Ja, het is weer hoop en vrees…over een paar dagen weten we weer meer. Maar ga er elke keer maar vanuit dat het weer niet gelukt zal zijn…en jij Lenie? Ik heb ook af en toe kramp hoor, en dan weer niet…
Ikke, hoop vandaag nog iets van je te horen. Wel erg raar allemaal hoor! Hoop stiekem voor je dat je zwanger bent natuurlijk!! Weet niet in hoeverre clomid dan schadelijk kan zijn.
Sen suc6 morgen met je 1e IUI. (stelt niet zoveel voor hoor…) vooral suc6 met de weekjes daarna!!
liefs
Ineke
Enneh jippie, ik vind het ook lief dat je hier zo meeleeft hoor, we volgen je vanzelf in het ander topic…
Vandaag bij de gyn geweest. Ik ben dus niet zwanger. Blijkbaar is mijn lichaam wat ontregeld doordat ik bij deze IUI maar 1 ampulle pregnyl had gekregen en alle andere keren 2 ampulles… Volgens de gyn kan dat daar wel effect op hebben.
Jammergenoeg was mijn follikel nog niet zo groot.
Zondag moet ik opnieuw laten meten ( maar dan bij een vervangend gyn omdat de mijne tijdens het weekend er niet is ) en dan waarschijnlijk maandag of dinsdag de laatste IUI.
Mijn gyn heeft me ook al voorbereid op een onderzoek van de baarmoeder en de eileiders als deze poging ook zou mislukken.
Ze moeten dan een contrastvloeistof inspuiten en kunnen zo met een ‘foto’ controleren of alles goed doorgankelijk is.
Best wel pijnlijk, zei de gyn… dus dat zijn geen al te prettige vooruitzichten
Succes voor alle wachtenden ! Ik hoop dat jullie meer geluk hebben en binnenkort goed nieuws mogen brengen !
Ikke: jammer, was leuk geweest als je het wel was… Die foto heb ik voor mijn eerste IUI al gehad. Het is inderdaad minder leuk, maar duurt echt maar heel even (het rotgevoel)
Sen: succes morgen! Ga voor je duimen.
En over mijn pauze: gezien ik dacht dat we meteen mochten beginnen, duurt het me allemaal erg lang. Ik had gehoopt in november mijn IVF al te hebben, maar dat blijkt niet zo te werken. Ach ja, we maken er maar het beste van.
Ikke Op zich jammer dat je niet zwanger bent. Aan de andere kant had je dan misschien weer met nare effecten van de Clomid gezeten. Dus misschien maar beter zo… Krijg je dan de volgende keer weer gewoon 10.000 eenheden Pregnyl? Dus na deze IUI het HSG-onderzoek? Ik heb dat na de 3e IUI gehad. Best een naar onderzoek, maar bij mij was het niet pijnlijk, alleen erg vervelend. Maar waarom gaan ze dat onderzoek dan nu nog doen? Dan gaan jullie hierna nog verder met IUI? Met IVF/ICSI maakt het namelijk niet uit of je eileiders open zijn, want die gebruik je niet! Maar ze kijken ook vaak naar de vorm van je baarmoeder, of er geen vreemde obstakels in zitten, enz. Dus dan heb je wel zekerheid, misschien ook wel fijn. Jammer dat je nog een keer voor een fm moet! Hopelijk na het weekend weer een IUI. Succes met alles!
Ineke & Lenie Heel veel succes met de laatste wachtdagen! Hopelijk komen jullie met goed nieuws! Moed houden, hoor!
Sen Heel veel succes met de inseminatie morgen! Hopelijk een mooie uitslag van de zaadjes en goed getimed met je eisprong!
Veel sterkte met de wachtweken!
Angelbaby Wanneer mogen jullie ook alweer beginnen dan?
Groetjes,
Jippie
Na de intake gaat de wachtlijst in en die staat nu op 2/3 maanden…
Hoi Angelbaby,
Nog een weekje en dan hebben jullie de intake, toch? En word je dan definitief ingepland, dus dat je datum al weet dat je met de stimulatie mag beginnen? Bij ons werd echt een week geprikt en in die week begon je met de Puregon. En voor die tijd dus de voorbereidende fase met de pil/Primolut. Of is het dan gewoon twee cyclussen afwachten en dan beginnen? Dus dat je wat meer afhankelijk bent van wat jouw lichaam doet? Gelukkig is de wachtlijst bij jullie niet heel erg lang, bij ons was 'ie tussen elke behandeling steeds een halfjaar! Maar goed, wachten duurt altijd lang, ook als het twee maanden is… :wall:
Liefs,
Jippie
Ik blijf me maar verbazen over al die verschillende behandelplannen. Meestal doen ze inderdaad dat onderzoek voorafgaand aan eventuele behandelingen. Ik heb het gehad tijdens mijn kijkoperatie. (had ik even geluk!).
