IUI deel 7

suc6 meiden met de IUI!!!

Wat betreft de pregnul, wanneer je deze ingespoten krijgt in een spier werkt het sneller geloof ik. Super ei zeg 22,3!!

Cinzia Ik moest inderdaad elke keer op dag 5, 7 en 9 na de IUI 1500 IE Pregnyl spuiten. Dus dat zijn wel de standaard dagen. Maar ik denk omdat jij al heel erg vroeg ongi geworden bent, dat het daarom iets opgeschoven is. Ik werd een keer op dag 8 na de IUI ongi, dus dat was weer iets later dan jij de vorige keer.

Wat het spuiten van de Pregnyl betreft: Het 30-60 minuten van tevoren uit de koelkast halen, zodat het niet meer koud is. Dan heb je er minder last van. En wat ik zelf ook altijd doe met het spuiten (ik weet niet of je zelf spuit?): Heel langzaam inspuiten, in stapjes. Dus steeds een mm of 2 de spuit indrukken, even 10 seconden wachten en dan weer heel langzaam een beetje spuiten. Op die manier kan de vloeistof wegkomen en heb je ook minder last. Als je te snel spuit, voel je zo’n hele nare druk. Dan spuit je te snel en kan de vloeistof zo snel niet weglopen. Heel veel succes met de IUI morgen! Ik hoop op een goede uitslag!

Lenie Dan gaat het inderdaad ineens heel erg snel. Nou ja, maakt toch ook niet uit? Je hebt de Pregnyl meteen gespoten en je ei staat natuurlijk van zichzelf al op springen. Dus qua timing komt dat wel goed morgen! Succes & zet 'em op in de wachtweken!

Chantal Lief dat je naar me vraagt. :-* Hier gaat alles goed, hoor! Gisteren weer naar de gyn geweest voor een echo en alles ziet er prima uit. Maar ik heb nu de laatste weken pas dat het echt begint door te dringen dat we eindelijk zwanger zijn, dat heeft heel lang geduurd. Maar we blijven het onwerkelijk en een heel groot wonder vinden! Hopelijk mogen de meiden op dit topic dat ook snel meemaken!

Succes iedereen!

Groetjes,

Jippie

Ik vind het dit keer ook wel spannend hoor!!!

Omdat hij al op klappen staat hebben ze het extra zetje gegeven met de pregnyl vanmorgen en morgen dus rond 11:00 al insemineren.

Ik heb het nog nooit zo snel achter elkaar gehad en nog nooit zo’n eitje wat zo groot is met de eerste echo.

oh ja Cinzia, en some mag je iij gedachten best op de feitjes vooruit lopen. Wanneer we dat niet meer doen dan zou de hoop weg zijn en s die weg dan zou het niet zo best zijn…Altijd wel hoop blijven houden!!!

Even snel op kantoor: Lenie en Cinzia: heel veel succes morgen met de inseminatie. You go girlies!!

oh nee, mijn neurotische gedrag begint alweer!! Voel steeds steken en mijn linker-kant (eierstok) is gevoelig…denk dat het een eisprong is, verlies nog bloed. Klussen kan nu dus niet…balen. hahaha, welkom terug Ineke! Heerlijk weer die stress en onzekerheden rondom zwanger worden. pffffff.

oh Sen, morgen 5 weken!! Staat meteen alweer heel anders he?

dames hoe is het verlopen vandaag?? :think:

Lenie: Zo dat is snel gegaan met je ei. Hoe is het vandaag gegaan???

Ik ga weer voor je :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Cinzia: Hoe is het met jou gegaan vandaag? Ook voor jou :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Ineke: :-* :-* meid die bloeding stopt vanzelf weer en dan mogen jullie ook weer verder.

Judith: Hoe gaat het met jou???

Sen: En hoe is het???

Jippie: tuurlijk vraag ik ook naar jou! Jij komt hier toch ook nog meekletsen? Maar alles is dus goed met beeb, das heel erg mooi.

Enne 11 miljoen, is dat veel??? Ik weet eigenlijk niet eens wat normaal is. Weten jullie dat?

Liefs, Chantal.

Hier is alles goed gegaan. Mijn buik is wel gevoelig aan de rechter kant!!! Doe vandaag effetjes rustig aan en morgen extra hulp op het werk.

Cinzia hoe is het gegaan???

Ineke, vreselijk dat het weer zo onzeker is voor jullie.

