Ik schrijf even weinig maar ik lees en leef met iedereen mee!!!
Ik ben ziek, snotterig waardoor de bijwerkingen van de medicijnen erger lijken te worden. Ik ben zo moe!!!
Ik heb mij iek gemeld op het werk. Ik wil niet te ver gaan en dat daarom misschien deze poging niet lukt. Mijn gyn zegt dat al die factoren ook wel meespelen en voor het eerst in die maanden heb ik mij echt ziek gemeld. Normaal zou ik doorgaan namelijk.
Cinzia: Wat ongelooflijk k*t zeg!!! Weet even niet wat ik moet zeggen, maar ik denk aan je!!
Lenie: Beterschap meis, doe maar lekker rustig aan. Ik :thumbup: :thumbup: :thumbup: voor je.
Ineke: hoe gaat het met jou???
Wij gaan helaas door naar de 2e iui poging. Ben gisteravond ong geworden. Baal er wel van maar had het wel verwacht. Had geen goed gevoel erover.
Liefs, Chantal.
jammer chantal
beterschap lenie :-
cinzia dat is erg rot zo zeg
nu even rust tot eind dit jaar en dan hopen dat ze met een oplossing komen :-
hier weinig nieuws verder
spannend van de week
vrijdag of zaterdag mn nod
Cinzia, wat een naar verhaal en wat een superpech. Ik ga voor je duimen dat je morgen wat meer duidelijkheid krijgt en dat ze het stempel moeilijk geval meteen weer van je voorhoofd halen. Tssss… :wall:
Ik duim voor jou!
Chantal: Raar he dat je dan bijna meteen weer moet prikken (jij bent toch ook aan de hormoonspuiten). Nauwelijks tijd om te verwerken dat de eerste poging mislukt is. Hoe moeilijk het ook is: niet terugkijken, maar vol goede moed weer aan deze poging beginnen!! Keep the faith!
Lenie: die stomme hormonen verergeren zelfs een kleine verkoudheid. Maar toch knap kl*te dat je je niet lekker voelt. En heel goed dat je je ziek hebt gemeld. Ik geloof ook echt dat rust invloed kan hebben op je behandelingen.
Ineke, met jou alles okay?
Judith, succes met je 2e wachtweek.
Ladies, ik denk aan jullie!!!
Liefs,
Sen
Balen (zwak uitgedrukt) Chantal…op naar 2e IUI.
Judith voor jou nu spannend!!
Sen, alweer 6wk 2 dagen goed man! wanneer mag je voor echo?
Hier gaat het wel. Af en toe nog even verdrietig maar had gisteren volgens mij vruchtbaar slijm en dus hebben we maar ‘even lekker geklust!’ Heb af en toe nog wat buikpijn maar dat zou dan ook van de eisprong kunnen komen…zwanger worden zal nu toch nog wel niet lukken maar toch. Maak me nog een beetje zorgen of mijn lichaam wel goed schoon is nu. Ben niet veel bloed meer verloren na de echo vorige week en ook geen stolsels. Er zat toen nog iets van ongeveer 0,9mm…tja. Misschien moet ik toch maar even bellen om te overleggen, weet het ook niet. Wil het af sluiten nu.
Weet je al iets meer Cinzia?
Liefs
Ineke
Hallo even een vraagje…hoeveel pogingen IUI doen ze voor ze over gaan op IVF???
Ik las in de folder 6 keer mar zie dat sommige al meer pogingen hebben gehad.
je mag toch echt pas na 16 dagen testen he??? Echt waar ik ben een vergiet en heb al de5e poging en nu twijfel ik of het niet toch eerder kan.
Minstens 14 dagen. Bij ons werd ook gezegd dat het beter was te wachten tot 16 dagen na de IUI.
In ons ziekenhuis gaan ze naar 6 keer over en volgens mij is dat op heel veel plaatsen zo. Echter gaan sommige mensen tijdens de wachttijd voor IVF nog door. In het logboek wat in het Radboud in de wachtkamer ligt, las ik van een paar wat voor hun 15e!!! IUI kwam. Ik moet zelf zeggen dat ik er na 5 keer al geen vertrouwen meer in had… (6e wel gedaan, maar zoals verwacht, zonder resultaat)
15 keer…dan zou ik toch wel even na gaan vragen of het nog zin heeft. Misschien bij die mensen wel maar ik zou niet echt er meer in geloven dan.
Ik kan geen info vinden van mijn ziekenhuis over hoe en wat.
15 keer vindt ik ook erg veel zeg
Ineke: 6 weken en 3 dagen… Ik had de 19e een afspraak voor de eerste echo, maar mijn liefste kon ineens niet mee. Dus gaan we nu de 20e. Heel spannend.
