Tjee, wat een hoop schrijven er hier mee zeg ! Ik moest eventjes een papiertje erbij nemen om te noteren wat en hoe - ik hoop dat ik niemand vergeet… :oops:
Cinzia:
Blij te lezen dat de inseminatie je zo goed is meegevallen ! Wat betreft je bad vraag: ik denk niet dat het kwaad kan anders zou de gyn je er wel even attent op maken…
Het is inderdaad zo dat die wachtweken enorm zwaar zijn omdat je zo gefixeerd bent op je lichaam. Het is niet makkelijk om het van je af te zetten. Succes meid :thumbup:
Sen:
Pff, heftig hoor, dat je ondanks die pijstiller toch nog zo’n last hebt ondervonden ! Ik dacht eigenlijk dat het alleen maar pijlijk was indien er ‘verstoppingen’ zijn of zo. Maar blijkbaar dus niet… Gelukkig dat ik daar vooraf niets vanaf wist… Bedankt dat je het me niet verteld hebt.
Ik moest wel lachen om je junk - verhaal haha :lol: Ik zag het al helemaal voor me daar zo in die auto haha
Voor jou zijn de wachtweken ook weer begonnen. Duimen maar dat het snel voorbij gaat en een positief resultaat mag hebben :thumbup:
Lenie,
Jij telt de laatste week nu af? Wat duurt het lang hé. En je kunt dan nog wel vanalles voelen - het vervelende is dat je niet weet of het hormonaal is of door een eventuele zwangerschap…
Sterkte met de laatste wachtdagen hoor ! :thumbup:
Ineke,
gelukkig gaat alles nog goed. Ik moet vaak aan je denken. Wat moet het spannend zijn ! Ik duim verder voor je ! :thumbup:
Krabje,
Je mag je gelukkig prijzen dat je geen bijwerkingen hebt van Clomid.
Nu ik er een tijdje vanaf ben, merk ik eigenlijk pas dat ik me een compleet ander mens voel. Ik kan eindelijk weer ‘mezelf’ zijn. Het was net alsof de Clomid me neerslachtig maakte. Ik had ook last van stemmingswisselingen, was veel emotioneler en af en toe had ik gezichtstoornissen. Geen pretje dus… maar ik nam wel 100 mg - dus dat kan er ook wel mee te maken hebben.
Esje,
jij bent dus volop bezig met je eerste IVF poging. Waarschijnlijk zullen we elkaar dan ook wel nog spreken op het IVF/ICSI topic. Ik zal er waarschijnlijk wel wat vaker meeschrijven omdat we nu ook doorverwezen zijn voor IVF. Lijkt me wel leuk om jouw ervaringen te lezen. Zo kan ik me alvast wat ‘voorbereiden’ op wat nog komen moet.
Veel succes in ieder geval !
Haha, mijn man kreeg deze middag een telefoontje van de fertiliteitskliniek. Met het voorstel om morgenmiddag al langs te gaan voor het intakegesprek. Er was nog een plaats vrijgekomen.
Jammergenoeg halen we het niet omdat ik morgen laat moet werken.
Nu ja, december is ook niet meer zoooo ver af…
Lief dat jullie zo meeleven.
Ik las jullie stukje over de echo’s enzo. Ik heb er zelf nooit zoveel problemen gehad. Heb ook verschillende gyn’s steeds. Had laatst ook een gyn waarbij ik me erg op mijn gemak voelde door de manier waarop hij alles uitlegde enzo. Toen de echo klaar was was hij nog aan het praten en stond ik half gekleed bij hem en zei hij: 'vind je het niet vervelend zo te staan, anders kleed je je eerst even aan… :oops: ). :lol: :lol:
Moet je nagaan, wat ik wel vervelend vind is dat je er steeds zo om moet denken dat je je voor die tijd even weer scheert enzo…tenminste vind ik, anders heb je al die stoppeltjes enzo…ziet er niet uit…Ookal zal hem dat boeien natuurlijk… :oops:
Balen ikke, had je het niet kunnen regelen met je werk? Maar ja, december is ook al snel en dan ga je mooi het nieuwe jaar in vol frisse moed en hoop!
Esje,
hoe raar het misschien ook mag klinken, maar welkom hier. 1e IVF poging, lijkt mij ook zwaar en inspannend!! Sterkte meid!
Sen3,
inderdaad toevallig dat we beide (op 1 dag na) gelijk lopen… Wat duurt het wachten dan lang he… Heb me al voorgenomen om diezelfde dag dat ik ongesteld hoor te worden, die avond ga testen. Gyn raadde aan 2 dagen te wachten, maar dan maak ik mezelf helemaal gek, kan me dan vast niet concentreren op het werk…
Andere kant, 10% kans met 1e IUI poging, wie zegt dat ik de gelukkig ben en bij die 10% hoor?!
Had jij trouwens ook last van je buik, na de inseminatie? Had er diezelfde dag en dag erna last van, maakte me wat zorgen maar heb op het net gevonden dat het ‘normaal’ is.
Chantal,
even terug te komen op Clomid, ik had bijwerkingen zowel bij de 1e keer (slikte ik 50mg), de 2e keer (100mg) en de 3e keer (150mg).
Maar zoals je wel gelezen hebt reageert iedereen er anders op. Hoop dat het bij jou wat meevalt…
Fijne avond meiden, tot morgen…
Liefs, Cinzia.
Hallo dames,
daar ben ik weer, snotverkouden en half grieperig.
Had net iets raars… Ben net even in huilen uitgebarsten.
Ging naar de wc, zie ik in mijn onderbroek afscheiding, oke, dat is normaal, maar het had nu licht bruin, roodachtige kleur!!
Is miischien vies om te zeggen, maar het rook wat naar bloed.
Heb wc papiertje gepakt en na het plassen en afvegen even opt wc papiertje gekeken, maar daar was niks op te zien.
Heb schone onderbroek aangetrokken, om te zien of het 1malig was of niet.
Is dit normaal, 3 dagen na inseminatie? Of is het allemaal toeval?
Heb namelijk nooit eerder zo’n kleur afscheiding gehad…
Groetjes, Cinzia.
Hoi Cinzia,
Je kunt na een inseminatie wat bloed verliezen. Ze zitten toch met een slangetje in je baarmoedermond en baarmoeder te porren… Het kan best zo zijn dat het nog een beetje bloedverlies daarvan is, dat het nu pas naar buiten komt. Voor een innesteling is het nog te vroeg, dat is pas een week na je eisprong ongeveer. En voor je ongi is het ook nog veeeeel te vroeg, je moet de krengen nog even binnenhouden, hoor! Succes ermee!
Groetjes,
Jippie
hmmm. ik had het een dag of 8 na mijn eisprong, bleek dus innesteling te zijn. Heb het echter ook 2x eerder gehad en werd toen gewoon ongesteld. Het kan ook komen doordat er misschien een adertjes gesprongen is tijdens de inseminatie en dat dat nu naar buiten komt zeg maar…irritant he, dat soort ‘afwijkende’, dingen.
suc6
Dat is inderdaad wel het meest frustrerend aan de mmm. Alles kan alles betekenen…
Voor een innesteling is het inderdaad te vroeg, waarschijnlijk nog wat bloed vermengt met gewone afscheiding of zo (vandaar de lichte kleur)
Dag dames
Ik kom me hier ook aanmelden.
Ik ben judith,29 jaar en ‘bezig’ voor de eerste sinds mei 2006.
Nu 6 ronde’s met clomid gedaan zonder resultaat,wel een goede eisprong dat wel.
Nu krijg ik maandag 26 november een laparoscopie.Daarna zullen wij waarschijnlijk overgaan op IUI.
Dus als jullie het niet erg vinden kom ik alvast meelezen.
Ook ben ik benieuwd hoe de ervaringen van sommige van jullie geweest zijn van deze kijkoperatie.
Ik lees veel over pijn :think:
Maar dat zal bij iedereen wel anders zijn denk ik.
Groetjessssss
Heb weinig pijn van de kijkoperatie gehad, viel me reuze mee! En je weet meteen hoe of wat wanneer je uit de narcose komt en de arts is geweest. Mocht ook dezelfde dag naar huis. (wel even om gezeurd hoor, voelde me verder prima toen dus) herstel ging met de dag beter. Tuurlijk zul je wel wat pijn hebben maar het viel mij reuze mee.
Groot was toen ook de teleurstelling dat de grotere buikoperatie die ik later kreeg zo verschrikkelijk tegenviel maar…nu dus wel zwanger!!!
Suc6!
liefs
Ineke
ow das mooi ineke :thumbup:
Dames,
dank jullie wel voor jullie antwoorden…
Het vage is dat ik de hele middag niks meer gevonden heb in mijn onderbroek, maar net toen ik zou douchen, even ging plassen en op het wc-papiertje keek, zag ik een berg slijm, ROZE!!
Had eigenlijk gehoopt dat jullie zouden zeggen dat het innestelingsbloed zou zijn…
Judith,
welkom hier. Hopelijk gaat alles goed bij jullie en IUI valt allemaal mee, alleen de wachtij na de inseminatie is errug irritant en slopend. Succes meid!!
Groetjes, Cinzia.
Hoi Cinzia,
Voor een innesteling is het echt nog te vroeg. Je eicel moet eerst nog bevrucht worden, daarna helemaal weer terug door de eileiders naar je baarmoeder. Dan blijft het daar nog even rondzweven, voordat het een plekje zoekt en zich gaat innestelen. Dit gebeurt ongeveer ruim een week tot 12 dagen na je eisprong. Ik denk dat dit bloed-en slijmverlies door de inseminatie komt, en misschien ook nog wel door de eisprong zelf. Helaas zit er niks anders op afwachten… :hug:
Groetjes,
Jippie
Ben ik weer hoor, sorry dames… Moet het echt even kwijt weer…
Het lijkt namelijk wel alsof ik gek word…
Heb volgens mij bij google ALLE berichten gelezen die tevoorschijn kwamen nadat ik ‘innestelingsbloed’ had ingetypt!
