IUI deel 7

Spannend meid, fijn voor je dat je nu es goed nieuws hebt!

Morgen gaan wij weer voor de beslissende echo, zal het toch goed zijn of niet…zo niet, zal ik hier weer meer mee gaan typen.

Laat het jullie weten natuurlijk. Dit is zo zenuwslopend!

(nog) geen tekenen dat er een miskraam op komst is…de echo zal het uit moeten wijzen.

liefs

Ineke

suc6 allemaal!

God Ineke,

voel me wel een beetje stom. Kom ik aan met eindelijk positief nieuws, en jij zit op je nagels te bijten voor morgen.

Hoop ECHT dat je morgen goed nieuws te horen krijgt, jullie verdienen het!

Sterkte meid, laat het alsjeblieft weten…

Liefs, Cinzia.

veel sterkte ineke, ik duim voor je voor een goede echo.

ik heb gisteren de 4e inseminatie gehad en nu is het weer wachten.

Jeetje joh, je hoeft je daar natuurlijk absoluut niet stom onder te voelen zeg!! Daar wordt het voor mij toch niet anders van? Ben alleen maar blij wanneer er ook eens positieve berichten zijn, heb ze zelf ook wel eens geplaatst hoor! En ga ze ook weer plaatsen…weet alleen niet wanneer.

Spannend Lenie, weer afwachten, zenuwslopend…toi, toi!

veel succes Ineke !

Hey meiden,

Even een egoberichtje hier. Ben maandag naar het ziekenhuis geweest voor follikelmeting en er was nog niks te zien (cyclusdag 10) :shock:

Vanochtend mag ik weer en ik hoop toch zo dat er nu wel eentje door aan het groeien is. Ik vind alles al zwaar genoeg en de vorige keer liep het tenminste allemaal lekker, groeide er 1 follikel door en vond ik eigenlijk het enige vervelende de continue gang naar het ziekenhuis. Vraag me nu continue af wat ze gaan doen als er nu nog niks te zien is. Keep you posted!

Lenie: heel veel succes met de wachtweken!! En natuurlijk van deze kant duimen draaien voor je!

Cinzia: spannend!! Fijn dat je wat beter met de prikken om kunt gaan.

Angelbaby: morgen voor jou een spannende dag. Ben heel benieuwd hoe een en ander bij jou gaat lopen.

Ineke: nogmaals: het is je zo gegund dat je nu wel een goede echo hebt.

Liefs,

Sen

Ineke,

weet je al meer? Ben zo benieuwd, hoop zo dat het allemaal positief is voor jullie!!

Sen3,

en, is er een eitje of zijn er eitjes aan het groeien bij je?

Zou wel zo mooi zijn, en die ziekenhuisbezoeken krijg je erbij, of je nu wil of niet.

Is het ver rijden voor je, of is het puur die bezoeken elke keer waar je beetje zat van bent?

Lenie,

voor jou is het nu dus eigenlijk een kwestie van wachten, 2 weken lang?

Dat lijkt mij zooooooooo eng en frustrerend! Hoe ga je daar mee om, ben je er niet continu mee bezig?

Hier weinig nieuws verder, kijk er erg naar uit om morgenochtend naar gyn te gaan. Toch beetje gespannen, hopen dat er niet meerdere eitjes zijn gaan groeien in die 48uur.

Ik hou jullie op de hoogte.

Groetjes, Cinzia.

@Cinzia wrote:

Lenie,

voor jou is het nu dus eigenlijk een kwestie van wachten, 2 weken lang?

Dat lijkt mij zooooooooo eng en frustrerend! Hoe ga je daar mee om, ben je er niet continu mee bezig?

Je wilt er niet te veel mee bezig zijn ervaar ik, bang voor een nieuwe teleurstelling maar.....door de bijwerkingen die ik heb na de pregnyl shot denk ik er wel vaak aan. Ik krijg gevoelige borsten, misselijk enzo....ik voel mij soms dan echt zwanger. dat vind ik weleens moeilijk ja maar gelukkig kan ik dan hier mijn ei krijt!!!!!( Raar gezegd op een forum waar het om rijpe eieren draait)

Hier ook effe nieuws van mijn kant.

Morgen staat het onderzoek van de baarmoeder op het programma.

Best wel spannend ! Ik weet het pas van deze middag, dus veel tijd om zenuwachtig te worden heb ik niet… mss is dat maar best ook !

