Judith,
al nieuws?
Ineke,
hoe gaat het met jou?
Maria,
ik moest Progestan bolletjes vaginaal inbrengen (op de dag van IUI en 2 weken lang), omdat ik 2 keer na IUI na 3 dgn al ongesteld werd.
Die bolletjes zorgen ervoor dat mijn baarmoederslijm dikker wordt zodat een eventuele innesteling bevordert wordt.
Door die bolletjes wordt je niet op je NOD ongesteld, maar 4 a 5 dgn later. Vandaar…
Liefs, Cinzia.
Goed zeg cinzia, al grote follikels!! Op naar nieuwe inseminatie!
Hier gaat het wisselend. Op zich gaat het wel maar die onzekerheid is wel slopend. In het begin had ik alleen maar scenario’s in mijn hoofd over dat ik misschien wel dood zou gaan. Nu denk ik dat dat niet realistisch is.
Maar ja, het blijft wel een vorm van kanker en het is nog steeds niet zeker welke vorm.
Daarbij natuurlijk de anst over hoe het verder zal gaan en wat er verwijderd moet gaan worden.
Vorige week bij de anesthesist geweest. Hij vertelde dat ik een ruggeprik en een algehele narcose zou krijgen. De ruggeprik i.v.m. pijn-medicatie via een morfine-pomp. Weer thuis kon ik me daar niet in vinden en heb later aangegeven dat ik geen ruggeprik wil. Heb ik vorige keren ook niet gehad. En ook morfine vind ik rot-spul. Zal natuurlijk ook wel goede eigenschappen hebben maar in dit geval vind ik het niet nodig.
Zit nu ook rond mijn eisprong. We hadden eerst zoiets van dat we toch wilde proberen om deze te benutten maar we durven allebei eigenlijk toch niet. (+ dat de zin in sex momenteel niet heel erg op de voorgrond staat ).
Nou, tot zover mijn sores.
Judith hoe is het?? En maria, wanneer is jouw NOD. Probeer niet teveel te denken in termijnen joh. Soms doen ze ook vaker IUI, maar we gaan ervan uit dat 6x genoeg zal zijn toch?
liefs
Ineke
Ineke: heel veel sterkte zeg! Kan me voorstellen dat jullie geen zin hadden…
Judith: In ieder geval wel fijn dat je nu niet zo snel ongesteld bent geworden als de afgelopen keer! Die Progestanbolletjes kunnen je ongesteldheid inderdaad uitstellen, maar dat hoeft niet. Ik werd gewoon op de verwachte dag ongesteld. Houd dus hoop! Het zou nog kunnen.
Daar kan je al uit opmaken dat onze eerste IVF niet gelukt is… Erg balen (lief uitgedrukt…) in april beginnen we weer met de 2e poging.
Maria: niet te negatief joh! Je eerste IUI is nog niet eens klaar! Als er nog een blaasje zat, hoeft dat nog geen cyste te betekenen. Kan ook een eiblaasje zijn die volgelopen is met bloed of vocht. Dat heb ik ook wel eens gehad. Die zijn dan weer weg met je ongesteldheid (of daarna vanzelf, als je zwanger bent )
en over een jaar klaar zijn kan nooit. Meestal mag je al geen 6x op rij en mocht je dan over gaan op IVF heb je nog een wachtlijst. Per IVF ben je minimaal 3 maanden zoet, dus je hebt nog wel even hoor. En bovenop dat alles hopen we toch gewoon dat het niet zover hoeft te komen. Positief zijn!
Cinzia: spannend weer! Klinkt goed in ieder geval. Bij het Radboud hebben ze een logboek liggen en daar lees je echt van mensen die al 12 of zelfs 15 IUI’s achter de rug hebben. Dat 6 staat dus niet echt vast. Hier op KoK zijn er ook die meer IUI’s gehad hebben. (Jippie bijv.)
angelbaby; ik heb geen progestoron bolletjes gebruikt hoor
hier nog geen echte doorgezette ongi,wel wat bruinverlies maar dat mag ik nog niet als menstruatie tellen,dus ook nog niet beginnen met hormonen spuiten
vanochtend wederom negatief getest
Oh sorry, heb ik jullie even door elkaar gehaald… :oops:
Vreemd dat je dan nog niet ongesteld bent en ook geen positieve test hebt. Ben benieuwd.
Hi meiden
Ik ben alweer ongesteld geworden, helaas. Al op dag 22 van de cyclus, en op dag 11 na de inseminatie, dus weer snel. Ben vanmorgen voor controle echo geweest, en kan gelukkig gewoon starten met clomid. Op proef ga ik nu ook pregnyl om de 2 dagen spuiten na de ovulatie, hoewel er geloof ik niet echt bewezen is dat dit echt helpt. Verder als ik donderdagavond ongesteld ben geworden (nog wel erg weinig), moet ik donderdag toch al tellen als dag 1 he??
Ook moet ik nu al op dag 8 komen voor een nieuwe echo, omdat mijn ovulaties zo vroeg in de cyclus zijn.
Al met al even een enorme dip gehad, maar die is alweer opgeklaard.
hoe zit het nu met jou Judith?
Lfs
Maria,
ik heb na de 2e IUI ook 2 keer extra Pregnyl moeten spuiten om niet zo snel ongesteld te worden. Bij mij hielp dsit niet, vandaar die Progestan bolletjes, die hielpen wel. Dus mocht Pregnyl niet helpen, vraag dan om die Progestanbolletjes!
Judith,
en al ongesteld of positieve test?
