IUI deel 7

Goed zo. Alvast heel veel plezier!! Zo belangrijk om dit soort dingen te blijven doen.

Weet je, op zich kunnen mijn vriend en ik het er wel goed over hebben. Niet dat wij zulke enorme praters zijn hoor maar eigenlijk valt er helemaal niet zoveel over te praten…het is weer afwachten op een volgende ronde.

Wij knuffelen elkaar dan even en zijn een dag chagerijnig en mopperen wat over zwangere vrouwen op tv ofzo, soms wat traantjes maar wat valt er verder dan over te zeggen? We weten beide hoe k*t het op zo’n moment het weer is en zeggen dan tegen elkaar dat het een volgende ronde vast wel zal lukken, wetende dat we elkaar proberen op te beuren maar dit niet zo voelen.

Probeer het vertrouwen erin te houden en doe leuke dingen samen en voor jezelf.

Balen Judith met die medicijnen zo, wat een gedoe ook! Hoop dat het allemaal niet zoveel uit zal maken en het deze ronde zal lukken.

we blijven hopen ineke

volgende week nod

op zondag dan denk ik

Hallo allemaal,

Ik ben een paar maanden geleden even op jullie forum kennis komen maken, omdat ik deze cyclus ook zal starten met de eerste iui. Ik moest van dag 3 tm 5 clomid 2x50mg slikken. Gisteren op dag 10 mijn eerste echo gehad, en hier bleken al 2 follikels van 21 en 23mm te zitten! Heb gisteravond direct mijn pregnyl moeten spuiten en morgen volgt dan de iui. Wat is jullie ervaring hiermee? Is clomid 2x50 veel om te starten? Ik vind het wel spannend morgen.

Liefs Margje

ik slik geen clomid maar spuit puregon

maar fijn dat ze bij jullie wel op zondag iui doen

hier dus niet :roll:

Tjee, en wat dan als je in het weekend een eisprong hebt? Ik heb begrepen dat clomid en puregon nagenoeg hetzelfde doen. Judith, ik begrijp dat jij bezig bent met de tweede ronde. Weet jij hoeveel eitjes eigenlijk ‘normaal’ is?

:think:

bij de deze cyclus viel het op zondag en dan gaat het dus niet door

ik heb ook vaak dat er 2 eitjes rijpen :mrgreen:

hoe meer kans hoe beter toch

ik heb eerst 8 periodes clomid geslikt en nu spuit ik puregon

maar in principe is het hetzelfde denk ik ja

Maria,

ik heb ook eerst Clomid geslikt, maar bleek er resistent voor te zijn.

Ik spuit ook Puregon, mag er morgen weer mee beginnen.

Ik heb tot nu toe elke keer ‘maar’ 1 eitje gehad, wel elke keer rechts, links doet helemaal niks…

Hier gaat het alweer wat beter. Ben gister ongesteld geworden, wat wel een klein beetje een domper was. Had namelijk een héle kleine hoop dat het toch misschien gelukt was, dat ik te vroeg getest had.

Had wel 2 k*tdagen, voelde me zo verdrietig…

Heb nu mijn moed weer bij elkaar geschraapt en gaan morgen weer beginnen met Puregon spuiten…

Hoe is het hier verder met de dames?

Liefs, Cinzia.

Balen dat je nu echt duidelijkheid hebt…maar op weer naar de voglende ronde. zucht…

Ik kreeg vandaag een brief van het ziekenhuis dat ik donderdag bij de anasthesist terecht kan. Heb net nog maar eens gebeld of ik dan ook nog langs de oncoloog kan!!! Dat vind ik veeeel belangrijker.

Wel lastig hoor, wordt die arts speciaal voor mij opgepiept maar hij zou het proberen te regelen en belt me nog terug.

Ben trots op mijzelf dat ik nu zo mondig ben en verrast over wat mij dit oplevert!!

Laat het weer weten…

Nu duimen voor Judith dus! En maria! Welkom…schrijf hier niet zoveel mee maar lees wel hoor…blijft toch zo trekken he dit forum!

De 28e maart zal ik geopereerd worden…nog een eisprong daartussen dus…condooms willen we niet gebruiken, we zien het wel. Misschien onverstandig maar mocht het wel raak zijn deze maand dan moet dat ook zo zijn denk ik!

Hi allemaal

Ik heb mijn eerste IUI gehad afgelopen weekend. Veel buikpijn erna. 1 ei bleek al gesprongen en een ander zat er nog. Vandaag bij de controle echo werd eraan getwijfeld of die laatste nu wel of niet gesprongen is. Zoniet dan zou er mogelijk een cyste kunnen ontstaan. :?

Ik heb vandaag ook nog steeds veel last van een krampend gevoel in mijn onderbuik. Nou ja, de komende weken wordt het wachten.

Goed van je Ineke, dat je mondig bent geweest. Ik begrijp dat er cysten ztten die niet weggaan? :think: Wat gaan ze er aan doen?

groetjes

Helaas zijn het geen cysten maar tumoren…ze gaan mijn eierstok verwijderen…verder weet ik het nog niet. Vandaar dus de afspraak met de oncoloog.