Nou, ikke heb je in ieder geval voor nu wat meer duidelijkheid. maar waarom heb je dan maar 1 ampul gehad??? Ga je nog naar een ander ziekenhuis of blijf je toch waar je nu bent.
Enneh…de 1e dag van je ongi is de dag met helderrood bloedvelies he!
2 a 3 maanden wachtlijst is toch ook weer balen he. Wordt je niet op de wachtlijst gezet wanneer je nog bezig bent met de laatste IUI? Zal het ook es vragen.
Hier nog geen nieuws natuurlijk. Mijn gevoel zegt weer van niet, mijn lichaam laat het nog niet heel duidelijk merken. Laat maar komen die verschrikkelijke misselijkheid!!
Sen, suc6 vandaag.
Sorry, haal wat mensen door elkaar!!! Dat van een ander ziekenhuis was op iemand anders van toepassing die nogal vreemd behandeld wordt, of juist niet behandeld wordt…(hormonen???)
Wat gek van die baarmoederfoto. Ik heb hem gehad voordat we met IUI gingen beginnen. Er werd mij verteld dat dat nodig was omdat het zou kunnen zijn dat je eileiders verstopt zijn en dan heeft IUI geen/weinig zin.
Of heb je dat tijdens een kijkoperatie gehad? Og gewoon geen van beide?
Het verbaast mij ook hoor hoeveel verschillende behandelmethoden er zijn. Zefs bij ons in het ziekenhuis verschilt het nog wel eens. De een zegt dit, de ander dat…pfffff…
Maar goed: Ikke, balen dat je niet zwanger bent!!!
:wall:
Ineke: voor jou ga ik nog even doorduimen!
Angelbaby: succes met wachten. Vre-se-lijk, maar goed je bent nu al zo ver gekomen!
Ik had een cyste in mijn eierstok, de gyn kon die conclusie al vrij snel stellen + het feit dat ik al wel 2x zwanger ben geweest. Ik kreeg een kijkoperatie om te kijken wat voor cyste het was en om hem weg te halen, toen heeft hij meteen mijn enige eileider met contrastvloeistof bekeken en dat was gelukkig goed.
Maar normaal gesproken is het 1 van de 1e dingen van het protocol wanneer je start in de MMM geloof ik…tja.
Het is geloof ik alleen een pijnlijk onderzoek wanneer er inderdaad een blokkade zit. Deze kunnen ze dan soms doorspuiten en…het schijnt dat je na zo’n behandeling iets vruchtbaarder bent!! Omdat alles dan heel goed doorgankelijk is.
Ik heb me idd ook al afgevraagd waarom ze nu pas dat onderzoek gaan doen. Ik ben het wel van plan om even na te vragen aan de gyn. Want het is zoals jullie zeggen toch nutteloos IUI te doen als de eileiders niet doorgankelijk zijn.
Eigenlijk heb ik gewoon een bloedonderzoek gehad voor ik startte met IUI. Verder niks… of toch wel, maar dat waren de zwemmers van mijn vriend die onderzocht werden. Maar bij mij was er verder geen enkel onderzoek.
Pfff… moest bij de foto naar voor komen dat er daadwerkelijk verstoppingen zitten, dan heb ik wel echt mijn tijd verloren voor niks :roll:
Ikke: volgens mij kunnen ze wel al inschatten of ze er verstoppingen verwachten. Als je steeds een duidelijk eisprong hebt en een regelmatige cyclus, dan schijnt de kans zeer klein te zijn dat er iets zit.
Bij mij is het onderzoek alleen uit routine gedaan, omdat het in het rijtje hoort. Eerst die HSG en dan pas verder. Mijn baarmoederfoto is nu bijna een jaar geleden. 20 oktober namelijk. Toevallig, toen vierde ik mijn verjaardag voor onze vrienden en dit jaar weer
Ik heb geen idee of ze donderdag al echt een cyclus of dag afspreken. Hoop het wel, dan weten we waar we naartoe leven. Ben ook erg benieuwd hoe het verder gaat… zodra ik het weet, weten jullie het ook!
:thumbup: :thumbup: :thumbup: voor wie het nodig heeft en :hug: voor iedereen!
Ikke, jammer dat het niet raak was zeg!!! Lees het nu pas… :?
Angelbaby Een duidelijke eisprong en een regelmatige cyclus hebben niks met het feit te maken of je eileiders wel of niet doorgankelijk zijn. Je cyclus wordt gestuurd door hormonen, de doorgankelijkheid van je eileiders en de vorm van je baarmoeder is iets lichamelijks. Dus ze kunnen ze niks afleiden aan de hand van je cyclus. Vaak wordt je wel gevraagd of je ooit Chlamydia hebt gehad of daar op getest bent. Als je dit hebt gehad, is er een vergrote kans op dichte eileiders.