Suc6 morgen ikke, enneh…ze zeggen dat je na zo’n onderzoek meer kans hebt op zwangeschap omdat je eileiders dan heel goed doorgankelijk zijn, hoop het voor je! Dat ze geen opstakels vinden, of misschien wel en dat ze dat dan kunnen verwijderen en je meer kans op zwangerschap hebt dan nu. Dubbel is dat altijd, aan de ene kant hoop je dan dat ze iets vinden en er iets aan kunnen doen he? Tenminste dat had ik en dat kwam ook nog eens uit…

Vandaag de 3e echo gehad. Ik/we hadden ons er helemaal op ingesteld dat het gewoon over zou zijn. Echter deze keer een vruchtzakje, een dooierzakje en een vruchtje!! Passend bij 6 weken (?), helaas nog geen kloppend hartje maar dat kwam veel vaker voor aldus de gyn. Over 2 weken mogen we terug komen, volgens de gyn zal er dan meer te zien te zijn. En een hartje natuurlijk… (hopen we zo!!!). Een stuk positiever dus dan vorige week en duidelijk ontwikkeling. Het blijft nog erg spannend maar we proberen voorzichtig een beetje blij te zijn.

liefs

Ineke

Ineke wat een goed nieuws! We duimen hard door naar de volgende echo, dat jullie dan een mooi hartje te zien mogen krijgen! :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Ikke succes morgen!

Sen: bij jou ook al zo spannend :thumbup:

Lenie: ook voor jou :thumbup: Hopen op een mooie test over 2 weken.

Morgen het telefonische gesprek met het radboud. Ben benieuwd. Neem eigenlijk aan dat alle uitslagen goed zijn… :kaars:

Heb vandaag mijn officiële papieren binnen gekregen dat we echt sinds 18 oktober op de wachtlijst staan.

Heb ook mijn eerste telefoontje met het VGZ al gehad… daar werd ik nog niet veel wijzer van. Ziekenhuis zegt dat zij een machteging moeten geven, VGZ zegt dat het ziekenhuis een machtiging moet geven…

Ineke,

ow, wat zal ik voor jullie duimen!

Aan de ene kant hartstikke goed dat je een vruchtzakje zag< andere kant wil je juist weer graag een kloppend hartje zien

Ik duim voor je!!

Ikke

succes morgen met het onderzoek van je baarmoeder erg spannend>

Laat het ons weten en sterkte morgen

Ik kom morgen even terug op de site

Kan ik jullie even vertellen hoe mijn bezoekje aan de gyn was

vast welterusten!

groetjes< cinzia

Hallo allemaal,

ik wil graag met jullie mee gaan schrijven. Zal me eerst eens even voorstellen.

Ik ben Chantal en ben 31 jaar en getrouwd. Sinds juli 2005 zijn we gestopt met de pil en proberden we zwanger te worden. Dit is helaas niet gelukt.

We zijn er nu achter gekomen door allerlei onderzoeken dat zwanger worden op de natuurlijke manier heel erg moelijk is voor ons en de kans dus ook erg klein is.

Ik heb last van een tekorte luteale fase en het zaad van hub is ook niet echt goed.

Ws kunnen we het wel met iui maar zeker met ivf.

Afgelopen dinsdag zijn we voor een gesprek bij de gyn geweest en toen het groene licht gekregen om te starten met iui.

Als het goed is wordt ik vandaag ongi en kan ik dus het zkh gaan bellen voor de 1e echo :dance: :dance:

Ik zal van de week eens goed gaan lezen hier. En als jullie vragen hebben stel ze gerust!!

Liefs, Chantal.

He meid, spannend joh. Voelt weer als een nieuwe start he, wat extra hulp. Hoop dat IUI het voor jullie zal zijn!

Angelbaby, irritant he, dat je je ook nog eens zo druk moet gaan maken om verzekeringen enzo. Misschien moet je nog eens een mailtje sturen naar vgz, dan heb je vaak snel antwoord en heb je het ook op papier staan (als bewijs, helaas is dat soms nodig…).

Ikke nogmaals suc6 vandaag!

liefs

Ineke

Het onderzoek is goed meegevallen. Het duurde zo ongeveer een kwartier. Ik heb het natuurlijk wel gevoeld, het was eventjes een drukkende pijn, maar ik had mij het veel erger voorgesteld. ( Ofwel heb ik een erg goeie pijnstiller genomen )

Wel een tegenvaller dat mijn vriend niet mee mocht - dit was vanwege de straling bij het nemen van de foto op de afdeling radiologie.

Het resultaat was al vrij snel zichtbaar: allebei de eileiders zijn goed doorgankelijk !

