Sterkte Judith!
Wel proberen moed te houden he!!!
Héle dikke :hug: van mij!!
Ook ik lees hier nog steeds mee…
Cinzia Heb je voor de IUI ook Pregnyl gespoten? In dat geval kun je niet eerder testen, omdat je dan vals positief test door de Pregnyl. En vroeg testen geeft helaas ook geen zekerheid, want het kan dan alsnog afgestoten worden op je NOD. Dus het is misschien beter om even te wachten tot twee weken na de inseminatie. Heel veel succes & ik hoop natuurlijk dat het deze keer raak is! O ja, wat ik zou vragen: Bij welk ziekenhuis zijn jullie onder behandeling? Wij komen namelijk ook uit Friesland, dus ik was wel benieuwd. Mag ook via een pbtje, als je het hier niet wilt neerzetten, hoor!
Ineke Het is inderdaad altijd een heel gedoe, alles een beetje plannen qua klussen, zaadjes naar het ziekenhuis brengen, daarna voor de inseminatie, enz. Leuk is anders… Hopelijk mag het deze keer dan eindelijk lukken en blijft het ook goed gaan. Succes met de wachtweken!
Judith Balen dat je ongi geworden bent. Sterkte! :hug:
Krabje Nog gefeliciteerd met de eerste mooie echo! Gaat alles een beetje goed? Wanneer heb je de volgende echo?
Voor de rest schrijven hier zeker niet zo heel erg veel meiden meer mee? Een paar zijn zwanger geworden en een paar hebben helaas door moeten schuiven naar IVF/ICSI. Hopelijk horen jullie allemaal binnenkort bij de eerstgenoemde!
Heel veel succes & ik blijf voor jullie duimen! :-*
Groetjes,
Jippie
Hej Jippie,
ik woon ook in Friesland. Ik sta onder behandeling in MCL.
Jij?
Ik heb inderdaad Pregnyl gespoten, maar dat was om eitje te laten springen. Dus dan heeft Pregnyl toch geen invloed meer op de test, omdat ik ergens gelezen had dat Pregnyl na 9 dgn uit je lichaam is verdwenen…
Ik zie nu in wat een bende het is met die Progestan bolletjes. Voor mijn gevoel komt de helft er weer uit en alleen een inlegkruidje helpt niet. Moet gewoon maandverband in, haha…
Maar, gelukkig niet ongesteld, de eerste keer IUI was ik nu ongesteld geworden… Pff, blijf het aankomende dagen doodeng vinden hoor!
Liefs, Cinzia.
Mijn zusje heeft endometriose en PCO. heeft metformine gebruikt en had al dezelfde maand een ei. IUI gehad en…zwanger. 1e IUI-poging!!
(3e kindje…).
Wat is het hier rustig…
Hoe is het met iedereen?
Ik had gisteravond uit het niets heel erg buikpijn, onderin…
Heb Paracetamol genomen, weet niet of het goed is, maar ik had zo’n last!
Vanmorgen tot ongeveer half 10 had ik ook zo’n buikpijn!!
Ben werkelijk wel 11 of 12 keer naar de wc geweest, elke keer met een kloppend hart in mijn keel of ik geen bloed in mijn onderbroek aan zou treffen!
Bij mijn 2e IUI werd ik na 6 dagen (is vandaag) ongesteld.
Maar gelukkig, GEEN bloed te bespeuren, maar ik knijp hem echt, ben zooooooooooo bang dat ik wéér te vroeg ongesteld ga worden…
Morgenochtend bloed prikken en 's middags bellen voor de uitslag. MIjn bloed wordt gecontroleerd op Progestan, om te kijken of ik een week geleden wel een eisprong heb gehad.
Waardoor ik weer ga denken, zullen die Progestanbolletjes de hele boel niet beinvloeden?!
Liefs, Cinzia.
Hoi Cinzia,
Ik heb je een pbtje gestuurd, misschien had je dat nog niet gezien? Hij staat namelijk nog in mijn Outbox, maar ik zag dat je inmiddels wel op het forum was geweest.
Succes met bloedprikken morgen! Ik hoop dat je progesteronwaarde goed is!
Groetjes,
Jippie
Vervelend dat je zo’n pijn hebt joh. Maar kan ook een goed teken zijn!!! Ik had bij alle 3 de keren dat ik zwanger werd, menstruatiepijn al vrij snel na de eisprong. Helaas ook in de maanden dat het niet gelukt is…maar toch (volgens mij wel iets minder toen).
