Ben toch maar naar de stad gefietst en zw.test gekocht.
Net gedaan, maar helaas, niks…
Zal dus wel toeval zijn dat ik 2weken geleden last had van mijn zij, veel slijm en pijn in onderrug…
Ik wacht nu maar tot dinsdag.
Maar waarom snapt mijn lichaam niet hoe het werkt?
Waarom heb ik nog nooit een eisprong uit mezelf gehad?
waarom heb ik nog nooit in die 2 wachtweken gezeten?
Ik baal soms zo ontzettend van mijn lichaam!!!
Ineke,
wat fijn dat je bijna je ovulatie hebt.
Succes en veel plezier, haha…
XX
He, ik snap nog steeds niet waar jij uit opmaakt dat je geen eisprong hebt gehad… Je raakt immers lang niet altijd zwanger wanneer je op het juiste moment (dus van eisprong) klust. (20% kans…).
Ineke,
dan had ik ondertussen allang ongesteld moeten worden!
Het is al meer dan een maand geleden dat ik ongesteld was, dus ik had dan allang bloed moeten zien.
Maarja, ik wacht nu wel tot dinsdagochtend, probeer me nu niet meer druk te maken en dingen in mijn hoofd te halen, ook al had ik vannacht continu jeukende tepels, erg irritant en pijn in onderrug en onderin mijn buik voel ik van alles borrelen en steken…
We zien wel.
XX
Dag ladies,
Natuurlijk eerst de allerbeste wensen nog voor 2008 en may all your dreams come true!!!
Zo nu en dan lees ik hier nog steeds mee en er moet me even iets van het hart.
Ik zag een berichtje over dat Judith nu “echt” met het hele traject gaat beginnen. Maar in principe is de eerste ronde Clomid al heel erg echt, want in de eerste 6 maanden raakt 75 % van de vrouwen zwanger door gebruik van Clomid. Je bezoeken aan het ziekenhuis en de controles waren bij mij wat minder intensief en 5 dagen een pilletje slikken is minder heftig dan 12 dagen hormonen spuiten. Maar de hoop, twijfels en dilemma’s zijn even groot.
Toen ik zelf na de 2e ronde IUI een positieve test in mijn handen had, dacht ik ook “goh, da’s dan best wel snel gegaan” (dus ik begrijp maar al te goed dat er zo over gedacht wordt) Maar dat is met name omdat je na 8/9 rondes Clomid denkt: ik zal nu ook wel een behoorlijk aantal pogingen nodig hebben.
Dus geen verwijten, maar ik wilde graag een misverstand uit de wereld helpen en Judith een hart onder de riem steken.
Verder hoop ik natuurlijk dat ik snel weer een zwangere hier mag feliciteren. Ik duim in ieder geval nog steeds voor jullie.
Liefs,
Sen
:thumbup: thanx sen
Judith,
ik was diegene die schreef dat je nu dus ‘echt’ gaat beginnen.
Ik hoop dat je me begrijpt dat ik het niet verkeerd bedoelde…
Ik weet en snap dondersgoed dat Clomid al frustrerend genoeg kan zijn, je slikt het niet voor de grap en elke maand leef je in onzekerheid, zal het deze keer dan roch gelukt zijn?
Ik stond er niet zo bij stil dat Clomid slikken, 8 of 9 rondes lang, ook enorm zwaar kan zijn. Dit komt omdat ik 2 keer Clomid heb moeten slikken, maar blijk er resistent voor te zijn.
Mijn excuses Judith (en anderen) als het anders is overgekomen, want zo bedoelde ik het echt niet!!!
Ik weet waar je voor bezig bent en waarvoor je het allemaal doet en dat het absoluut allemaal geen pretje is!!!
Liefs, Cinzia.
Meiden :thumbup: :thumbup: :thumbup: jullie nog een paar dagen door??? We gaan woensdag of donderdag testen. Zit nu precies 14 dagen na de iui en ben nog steeds niet ongi.
Kom morgen wel even uitgebreider reageren.
