetzelfde uit. Nu bleek dat ook de PH van het baarmoederslijmvlies te zuur is in de vruchtbare periode waardoor de spermacellen niet overleven. Vanaf toen is ook besloten om te starten met IUI…EINDELIJK!
Wachten duurt zo lang!
Inmiddels hebben we onze eerste ronde erop zitten. Paaszondag hebben we onze eerste iui gehad. Helaas zonder resultaat, wel 2 dagen overtijd. Deze week zou eigenlijk de tweede poging zijn, maar die is afgeblazen. Ik heb 3 rijpe eitjes en hiermee vinden ze het onverantwoord om IUI te doen. Balen dus. Kans op overstimulatie van de eierstokken is groot en ook op een drieling. Dat voelt voor mij niet als een probleem, waarschijnlijk door de teleurstelling. Kan me er wel iets bij voorstellen dat het risico bij complicaties groter is bij een drieling. Maar goed, we mogen weer wachten op de volgende ronde… :?
Succes iedereen :thumbup:
Spannend zeg, Cinzia! Ik heb geen ervaring met Puregon, dus ik zou het niet weten welke bijwerkingen je ervan krijgt. Laat je weten wat de uitslag was vandaag? Misschien dan toch begin volgende week…
Jelmar, welkom hier. Ik wens jullie veel succes! Bij mij was het de vorige ronde ook heel spannend of ik wel of niet door mocht gaan met de IUI. Uiteindelijk had ik rechts een grote follikel, maar links nog 3 van 15mm die dus met spuiten van de pregnyl ook een risico zouden hebben om te gaan springen. Ik moest nadenken of ik dit risico wilde nemen. Dat duurde maar liefst 1 sekonde Uiteindelijk zat er dinsdag toch 1 levend vruchtje…Ben toch blij dat ik heb doorgezet. Hoewel het natuurlijk wel een enorme risicozwangerschap zou worden als er opeens 3 zaten.
Ineke, veel succes dit weekend We houden vertrouwen…
Martensea, hoe voel je je nu? Al klachten?
Liefs
Jelmar,
welkom hier. Ik heb ook PCO.
Had vanmorgen (WEER) follikelmeting, niet normaal meer, 3 keer in 1 week!
Sinds gisteravond dus Puregon verhoogd naar 100 eenheden.
Mijn eitjes van 14.5 en 16.5 zijn in 1 dag 4 mm gegroeid.
(zijn dus nu 14.9 en 16.9mm)
Moet doorgaan met 100 eenheden spuiten en a.s. maandag terugkomen, fm nummer 7.
Met Koninginnedag zijn ze gesloten, dus hoop niet dat als ik maandag terugkom, dat mijn eitjes 20mm zijn, want dan wordt de IUI woensdag niks…
Heb ook even gevraagd naar de bijwerkingen van Puregon, omdat ik gisteravond bijna van mijn stokje ging, zoooooooo duizelig.
En ja, dat is een bijwerking van Puregon. Nou, lekker vooruitzicht… Elke avond dus duizelig…
Zaad van mijn mannetje was binnen (uit Groningen) en we komen in aanmerking voor IVF. A.s. maandag laat ik ons inschrijven (wachttijd van een half jaar).
XXX
Tjee Cinzia ik hoop echt zo hard voor je dat je echt iui kan doen deze maand.
Ineke, fijn dat je starten gaat en nu gaat het gewoon lukken gewoon omdat het moet!!
Jelmar, Welkom hier, helaas… maar idd fijn om lotgenoten te hebben he. Ik wens je alle suc6 en hoop ook voor jullie snel n pos. test.
Maria ik ben nog niet erg misselijk heb wel migraine gehad de 1e 3dgn en daardoor misselijk dus mag niet mopperen. Jij gespuugd dus…stom he dat je daar idd van kan genieten na al het wachten.
Nou meiden, toi toi toi ik duim hard voor jullie!
Nou, wat zul je er inmiddels flauw van zijn zeg…elke keer die FM maar ook elke keer weer wat duidelijkheid. Hopen dat de IUI door kan gaan dinsdag. Moet toch haast wel? Sterkte met de bijwerkingen…kun ja alvast aan duizeligheid wennen…
Dus de wachtlijst in Groningen is inderdaad een half jaar…hmmm :think:
Dan laten wij ons er toch maar opzetten wanneer ik over een half jaar weer voor controle moet. Maar eerst de 13e maar even afwachten ook.
Welkom Jelmar. Enneh…vraag ook es aan de gyn of hij je insulinegehalte wil prikken. Dit kan een oorzaak of een gevolg zijn van pco. Mijn zusje heeft het ook, insulinegehalte was te hoog en daarvoor kreeg ze medicijnen en huppa…een prachtig ei!! En nu zwanger van de 3e…
Nou, ga even wat boodschappen doen en wat boeken inslaan voor het weekend! Zondag in Groningen 22 graden!!! Volop zon!!! Yes :dance: :dance:
Nou, hoe kun je er weer mee geconfronteerd worden, of zou het een teken zijn??
Gisteren vielen de ovulatietesten op de mat, wilde net mijn jas pakken om met de hond te gaan wandelen. Natuurlijk gingen mijn gedachten tijdens het wandelen naar de testen, de cyclus, de afgelopen perioden. Ik deed mijn handen in mijn zakken. (had voor het eerst mijn zomerjas weer aan…) vond ik een kassabon. Even kijken en ja hoor…blauwe muisjes, roze muisjes, slagroomtaartjes…
Toen ik en oktober weer even zwanger was had ik kleine taartjes gekocht en deze bestrooid met de muisjes. Mijn zwangerschapsbanner uitgeprint en erop gedaan en toen langs de ouders met de boodschap dat wij wel iets voor bij de koffie hadden meegenomen.
Maar dat was wel weer even erg fijn om te doen, zulke mooie momenten. En dat al 3x mogen ervaren. hahaha, hoe positief kun je denken. Maar meen het wel. Op naar de 4e keer en dan ook naar het moment dat we kunnen bellen en zeggen dat ze weer opa en oma zijn geworden!!