IUI deel 7

Cinzia: dikke :hug: :hug: voor jou meid. Tis ook zo frustrerend dat het niet wil lukken.

Ik hoop dat de gyn met een goede oplossing gaat komen voor jullie.

Ik denk aan jullie!!

Liefs, Chantal

He, getver cinzia! kan me voorstellen dat je het nu allemaal even niet meer ziet zitten! Goed dat ze gaan overleggen. Ze geven je heus niet zomaar op hoor!

Maar eitjes kunnen toch opeens snel gaan groeien? Maar waar komt dat bloedverlies dan vandaan…

Ik had ook es op maandag een ei van 15 en op woensdag ook al weg…die maand dat ik toch zwanger was geraakt (even…).

Probeer de moed erin te houden joh. (lekker makkelijk gezegd).

Met mij gaat het wel redelijk. Af en toe vliegt het me even aan en ben ik bang dat het niet meer goed gaat komen. Zo’n rampscenario dat ze tijdens de operatie er achter komen dat het helemaal mis is…

Realistisch gezien is dat waarschijnlijk niet het juiste scenario maar alles is zo onzeker. Nog 2 weekjes wachten, het schiet nu eindelijk wat op.

Dinsdag de 17e heb ik een gesprek met de oncoloog en daar kijk ik ook erg naar uit. Hoop dan eindelijk wat duidelijkheid te krijgen over prognose etc.

Het ‘langs komen’, op dit forum voelt momenteel ook wat dubbel. Dit is even totaal niet aan de orde…maar toch ook weer wel natuurlijk. mijn gezondheid staat nu op de 1e plaats maar op de 2e natuurlijk onze kinderwens.

We zullen zien wat er van gaat komen.

liefs

ineke

:-* sterkte ineke

ik ben ook erg benieuwd wat de oncoloog voor gaat stellen

Bedankt voor jullie lieve woorden, doet me goed.

Ben alleen laatste dagen zooo verdrietig, op mijn werk bijt ik continu op mijn lippen om niet te huilen…

Zie overal zwangere vrouwen en kinderen, ik merk dat ik me eraan irriteer.

Mijn vriend vindt dit héél slecht van me, maar ik doet dat niet met opzet.

Op de één of andere manier is dat er ingeslopen…

Ben bijna jarig en krijg allemaal vriendinnen en familieleden met kinderen/baby’s op bezoek. Ik trek dat niet, heb er totaal geen zin in en ben in alle staten opm het hele ‘feestje’ af te blazen…

Waarom snapt mijn vriend me niet, waarom heeft hij het er niet zo moeilijk mee met andere stellen met baby’s? Gadver…

Ineke,

jeetje meid, wat een toestan. Voor je het weet is het 17 maart. Laat wel even weten he, want ik denk wel aan je!!

Liefs, Cinzia.

cinzia :hug: ik leef echt met je mee

He cinzia, zorg goed voor jezelf en doe wat voor jou prettig voelt!

Als jij geen zin hebt om je verjaardag op die manier te vieren dan zal men daar begrip voor moeten opbrengen. Goed om daar eerlijk over te zijn.

wat vervelend dat je vriend dat niet zo kan zien en het niet begrijpt!

Ik ben zelf lid van de patientenvereniging freya en krijg daar ook regelmatig het magazine van, zo’n verademing om te lezen over alle vrouwen bij wie het zo moeizaam gaat etc. ook wordt er veel aandacht besteed aan omgaan met de omgeving etc. (ga zelf ook binnenkort artikelen schrijven voor het blad!).

Een beetje zoals hier op het forum. Veel ervaringsverhalen en aandacht voor nieuwe ontwikkelingen etc. Misschien is het iets voor je om daar lid van te worden. (kan je vriend eventueel het ook lezen!).

Hou je taai…

Dikke knuffel hoor!

Ineke,

dank je wel. Heb me net 5 minuten geleden lid gemaakt. Ik keek wel eens op die site, maar heb er nooit bij stilgestaan daar lid van te worden. Nu wel dus!!

Lijkt mij ook fijn om ervaringsverhalen te lezen, anderen kunt begrijpen wat ze voelen en denken…

Ben zo de dagen aan het aftellen… Om me heen hoor ik vragen als: ‘al aan het aftellen voor je verjaardag’, waarop ik denk, nee, ben aan het aftellen voor de afspraak met de gyn 25 maart…

Fijn weekend iedereen!!

Liefs, Cinzia.

hoop dat je er iets aan zult hebben. Vast wel. De site vind ik zelf niet zo’n goede site. (qua leesbaarheid enzo).

Wie weet zie je binnenkort dan wel een stukje van mij staan. Zou grappig zijn.

Als ze me vragen of ik zelf een onderwerp weet voor een artikel dan zou ik het willen doen m.b.t. mensen uit je omgeving. En dan niet zozeer hoe mijn eigen ervaring daarmee is maar bijv. zussen, vriendinnen etc. vragen hoe het voor hen is. Denk dat je dan veel informatie krijgt over hoe moeilijk het toch ook voor je omgeving is. Ookal krijg je soms het gevoel dat mensen zich er niet echt mee bezig houden, vaak is het toch omdat het moeilijk is om er op te reageren enzo.

We zullen zien.

Sterkte alvast de 25e. hoop dat je dan meer duidelijkheid zult krijgen. Vast wel! En anders 2-nd opinion in een ander ziekenhuis?