Hoe weet je dat je vruchtbaar slijm hebt? naieve blik opzet
Lieve Lenie, na 14 dagen mag je natuurlijk ook testen alleen zou het kunnen dat je te vroeg test. Je krijgt dan een negatieve uitslag terwijl je misschien toch zwanger bent. Ik testte dag 15 positief, maar ik weet natuurlijk niet of dag 14 ook voldoende resultaat opgeleverd heeft.
En 15 keer IUI %$%&@%^@…dat zou ik nooit volgehouden hebben. Zo vind ik het van Jippie al zo ongelooflijk knap dat ze 10 pogingen achter de rug had.
Hoi meiden,
Ik ben een beetje aan het meelezen.
Wij gaan binnenkort naar het ziekenhuis om te kijken of IUI een optie is.
We hebben al een heel traject achter de rug en na een tijdje rust willen we toch eens gaan kijken of IUI mogelijk is.
Niks doen is ook maar niks doen
Zo gauw ik het dossier binnen heb van Nijmegen, gaan we naar Veldhoven.
Wil even reageren op Cinzia.
Hier helaas ook nog zo’n moeilijk geval… Wat kunnen artsen en verpleegkundigen toch onhandig zijn met uitspraken.
Ik kreeg vorig jaar te horen: “Denk er maar niet zo licht over hoor, je had wel dood kunnen gaan” nadat ik een technisch moeilijke punctie had gehad.
En tijdens een follikelmeting deed de arts me veel pijn (door endo veel verklevingen en veel pijn) en ik gaf aan of ze wat voorzichter wilde doen.
Lachend zei ze: “Nou, wen er maar vast aan, de punctie zal veel meer pijn doen hoor” :shock:
Probeer dat soort uitspraken naast je neer te leggen en vooruit te kijken.
Hopelijk kunnen ze de oorzaak van het vroege bloeden vinden.
Succes iedereen!!! :-*
Nicje lekker dan zeg :shock:
Wat zijn er toch rare artsen op de wereld
Lieve meiden,
bedankt voor al jullie lieve woorden, doet me goed.
Ben even een paar dagen off - line geweest, om het zo te zeggen.
Heb continu huilbuien en ik heb de laatste dagen nog nooit zoveel zwangere vrouwen en baby’s gezien als wanneer dan ook… (stom he…)
Maandag gebeld met ziekenhuis. Gyn had met andere gynaecologen overlegd.
Niemand (!!) weet hoe het kan dat ik 2 keer na IUI zó snel ongesteld ben geworden en ook nog met extra Pregnyl.
Ze stelde voor deze maand over te slaan (ook omdat ziekenhuis met Kerst en o&n dicht is) en 8 januari heb ik afspraak met gynaecoloog.
Wat ze waarschijnlijk willen proberen, is:
in januari beginnen met 3e IUI en op de dag van de IUI, moet ik een week lang, 3 keer per dag, 2 bolletjes (soort knikker formaat),
vaginaal inbrengen en moet dan 10 minuten blijven liggen.
Dit is om je baarmoeder of baarmoederslijm een handje te helpen.
Het precieze weet ik er ook niet van, krijg ik 8 januari uitgelegd.
Ik baal ervan, want ze gaan het PROBEREN, weten niet of dat helpt…
Jemig, ze kunnen me toch ook gaan onderzoeken, ipv van mij een proefkonijn te maken?
Er moet toch wel iemand zijn die mijn probleem kent en een oplossing weet?! Zijn er dan echt geen gynaecologen die een ‘moeilijk’ geval zoals ik eerder hebben meegemaakt?! Pff…
Chantal,
echt zwaar k*t dat deze maand niet gelukt is. Met volle moed op naar de volgende poging meid!!
Groetjes, Cinzia.
Cinzia: die bolletjes zijn net als de Pregnyl heel normaal na een IVF terugplaatsing. Volgens mij zijn er zelfs meer vrouwen die de bolletjes (progestran) krijgen, dan de pregnylspuiten. Om dat te gebruiken na IUI is dan weer niet de gewone gang van zaken, maar als het werkt, maakt dat ook niet uit, toch?
Snap wel volkomen dat je er echt heel erg van baalt. Ik zou het ook niet graag mee willen maken. Extra balen ook, dat zoiets nog niet eerder voorgekomen is bij iemand anders. Zo zie je maar, geen 2 mensen zijn hetzelfde… Niet dat je daar op dit moment iets aan hebt.
