IUI deel 7

Ineke dikke :hug: :hug: :hug: voor jou!!!

Ik hoop dat je toch snel mag beginnen. Kun je niet de gyn bellen en vragen of het mag???

Liefs, Chantal

Heb ik even aan gedacht maar moet toch maar even geduld hebben. En de vorige 3 keren hebben we het ook helemaal zelf gedaan. Vind het nu alleen extra moeilijk dat ik dan dus niet weet waar een eitje springt enzo. Maar deze maand is ook zo weer om. Morgen alweer dag 2. Zucht :cry:

Judith,

ik ken het gevoel, ik kan ook niet wachten tot de gyn zegt dat ik Pregnyl mag spuiten (alhoewel dat een verschrikkelijke rotspuit is)!

Op naar de IUI meid!!

Wanneer mag je ongeveer denk je?

Ineke,

god, wat balen meid!

Is het inderdaad niet een goed idee om de gyn gewoon even te bellen, even horen over Clomid?

Ik had gister 1e follikelmeting.

Baarmoeder + slijm + follikels zagen er keurig uit voor mijn 4e cyclusdag.

Moet maandag 28jan. terug komen en waarschijnlijk diezelfde week of dat weekend IUI.

(deze berekening hebben mijn gyn en ik gemaakt a.d.h.v de aantal spuit dagen van de vorige 2 IUI’s)

Nee meiden, ik ga toch deze maand nog maar even me netjes aan de regels houden…wie weet lukt het ons nog weer zelf.

Even slikken. Mijn zusje gaat onverwacht morgen opeens al IUI krijgen…heeft al 2 kindjes. Ze is 3 jaar geleden geopereerd aan endomteriose (heeft ook PCO) en daarna met clomid meteen zwanger geworden, na de zwangerschap bleek ze al snel (zonder hulp) weer zwanger. Nu moest ze weer naar het ziekenhuis om te kijken hoe het met de endometriose was.

Bleek ze een te hoog insulinegehalte te hebben (wat mogelijk PCO veroorzaakt) heeft ze medicatie voor gekregen en van de week bij controle had ze een op springen staand ei. Dus deze gaan ze benutten. Moeilijke keuze omdat de endo ook maar doorgaat weten ze niet hoe het bijv. over een paar jaar eruit zal zien en of het dan nog mogelijk zou zijn om zwanger te worden vandaar dus nu toch maar snel voor een 3e…

Ik was al 2x zwanger gelijk met haar…tja, dubbel hoor!

liefs

Ineke

pff ineke is ook wat

ben net terug uit het ziekenhuis

zit nu op dag 10 en heb een follikel van 20mm!

dus vanavond pregnyl en vrijdag insemenatie :dance:

ze zat eerst rechts te kijken en er zat een follikel van 12mm

ik zei tegen haar kijk maar links want daar zit er ook 1

en wat voor 1 :mrgreen:

is dat altijd zo vlug?

met clomid is mijn eisprong pas op dag 17

en nu veel eerder

Nou dat is snel joh! Ik had de laatste keer dag ik zwanger werd ook een eisprong op dag 12…deze ronde had ik een eisprong op dag 17.

Heb de secretaresse van de gyn vandaag gebeld om te vragen of ik toch al niet mocht starten met de clomid. Dat ik van een bepaalde gyn 3 cyclussen moest wachten. En ik mag starten!!! :dance: :dance:

Ze zei al dat deze gyn ‘wat behoudender was’, toen ik zei dat ik het idee had dat hij nogal voorzichtig was. Mijn cyclus oke is dus ik dacht dat ik dan wel zou kunnen beginnen.

Volgende week vrijdag dus weer een 1e follikelmeting! Jippie. We gaan weer verder!

Oh ja, doordat je clomid gebruikt wordt je cyclus even stil gelegd, als reactie daarop gaat je lichaam extra hard zijn best doen om eitjes te maken daardoor krijg je dan dus later een eisprong en als het goed is meer eitjes!

Ineke wat een goed nieuws! :thumpup:

Wat goed dan je vandaag je pregnyl al mag! Ik ga hard voor je duimen! :thumpup:

Met clomid kan je cyclus zowel langer als korter worden. Hetzelfde met andere hormonen. Mijn cyclus bleef met Clomid net zo wisselend als zonder. Het kan dus alle kanten op.

Cinzia: fijn dat je eerste echo weer goed was. :thumbup:

met clomid had ik mn ei op dag 17 meestal

ben best nerveus voor de pregnyl spuit :doh:

en wakker blijven tot 23.00 uur is moeilijk voor me hoor :mrgreen:

Ineke,

das wel even slikken, dat verhaal met je nichtje, jeetje…

En wat goed dat je toch gebeld hebt en dat je met Clomid mag beginnen, keurig meid!!!

Judith,

wat spannend, vanavond Pregnyl! Ik vind dat altijd zo’n rotspuit, ook omdat mijn vriend elke avond Puregon bij mij spuit, maar hij durft Pregnyl niet te zetten en die moet ik dus zelf zetten.

En over de snelheid van de groei van je follikels kan ik niet meepraten, omdat mijn eitjes via Puregon moeten groeien.

1e IUI mocht ik na 9 dgn Pregnyl spuiten (had toen 75eenheden)

2e IUI mocht ik na 14 dgn Pregnyl spuiten, had toen 50 eenheden.

Spuit nu ook elke avond 50eenheden. Ga er dan ook vanuit dat het volgende week vrijdag of dat weekend word… Altijd spannend!!!

In ieder geval héél veel succes meid!

Ben om 23u vast nog wel wakker (over 15 min. al), zal aan je denken!!