Liefs. Chantal
oh meid wat spannend!! hier is mijn ei weer gesprongen dus we wachten ook weer 2 weken af…ga uit van de 22e mijn NOD
:mrgreen: cinzia ben je gek joh :mrgreen:
had er niet eens bij nagedacht :lol:
ik neem je helemaal niets kwalijk hoor ook niet gedaan ook ooit :thumbup:
morgen gaan we naar de gyn voor het eerste gesprek en de uitleg van IUI
en we krijgen ‘prikles’ :lol:
Suc6…
het is heel erg maar mijn vriend en ik zijn beide verpleegkundige. Wel binnen de psychiatrie maar injecteren doen we ook daar, alleen is dit meestal in een spier. Maar om het bij mijzelf te doen… ben voor de 1e x toen naar het ziekenhuis geweest om de pregnyl daar te halen.
Vind ik best wel erg van onzelf. Eventuele volgende pregnyl toch maar zelf zetten hoor. brr…
ik ben toch ook wel van plan om het zelf te doen
om nu steeds zo’n eind te rijden is ook niets
Nee, en al helemaal niet wanneer je ook nog naar de kraamafdeling moet…en dan moet wachten tot er iemand tijd heeft en je op een bankje voor de babykamer gezet wordt. En uiteindelijk de injectie toegediend krijgt in de verloskamer. pffff.
Nou, heb buik genoeg dus ga het echt zelf proberen dan. :lol:
Hoi, hier ben ik weer even.
Heb niet heel veel tijd want heb zo ehbo herhaling…
Ik ben nog steeds niet ongi en ben dus nu 1 dag overtijd!!!
Heb nog niet getest, doe dat waarschijnlij morgen of donderdag.
Jullie horen nog van mij.
Liefs, Chantal.
Chantal,
oeh, wat spannend!! Wat goed dat je zo lang kunt wachten met testen. Is de verleiding niet erg groot om het vanavond toch maar te proberen?
Ik duim in elk geval ontzettend voor je, ik hoop het ZO!!
Succes en hou ons de hoogte!!!
Ineke,
spannend meid, eitje gesprongen en dus nu wachten, wachten, wachten…
Ik duim voor jullie!!!
Judith,
succes met de prikles. Ik vond dat ook doodeng, heb er zitten huilen, maar achteraf, nu ik het voor 2 keer IUI heb moeten doen, vind ik het wel meevallen. Het doet geen pijn, alhoewel ik het nog wel eng blijf vinden hoor!!
Succes meid!
Ik ben vandaag naar gyn gegaan.
Begon al k*t, had half9 afspraak, en 8.50u was ik nog niet geholpen. Ik naar assistente, bleek dat de gyn koffie aan het drinken was en mij vergeten was…
Inwendige echo gehad, heb 2 follikkels van 18mm, hij weet niet of die nog gaan springen of misschien al gesprongen zijn en dus ‘restjes’ zijn.
Daarvoor moest ik vanmiddag bloed laten prikken (en dat mormel ook nog 2keer verkeerd prikken, kon ader niet te pakken krijgen en daarna nam ze per ongeluk bloed af in een verkeerd buisje, kon het dus NOG een keer! Ben al zo’n held met spuiten (not).
Uitslag bloed vandmiddag gebeld, als je een eisprong hebt gehad, moet de waarde hoger dan 15 zijn, bij mij was ie 2.3
Heb dus vanavond een test gedaan, is negatief, en moet vanavond beginnen met Provera, ongesteldheid opwekken.
Daarna de ‘normale’ procedure, Puregon, en uiteindelijk Pregnyl en IUI.
Op dag van IUI, moet ik 3x daags, 2 bolletjes Progesteron in mijn vagina inbrengen en na 14 dgn naar ziekenhuis, bloed laten prikken, zwanger of niet.
Hij hoopte dat dit bij mij gaat werken, zo niet, dan moet ik terug komen en zal ik grondig onderzocht worden.
Al met al word ik nu extra gecontroleerd en extra bloed laten prikken en inwendige echo’s.