Ineke,
meid, ik heb het zo met je te doen!! Vind het erg wat jullie allemaal moeten doormaken. Kan me zo goed indenken dat je leeft in onzekerheid en soms onrealistisch denkt… Héél veel sterkte meid, enne, kan me voorstellen dat sex op zo’n moment absoluut niet op de 1e plek staat!!
Ik ben gister voor 2e FM geweest.
Eitje links WAS 11mm, nu 14
Eitje rechts WAS 10 mm, is nu 15.
Mag maandag terug komen en hopelijk eind volgende week 4e IUI…
Liefs, Cinzia.
spannend cinzia :thumbup:
maria,ze zeggen tegen mij altijd dat de eerste dag van je menstruatie echt helder rood bloed moet hebben en voor 18.00
als het na die tijd is moet je de volgende dag als dag 1 rekenen
nog geen ongi,zit op dag 33 nu
ik vindt het erg onduidelijk allemaal
ik wacht nog een paar dagen af en anders test ik maandag of dinsdag wel weer
Oh, dan ben ik waarschijnlijk toch wat te vroeg met de clomid gestart. Het was wel rood, maar weinig en laat in de avond. Nou ja, pech. We zien wel of het wat doet op de echo. Heb as. donderdag weer een afspraak voor een FM.
Vervelend voor je Judith. Zo weet je ook niet waar je aan toe bent. Heb je altijd zo’n onregelmatige cyclus? Misschien moet je de gyn bellen?
nee sinds ik hormonen gebruik is het regelmatig
misschien dat het bruine vorige week toch een menstruatie was
eindelijk dan na 2 jaar :dance:
OOOOOOOOOOOOOHHHHHHHHHHH YES!!!
ik dacht het al een paar keer met je vage bruinverlies.
Wat super geweldig meid! Oh, wat zul je je super voelen!!
Geweldig!!! Gefeliciteerd samen!!!liefs
Ineke
whahaha maf he
kan het echt niet geloven :mrgreen:
de test ligt hier nog steeds op het dressoir
moet er steeds naar kijken
deed hem gisteravond toen mark was zaalvoetballen
dus meteen sms gestuurd dat er een verassing in bed kag te wachten hier :lol:
hij kon het ook niet geloven,moest steeds lachen,liep te ijsberen door de slaapkamer
meteen plannen maken :mrgreen:
zal straks eens bellen met de kliniek wanneer ze me willen zien
volgens mijn berekening ben ik 5 weken nu
Judith gefeliciteerd met de ontzettende mooie positieve test!!!
Geniet ervan.
Dikke kus Chantal
thanx :mrgreen:
krijg de glimlach niet meer van mn gezicht :mrgreen: :mrgreen:
Judith dat blijft ook nog wel even zo!!! Geniet van dit moment!!!
Hoe gaat het met de andere dames??? Meiden ik denk aan jullie en blijf voor jullie duimen!!!
Ineke: Hoe gaat het nu met jou???
Judith proficiat!!! :dance:
Geniet er samen van.
Judith,
VAN HARTE GEFELICITEERD MEID!!!
Echt super, en dat dus onverwachts, zonder medische toestanden? Super man!!
Hoe voel je je nu? Al ergens last van?
Hier gaat het zwaar k*t…
In het kort:
Vrijdag 7 maart had ik 2e FM. Had 2 eitjes, 1 van 14 en 1 van 15mm.
Maandag 9 maart, 3e FM.
Ik stond 's ochtends op en had bloedverlies, hele bed rood. Ik zwaar teleurgesteld, toch naar de fm.
Gyn spante er ook totaal niks van. Inwendige echo gemaakt en wat bleek, eitjes weg!!!
Theoretisch gezien kunnen eitjes springen bij 14mm (wat dus bij mij waarschijnlijk is gebeurd), maar dit gebeurt zelden tot nooit zei de gyn, ggrrrr…
Ik moest bloed laten prikken zodat de gyn kon zien of ik inderdaad eisprong heb gehad en ze zou me dinsdag 11 maart (gister) terugbellen, over hoe nu verder.
Gister belde de gyn, ze had overlegd met een andere gynaecoloog.
Beide zaten ze met hun handen in het haar. Hoe kon er bij mij uit het niets eitjes gaan springen, terwijl dat de vorige 3 IUI’s niet gebeurd is?
Ik moest meteen stoppen met Puregon spuiten.
Donderdag 20maart hebben alle gynaecologen met elkaar overleg, en dan gaan ze mij bespreken.
Dinsdag 25 maart heb ik een afspraak bij mijn gyn, die gaat mij vertellen wat ze in die vergadering afgesproken hebben.
Ben zoooooooooooo bang dat ze mij opgeven, dat ze bijvoorbeeld met IUI op willen houden en over willen gaan op IVF ofzo…
Moet nu 2 weken wachten, kan niks doen…
Ik ben verdrietig en baal ontzettend… Waarom overkomt mij dit weer? Kan er nooit iets gewoon goed gaan? En iedereen raakt maar zwanger om me heen, zo frustrerend…
XX Cinzia.
jee cinzia toch :roll:
wat een toestand is dat zeg
ben heel benieuwd hoe nu verder,het is wel een uitzonderlijk geval
hier verder geen klachten
ik heb wel hormonen gespoten toen ik zwanger werdt maar geen IUI gedaan
dus hulp en toch een beetje zelf
Judith: gefeliciteerd zeg! Super dat het heeft mogen lukken! Ga er maar lekker van genieten.
Cinzia: wat rot dat ze niet weten hoe dat gebeurd kan zijn. Nog even afwachten dus… (en wat duurt wachten dan lang…)