IUI deel 7

Lieve meiden

Ik heb me onlangs bij jullie aangesloten omdat ik vanaf de nieuwe ronde aan IUI zou gaan beginnen.

Ik vind het heel moeilijk voor jullie, maar ik ben zwanger.

Ik ben natuurlijk superblij maar voel me een beetje bezwaard naar jullie.

Ik hoop zo dat jullie gauw van een prachtig wonder mogen genieten en wens jullie veel succes kracht en geluk!

Liefs Tara

Gefeliciteerd Tara! :dance:

Ik ben blij voor je dat je ‘gewoon’ zwanger bent geworden zonder die heisa van IUI :thumbup:

Meiden, jullie hebben mijn topic al wat gelezen maar voor de meiden die dat nog niet gedaan hebben:

Het lijkt erop dat we na 2,5 jaar voor de 3e keer zwanger zijn!! We voelen ons erg onzeker en durven nog niet echt blij te zijn. Gisteren een testje gedaan (dag voor NOD) en deze was vaag positief. Wacht nu op de postbode met nieuwe testen…hopen dat hij vandaag duidelijker is en dat betekent dat het HCG aan het toenemen is!!

natuurlijk hoop ik dat jullie ook allemaal een positieve test in handen zullen krijgen. Wij hadden het deze ronde absoluut niet gedacht. De IUI werd afgeblazen door een erg snelle eisprong die we dus nog benut hebben terwijl ik nogal emotioneel en verdrietig was van het gynbezoek die dag…toch wilden we die kleine kans niet voorbij laten gaan en zie nu…kan het nog niet geloven.

Ineke, ik heb ondertussen het goede nieuws gelezen op je topic, waar je toch duidelijk een tweede streepje hebt :dance:

Nogmaals van harte feliiiiii meid - wat een prachtnieuws :smiley:

Ineke gefeliciteerd zeg.

Nou ik heb slecht nieiuws. Ik had vandaag wat bloed dus ik ben bang dat alles door gaat zetten. Op voor de 4e keer IUI dus.

Even een vreselijk baalmoment…

Wanneer het een paar keer niet is gelukt met IUI gaan ze dan nog verder kijken waarom dat niet lukt of laten ze het gewoon zo???

Lenie Wat ongelooflijk klte weer, meid… Sterkte en een knuf voor jou! :hug: Bij ons deden ze na 3x IUI het HSG-onderzoek. Ik weet niet of je dat al gehad hebt? Dan spuiten ze contrastvloeistof door je baarmoeder en eileiders om te kijken of die wel open zijn. Als je eileiders dicht zitten, kun je niet zwanger worden en heeft IUI niet zoveel zin. Dat heb ik dus gehad toen drie keer IUI niet gelukt was. Maar vaak doen ze dit onderzoek ook al voordat je met behandelingen begint, hangt een beetje van je ziekenhuis en gyn af. Voor de rest kunnen ze niet zoveel onderzoeken. De zaadonderzoeken en bewerkingstesten hebben jullie gehad voordat jullie met IUI begonnen, neem ik aan? Als de aantallen goed genoeg zijn voor IUI, dan maak je een redelijke kans. Bij ons kwam met IVF pas aan het licht dat er bij de bevruchting iets fout ging, dat de zaadcel niet zelfstandig in de eicel kon komen. Zoiets valt helaas niet van tevoren te onderzoeken, jammer genoeg. Want daardoor hebben we in principe IUI voor niks gedaan. Maar goed, dat hoeft bij jullie natuurlijk niet zo te zijn! Ik ken ook meiden die pas na 5 of 6x IUI zwanger werden, dus de moed niet opgeven!

Ineke Dringt het nieuws al een beetje door? Vind het super voor jullie, hoor! En ook nog eens nadat de IUI is afgelast vanwege een te vroege eisprong! Hopelijk mag alles voorspoedig verlopen! Geniet ervan!

Ikke Wij hebben ook geen kijkoperatie gehad, hoor! Dat is sowieso niet overal standaard. Fijn dat de uitslagen zo goed waren deze keer! Dus nu de spannende wachtweken weer! Hopelijk deze keer meer geluk, wordt nu wel eens tijd! :-

Tara Gefeliciteerd met je zwangerschap!

Sen Hoe gaat het daar? Kun je de tijd een beetje om krijgen?

Groetjes,

Jippie

Ineke: op je forum had ik gisteren al gereageerd, maar bij deze nog een keer. Gefeliciteerd girly! Vind het (oprecht) zo gaaf voor je/jullie. En even een cliché uit de kast trek drie maal is scheepsrecht!!