Ikke Het is inderdaad een beetje vreemd dat ze nu pas met dat onderzoek aankomen. Bij de meeste mensen wordt dat aan het begin van de behandelingen gedaan of halverwege. Zoals ik al schreef bij ons pas na de 3e IUI. Het is toch een naar onderzoek, dus ze doen het niet meteen. Maar na 3x IUI gaan ze wel verder kijken, zodat je niet alles voor niks doet. Ik zou zeker even navragen waarom ze er nu pas mee komen en wat het nut eventueel zou kunnen zijn. Hoestie voor de rest met je?
Sen Hoe is je inseminatie vandaag gegaan? Hopelijk een mooie uitslag van de zaadjes!
Alles nog een beetje uit te houden voor de meiden in de wachtweken?
Fijn weekend!
Groetjes,
Jippie
Jippie: oké, klinkt ook logisch, maar zo heeft de gyn het mij uitgelegd. Op chlamidia ben ik inderdaad ook getest. Dat hoorde al meteen bij de eerste testen toen ik bij de gyn kwam.
Ikke: ga eerst hard duimen dat je die foto helemaal niet hoeft en dat jullie 6e IUI aanslaat.
Sen: :thumbup:
Blijft raar al die verschillen maar ja. Hier alle pms tekenen weer aanwezig. We zullen afwachten maar het lijkt mij wel weer duidelijk…
Zit nu al steedst te rekenen, stal volgende ronde? We willen graag weer op vakantie in juni…
Ladies,
Nou, de inseminatie was prima. Eigenlijk stonden we probleemloos binnen 10 minuten weer buiten. Heel gek gevoel. Nu dus wachten, wachten, wachten… We hadden 8 miljoen zaadjes, maar dat zegt me niet zoveel. Je hebt er toch maar 1 nodig :lol:
Dat verhaal van die baarmoederfoto vind ik nog steeds dubieus. Ikke, goed doorvragen hoor waarom ze daar voor gekozen hebben! Als ik na 3 keer IUI nog niet zwanger ben, krijg ik een kijkoperatie. Met een baarmoederfoto kunnen ze heel veel zien, maar niet alles. En ik heb inmiddels ook geleerd om erg assertief te zijn (of in ieder geval moet mijn liefste dit doen) en op je strepen te gaan staan. Voor mijn gevoel heb ik ook veel te lang Clomid geslikt (10 maanden) omdat we veel wisselingen van gyn hadden en ze niet echt goed ons dossier hadden doorgelezen. Dus gewoon bij je gevoel blijven en doorvragen (hoe moeilijk dat ook is!!)
Ineke: ik duim gewoon door!
Angelbaby: ik ga heel hard aan je denken de 18e en hoop dat alles duidelijk voor je wordt!!
Jippie: hoe voel jij je eigenlijk?
Liefs van Sen
Ik kreeg dus vandaag opnieuw een follikelmeting. Daarop was een mooie grote follikel te zien aan de linkerkant. Dinsdag moet ik dus langs voor de 6e IUI.
Deze follikelmeting was bij een vervangend gyn en ik vroeg hem waarom ze zo lang gewacht hebben om (eventueel) een baarmoederfoto te maken. Nou, komt die gyn me doodleuk vertellen dat hij na de 3e IUI dat al doet, zo halfweg de behandeling, en na de 6e IUI de kijkoperatie. Waarom dat bij mijn gyn verschillend was, kon hij niet zeggen.
Maar idd dus beter op mijn strepen staan en dinsdag eens grondig navragen bij mijn eigen gyn.
Ik ben wil dan meteen ook vragen of ze van plan zijn ook nog een kijkoperatie te doen. Ik zou dan liever beide ineens van de baan hebben: én de baarmoederfoto én de kijkoperatie.
Deze gyn vertelde me dat het onwaarschijnlijk is dat ik verstoppingen heb ( hoe hij dat zo zeker weet??? :think: ). Hij denkt dat het mss komt doordat de schil van het eitje te hard is of de kop van de zaadcel te zwak om door de schil te boren…
Mja, het zijn allemaal veronderstellingen waar ik niet veel mee kan - ik wil zekerheid, vooral omdat het naar mijn zin nu wel lang genoeg geduurd heeft allemaal !!
Voor alle meiden in de wachtweek - ik duim voor jullie mee :thumbup:
Goed dat je gevraagd hebt. En die foto kunnen ze ook maken TIJDENS een evt. kijkoperatie. maar in ieder geval goed dat je nu een groot follikel had en dus dinsdag weer een IUI. Spannend weer!
Gisteren de 6e IUI gehad. Ging goed en ook de zwemmers van mijn vriend waren weer zeer goed.
Ik heb even nagevraagd, en het is hoogst onwaarschijnlijk dat ik nog een kijkoperatie zal krijgen. Om dat te bepalen bekijken ze je voorgeschiedenis ( gesprongen appendix en zo meer… ). Omdat daar niets verontrustends te bespeuren was, plannen ze dus bij mij geen operatie.
De baarmoederfoto blijft wel - ergens in de week van 6 november - als deze poging mislukt ( maar daar ga ik wel van uit… )
Nu is het opnieuw twee weken afwachten.