Ik heb het nu ook bij vlagen. Twijfel dan of het mijn darmen zijn, verder voelt het alsof er iets in de weg zit, spierpijn-achtig…ooohhh. de hoop en vrees begin alweer te komen, worden nog weer lange weken!
he, je staat er niet alleen in hoor…
suc6 morgen.
Ik moet ook morgen, niet bloedprikken maar naar de gyn om het over die cysten te hebben. Laat het weten natuurlijk.
liefs
Ineke
Jippie,
heb je een pb-tje terug gestuurd!
Ineke,
dat lijkt mij ook spannend hoor, voor gesprek over je cysten te praten. Succes en sterkte morgen meid!
Hier nog altijd dat zeurende gevoel, onderin mijn buik.
Doet niet meer zo’n zeer als gisteravond en vanmorgen vroeg, maar voel het af en toe gewoon zeuren…
Mijn onderbuik is ook helemaal hard en als ik erop druk doet het zeer (moet ik dan misschien ook niet doen natuurlijk, maarja…)
Hoe is het met de andere dames hier?!
hmmm. herkenbaar hoor! Hoop dat er iets gaande is in onze baarmoeders. Nestel maar lekker in zou ik zeggen!!!
Oww Ineke,
ik hoop zo dat het inderdaad DE symptonen zijn… :?
Mijn vriend zag vorige week 2 ooievaars…helaas zag hij er niet nog veel meer want mijn zusje heeft er al 1 ingepikt. Hoop toch dat die andere voor mij is…sorry… Zal nog even heel goed blijven spotten!
Hoi iedereen,
Na 2 jaar klussen zonder resultaat mogen we binnenkort met IUI beginnen. “Mogen” want er is uit de onderzoeken niks gebleken waardoor het niet op de natuurlijke weg zou moeten kunnen. Er werd door de gyneacoloog eigenlijk een btje vervelend over gedaan. (Ze keek ons aan alsof we niet weten wat je moet doen om zwanger te worden) Heeft er iemand advies??? Nog een tijdje doorklussen of IUI?
Succes iedereen!!!
Moeilijk om daarin te adviseren. Ik ben 3x zwanger geraakt via de ‘natuurlijke weg’, zeg maar maar nu toch ook al 2x IUI gehad. Op een gegeven moment wil je zo graag een beetje hulp. Dat er tenminste iets gedaan wordt om je te helpen.
Toch moet ik nu na 2x zeggen dat ik het een heel gedoe vind. Vooral de inseminatie zelf. Niet dat het pijnlijk is ofzo maar om het hele medische verhaal.
Zaad opvangen in een potje, dan 1,5 uur later terug naar de gyn die middels een slangetje de zaadjes inbrengt. 5 minuten later sta je weer buiten.De voorgaande 3 dagen zelf niet mogen klussen. Niets romantisch aan.
Maar dat is dus heel persoonlijk. + het feit dat ik weet dat het al 3x bij ons gelukt is zonder deze behandeling. (3x miskraam).
Wanneer er een volgende ronde mocht komen dan wil ik liever de pregnyl en eventueel de clomid en de echo’s om te kijken wanneer het eitje gaat springen en dan proberen deze zelf te benutten.
Ik zou zeggen, probeer het gewoon een ronde en kijk hoe het je bevalt, de slagingskans is natuurlijk iets groter omdat alle omstandigheden zo gunstig mogelijk gemaakt worden.
Hallo Optimist,
tja, lijkt me wel moeilijk, zijn jullie 2 jaar aan het klussen en er wordt geen oorzaak gevonden waarom het niet lukt…
Klinkt misschien héél stom, maar wat dat betreft ben ik ‘blij’ dat er bij mij (EN mijn vriend) een oorzaak ten grondslag liggen…
Maargoed, wat moet je doen?
Net wat Ineke zegt, probeer gewoon 1 keer IUI. Aangezien jij waarschijnlijk wel normale eisprong hebt, zul je niet elke avond hormonen hoeven te injecteren.
IUI doet inderdaad niet zeer ofzo, is alleen erg onromantisch, maarja, als dat helpt… Succes en sterkte meid!
Ik moest vanmorgen bloed laten prikken. Prikt die trut eerst in een spier (wat echt zeer deed), 2r keer prikken wilde gelukkig wel (heb al zo’n hekel aan naalden, brrrr…)
Moest bloed laten prikken om te kijken of die Progesteron bolletjes die ik al een week vaginaal inbreng, ook helpen.
Vanmiddag gebeld over de uitslag.
Ze vertelde: ‘als je een eisprong hebt gehad, ligt je Progesteron waarde boven de 15.’