Liefs, Cinzia.

ik heb ook steeds 50 eenheden puregon gespoten

gister voor het eerst pregnyl gezet

vondt het meevallen

deed wel meer pijn onmdat het ook meer vloeistof is dan puregon

nu voelt de spuitplek aan als een blauwe plek

maar al met al viel het me mee :thumbup:

vriendlief heeft morgenmiddag vrij genomen dus we moeten om 13.45 uur zaad inleveren en dan om 16.00 uur IUI

en daarna gaan we lekker uit eten :mrgreen:

Vanmiddag IUI gehad.

En veel buikpijn zeg :?

Nu nog een beetje.

Zaad was goed :thumbup:

Dus nu afwachten.

Fijn dat de zaadjes oke waren! Nu afwachten dus…suc6 daarmee! :hug:

Ik mag vrijdag voor de 1e follikelmeting. Ben zo benieuwd. Vind het erg lastig te bepalen wanneer nu dag 1 van de cyclus is. ja, bij helder bloed en dat had ik ook wel maar het zette niet super door. Pas toen ik dacht dat het dag 3 was kwam het opeens in alle hevigheid opzetten. Nou ja, was al begonnen met de clomid dus we zien het vrijdag wel.

He dames, ik zie weer allerlei ontwikkelingen bij jullie, dus ik moet even reageren.

Ineke: :dance: :dance: :dance: zoi zeg dat heb je toch mooi geregegeld dat je toch een iui krijgt deze cyclus. Ik ga heel hard voor je :thumbup: :thumbup: :thumbup: dat het nu eindelijk een keer goed gaat.

Judith: En hoe is je 1e poging gegaan?? Vond je het een beetje meevallen??? Tja en nu komt het lastigste, 2 weken wachten… Meid ik ga heeel hard voor je :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Cinzia: Ik hoop dat nu je poging goed gaat en dat de ongi echt weg blijft. Meid ik :thumbup: :thumbup: :thumbup: ook voor jou!!!

Met mij gaat alles goed. Het besef dat ik zwanger ben is er nu echt wel. Ik heb ook al een aantal leuke cadeautjes gekregen voor de beeb.

Woendag moeten we weer naar de gyn en dan krijgen we de 1e echo. Ik vind het zo spannend!! Ben benieuwd of het hartje goed klopt en hoeveel het er zijn…

Liefs, Chantal

:mrgreen: spannend krabje de 1e echo :thumbup:

ik vondt het idd meevallen gelukkig :thumbup:

Judith,

spannend he, zo’n 1e keer IUI!

Meid, nu wachten en wachten, spannend hoor!!

Chantal,

voor jou zijn het ook spannende dagen. Kan me voorstellen dat het wel een beetje eng is om woensdag voor 1e echo te gaan.

Ik hoop voor jullie dat jullie een mooi zakje met een kloppend hartje zien. Laat je het ons even weten?

Ineke,

voor jou dus super bericht, deze maand gaan jullie er weer voor!

Hoop dat we deze maand (nouja, dat wordt dan maand februari), allemaal door kunnen schuiven naar een ander forum, zijn we allemaal wel aan toe vind ik!!!

Ik ben vanmorgen voor 2e follikelmeting geweest.

Heb rechts 1 follikel zitten van 13mm.

Was beetje teleurgesteld, had er meer en GROTER verwacht.

Moet donderdagochtend terugkomen (vind mijn baas maar niks) en ik had gehoopt op aankomend weekend IUI, maar zal wel begin volgende week worden.

Nu maar hopen dat mijn eitje donderdag een mooi formaat heeft en wie weet dat er toch 2 eitjes zijn, hihi… Meer kans toch?!

Groetjes, Cinzia.

Wat is het rustig hier.

Hoe is het met de dames?

Morgenochtend heb ik 3e follikelmeting. Hoop zó dat mijn ene eitje van afgelopen maandag (die toen 13 mm) was, morgen rond de 17 a 18 mm is…

Groetjes, Cinzia.

Cinzia: Ik ga voor je :thumbup: :thumbup: :thumbup:

We hebben vandaag de echo gehad. We hebben een heel mooi kloppend hartje gezien en gehoord :inlove: :inlove:

Ik plaats de echo hier niet. Als jullie hem willen zien, hij staat in showtopic sept 2008 mama’s

spannend cinzia ik hoop dat ie gegroeid is

ik moet nog ruim een week wachten om te testen

duurt lang deze dagen :lol:

Chantal,

geweldig meid! Lijkt mij zo intens om zo’n hartje te horen, volgens mij zou ik het dan nóg niet geloven…

Super meid, geniet ervan!

Judith,

nog een weekje wachten om te testen dus… Ik duim voor je, wie weet… En dan gelijk de 1e keer, zou natuurlijk super geweldig zijn!!!

Ik kom net terug uit het ziekenhuis.

Heb 3e follikelmeting gehad.

Het eitje van afgelopen maandag was nu 16mm.

Moet morgenochtend terug komen (want eitjes groeien ongeveer 1.5mm per dag, dus dan zou ie morgen 17.5 zijn)

Waarschijnlijk morgenavond Pregnyl zetten en zondag IUI. Gyn zei dat we het morgen precies weten…

Kan nu al niet wachten op morgenochtend, pffff…

Ik wil zo graag weer… En na de IUI komt de stress of ik niet wééééér zo snel ongesteld ga worden…)

Ik zal naar mijn werk.

Liefs, Cinzia.

zou zeker geweldig zijn

maar had net wat bruinverlies

niet veel maar toch

wachten maar weer :roll: