IUI deel 7

Nou, ook hier weinig positiefs te melden. Vandaag bij de gyn geen ei meer te zien…dag 13. Maandag was hij 14mm. Hij zou al gesprongen kunnen zijn en anders is hij gewoon spoorloos verdwenen…vrijdag mag ik nogmaals terug komen…

Wederom een andere arts, voelde wel goed maar ook hij heeft weer zijn eigen ideeen. Begon al over hormonen (nou, dat mag van mij) en volgens hem kun je gewoon zwanger worden zonder rechtereileider aan de rechterkant, nou dat geloof ik niet.

Zo enorm frustrerend overgeleverd te zijn aan de kennis(?) van anderen en aan een lichaam dat zijn eigen plan trekt!

Jij suc6 lenie en ikke, baal met je mee!

Net wel zelf nog maar even gekust, marcel was toevallig vrij vandaag…maar ja, of de zaadjes bestand zijn tegen dat gel wat ze gebruiken bij een vaginale echo en of het ei nog licht te wachten. We zullen zien, vertrouwen is in ieder geval alweer weg.

Hoi lieve allemaal

Ik zal me als eerste voorstellen.

Ik ben Tara, 30 jaar en wij proberen nu bijna anderhalf jaar zwanger te worden, helaas nog zonder resultaat.

Ik schrijf altijd mee met de juni stoppers 2006, maar ik denk dat de tijd aanbreekt dat ik hier ook eens kom schrijven, als jullie dat goed vinden.

Vandaag heb ik mijn laatste “standaard” onderzoeken afgerond bij de Gyn, en vanaf de nieuwe cycles-periode gaan ook wij beginnen met IUI.

Een spannende en emotionele tijd, die jullie ook helaas allemaal moeten doorstaan… Laten we heel hard hopen dat het voor een prachtig wonder mag zorgen.

Als jullie tips en weetjes ect hebben dan hoor ik ze heel graag en als je van alles wilt weten, kop maar op, ik ben een open boek!

Liefs Tara

Welkom Tara, en suc6 alvast!

Vanochtend mijn temp 36,9 dus denk toch echt dat mijn ei al gesprongen was gisteren…hem gisterenochtend hopelijk zelf nog kunnen benutten.

Morgenochtend mag ik nogmaals komen. Heb een lijst met vragen klaarliggen die ik al een tijd wilde stellen. Denk dat dit wel een gyn is bij wie ik het allemaal wat makkelijker vraag.

Zo stom, werk zelf al psyhciatrisch verpleegkundige en zeg bijna dagelijks dat patienten langs moeten komen om het er over te hebben wat ze bezig houden maar zelf…Ja, lekker veilig hier zo op het internet.

Leniet suc6 morgen en de weken erna. Mijn nod verwacht ik nu rond 17 oktober.

Ga nu even sporten.

liefs

ineke

Ineke, ik kan mij voorstellen dat je nu in twijfel zit over hoe en wat. Krijg jij telekens een andere gyn??? Dat is dan toch ook niet fijn. Ik hoop voor jou dat je zelf nog je eitje op tijd heb kunnen benutten.

tara welkom en als er iets is kan je het hier kwijt.

Ik heb gisteren de pregnyl injectie gehad en morgen gaan we dan.

Groetjes Lenie

Mijn ‘eigen’ gyn gaat deze week met pensioen en komt dus niet meer terug. Verder opereerde hij op dinsdag en was op woensdag vrij. Mijn cyclus hield daar geen rekening mee natuurlijk waardoor ik op die dagen dan een andere gyn had.

Er is nog geen vaste vervanging voor de gyn, allemaal tijdelijke artsen. Maar ga morgen wel vragen of ik zolang hij er is bij deze gyn kan blijven die ik dus gisteren had. Dat voelde wel goed. We zullen zien.

Ik zou me door kunnen laten verwijzen naar een ander ziekenhuis maar op zich qua ziekenhuis bevalt deze erg goed. (vooral m.b.t. verpleegafdelingen enzo). En naar het UMCG (Groningen) is ook niet alles, daar ben je ook een nummer en werken veel arts-assistenten en daarvoor moet ik ca. 45min rijden en nu maar 20 minuutjes. Tja.

Rustig hier meiden.

Vanochtend weer bij de gyn geweest. Een prettig bezoek deze keer. Veel uitleg gehad en hij nam alle tijd voor mijn vragen, echt geruststellend!

Nu mag ik een evt. volgende ronde starten met clomid. Maar eerst deze ronde nog maar afwachten. Eitje zal dan dinsdagnacht gesprongen zijn en woensdagochtend hebben we dus nog snel sex gehad…

Kreeg de clomid zo mee bij de apotheek, had verwacht dat ze wel weer moeilijk zouden doen qua machtiging ofzo. Gelukkig niet.

Duim voor jou Lenie! Ben ik eerst aan de beurt dus qua NOD. (17/18 okt).

10 okt. nog even bloedprikken om te kijken of het een goede eisprong is geweest.

De gyn zei dat de helft van de dames d.m.v. IUI zwanger wordt en de andere helft doorgaat voor IVF, zal dan daarvan een kwart niet zwanger worden? pfff. die statistieken zijn ook niet altijd prettig!

Vandaag de inseminatie gehad.

Ik had dit keer toch wel erg veel last. Het inbrengen ging niet zo goed omdat het gangetje waar het doorheen oest wat verstopt was. Dat kan voorkomen zei ze en is helemaal niet erg. Had wel pijn met het inbrengen.

Maar…dat vergeten we snel weer. hopelijk is de buikpijn morgen weg.

Jullie horen dan meer van mij.

Ladies,

Wat spannend weer voor een aantal!!

Lenie: Hopelijk heb je geen buikpijn meer en is dit de laatste inseminatie ever!! Nu breken er weer 2 spannend wachtweken en ik ga natuurlijk heel hard voor je duimen!!

Ineke: Wat fijn dat je meer duidelijkheid hebt, want niks is erger dan met een hoop vragen blijven zitten. En ja, in het normale leven ben ik altijd heel assertief en kan ik heel goed aangeven wanneer iets me niet duidelijk is. Maar in het ziekenhuis verander ik als een blad aan de boom en stel ik me soms op alsof ik een of andere nitwit ben. Heel herkenbaar!!

Tara: welkom hier!

Jippie: Het prikken valt inderdaad heel erg mee! Ik heb het heel de week zelf gedaan en dat gaat me goed af.

Ikke: Balen!!! Ik ga hier ook geen opbeurende woorden neerzetten, want op dit moment is het gewoon k*t!!

Ik ben vrijdag naar het ziekenhuis geweest en het zag er allemaal rustig uit. Ze waren bang voor overstimulatie, maar ik mocht gewoon doorgaan met prikken. Morgenochtend ga ik weer voor controle. Ik heb nu 7 dagen geprikt. Heel spannend allemaal. Tussendoor heb ik op mijn werk gehoord dat ik uitbreiding krijg van mijn gebied. Ze gaan 2 districten (ik ben districtsmanager bij een uitzendbureau) een soort van samenvoegen en ik blijf dus mijn werk doen, maar dan meer. Gelukkig krijg ik nu ook ondersteuning in de vorm van een assistente en iemand voor sales, want anders zou ik het niet kunnen bolwerken. Was wel heel erg opgelucht, want ze weten op mijn werk dat ik vruchtbaarheidsbehandelingen onderga. Ik was er heel even bang voor dat ze me daardoor van mijn baan af zouden halen, maar gelukkig telt dat toch niet mee.

Maar dus wel een raar weekje achter de rug met een hoop spannende dingen. En komende week weer heel spannend.

Meiden: succes voor iedereen die dit nodig heeft!!!

Liefs,

Sen

Oh ja, Jippie…als ik jouw onderschrift zie, krijg ik spontaan hoop. Meis, wat heb jij een behandelingen ondergaan. En dan toch zo’n mooi resultaat! Heel raar, maar daar haal ik wel hoop uit als ik het soms, in een sombere bui, heel uitzichtloos vind worden.

Trouwens, ik ging deze week met een dierbare vriendin uit eten, die met tranen in haar ogen vertelde dat ze zwanger is van de 2e. Ze zag er enorm tegenop om het mij te vertellen. Plus dat ik de eerste was waar ze aan dacht toen ze een positieve test in haar handen had. Terwijl ik alleen maar blij voor haar ben dat ze voor de 2e maal voorspoedig zwanger is geworden. En ja, natuurlijk denk ik 1 moment dat ik nu wel eens aan de beurt ben. Maar verder ben ik alleen maar blij voor haar. Vind het wel heel erg dat de zwangere dames in mijn omgeving zich bijna bezwaard voelen. Niemand kan hier toch iets aan doen!!?!!

Sorry, maar moest ik even kwijt.