Wat blijkt, ik heb een waarde van 43.1!!!
Oftewel, volgens haar dus prima.
(zou alleen graag willen weten of dit inderdaad hoog is, kon asissente niet antwoord op geven)
Nog altijd af en toe vlagen zeurende onderbuik pijn… Ach, zie na 1 week nog altijd geen bloed, zit op dag 7 na IUI, wat me nog niet eerder ids gelukt…
We zijn op de helft, nog 1 week, pppffffffffffffffffff…
:mrgreen: nou cinzia goed teken :thumbup:
ik moet morgen voor follikelmeting
afspraak is verzet van 15.50 uur naar 08.30 uur
ben benieuwd
als het net als vorige maand gaat denk ik vrijdag de IUI te hebben
Nou cinzia, da’s goed nieuws toch?! Wanneer het 15 moet zijn en jij zit op 45 dan zou ik me geen zorgen maken of dit wel hoog genoeg is!
Judith voor jou ook weer spannend, IUI weer in aantocht.
Ik ben gisteren bij de gyn geweest. Hij had mijn dossier goed bestudeerd en kwam tot de conclusie dat hij me door wilde sturen naar het acedemisch ziekenhuis (UMCG) omdat dit nu de 2e keer is dat ik die cysten heb, omdat het allmaal zo lang duurt, omdat in het ziekenhuis waar ik nu ben er niet 1 iemand ‘verantwoordelijk’, voor mij is. Ik kon me er wel in vinden. De secretaresse zei dat een afspraak wel 6 tot 8 weken kon duren.
Maar 's avonds belde de gyn dat hij had geregeld dat ik vrijdag al terecht kon! Erg lief. Niet omdat ik me nu zorgen moet gaan maken dat het zo snel al is maar meer omdat we al zo lang bezig zijn en omdat hij wel aan me kon merken dat ik er wat somber van werd. Misschien niet helemaal eerlijk want er zijn natuurlijk meer dames die al lang bezig zijn voordat ze doorverwezen worden maar ik ben er blij mee.
Stiekem maak ik me natuurlijk wel zorgen over die cysten, stel dat het niet goed is?! Stel dat ik deze maand wel zwanger ben geworden, wat dan? pfff.
Hou jullie op de hoogte. Wat een ellende allemaal.
beter ineke dat je zo snel terecht kunt daar :thumbup:
IUI gaat deze ronde niet door voor ons :roll:
het zou op zondag moeten gebeuren en dat doen ze niet
dus gewoon vrijdagavond pregnyl zetten en dan maar veel klussen dit weekend en proberen op de natuurlijke weg
nou suc6 judith!
Ik moest net nog weer naar de gyn. Hij had nogmaals mijn dossier goed bekeken en het blijkt dat ik vorig jaar een ‘borderline-tumor’, heb gehad. Een tumor dat tussen goed en kwaad-aardig in zit.
Nu wordt ik daar dus weer van verdacht (en deze keer dus van 2…). Vandaar dus de doorverwijzing. Ik wist dat het iets a-typisch was, die cyste maar wist niet van deze naam.
Meestal schijnt een operatieve behandeling voldoende te zijn. We zullen het zien. Tjsonge, het wordt steeds gekker allemaal. Wat een soa-serie!
jee ineke ik heb er nog nooit van gehoord joh
ben benieuwd wat ze zeggen vrijdag
Goh Ineke,
is het dan niks ernstigs, aangezien het zowel goed- als kwaadaardig kan zijn?
En ze gaan je dan onderzoeken?
Jeetje meid, wat een toestand komt er allemaal achter weg, lijkt mij heel vervelend voor je!
Maar aan de andere kant, je wordt nu doorverwezen naar een academisch ziekenhuis, misschien en hopelijk kunnen ze je daar beter helpen.
Sterkte meid!
Judith,
wat stom dat ze weekends geen IUI bij jullie doen. Vind ik echt zo raar!
Tja, succes dan vant weekend.
Hier een beetje ‘balen’.
Sinds vanmiddag heb ik hoofdpijn (voorin mijn hoofd), beginnen mijn spieren zeet te doen, last van mijn nek en zeurend onderrug pijn.
Dacht eerst: ‘hopelijk zijn dit misschien tekenen van zwangerschap/innesteling’.
Maar ik bedacht me snel dat dit onzin zou zijn, heb vorige week de griep gehad en wie weet is het nog niet helemaal over en begint de hele toestand weer.
Hoop het niet, alhoewel ik niet anders zou weten hoe ik dan aan deze symptonen kom…