Lenie: Voor jou is het balen!! Is het inmiddels al doorgezet? Ik schreef het al eerder bij Ikke, maar als je nog geen nader onderzoek hebt gehad naar de doorgankelijkkheid van je eileiders zou ik daar toch vragen over stellen. Misschien ben je al wel helemaal doorgelicht en dan mag je de moed niet opgeven. Klinkt heel gemakkelijk, maar ik geloof dat ik na 3,5 jaar wel weet hoe dat voelt. Keep the faith!!

Ikke: Wat fijn dat jullie goede zaadjes hadden. Wel zo belangrijk 8) Van die kijkoperatie klopt inderdaad dat dat afhankelijk is van je medische geschiedenis. In mijn jonge jaren heb ik een acute blindedarm ontsteking gehad met een gescheurde appendix. Net op het moment dat mijn eileiders gingen groeien. Dus daar zaten schijnbaar achteraf toch wel risico’s aan. Voor jou breken nu dus de wachtweken aan. En ook voor jou: Houd moed. Ik geloof heel erg dat negatieve gedachten je succes kunnen beïnvloeden.

Tara: jij ook gefeliciteerd! Erg fijn dat het zonder ingrijpen is gegaan!

Angelbaby: morgen big day!! Ben heel benieuwd wat je te horen gaat krijgen. Succes!!

Jippie: godzijdank heb ik op mijn werk drukke tijden. Maar 's avonds ga je toch de hele tijd nadenken. Zou het raak zijn? Natuurlijk voel ik ook van alles, terwijl dat helemaal niet kan. Heb ik ook een paar keer bij Clomidgebruik gehad. Vre-se-lijk. Plus mijn liefste behandelt me alsof ik zwanger ben. Heel lief, maar dat maakt het lastig om mijn gedachten te verzetten. Dus kortom: die tijd gaat me veel te langzaam! :shock:

Liefs van Sen

Dank jullie wel voor de lieve berichten.

Ik weet op het moment niet hoe ik mij voe…moet ik huilen of niet…door gaan we zeker en de moed geven we niet op. Maar zoals ik bij jullie telkens weer lees is het zwaar. zo ervaar ik het nu en misschien gaan we morgen weer vol goede moed verder.

Misschien zit je even niet op me te wachten lenie, maar heel veel sterkte de komende ronde. Wanneer je het niet verwacht kan het ineens daar zijn! Hoop houden…

Ineke, waarom zou ik niet op jou zitten te wachten???omdat je zwanger bent???

Ik gun het je van harte en zou het heel fijn vinden als je gewoon lekker mee zou kletsen hoor!!!

Ooit komt onze tijd hier ook wel, daar geloof ik in!!!

Nou, ja weet uit ervaring hoe confronterend het kan zijn. Hoe dubbel ook, vandaar. Dus zal af en toe iets van me laten horen en zeker nog blijven meelezen hoor!

liefs

Ineke

toch nog een beetje leuk nieuw off topic.

Ik heb net mijn theorie examen gehaald !!! voor de auto

Gefeliciteerd, Lenie! Weet je al wanneer je moet afrijden, of ben je nog druk bezig met de rijlessen? Succes!

Groetjes,

Jippie

Goed zo!!! Suc6 met de rest…

hey meiden hiero, goh wat ben ik lang niet geweest hier. Zelf ben ik volledig gestopt met het iu traject en het zkh gebeuren… julie heb ik verteld dat ik weer trug aan de pil ben en het geen pijn hebben is erg fijn, wb de kinderwens zien we wel weer verder denk ik zo .

Tara meis voel je aub niet bezwaard , vol goede hoop dat je zwangerschap voldragen gaat worden en je je goed blijft voelen meis, het is fijn te lezen dat je nu zwanger bent.

En het is idd zuur voor de mensen die ook zo graag willen, maar ooit zal dat hopelijk ook gebeuren… ik wens het hen toe, voor nu, JIJ gefeliciteerd met de zwangerschap en alle goeds gewnest.