Liefs,

Sen

Sen Ik ben blij dat je soms toch hoop uit mijn banner & onderschrift kunt halen. Ik weet dat het heel confronterend kan zijn, ik heb helaas vier jaar aan de andere kant gestaan. We hebben inderdaad een hoop meegemaakt en veel behandelingen gehad. Vooral de eerste twee jaar vond ik het zwaarst, we zaten bij een gyn die niet geschikt was voor onze situatie. Daardoor veel tijd en energie verspild, aan de verkeerde hormonen gezeten, steeds uitstel gehad van behandelingen, enz. Daarna zelf om een doorverwijzing gevraagd voor de fertiliteitsafdeling en daarna zat er eindelijk schot in de zaak. Met IUI helaas niet het gewenste resultaat geboekt. Maar gelukkig zijn we er nu achter waar het al die tijd aan gelegen heeft, kennelijk gaat er bij ons iets mis bij de bevruchting & hebben we daar wat hulp bij nodig. We hadden zelf al niet meer durven hopen & dromen dat het nog zou lukken. We waren al aan het uitkijken naar een andere verzekering, zodat we nog extra behandelingen konden doen. En we stonden al ingeschreven voor adoptie. Het blijft ook heel onwerkelijk dat we nu eindelijk zwanger zijn. Mijn hart gaat echter nog steeds uit naar de mensen hier op het forum die bezig zijn met IUI of IVF & ICSI. Ik voel me meer verbonden met de mensen in de mm dan met andere zwangeren, als ik eerlijk ben… Maar ik snap ook dat mijn berichtjes hier als confronterend kunnen worden ervaren, dus graag bericht als dat zo is!

Fijn dat alles zo goed gaat met het prikken! Dus geen overstimulatie te zien tot nu toe? Dan zal het vast wel wat meevallen, ik neem aan dat je daarom ook met een lage dosis hormonen bent begonnen? Succes maar weer morgen!

Lenie Vervelend dat de inseminatie deze keer wat moeizamer ging. Soms lopen ze inderdaad een beetje met het slangetje te klooien. Voelt best pijnlijk, omdat ze dan elke keer in je bmmond prikken en dan krijg je een kramp. Maar gelukkig kan het verder geen kwaad! Heel veel succes met de wachtweken en hopelijk is de 3e keer scheepsrecht!

Ineke Balen dat je eisprong deze keer te vroeg was en dat jullie nu geen IUI hebben gehad. Ik hoop dat het op de spontane manier raak gaat zijn! Misschien dat jullie qua timing precies goed gezeten hebben, je weet maar nooit! En niet teveel nadenken over de statistieken, hoor! Echt vrolijk word je daar niet van & het belangrijkste is uiteindelijk de geluksfactor. Bij de meeste mensen lukt het met IVF/ICSI uiteindelijk, dus probeer daar vanuit te gaan!

Tara Helaas welkom hier. Hoe zijn de laatste onderzoeken gegaan bij de gyn? Hebben jullie nu groen licht om door te gaan met IUI? Alvast heel veel succes & ik hoop dat het snel gaat lukken!

Ikke Ben je inmiddels weer met een nieuwe ronde begonnen? Wordt dit de laatste IUI of was dat nog niet bekend?

Zet 'em op, meid!

Angelbaby Knuf voor jou!

Groetjes,

Jippie

Even snel hoor, ben aan het werk. Zal morgen wat uitgebreider op jullie reageren.

heb weer iets raars…vandaag 7e dag na de eisprong heb ik opeens last van ‘bruinverlies’! Heb een tampon nodig gewoon. pfff. heb dit wel eens eerder gehad maar dan volgens mij vlak na mijn eisprong.

Nou zal wel iets hormonaals zijn. Probeer niet te hopen op een innestelingsbloeding. Heb er ook wat buikpijn bij alsof ik gewoon al ongesteld ga worden! Nou, we wachten maar af he…het ging zo goed, normaal heb ik al vrij snel ongi-pijn…

Jullie horen het wel.

liefs

ineke

Sen, fijn dat ze op je werk het nu ook weten, tuurlijk kost dat je niet je baan!!!

De datum van mijn intake is bekend! Donderdag 18 oktober, op mijn verjaardag! Zou het dan toch minder lang duren dan we nu verwachten? Ga daar nog maar niet te hard op hopen, maar de wachtlijst kan in ieder geval bijna beginnen.

Ineke: spannend hoor!

Sen: fijn dat het prikken meevalt!

Jippie: zowel hier als bij het IVF topic vind ik het alleen maar gezellig dat je er bent. Inderdaad ook als inspiratie van “het kan wel” Daarbij begrijp je ons allemaal helemaal. Gewoon blijven kletsen hoor!

Lenie: dat heb ik de eerste en de zesde keer ook gehad met mijn IUI’s. Inderdaad even balen, maar ja, is niet terug te draaien. Maar weer hard duimen nu.

