IUI deel 7

Ineke, fijn om te horen dat het waarschijnlijk allemaal goedaardig is. En vooral ook dat er eindelijk duidelijkheid komt (en actie).

Judith, spannend allemaal zeg! Bel gewoon even met de gyn…?

Hier alles rustig. Ik heb mogelijk 5 eitjes, dus het zou kunnen dat de iui niet door kan gaan helaas… ik hoor het vrijdag waarschijnlijk.

Haha, Ik ben 9 maart 33 geworden…sinds maart 2005 zonder pil

Sinds december 1995 bij mijn vriend. Eh…huis gekocht in 1999, daarvoor nog 2 jaar gehuurd. In maart 2004 afgestudeerd als psychiatrisch verpleegkundige.

Nog meer weten? (grapje hoor) zie ook mijn colums voor deze site.

En jij???

Ik wordt morgen gebeld. m.b.t. het schijven voor het freya magazine. Ha, heb ik straks even alle tijd voor! Heb net afscheid van een collega genomen die ik pas in juli ofzo terug ga zien! (operatie, vakantie etc).

Judith nog actie ondernomen richting gyn/verloskundige?

oh maria, hoop dat het wel door zal gaan, anders dus zelf aan de klus!

ik denk dat ik zo maar even ga bellen

nou er is een vruchtzak te zien met vruchtje

maar met een achterstand

hart is niet zichtbaar omdat het te vroeg is

het kan ook zijn dat het niet meer leeft

volgende week vrijdag terug voor een echo

erg onzeker dus allemaal…

He bah. Wat enorm onzeker inderdaad! Hoop op volgende week goed nieuws hoor. Sterkte!

Judith en Maria,

ik hoop voor jullie beide dat jullie héél gauw positief nieuws te horen zullen krijgen!

Laten jullie het wel even weten?

Sterkte dames!

Ineke,

was gewoon benieuwd hoe oud je was. Ik word morgen 29. Zie erg tegen mijn pretje op, al die vriendinnen met hun kleine kroost en dikke buiken…

Kijk meer uit naar 25 maart, gesprek met gyn. Zucht…

Fijn Pasen alvast dames!

Liefs, Cinzia.

Wat een onzekerheden zeg :frowning:

Ik hoop ook dat iedereen snel iets positiefs kan melden hier!

Gelukkig kon bij mij afgelopen vrijdag de iui toch doorgaan. ben wel blij want anders had ik toch het gevoel gehad dat al dat geregel en gedoe rondom die vele echo’s voor niks zijn geweest.

kortom: weer afwachten en proberen het uit mijn hoofd te zetten…

Sterkte meiden!

Cinzia, suc6 morgen! En nog gefeliciteerd hoor, viel het wat mee?

Fijn dat de IUI toch door is gegaan. Spannend nu weer maria!

Hier net terug van een heerlijk weekend in de sneeuw in de Ardennen!! Zalig.

Moet nu uitpakken enzo dus kort berichtje.

Bericht van UMCG gehad. Donderdag opname…vrijdag operatie…

Cinzia hoe is het gegaan???

Maria,

goed dat je IUI toch door is gegaan. Ik weet hoe je je voelt, als je IUI niets was doorgegaan ,terwijl je toch weken lang spuit, inwendige echo’s en al die toestanden… Nu inderdaad wachten, sterkte meid!!

Ineke,

lief dat je aan me hebt gedacht! Dus even heerlijk weggeweest, en a.s. donderdag naar ziekenhuis dus. Ik kan wel bij je op bezoek, haha, ik moet woensdag 2 april naar ziekenhuis Groningen, alhoewel ik voor je hoop dat je dan weer thuis bent.

Even in het kort:

mijn verjaardag was leuk en gezellig, alhoewel mijn mannetje en ik zaterdagdagnacht half4 het wel gehad hadden en iedereen weg hebben gestuurd, haha…

's Middags met de zwangeren en kleine kids vond ik best moeilijk, maar heb wel hele dag met glimlach rondgelopen, wilde me niet laten kenne op mijn eigen verjaardag, pure zelfbescherming dus.

Vandaag naar ziekenhuis geweest, mannetje van me ging mee.

Héél verhaal, maar int kort:

gynaecologen denken dat toen mijn eitjes 14 en 15 mm waren en 3 dagen later werd ik ongesteld, dat dat een ovulatie bloeding was, aan mijn bloedwaardes te zien. Sommige vrouwen hebben dit nooit, andere maar 1 keer in hun leven…

Wat we nu gaan doen:

• moet nu Provera slikken, week lang
  • dan word ik ongesteld
  • 3e dag van menstruatie beginnen met Puregon
  • 9e dag inwendige echo
  • en gaan we verder als vanouds
  • dag van IUI, 14 dagen lang 3keer per dag 2 bolletjes Progestan vaginaal inbrengen.

Dus eigenlijk is alles hetzelfde gebleven, we gaan het weer proberen en hopen dat die ene bloeding puur toeval was en nooit meer gebeurd.

Wel staan we ingeschreven voor IVF, want er is een wachtlijst van een half jaar. Tegen die tijd dat wij in aanmerking komen, hebben we 6 keer IUI achter de rug.

Kwam wel hard aan, IVF, maar zover is het natuurlijk nog niet, maar toch…

Woensdag 2 april moet mijn mannetje zaad inleveren in Groningen Ziekenhuis, om te bepalen of we in aanmerking komen voor IVF of ICSI.

(zo, wat een verhaal he?!)

Hoe is het hier verder?

Liefs, Cinzia.

Nou Cinczia, dat klinkt toch nog wel redelijk positief he?

Ja, hoop 2 april al wel weer thuis te zijn! Ben ook zo benieuwd na wat er daarna gaat gebeuren.

Denk dus ook IVF omdat ik toch ‘zo snel mogelijk’, zwanger moet worden omdat dit zeer waarschijnlijk weer gaat komen. En dan dus ook nog een wachtlijst van een half jaar!?

Hoop echt dat je binnen het half jaar nu zwanger zult worden hoor!

Wat een verhaal Cinzia! Laten we vol moed verder gaan :slight_smile: .

En judith, hoe is het met jou? Nog last gehad van bruinverlies?

hier alles rustig…vandaag weer pregnyl gespoten. Moet dit nu elke 3e dag doen. Ik heb trouwens ergens gelezen dat je van pregnyl een fout positieve zwangerschapstest kunt hebben omdat daar HCG in zit. Weten jullie of dit waar ik? :think:

liefs

Maria,

dat klopt! Ik moest de 5e en 9e dag na IUI extra Pregnyl spuiten en moest niet eerder testen dan 15 of 16 dng na IUI, want dan kan inderdaad de test postief zijn door Pregnyl, dus daar meot je inderdaad om denken.

Ineke,

jij wordt dus behandeld in Groningen? Tja, daar zullen ze ook wel een wachtlijst hebben van een half jaar. Eerst zal je mannetje wel zaad in moeten leveren en na 3 weken krijgen jullie de uislag van het zaad, of het IVF of ICSI wordt.

Alvast héél veel sterkte morgen en met de operatie!!!

Liefs, Cinzia.

Wat is het hier rustig…

Hoe gaat het met iedereen?

met mij goed :mrgreen:

vandaag de 2e echo gehad en het hartje klopte dus we zijn weer gerustgesteld

alleen is het vruchtje jonger dan we dachten

nu 7 april weer voor een echo en dan zien hoe hard het groeit

hoe is het met de rest?

Judith,

geweldig, jullie hebben jullie kleine hummeltje dus weer gehoord. Echt super lijkt mij dat!!

Maar je bent dus minder lang zwanger dan dat jullie dachten?

Dat maakt toch niet veel uit? Wanneer ben je nu uitgerekend dan?

En 7 april weer voor volgende echo? Spannend meid!!

Geniet van het weekend!

PS Nog 3 dagen Provera slikken, hehe, einde in zicht…

Liefs, Cinzia.

20 november als het goed is cinzia

He meiden,

Daar ben ik dan weer. Voel me er nog niet helemaal bij maar ben al wel weer thuis. Ik ben een supersnelle patient, ze stonden verbaasd van me. haha.

De operatie is op zich goed verlopen. Het zag er beter uit dan verwacht. Een gedeelte is meteen bekeken en was goedaardig, de rest is opgestuurd. Beide eierstokken zitten er nog :dance:

Ik moet eerst de definitieve uitslag nog horen voordat ik echt meer opgelucht zal kunnen zijn en dan zien wat daarna.

Vond het eerlijk gezegd verschrikkelijk allemaal. Kreeg er een blaastontsteking bij. Een paar uur zeiden ze dat de pijn van de katheter kwam doordat het ‘lichaamsvreemd’, was. Op een gegeven moment zei ik dat ik echt geen ‘pieper’ ben en dat ik graag wilde dat hij er uit ging. Wat deed dat pijn!! En inderdaad, na een kweekje bleek ik dus blaastontsteking te hebben. Verder super slecht geslapen etc. etc. duf van de narcose. brrrr. Maar goed, ben nu weer thuis en hoop me snel wat beter te voelen.

reageer later weer meer op jullie hoor!

liefs

Ineke

Hi allemaal

Fijn Ineke, dat het goed is gegaan allemaal (behalve dan de blaasontsteking dan). Wanneer hoor je de uitslag? En gaan jullie dan al snel starten met IVF?

Ik kon vandaag niet laten om toch alvast een test te doen. Een Ultra test van Matcare die al vanaf 6 dagen voor de NOD het hcg al aan zou kunnen tonen. Negatief dus :frowning: . Eigenlijk moet ik dat gewoon ook niet doen! :twisted: Ik heb de hoop stiekem deze maand toch al opgegeven. Die laatste twee weken houd ik gewoon niet vol. Wat is jullie ervaring met deze testen?

PS: ik heb trouwens erg veel last van witte afscheiding. Zou dat van de pregnyl kunnen komen?