IUI deel 7

Tja, het kan soms eens voorkomen. Maar heb al heel veel follikkelmetingen gehad en dit was de 1e keer dat het ei zo snel gesprongen was. Ik was enorm verdrietig omdat ik de IUI als mislukt beschouwde, werd natuurlijk ook afgeblazen. Weet van de 1e IUI dat ik op woensdag een ei had van 18mm, moest toen 's avonds de pregnyl zetten en kreeg de volgende dag om half 12 de inseminatie. Omdat ik die woensdag een gyn had die mijn ei er niet mooi uit vond zien werd ik natuurlijk weer super onzeker :evil: Heb toen nog voor die vrijdag een afspraak met mijn eigen gyn gemaakt en die heeft toen nog een echo gemaakt en daar zagen we dat mijn ei op dat moment aan het springen was, perfecte timing dus. Dus die woensdag 19 en die vrijdagochtend gesprongen, moet goed komen joh. En anders vanavond nog even klussen…dan het weekend niet en dan maandag weer verse zaadjes!

enneh…ze zeggen dat stress ook zo belangrijk is, nou ons ei is bevrucht terwijl ik absoluut geen zin had in klussen, enorm verdrietig en boos was, evenals vriend…uiteindelijk was het wel even leuk hoor maar het was de slechtste sex ooit! :wink: ( gevoelsmatig… ). Was ook voor het eerst dat ik eigenlijk het niet wilde doen, het voor mij echt moeten was, had dit nog nooit zo gehad. tja…

Suc6 maandag en de weken erna!

Sen: Das mooi dat de insemiatie toch maandag is. Super.

Alvast veel succes!!!

Maar je bent al vanaf dag 3 bezig met de echo’s??? Ik hoef de 1e echo pas op dag 12. :think: :think:

Hoe lang is jou cyclus dan? Of heeft het daar niet mee te maken?

Ineke: De slechte sex ooit??? Das minder, maar het lijkt er wel op dat die wel het mooiste resultaat gaat geven :inlove: :inlove: :inlove:

Maar je krijgt weer wat meer kwaaltjes??? Ik vind het helemaal super voor je!!!

Liefs, Chantal.

Thanks…nu jij nog!!!

In sommige ziekenhuizen doen ze een uitgangsecho aan het begin van je cyclus om te kijken of je ook cysten hebt, deze kunnen namelijk gaan groeien o.i.v. de hormonen…hebben ze bij mij ook nooit gedaan, moest ook altijd komen rond dag 10.

Hallo dames,

ben even 3 dagen niet op internet geweest. Opa overleden, dus even andere zorgen…

Zijn donderdagochtend weer naar gyn gegaan. Die 2 eitjes zater er nog en waren 18 mm. Er waren er 3 bijgegroeid (in 2 dagen tijd!), maar gelukkig waren die9 mm, dus die hoefde de gyn niet mee te tellen.

Ipv zaterdag gaan we nu morgen (zondag) voor 1e keer IUI, zodat die 2 eitjes nog even 1 a 2 mm kunnen groeien. Zo spannend…

Heb gisteravond Pregnyl gespoten. Gadver, doe ik niet weer. Vond het zo eng…

Heb nu nog steeds last van mijn buik, hij is zo gevoelig.

Voelt helemaal beurs aan… Maarja, je weet uiteindelijk waar we het voor doen!

Sen,

wat raar dat ze bij jullie op zondag geen inseminatie doen. Sterkte maandag!!

Krabje,

hoe dubbel het ook klinkt, maar welkom hier. Het is zeker fijn om je gevoelens en ervaringen met elkaar te delen!

Groetjes, Cinzia.

Sen, ik schrok wel toen ik las dat bij jou het baarmoederonderzoek zo pijnlijk was. Had je dan geen pijnstiller gekregen?

Veel succes met de IUI maandag ! Spannend weer ! :thumbup:

Cinzia, gecondoleerd met het verlies van je opa.

Vervelend dat je zo’n last hebt van de pregnylprik. Heb je zelf gespoten?