Nu noemen ze het ‘onverklaarbare onvruchtbaarheid’

De volgende stap wordt dus een afspraak in één van de fertiliteitcentra voor IVF. Er wordt gezegd dat er een wachtlijst is, maar mij maakt dat in feite niet uit… hebben we even rust: geen hormonen, geen ziekenhuisbezoeken, geen geforceerde romance in bed

Al bij al ben ik blij en gerustgesteld, maar ik vraag me daarentegen wel af WAT er dan verkeerd is, waardoor het niet lukt… Er moet toch een reden zijn hé

Groetjes verder voor iedereen. Ik reageer een ander keertje uitgebreid op jullie, maar ik ga nu nog even rusten

Tot schrijfs !

Hey ladies,

Gisteren weer in het ziekenhuis geweest. Ei was nu 14 mm, dus godzijdank wel gegroeid. Morgen mogen we weer terugkomen. Ook wel weer spannend, want als het ei groot genoeg is voor Pregnyl, dan kan dit weer niet omdat ze op alle dagen insemineren behalve op zondag. De gynaecoloog zegt dat ze daar omheen kunnen werken, maar ik vraag me dus continu af hoe. Ach, ik zal het morgen wel horen. In ieder geval gebeurt er weer iets.

Ikke: wat fijn dat alles er goed uit zag en dat het onderzoek meeviel. Ik wilde het niet eerder opschrijven omdat je nog moest, maar bij mij was het hel. Ik ben van mijn stokje gegaan voor het eerst in heel mijn leven. Maar nogmaals fijn dat het er goed uit zag bij je! En dat van die “onverklaarbare vruchtbaarheid” is inmiddels ook al een keer geroepen bij mij. Ik vraag me dan ook wel eens af wat er dan mis is waarom je nog niet zwanger bent. Aan de andere kant geeft me het wel weer hoop, want dat betekent eigenlijk dat je tot nu toe pech hebt gehad (met IUI heb je natuurlijk een kans van 10 %). Ooit moet het toch echt lukken!!

Ineke: Ongelooflijk dat je nu wel een goed vruchtzakje met vrucht had. Nu nog het hartje horen kloppen en volgens mij ben je dan de koning te rijk. Ik snap dat het moeilijk is, maar volgens mij moet je nu toch ook gaan genieten.

Lenie: ik weet zo goed hoe je je voelt in de wachtweken. Ik had het al bij Clomid, maar nu ook weer door de Pregnyl: van allerlei tekenen dat je mogelijk zwanger zou kunnen zijn. Gevoelige borsten, krampjes. En dan is het natuurlijk helemaal niet raar dat je zo nu en dan denkt/hoopt dat het deze ronde raak is. Succes meis!

Krabje: heel veel succes met de eerste prik en natuurlijk straks de inseminatie.

Cinzia: het ziekenhuis is een kwartiertje met de auto dus dat is het niet. Het is inderdaad het erheen gaan an sich. Ik heb een vrij drukke agenda met ook wel weer heel veel vrijheid. Maar je weet altijd pas heel kort van te voren dat je moet en dat maakt het voor mij soms heel lastig. Het is al een aantal keer gebeurd dat ik klantafspraken kort voor tijd af moet zeggen en daar heb ik gewoon een hekel aan. En dan zit ik op dit moment met mijn werk ook nog eens met budgetrondes. Dus veel interne afspraken door het hele land heen. Ben dat geschuif en gedoe in mijn agenda best wel beu. Vind het nog erger dan bijvoorbeeld het prikken.

Dames, succes weer allemaal en ik :thumbup:

Sen

Ikke: fijn dat het meeviel en dat de uitslag goed is. En tja dat onverklaarbare, dat hebben wij ook. Je hebt er eigenlijk niet zoveel aan. Het zou eigenlijk gewoon iedere maand kunnen lukken, maar het gebeurt niet. Erg frustrerend vind ik dat af en toe. Als ze wisten waar het aan lag, konden ze daar iets aan doen… Maar goed. Onderweg naar IVF dus.

Sen: fijn dat je eicel(len?) groeit! Nu maar hopen dat je niet op zondag uitkomt.

Hier net het telefoongesprek gehad. Mijn vriend kwam er “normaal” uit. Dat is dus alvast goed.

Wel moet ik een vervroegde afspraak maken met mijn reumatoloog. Ik moet tijdens de behandeling (vanaf de terugplaatsing) namelijk stoppen met mijn medicijnen. Er zijn geen andere medicijnen die ik kan nemen. De laatste keer dat ik stopte met deze medicijnen, zat ik 4 maanden thuis van de pijn… Geen leuk vooruitzicht dus, maar dat heb ik er graag voor over!