De 1 zegt dat je pas na 5 dgn na eisprong/IUI innestelingsbloed kunt aantreffen, de ander zegt dat dat pas 2 dgn voor je ongesteldheid is…
Pff, waarom bestaat daar niet gewoon 1 regel voor?!
Vanmiddag was het bruin/rood acgtig slijm,
eind van de middag roze slijm
en net was het KNALROOD slijm… Echt rood!!
Word er niet goed van…
Hallo,
heb gynaecoloog gebeld. Ze moest even overleggen en belde me na 10 minuten terug.
Het volgende is het geval:
sinds vanmorgen dus bloed, maar dan ook echt knalrood bloed en zeurderige pijn onderin mijn buik, alsof ik ongesteld moet worden (wat niet kan, tis de 4e dag na IUI).
Gyn vertelde dat het heeeeeel zelden voorkomt dat je ongesteld wordt, zo kort na IUI. Dat komt omdat je cyclus dan heel erg in de war is.
Mocht ik over 2 dagen nog bloed verliezen (en tis niet 1 druppje, tis echt hele maandverband vol!), dan moet ik terugkomen voor echo en weer beginnen met Puregon.
Mocht het vanavond of morgen ophouden, dan is de kans groot dat het innestelingsbloed is.
Wel raar, want zoveel verlies je dan toch niet> Maargoed, het enige wat ik nu kan doen is afwachten…
En om het nog k*tter te maken, heb morgenochtend begrafenis van vader van vriendin van me, overleden aan kanker en morgenmiddag crematie, oud klasgenootje van 24 heeft zelfmoord gepleegd, wat niemand aan zag komen…
En dan morgenavond naar Center Parks met schoonouders, schoonzus en zwager en baby, voor4 dagen, want schoonouders zijn 12.5 jaar getrouwd…
Tjonge jonge, wat een rot week en weekend…
Ik spreek jullie dus waarschijnlijk maandag pas weer. Nu hopen dat het vloeien ophoudt en de zeurderige pijn onderin mijn buik ook!!
Groetjes, Cinzia.
Ik denk dat het niet raak is, ik had net wat roze afscheiding. Ik bel vanmiddag even het ziekenhuis voor een nieuw recept van clomid want dat heb ik niet meer liggen en dan is het afwachten wanneer het doorzet.
oh…hoop dat het weg blijft verder!!! pffff. wat een verschrikkelijke dagen zijn dat zo he, hoop en vrees…ik blijf nog voor je duimen!
Ineke,
haha jij bent een echte nudiste hihi… zo in je blootje blijven staan bij de gyn :lol:
Cinzia,
ik heb vroeger nog van de gyn gehoord dat je na inseminatie wel wat last kunt hebben van je buik door het prostaatvocht van de man.
Ik kan me wel inbeelden dat je je nu erg onzeker voelt door het bloedverlies. Je eigen lichaam heeft soms rare kuren. Ik hoop dat je snel meer duidelijkheid hebt !
Judith,
welkom hier. Ik kan je niets vertellen over een laparoscopie, want ik heb het zelf niet meegemaakt. Maar maak je maar niet te druk over pijn en zo, want volgens mij is dat ook wel bij iedereen anders.
(Ik had een tijdje geleden ook mezelf gek gemaakt omdat ik een baarmoederfoto moest krijgen en overal had gelezen hoe pijnlijk het wel was - terwij ik na het onderzoek iets had van:‘Was dit nu alles?’)
Maar ik kan wel begrijpen dat je er vragen over stelt. Hoplijk kun je hier nog meer positieve ervaringen lezen.
Lenie,
PFffff… red je het nog een beetje? Even een knuff van hier meid :hug:
Nogmaals suc6 alvast voor de kijkoperatie, ik ben na een week weer aan het werk gegaan, had al eerder gekund. Ik heb het omschreven in 1 van mijn colums die ik schrijf voor deze site. Weet nog dat ik een stapel dvd’s had gekocht omdat ik wilde ‘genieten’, van een weekje niets kunnen maar dat dat zo tegen viel omdat ik juist van alles wel kon en het herstel heel snel ging. baalde daar stiekem wat van. :oops: :oops:
Nu, kon ik dat ruimschoots inhalen na die grote buikoperatie want dat viel mij errug tegen! Maar heb het er allemaal voor over gehad.
Oh ja, nog 1 positief iets, wanneer ze je eileiders door gaan spoelen tijdens die operatie, zijn ze super goed doorgankelijk en schijn je ietsje vruchtbaarder te zijn de maanden erna.
Hoop dat dit voor jou ook geldt ikke!
dank je ikke.
Het gaat wel hoor. We gaan weer verder en meestal komt de klap wanneer ik weer met de clomid van start ga. Op naar de 5e IUI poging…