Bij jou ook al zo spannend: ik duim voor je morgen !! :thumbup:

Lenie, ik herken wel het feit dat je er eigenlijk niet te veel mee bezig wilt zijn, maar er toch constant aan loopt te denken. Het hoort er allemaal bij en vooral ook omdat die hormonen soms rare dingen doen met je lichaam. Succes met die lastige wachtdagen ! :thumbup:

Ineke, het gaat de goeie weg op voor jullie !! Hopelijk bij de volgende echo een mooi knipperend hartje! :thumbup:

Angelbaby, fijn dat de uitslagen van je vriend goed waren. Wel geen leuk vooruitzicht om opnieuw die pijn te zullen moeten ervaren. Ben je nu al wat wijzer geworden wat betreft die cyste? Anders wil ik wel helpen met info opzoeken hoor… Je zegt het maar …

Krabje, welkom hier ! Ik hoop dat IUI een goeie en succesvolle behandeling voor jullie mag zijn. Ik duim dat er een mooi eitje groeit ! :thumbup:

Vanmorgen gebeld met het fertiliteitscentrum. Door anulatie van een ander koppel kon ik de wachtlijst tot maart omzeilen en mogen we reeds in december langs voor een intakegesprek voor IVF. :dance:

Ik verbaas me er nog steeds over dat ik die stappen allemaal durf te zetten. Helemaal bij het begin van het zwanger proberen te worden durfde ik zelfs met moeite langs bij de gyn… en kijk nu waar we staan…

Goh, wat vroeg opstaan hoor…

Manlief is nu boven bezig :wink:

Op naar het ziekenhuis, voor 1e IUI…

Spannend hoor…

succes meid !! :thumbup:

Cinzia: veel succes! 2 weken lang duimen! :thumbup:

Nog gecondoleerd met je opa.

Ikke: ik heb het inmiddels al opgezocht en zie niets waar ik me echt zorgen over maak. Ga er maar vanuit dat hij op 3 december weg is, of in ieder geval bijna.

Ineke: waar slechte seks al niet goed voor kan zijn :wink:

hahaha, ja Ineke, doe mij ook slechte seks… :oops:

Cinzia, gecondoleerd met het verlies van je opa. En hoe dubbel kan het dan toch zijn dat je vandaag die inseminatie hebt. Spannend!! En dan ook nog eens 2 eitjes!

Ikke, wat fijn dat jullie nu al in december aan de beurt zijn. Toch om gek van te worden als je nog tot maart zou moeten wachten.

En nee, ik kreeg geen pijnstiller daar. Had wel op advies van de gynaecoloog er vooraf 1 genomen, maar dat mocht niet baten. Het schijnt dat dit bij 1 op de 10 vrouwen voorkomt. Lucky me :shock: Maar het gaat om het uiteindelijke resultaat en dat was gelukkig dat alles goed was.

Lenie: houd je het nog een beetje vol? Mijn duimen draaien voor je!

Krabje: Ik krijg inderdaad op dag 3 of 4 een uitgangsecho. Da’s standaard bij ons. Daarna mag je pas gaan prikken.

Gisteravond heeft vriendlief de Pregnyl bij me ingespoten. Morgen om 12 uur inseminatie. Spannend weer allemaal.

Had vrijdagavond nog zoiets stoms. Ik had op mijn werk nog geborreld en toen ik naar de parkeergarage liep, schrok ik me rot. Ik was totaal vergeten dat ik nog moest prikken en ik had nog 5 minuten. Godzijdank had ik mijn pen bij me en nog het naaldje van de dag ervoor (+ een alcoholdoekje om deze te ontsmetten). Echter, ik liep met een intercedent (ik ben zeg maar de baas van haar baas) naar de auto omdat ik haar een slinger naar huis zou geven. Dus ik in 5 minuten alles uitgelegd en IN de parkeergarage in de auto met haar naast me die spuit gezet. Hilarisch, ik hoop dat ze er geen trauma aan over heeft gehouden. Ze was een beetje bang dat we opgepakt zouden worden als halve gare junks… :lol:

Enfin, meiden, een fijn weekend nog wat er van rest en ik ben heel benieuwd naar de komende weken!

Liefs,

Sen

Sen,

wat een verhaal!

Succes morgen met de inseminatie.

Bij mij was het allemaal een makje, achteraf slecht geslapen en gestresst om niks.

Vanmorgen om kwart over 8 zaad van manlief gebracht naar het ziekenhuis.

Zijn toen samen ergens gaan ontbijten.

Rond 10 uur teruggereden naar het ziekenhuis. Eenmaal in de wachtkamer van de gynaecoloog, zagen we dat er nog een stelletje zat te wachten.

Apart hoor, dat we beide vandaag geÃ?nsemineerd worden.

Was kwart over 10 aan de beurt, geen pijn en stonden binnen 2 minuten weer buiten.