Verder moet ik op 3 december een afspraak maken voor een inwendige echo. Op de echo die ik bij de intake had, had ik namelijk een follikelblaasje wat zich met vloeistof gevuld had. Dit kan een cyste zijn en ze willen dat kijken of het blaasje volgens verwachting weg is gegaan. Dat vind ik zelf erg spannend, ga dadelijk ook even opzoeken wat een cyste precies is…

De rest wordt besproken als we er weer zijn. Neem dus aan dat de andere uitslagen goed waren, anders had ze er wel iets van gezegd. Ben natuurlijk vergeten om naar die verzekeringen te vragen. Morgen dus bellen met het Radboud en met mijn reumatoloog.

Bedankt voor jullie welkom.

Zoals verwacht idd gisteren ongi geworden. Heb vanmorgen een afspraak gemaakt voor de 1e FM.

Maandag de 19 mag ik komen. Vind het wel spannend hoor.

Hoe vaak moet je gemiddeld naar het zkh voor de FM voordat ze pregnyl geven?

Sen: Mijn gyn zegt dat ze het sturen met wanneer ze de pregnyl zetten voor de inseminatie, zodat ze dan niet op zondag uitkomen. Hier wordt ook niet op zondag de inseminatie ged aan omdat ze dan niet werken op het lab. Maar ben benieuwd hoe ze dat vandaag vertellen aan je.

Angelbaby: Pff wat een vooruitzicht zeg, dat je weet dat je pijn gaat krijgen door het staken van de medicatie. Lijkt me wel heel moeilijk.

Kan nu wel gaan zeggen van je weet waar je het voor doet, maar dat wil ik dus eigenlijk niet en zo bedoel ik het ook niet.

Ik ga voor je :thumbup: dat als je pijn krijgt dat het draaglijk voor je zal zijn.

Ikke: Tis miss wel fijn om te weten dat er "niks " aan de hand is maar aan de andere kant is het ook frusterend.

Geniet van je “rust” je kunt nu mooi even energie bijtanken voor wat je nog te wachten staat.

INeke:Hoe gaat het??? Ik blijf voor je :thumbup: :thumbup: en :pray: :pray:

Liefs, Chantal.

Hoi, inderdaad wanneer je de pregnyl krijgt krijg je binnen 36-48 uur je eisprong, dat kunnen ze sturen. Ik had een gyn die zei dat er niet meer vrouwen zwanger werden toen ze het in het weekend ook deden…het maakt dus niet uit. Snap wel dat je liever had dat ze het wel deden…bij ons doen ze het ook niet.

Een ei groeit gemiddels 0,2cm per dag…mijn super ei groeide ineens van 14 naar 20 in 1 dag…en daar ben ik nu dus zwanger van geraakt!! Meestal moest ik 3x in de week en dan om de dag, soms de volgende dag voor de zekerheid, ik vond het niet erg. Wilde elke dag wel even zien hoe het ervoor stond. Ze doen het bij ons aan het begin van de dag zodat je weinig tijd kwijt bent i.v.m werk enzo.

Suc6 krabje deze ronde.

Angelbaby fijn dat het bij je man oke is, ik denk altijd maar dat ze daar anders ook niet zoveel aan kunnen doen…

Suc6 meiden.

hier gaat het goed. Had wel weer wat bloedverlies maar dat kwam door de echo(denk ik) is nu weer zo goed als over en voel me zowaar ietsje misselijk en mijn borsten deden wat pijn met het sporten :dance: :dance: We houden goede hoop.

liefs

Ineke

Vanochtend naar het ziekenhuis geweest. Ei was nu 17 mm. Morgenavond Pregnyl en maandag inseminatie. Gelukkig dus toch over het weekend.

Ineke, ik had het van de week met vriendlief over wat als het ei te snel zou zijn gegroeid en vind jou daar ook echt een voorbeeld van. Het kan dus ook anders. Jammer genoeg doen ze bij ons in het ziekenhuis de hele dag door dit soort afspraken. Anders had ik er vast minder problemen mee gehad.

Krabje, ik ben ook zo’n 4 maal in het ziekenhuis te vinden voordat we Pregnyl moeten prikken. De eerste keer op dag 3 van je cyclus en dan vanaf dag 10 om de dag. De eerste keer ben ik ook op dag 7 geweest omdat ze bang waren voor overstimulatie.

Nogmaals, heel veel succes!!

Meiden, fijn weekend alvast!!

Liefs,

Sen