11 miljoe is wel onder “normaal” gemiddelde. Maar wij hebben nog nooit dat getal behaald hoor. Hier was het hoogste ooit 6 miljoen en maar 3 miljoen een beetje okee.

Chantal Elf miljoen is minder dan een “normale” hoeveelheid, die ondergrens ligt op 20 miljoen. Maar voor IUI is 11 miljoen best veel, omdat je dan in elk geval boven de 1 miljoen zaadcellen moet zitten na bewerking en het liefst boven de 3 miljoen. Dan heb je een hele goede kans van slagen, dus een mooie uitslag, hoor! :wink:

Lenie & Cinzia Alles goed gegaan met jullie inseminatie, vandaag? Heel veel succes tijdens de wachtweken!

Hopelijk komen jullie over twee weken beide met goed nieuws!

Fijn weekend allemaal!

Groetjes,

Jippie

Na de bewerking is 5 miljoen gemiddeld. Voor de bewerking 20 miljoen.

De ondergrens voor IUI is inderdaad 1 miljoen, maar ik lees ook wel eens op weblogs dat het onder de 1 miljoen ook nog wel gedaan wordt.

Wij hebben een keer 1,7 miljoen gehad na bewerken, maar ook een keer 27,6 miljoen. Het kan dus nogal verschillen per keer.

Dames: ik blijf flink :thumbup: voor jullie allemaal! Ondanks al die miljoenen hebben we in principe aan eentje al genoeg :wink:

Hello dames,

inseminatie ging gister beter dan vorige keer.

Vorige keer had manlief 2 miljoen goeie zaadjes (wisten we niet) en gister had meneer 6miljoen, waarvan 75% goed, dus veeeel beter dan 1e keer!

Het inbrengen deed dit keer wel een hele lieve mevrouw. Mijn baarmoeder zag er mooi uit (raar eigenlijk) en had veel slijm.

Heb continu steken rechts achter op mijn rug, blijkt dus van eierstok te komen…

En wat Pregnyl betreft, ik had het fout!

Ik moet ook 5e, 7e en 9e dag na IUI extra Pregnyl spuiten, 15oo eenheden.

Ik dacht dat het meteen na IUI moest, maar volgens gyn maakt dat helemaal niet uit, omdat de 1e Prenyl nog in mijn lichaam zit (blijft ongeveer 10dagen in je lichaam zitten).

Dit worden dus spannende dagen, omdat ik immers vorige keer, 3 dagen na IUI ongesteld werd. Nu echt HOPEN dat het niet weer zo is.

Zoja, dan meteen bellen en moeten we iets anders gaan proberen…

Jeetje, hoop zoooooo dat het raak is… (tja, wie niet?!)

Groetjes, Cinzia.

Nou meiden, fijn dat al die miljoenen zaadjes nu weer in jullie zitten, raar idee he.

Wel balen cinzia dat een evt. zwangerschapstest dan dus nog positief uit kan slaan?? pfff. moet je dus goed rekening mee houden wanneer je evt. kunt testen. Hopen dat de ongi lang weg zal bijven.

Zal voor jullie duimen!

spannend dames :dance:

nu afwachten…

hier alles wel oke

heb alleen iets teveel gedaan vandaag denk

heb weer spierpijn in mn bui terwijl dat gister haast weg was :think:

nu ben ik ook wel heel de dag op pad geweest met de honden,en dat is erg vermoeiend als je al een week thuis zit te niksen :mrgreen:

Judith,

rustig aan doen, je lichaam geeft vanzelf aan wanneer je even pauze moet nemen of een snelheid langzamer…

Ineke,

Je hebt gelijk, als ik ga testen moet ik er inderdaad om denken.

Pregnyl blijft ongeveer 10 dagen in je lichaam zitten,

de 9e dag na IUI spuit ik voor het laatst,

dus laten we ervan uitgaan dat het tot de 19e nog in mijn lichaam zit.

Mooi k*t, want de 14e is mijn NOD. Wil graag die dag of dag erna testen, maar dan is de kans heeeeeeeeeeel groot dat ik positief test, maar niet zwanger ben…

Gyn raadde aan om ongeveer de 20e te testen, maar dat is toch belachelijk? Wie gaat er (6 dagen na NOD) nog es testen, dan weet je toch al dat je zwanger bent?

Ik zie wel, maar ik zal me erg moeten inhouden om niet rond 15 dec. te gaan testen…

Groetjes!