De arts heeft nog niet teruggebeld…zal nu ook wel niet meer. Maar dan is het in ieder geval even weer onder de aandacht en hoor ik vast morgen iets. Hoop dat alles donderdag kan.

Een doorgegroeid eitje kan inderdaad ook een cyste worden, heb ik deze maand ook nog links. Als het goed is is deze volgende maand weer gewoon verdwenen hoor.

Hoop dat je ei bevrucht zal zijn! Die buikpijn had ik ook hoor, misschien nog van de pregnyl?

Maria,

buikpijn heb ik ook altijd na IUI.Gyn zegt dat dat komt door de zaadjes, die zijn bewerkt en als die bij jou worden ingebracht, zitten ze in een bepaalde vloeistof, die krampen veroorzaakt.

Niks ernstigs dus, maar wel lastig.

Ik heb rechts ook een cyste zitten, die er al zit vanaf de allereerste bezoek aan de gyn.

Hij groeit niet, maar hoeft ook niet weggehaald te worden.

Het rare is dat mijn l.eierstok nooit iets doet, heb altijd 1 eitje rechts zitten, waar cyste ook zit, wel raar hoor…

Ineke,

jeetje ik vind het echt knap dat je mondig bent geweest. Ik had denk ik alles zo gelaten en afgewacht.

Aan de andere kant moet je ook wel mondig zijn om voor jezelf op te komen.

Dus donderdag naar z.huis?

Groetjes, Cinzia.

ja, helaas alleen naar de anesthesist en voor een verpleegkundige anamnese.

18 maart kan ik pas bij de oncoloog terecht, kreeg net een brief van het ziekenhuis. Nog een dikke 2 weken wachten daar dus op!

Gek dat je linkereierstok nooit iets doet, wat zegt de gyn daar dan van?

Wanneer mag je weer voor 1e meting? Volgende week zeker?

Dus ik begrijp dat een cyste geen reden is dat ik straks moet wachten met clomid? Omdat ze het willen checken voor de volgende rond …

Ik heb de hele dag last van pijnlijke steekjes in mijn onderbuik. Of dat nu echt die cyste is, of dat ik mezelf maar weer wat wijs zit te maken :think:

Misschien moet ik toch maar weer afstand nemen van het forum, want ik merk wel dat ik er in gedachten weer veel mee bezig ben :frowning:

Ja, dat is soms lastig he, maar mijn ervaring is dat ik zonder het forum dit ook heb omdat zwanger worden continue door je hoofd spookt.

Ik weet niet goed hoe het zit met cysten en clomid maar volgens mij blijven ‘gewone’, cysten maar een maandje zitten ofzo en zijn dan wel weer weg. Misschien dat iemand anders er meer van weet. Denk wel dat ze extra gaan groeien door clomid.

Ik ging in april 2007 voor het eerst naar de gyn, voor het eerst een inwendige echo.

Toen zat er rechts dus een cyste van 21mm.

Heb toen 3 keer Clomid gekregen, cyste groeide niet, bleef hetzelfde.

Nu heb ik 3 IUI achter de rug, cyste zit rechts nog altijd, even groot.

Maar belemmert de groei van andere follikels niet.

Wat betreft mijn ‘luie’ linkereierstok, ging zegt dat dat niet erg is, zolang er maar een follikel groiet, rechts.

Liefs, Cinzia.

Hallo dames,

hoe is het met jullie?

Met mij goed, kom net terug van een weekendje weg met mijn liefje, was héérlijk!!

XX

lekker cinzia even er tussen uit :thumbup:

gister NOD

getest was negatief

maar nog geen doorgezette ongi

het zit er wel aan te komen heb ik het idee

Judith,

je weet maar nooit, wie weet is je HCG nog niet hoog genoeg…

Nog even afwachten meid!

Net 1e FM gehad.

Linkereierstok heeft nog nooit iets gedaan, maar had nu een follikel links van 11 mm, en rechts 1 van 10mm.

Ik vroeg hoeveel IUI’s ik mag doen, ze zei 6.

MAAR aangezien de 1e twee mislukt zijn (werd immers na 3 dgn al ongesteld) heb ik recht op 2 extra, dus 8 IUI’s.

Hopelijk komt het niet zo ver, maar het idee is wel fijn.

Verder nog gevraagd of ik bloed mag prikken, 2 wkn na IUI, want test doen vind ik moeilijk, omdat je nooit weet wanneer je genoeg HCG in het bloed hebt. En door die Progestanbolletjes word ik toch niet op NOD ongesteld.

Ze vond het goed, dus daar ben ik ook blij om.

Vrijdag a.s. terug komen.

XX Cinzia.

Wat doen die progestanbolletjes dan? :think: dat je niet op je nod ongesteld wordt…

6x IUI dus, en erna zal wel IVF. Dat betekent dus dat we, mocht het niets opleveren, over een jaar ‘klaar’ zijn :shifty: Nou ja, we kunnen het beter over iets positiefs hebben. Ik heb geloof ik mijn dag niet zo. Veel stress op werk enzo, en ik praat daar niet over de IUI. En nu je dan zo in die wachtweken zit is het moeilijk om te aandacht te verzetten.

Judith, trouwens :pray: :pray: !!