Apart hoor, zo raar… Wat elk ander onder de dekens doet, doen wij via gecentrufeerde zaad, tl-lamp boven mijn vagina en een spuit…

Gyn. vertelde dat we 10 procent kans hebben om zwanger te raken, waardoor mij de moed wat in de schoenen zakte… Nu wachten…

Vind dat nu al verschrikkelijk!!

Mannetje van me gaat er echter zo makkelijk mee om, wat ik dan soms weer moeilijk vind.

VRAAGJE, zat net in bad, komt mijn vriend thuis. Komt hij boven, en hij was woest!!

Zat ongeveer al 3kwartier in bad toen hij thuis kwam, en hij riep dat de 1e IUI nu mislukt was, want als je in bad zit, door warme vloeistof, dat stoffen uit je lichaam haalt.

Ben meteen uit bad gestapt, maar ik dat waar? Is de inseminatie nu dus mislukt?

Voel namelijk wel nu steeds vloeistof uit mijn vagina lopen…

Ben 10 vanmorgen behandeld, zat om kwart voor 5 in bad, 3 kwartier. RAMP?!?

oeioeioei ik kan je met deze vraag niet helpen…Ik hoop dat het gewoon gelukt is!!! :hug:

Meis, volgens mij hoef je je nergens zorgen over te maken.

Ze brengen het zover je baarmoeder in, nog voorbij het slijmvlies. En dat kan echt niet zomaar terug. Ook niet door een bad.

Cinzia Het zaad wordt zo hoog mogelijk in je baarmoeder gespoten, dus het zal meteen je eileiders in zwemmen. In bad gaan heeft echt geen effect, omdat de zaadcellen allang in je eileiders zitten en ze kunnen zo niet teruglopen, het zit immers allang in je lichaam! Dus je geen zorgen maken, niks aan de hand. Succes met de komende wachtweken!

Lenie Jij moet nog drie wachtdagen voordat je het resultaat weet van deze IUI? Spannend, zeg! Heb je er zelf al een bepaald voorgevoel over? Ik hoop dat het deze keer gelukt is! Succes met de laatste wachtloodjes!

Sen Dat heb je super opgelost met het spuiten, zeg! Maar het ging toch gewoon om de stimulatie, nog? Dan is het niet zo erg als het een keertje later wordt, hoor! Er mag maximaal een uur verschil in zitten, dus een uurtje vroeger of later mag. Ik ben het ook wel eens vergeten en dan kwam ik er bijvoorbeeld 's nachts achter dat ik vergeten was te spuiten. Voor een keer is dat niet zo erg, dat heeft geen effect. Zolang je het niet dagelijks doet! De Pregnyl komt wel heel precies qua tijdstip! Dus morgen de 2e IUI? Alvast heel veel succes & ik hoop dat je over twee weken met goed nieuws komt!

Angelbaby & Ikke Helaas heb ik jullie al moeten verwelkomen op het IVF/ICSI-topic! Hopelijk mogen jullie snel verhuizen naar weer een ander topic, de maand-mama’s bijvoorbeeld! :wink:

Ineke Alles nog goed daar? Wat goed, dat er toch groei te constateren was met de echo! Klinkt allemaal wel heel hoopgevend!

Hopelijk over 1,5 week dan ook een duidelijk hartje te zien!

Krabje Jullie zitten net in de mm en gaan nu met de eerste IUI beginnen, toch? Ik hoop dat alles voorspoedig mag verlopen en dat het snel raak is! Zet 'em op!

Groetjes,

Jippie

Oh spannend lenie!!! En de rest natuurlijk.

Hier gaat het goed, voor zover ik dat kan beoordelen…schrik niet meer zo erg van een krampje…geen bloedverlies meer gehad sinds donderdag (kwam van de inwendige echo van woensdag). Het blijft errug spannend.

Ik moet nog tot volgende week dinsdag wachten…Mijn banner loopt op mijn cyclus maar mijn lichaam was in de war deze maand …ik verander het gelijk.

Cinzia: Gecondoleerd met je opa.

Maar je hebt de inseminatie al gehad. Ik ga voor je :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Ikke: Spannend zeg dat je al doormag voor de ivf.

Ik verbaas me er nog steeds over dat ik die stappen allemaal durf te zetten. Helemaal bij het begin van het zwanger proberen te worden durfde ik zelfs met moeite langs bij de gyn... en kijk nu waar we staan...