Ikke: hoe gaat het met jou?

Wie is nu de eerste weer met een nod?

Even proberen op zoveel mogelijk mensen te reageren ( sorry als ik iem. vergeet, maar moet nu af en toe al een blaadje erbij houden zodat ik alles kan bijhouden… :roll: )

TARA

Leuk dat je hier ook mee komt schrijven ( al is de reden dat je je aansluit bij dit topic natuurlijk heel wat minder leuk ). Aan je banner te zien kun je na ongeveer nog een weekje afwachten ook beginnen met IUI. Spannend hoor ! Hebben ze je al wat duidelijk gemaakt hoe de behandeling verloopt? Ik wens je in ieder geval veel succes toe !

LENIE

Vervelend dat je deze keer zoveel pijn en last hebt ondervonden. Gelukkig kon de gyn je geruststellen dat het niets ergs voorstelde. Succes met de wachtdagen !

INEKE,

Inderdaad wel vreemd dat bruinverlies. Ik heb deze keer ook zoiets raars voor: 4 dagen overtijd dacht ik ongi geworden te zijn, maar nu heb ik zo af en toe wat druppels bruinverlies, en verder niks. Ons lichaam kan toch soms zo onvoorspelbaar zijn hé. Ik hoop voor je dat het mss toch iets te maken heeft met de innesteling. Al heb ik altijd gehoord dat bruinverlies eigenlijk oud bloed is… en volgens mij heb je bij een innesteling wat rozig verlies. Ik wil je de hoop niet ontnemen hoor… maar zo heb ik het toch altijd gelezen hier op het forum…

ANGELBABY

Intake op 18 oktober al! Wat goed zeg ! Ik duim verder mee dat alles vlot en spoedig mag verlopen !

JIPPIE

Tuurlijk vinden wij het goed dat jij hier mee blijft kletsen ! Jij weet als geen ander wat we moeten doorstaan omdat je het zelf allemaal hebt meegemaakt. Daardoor begrijp je ons allemaal veel beter.

Maar… je mag wel wat meer ‘showen’ hoor… ik ben bv. benieuwd naar echo’s en buikfoto’s :wink:

Hier dus zoals ik eerder schreef een nogal vreemde ongi met al een hele week af en toe wat druppeltjes bruinverlies. Ik heb wel mijn pilletjes clomid geslikt en ga dus donderdag voor de eerste follikelmeting van IUI 6. Volgens mij hoor ik donderdag ook nog wel of er meerdere IUI’s nog volgen of als we moeten overschakelen naar IVF of een andere behandeling. Ik ben benieuwd…

Ikke Is het dan misschien niet eens handig om een zwangerschapstest te doen? :roll: Als je ongi niet doorgezet heeft en het is gebleven bij wat bruinverlies, dan zou ik voor de zekerheid testen. Of heb je dat al gedaan? Je hebt wel een IUI gehad, dus wie weet… Wat het showen betreft: Mijn echo’s staan in het showtopic van de maart-mama’s. Vind het een beetje te confronterend voor jullie om dat allemaal hier neer te zetten.

Angelbaby Wat fijn dat jullie zo snel al voor de intake mogen. Dus dan komen jullie ook eindelijk op de wachtlijst en krijg je te horen wanneer jullie ingepland worden? Ik ben benieuwd, hopelijk dit jaar nog!

Ineke Wat vreemd dat je nu ineens bruinverlies hebt. Ik zou niet weten wat het zou kunnen zijn, misschien een innesteling of misschien inderdaad iets hormonaals. Helaas zit er niks anders op dan afwachten. Succes!

Hoe is het met alle andere meiden?

Groetjes,

Jippie

Ikke, zoals jippie ook al zegt, zou de je dan misschien niet toch zwanger zijn??? Zou een test doen! Je mag immers geen clomid slikken wanneer je zwanger bent!

Hier is het bruinverlies weer over. heb het es nagekeken en had het de vorige keren ook rond deze tijd. Geen bijzonderheid dus, maar wel een beetje vreemd. Voelt weer alsof het niet gelukt is, ongipijntjes af en toe, hoofdpijntjes. tja…

Net wezen bloedbrikken, half uur in de wachtkamer en na een halve minuut weer buiten, maar ja.

liefs

Ineke

Omdat eigenlijk elke ongi bij mij begint met bruinverlies dacht ik dat ik ongi geworden was. Daardoor ben ik op dag 3 gestart met Clomid. Ik dacht dat het wel zou doorbreken… maar niet dus. Ik heb vandaag, op dag 9 nog steeds wat druppels/ vlekjes bruinverlies.