Kom je nu in een streekziekenhuis of in een groter ziekenhuis met een speciale afdeling voor fertiliteit?

Nou, ga weer even verder werken. Erg rustig! En dan ook nog geld verdienen ook, wat wil ik nog meer… (haha, kan wel wat dingen bedenken!).

Ineke,

ik ben nu in behandeling in een groot ziekenhuis, met speciale fertiliteitsafdeling.

Maar aangezien ze mijn probleem nooit eerder hebben meegemaakt heb ik er al wel over nagedacht om misschien (na 25 maart) naar een ander ziekenhuis te gaan voor inderdaad een 2d opinion.

Ben inderdaad heel benieuwd wat het blad allemaal te lezen heeft. Hoe vaak krijg ik em eigenlijk?

Jij moet 17maart toch naar het ziekenhuis?

Liefs, Cinzia.

Ik geloof 6x per jaar. Omdat je net lid bent krijg je al snel het laatste magazine…misschien wel de laatste 2 die al uitgekomen zijn dit jaar…

ja, dinsdag is het eerst zover. Heb al een lijstje klaar liggen met vragen…

Komt het opeens erg dicht bij en dat voelt zo dubbel allemaal!

Nou, dan ben je qua ziekenhuis wel omringt door experts, kunnen ze vast wel tot een behandeling komen. En anders inderdaad 2nd opinion. Kan nooit kwaad!!!

Ineke,

EN?? Vertel, hoe ging het vandaag? Wat heb je allemaal te horen gekregen? Ben benieuwd…

Kwam vandaag thuis, lag het 1e exemplaar van Freya al op de deurmat, erg snel!

Hwb we vluchtig doo heen gebladerd, zag al leuke en interessante artikelen staan. Zal vanavond met kopje thee rustig gaan lezen. Denk wel dat je gelijk hebt, dat je veel aan zo;n blad kunt hebben.

Ik wacht op je verhaal…

Liefs, Cinzia.

ineke ben heel benieuwd hoe het gegaan is :pray:

dat is wel erg snel cinzia :mrgreen: :thumbup:

Sorry meiden dat ik hier nog niet gereageerd heb.

De oncoloog heeft me best wel aardig gerust kunnen stellen. De kans dat het inderdaad weer om borderline-tumoren gaat is 98%. De kans dat ik hieraan ga overlijden dus 2% (dat het iets anders is).

Ze gaan d.m.v. een grote buikoperatie met het litteken van de vorige keer, mijn buik goed bekijken en de tumoren verwijderen. Ze proberen mijn eierstok te bewaren omdat onze kinderwens voor de oncoloog op 1 staat zoals hij zei.

Wanneer we deze wens niet gehad zouden hebben dan zouden beide eierstokken verwijderd worden. Feit is dus wel dat ik grote kans heb dat het terug komt. Stel me dus voor dat we na de operatie en het herstel (ca. 6 weken) snel moeten proberen om zwanger te worden (IVF??).

De verwijderde tumoren zullen naar de pathaloog gaan en dan horen we een paar dagen later of het inderdaad oke is.

Blijft natuurlijk nog erg spannend maar heb er wel meer vertrouwen in.

We wachten het maar af. Nog ca. 1 week en dan is het zover.

En Cinzia, heb je het magazine al uit? Mijn stukje nog gezien? Fijn dat je het zo snel al kreeg ook.

Voor de rest van jullie :-*

Jeetje Ineke,

wat maak je veel mee meid!

Wel lief dat de oncoloog snapt dat jullie kinderwens heel belangrijk voor jullie is.

Mocht het echt te gevaarlijk zijn om je eierstokken te laten zitten, dan had hij dat vast wel tegen jullie gezegd.

Wanneer wordt je geopereerd?

En het is misschien een goed idee om met je gyn te overleggen wat de volgende optie is om kinderen te krijgen.

Met IVF heb je meer kans om zwanger te raken (zegt men), dus wie weet is dat een betere optie voor jullie?

Liefs, Cinzia.

De 28e wordt ik geopereerd. En inderdaad gaan we daarna (afhankelijk van de situatie) met de gyn overleggen maar denk dat het wel IVF gaat worden.

Omdat we weten dat het op de gewone manier wel mogelijk is maar dat allemaal te lang duurt en de kans dat het snel weer terug zal komen groot is.

Vergeten te vragen maar ik vraag me af wat hormonen met deze tumoren doen…heb toch het idee dat ze dus gegroeid zijn tijdens mijn zwangerschap of het clomid gebruik. (had al een kleine tumor blijkt nu vanaf september vorig jaar!).

Maar die vraag komt nog wel. Eerst moeten ze eruit en moet ik herstellen.

nou ineke ik hoop dat ze alles goed weg kunnen halen

ivf zou misschien wel een optie zijn voor jullie

moet je 28 maart geopereerd worden?

Ja.

Jou staat iets mooiers te wachten op die datum he?!

ik hoop het ja

heb sinds 2 dagen wat bruinverlies :roll:

verder geen pijn of zo dus het is echt even afwachten

Oh wat irritant is dat zeg! Mag je niet eerder komen?

Judith,

is dat bruin verlies misschien innestelingsbloed?

En anders misschien even bellen met de gyn? Al is het puur om je gerust te stellen.

Ineke,

28 maart wordt je dus geopereerd. Hoe oud ben je, als ik vragen mag?

(puur uit nieuwsgierigheid eigenlijk…)