Hey girlies,

Ik ben het even kwijt, maar volgens mij zitten Lenie, Chantal en Cinzia nu in de wachtweken. Gezellig zo met z’n 3-en :wink:

Cinzia, ik snap even helemaal niks van hoe dat bij jou gaat. Ik zou ook denken dat als je de vorige keer na 3 dagen ongesteld wordt, je al eerder extra Pregnyl zou moeten prikken. Of moet je nu ipv 3 keer extra 6 keer extra prikken. In ieder geval ga ik heel hard voor je duimen, ook alleen al omdat ik weet hoe je je door Pregnyl kunt voelen. Laat je maar lekker in de watten leggen! Je verdient het.

Lenie: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: voor jou!! Wat een supersportief ei zeg. Zo snel groeien :wink:

Ineke: staat wel stoer hè, 5 weken. Voel me ook zo lekker in mijn vel :liar: maar je zult me niet horen klagen!

Jippie: jij bent nog veel langer bezig geweest dan ik, maar ik las ergens dat je het soms zo onwerkelijk vindt. Wat mij heel erg bevreemd, is dat ik van de week bij mezelf dacht: hm, toch nog wel snel gegaan. Belachelijk maar waar.

Judith, houd je je een beetje rustig!

Angelbaby: ook allemaal al zo spannend. Heel fijn dat alles er zo goed uitziet en alles in jullie voordeel is. Is er nog een mogelijkheid dat je dit jaar je 1e poging hebt of wordt het januari?

Chantal: ook voor jou ben ik heel hard aan het duimen.

Meiden, fijn weekend voor jullie!

Liefs van Sen

ps…over de kwaliteit van het zaad: dat van mijn liefste was volgens de gyn helemaal goed. De eerste keer waren het er 8 miljoen en de 2e keer “slechts” 1 miljoen. Het resultaat spreekt voor zich. Het gaat dus echt om die ene hele speciale…:wink:

Sen Ik heb wel een beetje hetzelfde als wat jij hebt. Wij zijn natuurlijk 4 jaar bezig geweest, maar met IVF/ICSI was het bij ons bij de eerste terugplaatsing meteen raak. In maart geen terugplaatsing gehad, want toen was er niks bevrucht. En in juni met de ICSI twee embryootjes terug en meteen zwanger! Dat is dus waarschijnlijk ook de eerste keer in die vier jaar geweest dat er een embryootje goed bevrucht was (bij de bevruchting ging het bij ons waarschijnlijk steeds mis) en het sloeg ook nog eens meteen aan. Dit hadden we nooit verwacht, het voelt alsof je meteen de eerste keer zwanger bent… Onzin natuurlijk, want er is heel wat ellende en moeite aan vooraf gegaan. Maar gewoon het feit dat we niet veel vaker ICSI hoefden te doen, hadden we echt niet verwacht! Dus ik snap je gevoel wel. En zodra het dan gelukt is, heb je ook zoiets van: Het is alle moeite meer dan waard geweest! Niet dat je alles vergeet, want dat vergeet je nooit meer. Maar al die jaren vallen wel een beetje weg.

Cinzia Wij mochten ook met de extra Pregnyl gewoon twee weken na de IUI testen! Als je 10.000 IE spuit om de eisprong op te wekken, duurt het inderdaad zo’n 10 dagen voordat de Pregnyl uit je lichaam is. Maar als je maar 1500 IE spuit op dag 9 na je eisprong, dan is dat veel sneller uit je lichaam. De hoeveelheid Pregnyl halveert elke dag. Dus op de dag van je NOD (14 dagen na de IUI) is dat wel verdwenen en beïnvloedt het geen zwangerschapstest meer. Dus je hoeft echt geen 6 dagen na je NOD te wachten met testen. Ik zou het doen als je 1 dag overtijd bent ongeveer.

Groetjes,

Jippie

sen, volgens mij valt het mij nu pas op dat je ook uit Den Haag komt.

Sen,

ik snap dat het allemaal een beetje raar en ingewikkeld is bij mij, maar ik moet 3 keer extra prikken na IUI. 5, 7 en 9 december.

Jippie,

bedankt voor je uitleg. Ik zal inderdaad dag na NOD gaan testen, alhoewel ik eerst maar moet afwachten of ik morgen/overmorgen niet ongesteld ga worden, zoals de 1e keer…

Vind deze dagen echt doodeng…

Hoe reageren jullie op Pregnyl dan? Want van het spuiten had ik deze keer geen last, heb uur van te voren uit koelkast gehaald en heeeeeeeel langzaam ingespoten. Qua humeur merk ik er ook niks van, jullie wel?

Groetjes, Cinzia.