Nu maak ik me ook wel wat zorgen - wat als ik toch zwanger blijk te zijn?

Dan heb ik mijn kansen mss verprutst met de Clomid te nemen :frowning:

Het wordt bang afwachten voor morgen - dan moet ik toch voor follikelmeting bij de gyn zijn :shifty:

Ik ben benieuwd wat de gyn morgen dan te zeggen heeft.

Ik heb ook een keer zo’n twijfel geval gehad maar bij mij zette het net op tijd door.

Kan je niet alvast je gyn bellen???

Ik heb hier kramp ver onder in mijn buik.

Ik maak mij al weer wat zorgen. is dit een goed teken of niet. ik maakte mij daar eert minder druk om maar ja…gevoelens veranderen dus ook de zorgen.

Ik ga er niet te veel aan denken en strijk gewoon even verder door.

Ikke Je mag inderdaad geen Clomid nemen als je zwanger bent. Maar ik weet niet of het veel kwaad kan. Heb je dan zelf niet eens gedacht om een test te doen, of heb je ook helemaal niet het gevoel zwanger te zijn? Ik heb trouwens ook wel ongi’s gehad na Clomid, die werkelijk niet veel voorstelden. Ik had er altijd wel rood bloedverlies bij, maar soms duurde mijn ongi na Clomid maar 1-2 dagen. Maar als het alleen bij bruinverlies is gebleven, zou ik voor de zekerheid vandaag of morgen een test doen. Ik denk dat de gyn dat ook aanraadt, misschien moet je voor een bloedtest. Op een echo valt nog niet veel te zien. Dus een test kopen en ons niet zo lang meer in spanning laten! :wink: Succes!

Liefs,

Jippie

Ik heb eerlijk gezegd pas de laatste dagen eraan gedacht om een test te doen. ( Ook omdat mijn moeder en mijn vriend het ook zeiden dat ik mss wel zwanger zou kunnen zijn… ) Maar tot op vandaag heb ik het nog niet gedaan. De laatste dagen ben ik er wel veel mee bezig, maar morgen moet ik bij de gyn langs en dan kan ik me daar uitgebreid laten controleren…

Ik weet niet goed of ik me ‘zwanger’ voel. Ik heb wel bepaalde kwaaltjes die in die richting zouden kunnen wijzen, maar ik durf gewoon niet meer denken dat het echt daadwerkelijk door een zwangerschap veroorzaakt zou kunnen worden… Als je al zo lang probeert zwanger te worden zonder resultaat, dan geloof je op de duur je eigen lichaam niet meer.

Toch heb ik bij het begin van mijn ‘ongi’ twee dagen buikkrampen gehad. En daardoor dacht ik ook dat het niks was - want als je zwanger bent heb je dat toch niet?

Verwarrend allemaal hoor ! Maar volgens mij is het loos alarm en heeft mijn lichaam gewoon rare kuren :roll:

Ikke: jeetje, wat vreselijk spannend! En wat een onzekerheid. Ik zou er gek van worden. Ik denk echt dat je zo snel mogelijk moet testen.

Lenie en Ineke: jullie maar even samen, want jullie ontlopen elkaar niet veel: Ook al zo spannend! En ik heb begrepen van vriendinnen met kind dat hier en daar bloedverlies en zo nu en dan een kramp ook op zwangerschap kan duiden. Om gek van te worden!!

Angelbaby: Wat fijn dat er een afspraak staat. Dan gebeurt er tenminste weer iets (of vond je de pauze stiekem wel heel erg fijn omdat je dan ook geen dagen hoeft te tellen etc?)

Jippie: ik vind het ook niet erg dat je hier meeschrijft. Gewoon doen, want wat ik al eerder schreef: jij bent het voorbeeld dat de aanhouder wint (en jij weet als geen ander dat dat soms heel erg zwaar is).

Ik kom net terug van de gynaecologe. Vanavond Pregnyl spuiten, vrijdag om 12 uur inseminatie, de 1e. Ik had redelijk wilde plannen vanavond, maar ik zit nu braaf thuis op de bank met mijn liefste omdat ik anders niet op tijd thuis zou zijn voor de Pregnyl. En ik vind het allemaal super spannend!

Dierbare vriendinnetje (van het etentje van vorige week) sms-te gisteren dat haar zwangerschap niet goed gaat. 9 weken is ze nu. Triest hoor! Ik hoorde ook gisteren dat 1 van mijn medewerkers ook 8 weken zwanger is en een dode vrucht draagt. Ook echt geen fijne verhalen!!

Meiden: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Liefs van Sen