Ineke jou heb ik al ge-pb’t… meis alle goeds wens ik jou toe, echt megaveel liefde geluk en gezondheid in deze zwangerschap en de tijd er na… top nieuws meis , echt hoor…

Ikke ik sopreek jou helemaal weinig ik mis je werkelijk op KoK en msn. .beetje mijn schuld …maar ok verklaarbaar, maar echt gemeend ik mis het wel zeer. Ik blijf voor je duimen hoor, ik las even tussen de regels door dat je goede zaadkwwaliteit had euhm je mannetje dan he ? ihih … ik hoop dat ook jou en je mannetje iets goeds toekomt… kus en knuf van ij ,

Lenie , ik wou jou eig nog een pb zenden nav jou reactie naar mij, even kort hier en ooit zal ik es persoonlijker reageren en uitgebreider, bij deze bedankt voor je pb , die ik zeer gewaardeerd heb en die me goed doet, de kleine woordjes doen et em vaak het meest he ?

Jij ook alle goeds, en super veel succes met wat komen gaat, .knuf aan je zus. Ze is een topwijf !! Liefs bianca.

De rest van de meiden ook alle goeds natuurlijk, groetjes van mij , en met de beste wensen tot de volgende keer, Bianca. :-* :hug:

Bianaca: ik hoorde van Jannigje dat jullie het verder erg leuk hebben gehad met Stein. Ik hoor nog steeds van hem dar Andre rechtop moet gaan zitten :lol: Deugniet is de kleine man.

Fijn te lezen dat je minder pijn hebt.

Je zal wel gelezen hebben maar wij gaan gewoon weer verder en ik hou je op de hoogte.

Geen dank voor de pb, die moest ik gewoon sturen.

Hallo dames,

na lang zoeken op het net heb ik waarschijnlijk eindelijk de site gevonden waar ik over mee kan praten, jullie kan steunen, meeleven en mijn verhaal kwijt kan.

Ik heb net de laatste 7 paginas van dit forum gelezen, er is een hoop gebeurd!<br /> <br /> Ik zal me eerst even in het kort voorstellen:<br /> <br /> Mijn naam is Cinzia en ik ben 28 jaar.<br /> Vorig jaar oktober gestopt met de pil, werd maar niet ongesteld, dus naar huisarts. Hij stuurde me door naar gynaecoloog.<br /> <br /> Daar werd vastgesteld dat ik PCO heb. Heb 4 keer Clomid moeten slikken, maar steeds geen reactie. Ondertussen zaad van manlief laten testen, bleek zwak en lui te zijn. Ook had hij te weinig volgroeide zaadjes.<br /> <br /> Paar weken geleden naar een ander ziekenhuis gegaan, daat zaad van manlief laten testen om te zien of we in aanmerking komen voor IUI.<br /> <br /> Uitslag was positief. Zijn sinds vorige week bij de fertiliteitsarts, en ben nu begonnen met Provera om ongeseldheid op te wekken en de 3e dag van mijn bleoding moet ik dan gaan beginnen met hormoonspuiten.<br /> <br /> Vind het allemaal wel een beetje eng, zon stap opeens!

Aanstaande dinsdag met manlief naar het ziekenhuis, want dan krijgen we uitleg over IUI en hormoonspuiten.

Zo, dat was mijn verhaal in het `kort’.

Ik zal zeker vaak deze site bezoeken, en met jullie meeleven.

Zal nu eerst boodschappen doen.

Fijn weekend, groetjes, Cinzia.

Lenie,

gefeliciteerd met het slagen van je theorie examen. Je kunt alvast beginnen dromen van leuke uitjes met je eigen karretje !

Bianca,

fijn dat je pijnklachten nu weg zijn. Dat lijkt me een hele verademing als je voorheen maandelijks enorm veel last had.

Voel je niet schuldig dat we elkaar zo lang niet hebben ‘gesproken’. Ik begrijp heel goed dat je nu ook heel wat andere dingen aan je hoofd had. Het belangrijkste is dat we aan elkaar blijven denken, en dat is zeker het geval van mijn kant uit. Ik ben dan ook altijd blij om een berichtje van je te lezen, al is het kort… want ik blijf jouw bezigheden natuurlijk ook nog altijd volgen hoor !

Cinzia,

welkom hier !

Het is inderdaad wel een grote stap om de beslissing te nemen met zo’n behandeling te beginnen. En ik vond het eigenlijk eerlijk gezegd ook welm eng toen we ermee startten. Ik wens je in ieder geval veel succes !!

Ikke, dank je wel.

Vanmiddag naar het ziekenhuis met manlief, krijgen dan uitleg over hoe te spuiten en over IUI. Alhoewel ik er al aardig wat vanaf weet, dmv het internet af te pluizen, ben ik toch wel een beetje zenuwachtig maar ook blij dat er eindelijk schot in de zaak komt!!