Lekker uithuilen en bij ons (en je familie etc) je verhaal neerleggen, dan ben je er tegen 8 januari weer helemaal klaar voor om verder te gaan! Dikke :hug:
Wat kunnen artsen verder toch lomp zijn hè! Ze vergeten af en toe echt dat er echte mensen tegenover ze zitten ipv poppen of zo. Ik had een keer een vervangende gyn, toen mijn gyn op vakantie was. Eerst follikelmeting op dag 10 en ik ben meestal vrij laat, dus is het bij mij normaal als ze op dag 10 pas rond de 10mm zijn.
Die gyn: “nou, ze zijn wel heel klein”
Ik natuurlijk “hoezo?”
“Ze zijn pas 10mm”
“Dat is normaal bij mij”
“Oh…”
Hij had natuurlijk ook even in mijn dossier kunnen kijken bij de vorige keer.
Wie zitten hier eigenlijk allemaal in de wachtweken?
Morgen gaan we naar de informatie bijeenkomst en dan krijgen we te horen welke hormonen, hoeveel, hoe en vanaf wanneer. We krijgen ook een rondleiding door de verschillende ruimtes en een gesprek over het hele gebeuren. Dit alles met maximaal 8 stellen. Ben erg benieuwd!
Vervelend cinzia dat je geen duidelijk antwoord hebt kunnen krijgen! Kan me zo voorstellen dat je je een ‘proefkonijn’, voelt…maar ze zullen het dus echt wel niet weten. Heb je al een topic geopend hier op het forum of elders of er niet iemand te vinden is die het ook heeft/heeft gehad??
Haha sen3, ben je nieuw hier op het forum??? Vruchtbaar slijm is dat doorzichtige slijm waar je draden van kunt trekken…maar ja. Vanochtend opeens weer rood-bloed en daarna weer oud bloed. Het is dus nog niet over. Het was ‘al’ 2 dagen helemaal weg. balen…maar ja, dacht aan de andere kant ook al wel dat het nog niet helemaal weg zou zijn.
Ik heb al eens gehad dat de secretaresse me vroeg toen ik voor een afspraak kwam of ik een spiraaltje kwam laten plaatsen… :oops: ze vond he zelf vervelender dan ik geloof ik, toen ze haar fout bemerkte.
Leuk spannend angelbaby, de rondleiding enzo, gaat het echt beginnen.
Welkom Nicje…helaas
Angelbaby,
lieve woorden van je, dank je.
Spannend dus, een hele nieuwe stap gaan jullie tegemoed. Hopelijk zal dit dan zijn vruchten afwerpen… Ik hoop het echt voor jullie!!!
Ineke,
heb er geen topic over geopend. Heb alleen wel overal gezocht, op google, zwangerschapsforums, encyclopedie, etc.
Maar echt nergens kan ik dit terug vinden!!
Ik ben net thuis gekomen, in mijn eentje. Mannetje en ik hadden verjaardag van een vriendin. Zitten we daar vanavond rond 19.00u al, laat zij mij opeens een foto zien, van een echo met een klein bolletje in het midden.
Ik kijk haar vragend aan… JAAAA, roept ze, we zijn zwanger!!
Ik haar feliciteren, maar ondertussen…
Heb na mijn bakje koffie gezegd dat ik me niet zo lekker voeld en erg moe was, ben dus alleen naar huis gegaan.
Heb soms het idee dat mijn vriend me echt niet begrijpt! Hij keek me vanavond ook beetje boos aan…
Die vriendin waar we op verjaardag waren, weet niks van ons af, dus ik snap ook wel dat zij zo enthousiast reageert, maar ik kan op zo’n moment echt janken!!
Zo raar, want toen mijn beste vriendin zwanger was, had ik er minder moeite mee. Nu zij bevallen is, ben ik er nog maar 2 keer op bezoek geweest. Ik kan het maar niet opbrengen om bij haar op bezoek te gaan, zij gelukkig en praatend over haar kleine baby, en ik sta nog helemaal onderaan de ladder van dit hele proces!
Ga zo maar even douchen en lekker verdrietig met pot thee en chocolade tv kijken.
(ik vroeg vandaag nog aan mijn vriend of ik echt niet héél toevallig toch zwanger kan zijn. Er zijn toch vrouwen die ongesteld worden en toch zwanger zijn? Waarom zou ik dat niet kunnen zijn? Ben moe, verdrietig en sagi, pukkels… Tja, maak mezelf alleen maar verdrietiger zo, want diep van binnen weet ik dat het niet zo is…)
Weer een heel verhaal van mijn. Kom nu vast over als een jankwijf, ben ik totaal niet hoor. Huil echt zelden, maar weet niet wat er is, laatste 2 weken ben ik anders, huil meer, voel me zielig, ben gewoon van slag als ik baby’s of zwangeren zie…
XX
Ach, we zijn allemaal wel eens een jankwijf in de mmm. Het is ook allemaal niet niks. Al die hormonen in je lijf en al die spanningen, die al dat wachten, met zich mee neemt…
Nog een goede van foute opmerkingen: tijdens mijn laatste IUI vroeg echt iedereen in het ziekenhuis waar ik kwam “eerste keer?” Dus ik steeds terug “nee, de laatste”
Misschien is het dan wel goed om er iets over te zeggen? Mij bevalt het zo goed dat iedereen (nou ja, familie, collega’s) van ons verdriet weet en er op die manier begrip voor op kan brengen en rekening met ons kan houden.