Ene kant super, andere kant, moet ik dus vaker naar het ziekenhuis, vaker paar uren vrij vragen vant werk en ik ben er zo nog meer mee bezig, moet vanaf vandaag t/m 14 dgn na IUI, ELKE dag iets slikken en/of spuiten…
Zo word ik er wel aan herinnerd!!!
PS Heb toch soms het idee dat ik WEL zwanger ben, heb jeuk op mijn tepels, raar zeurend en borrelend gevoel onderin mijn buik en nog altijd vaag in mijn hoofd…
Gisteravond test gedaan (alweer ja) en test bewaard. Vandaag zag je er een héél licht streepje op (Kruidvat). Zal dat door de opdrogong komen of zou het echt zo zijn?!
Gyn heeft verder niet naar mijn b.moeder gekeken, alleen naar eierstokken. Zalf zag ik rechts bovenin mijn b.moeder een klein zwart vlekje. Heb niet gevraagd wat dat was… Iemand ervaring mee?!
XX
spannend cinzia
maar wat een dag zo in het z huis :roll:
spannend voor jou ook chantal
ik zou me ook niet kunnen beheersen om te testen hoor :lol:
cinzi; ik neem aan dat het prikken gewoon een kwastie van wennen is
misschien een rare vergelijking :lol: maar ik heb 2 jaar terug mn ogen laten laseren en ik moest veel druppelen in mn ogen
dat vondt ik doodeng in het begin en kon mn ogen niet open houden
na een tijdje ging het zo gemakkelijk alsof ik het heel mn leven al deed :mrgreen:
Wat vaag allemaal. Maar wanneer je een vage streep hebt?? Ik zou dan niet beginnen met de provera!!! Zou dan eerst een bloedtest vragen om te kijken of je inderdaad zwanger bent of niet!
Hoi allemaal,
ik schrijf hier niet meer zo vaak, omdat ik nu toch echt vooral met IVF bezig ben… Volgende week vrijdag mag ik mijn eerste spuit zetten en op 31 januari heb ik dan de eerste uitgangsecho. De punctie is rond 14 februari. Alle hormonen etc. heb ik afgelopen vrijdag opgehaald. Ik heb er een foto van op mijn log staan. Echt veel joh!
Cinzia: wat spannend zeg! Nou denk ik wel dat de gyn dat vlekje ook wel gezien heeft, maar je weet het nooit. Ze zien tenslotte eerst de baarmoeder, voordat ze de eierstokken opzoeken. Toch vreemd dat hij er dan niets van zegt. Ik zou denk ik gewoon even bellen en het vragen. Aan een streepje wat een dag later op een test staat heb je niets, jammergenoeg. Ook niet als je starks echt zwanger blijkt te zijn. Die streepjes drogen er dan in, ik heb dat al regelmatig gehad, als ik weer eens dacht dat het misschien gelukt was. Ga hard voor je duimen dat je misschien stiekum toch zwanger mag zijn! Zou erg gaaf zijn.
Chantal: ook bij jou spannend zeg! Voel je ook iets???
Judith: ik heb mijn eerste oefenprik ook al mogen zetten en ik vond het echt 100% meevallen. Die naaldjes zijn zo dun, ik voelde het niet eens. Succes hiermee.
Ineke: die o zo lange wachtweken. Hoop dat het eens goed mag gaan bij jullie.
Iedereen hier: ik denk nog steeds vaak aan jullie! Hoop voor jullie dat 2008 een prachtig jaar mag worden.
He, jij heeel veel suc6 met de IVF. Hoop dat het mag lukken op die manier! En zorg goed voor jezelf, leuke dingen blijven doen,ook samen want het valt niet mee dat traject! (zie ik in mijn omgeving…) Niet echt opbeurend maar zo belangrijk dat je goed voor jezelf zorgt en voor jezelf kiest.
liefs
Ineke
He dames,
ik zit nog steeds te trillen, te lachen en te huilen.
Ik ben zwanger!!!
Liefs, Chantal.
Yes, Yes, Yes!!!
Wat super Chantal!! Van harte gefeliciteerd!!!
Ben super blij voor je!!! Alweer een september mama!!!
Liefs
Ineke