Hier kan ik me alleen maar bij aansluiten. Je groeit in het proces.
Zelfs de stap naar de ha vond ik al erg en de 1e afspraak bij de gyn werd steeds weer uitgesteld door ons.
Ik moet volgende week naar een ander gyn voor de fm. Ik zeg dan ook heel rustig tegen de assistente dat ik dat niet erg vind. Weet nog goed begin dit jaar, toen heb ik hem echt wel geknepen voor de echo.

Sen: Ook voor jou ben ik al aan het :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: Is het meegevallen???

Lenie: Hoe gaat het met jou???? Ik :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: nog verder voor je.

Jippie: Net in de mm????? Ja als je kijkt naar dat we nu met behandelingen starten. De 1e afspraak was al bijna een jaar geleden. Dus de gyn wil nu alles doorpakken.
Hoe gaat het met jou en de zwangerschap???

Hier gaat alles goed. Heb nu 3 dagen climod geslikt en dus nog 2 dagen te gaan. Merk eigenlijk nog niks van de bijwerkingen.
Hebben jullie daar last van?

Liefs, Chantal.

Hallo dames,

lieve reacties allemaal, heel lief.

Heb manlief duidelijk gemaakt dat hij zorgen maakte om niks, toen ik in bad ging.

Laten we het maar hopen.

Zo raar dat ik inseminatie gehad heb en nu niks voel. Had zo graag gewild dat een zaadje even tegen mijn buikwand aan zou kloppen, zo van, ik ben er, maak je maar geen zorgen…

Ik voel helemaal niks maar ik wil juist zo graag iets voelen… Wachten duurt dan lang hoor, n ik moet nog tot 25 nov. wachten, pfff…

Chantal,

wat betreft Clomid.

Wat een troep was dat!! Heb het 3 keer geslikt, en echt ALLE bijwerkingen die je ermee kunt hebben, had ik ook!!

Was heel erg traag, ontzettend duizelig, heel erg verdrietig en echt hysterisch janken om niks en moe.

Helaas heeft de werking ervan niet geholpen.

Maar goed dat jij er geen bijwerkingen van hebt, echt een ramp vond ik het om te slikken…

Sterkte ermee.

Groetjes, Cinzia.

Haihai,

Cinzia: gek hè, dat je helemaal niks voelt en het leven gewoon weer doorgaat. Wel leuk dat we, op 1 dag na, gelijk lopen. Wordt spannend hier over 2 weken.

Chantal: dank voor het duimen! De inseminatie ging wederom probleemloos. Geen centje pijn.

Ik had alleen in het begin last van Clomid, in die zin dat ik enorm gevoelige borsten had en krampjes in mijn buik. Voeg daar nog wat huilbuien aan toe en het drama is compleet…;-)Maar dat was alleen de eerste keer en dan pas na mijn eisprong en niet tijdens de dagen dat ik slikte. Op het einde (ik heb in totaal 9 maanden Clomid geslikt) kreeg ik ook last van haaruitval. Toen mocht ik ook meteen stoppen. Bossen trok ik er uit, echt niet normaal. Gelukkig heb ik een behoorlijke haardos, maar leuk is anders.

En volgens mij ligt het er ook aan welke dosis je slikt. Ik slikte 50 mg en dat is niet zo heel erg veel. Er zijn vrouwen die 100 of zelfs 150 mg. moeten slikken en dan heb je meteen ook 2 tot 3 keer zoveel bijwerkingen. En, ach, iedereen reageert er toch ook weer anders op.

Liefs,

Sen

ohhh ik ben dus niet de enige met cloid met de huilbuien, boos worden om een sch**t en vermoeid zijn…daarbij komt het jezelf niet herkennen in je gedrag en maakt mij onzeker.

Dat wachten duurt hier voor mijn gevoel weer eens lang. Ik ben beneiud hoor…maar durf niet teveel te hopen want ik heb wat last onder in mijn buik…

hallo dames!!!

ik zal me even voorstellen…

ik ben dus esje, 28 jaar…

moeder van een knulletje van 6 en al 4jaar bezig om zwanger te raken van de 2e…

mijn eileiders werken niet erg mee, waardoor ze er 1 hebben verwijdert en de andere doorgeprikt…

wij zitten nu middenin onze 1e ivf-poging…

morgen ga ik voor de 2e echo…

ik had niet verwacht dat ivf zo zwaar is…,ben wel blij dat ik deze kans heb gekregen en ik zal hem benutten ook!!!

xxx esje