Zo lief, heb een collega die al snel zwanger is geworden van haar 2e kindje. Ze heeft al die tijd haar mond gehouden omdat ze vond dat ik even die aandacht verdiende. En ze moest huilen toen ze hoorde dat het weer mis was gegaan. En daardoor maakt het mij zoveel makkelijker om er mee om te gaan dat zij inmiddels al bijna 12 weken zwanger is en ze straks gaat groeien en ik niet. (tenminste niet op mijn buik…).
Zo kun je je verdriet enzo vaker delen en dat is wel belangrijk en begrijpen ze het ook beter.
Nog een voorbeeldje, was op de verjaardag van mijn zwager en zijn zus begon over dat programma 'baby-boom’en opeens vroeg ze of dit voor mij niet vervelend was…ze schaamde zich wat. Dit terwijl wij elkaar alleen maar zien 2x per jaar op verjaardagen ofzo en we niet echt een band hebben.
Nou ja, zo werkt het voor mij in ieder geval.
Jammer dat je vriend er niet iets meer begrip voor heeft…
Wij hebben ook open kaart gespeeld met iedereen.
Dat is zoveel makkelijker, tenminste als je begrip krijgt.
Onze vrienden hebben aangegeven dat ze het moeilijk vonden om ons te vertellen dat ze zwanger waren.
In de tijd dat wij bezig zijn (we waren de eersten in onze omgeving) zijn er al zoveel vriendinnen zwanger geweest.
(2 stellen hebben inmiddels al hun 2e kindje, bij 1 stel 2e op komst, bij mijn beste vriendinnetje is de baby er bijna, ga zo nog maar door)
We staan samen te huilen als er weer een melding komt van een zwangerschap. Temeer omdat ze het ons ook zo ontzettend gunnen!!
Dat spreken we uit!!
Jammer dat jouw vriend het zo moeilijk vindt. Spreek je naar hem toe wel jouw verdriet uit? Weet hij dat het jou zo’n pijn doet?
Waarschijnlijk vindt hij het zelf ook moeilijk, maar kan hij niet inzien wat het met jou doet.
Verwijt hem dat niet maar probeer hem te betrekken bij jouw verdriet.
En die bolletjes (Progestan) moet je inderdaad na een IVFpoging inbrengen. Dat zorgt ervoor dat jouw lichaam zich voorbereidt op een innesteling. Hopelijk werkt het!!
Deze bolletjes worden trouwens ook weleens voorgeschreven bij vrouwen bij wie de innesteling het probleem is. Dus dat er wel een bevruchting plaatsvindt, maar geen innesteling.
Ze weten wel wat ze doen hoor, al komt het soms over dat ze van niks weten… :doh:
Hoe gaat het verder met iedereen?
Ik moet nog zoveel mensen achter de namen leren kennen…
Lenie: hoe gaat het??? ik :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: voor je!!
Judith: Ik :thumbup: :thumbup: :thumbup: voor je!!!
Sen: nee ik spuit geen hormonen. Krijg gewoon clomid tabletten.
Hoe gaat het met jou???
Ineke: Toch weer even een dikke :hug: :hug: voor jou. Ik hoop dat jullie gauw weer verder kunnen gaan.
Angelbaby: Succes bij de info bijeenkomst vandaag. Ik hoop dat je alles te weten komt wat je wil weten. Zal vast ook wel moeilijk worden…
Nicje: Welkom hier!!!
Cinzia: Meid, ik baal zo voor jullie… Ik hoop dat je met de volgende poging niet meer (of niet zo snel) ongi wordt!! :-* :-* :-*
Vraagje: schrijf jij ook op het forum van babyboom?
En ja, je wordt toch weer met de neus op de feiten gedrukt met zo’n echo. Kan me voorstellen dat je er dan even helemaal kapot van bent. Dat heb ik ook wel.
Hier gaat alles zijn gangetje. ben nu al 3 dagen weer bezig met de clomid en dinsdag heb ik weer de 1e fm. Nu op dag 10. Ben benieuwd of 100 mg clomid beter zijn werk doet.
Liefs, Chantal.