IUI deel 7

He, Lenie. Je hoeft je natuurlijk niet te verontschuldigen voor je potje janken, heb ook alweer wat traantjes gelaten hoor. Ookal heb ik hier nog geen echte duidelijkheid.

Laten we hopen dat het toch een innestelingsbloedinkje is…zucht.

Ik denk het bij mij niet hoor… het blijft een beetje bloeden maar zet niet door.

Daarnet bij de huisartsenpost geweest. Had deze week al wat last van mijn hart die wat sneller sloeg af en toe en dat voelt niet fijn.

Vandaag (denk door de spanning) werd dit erger…vanavond was het zo vaak dat ik langsgegaan ben.

Nou idd het zijn geen bijwerkingen van de middelen , dat keek ze gelijk na. Het is de spanning en stress… ook al probeer je het te verbergen of niet te hebben, je hebt het dus wel blijkbaar.

Als het bloeden doorzet moet ik morgen de gyn bellen voor een recept van de clomid en pregnyl.

Pfff… het is niet niks hé, dat hele gedoe van de IUI!

Maar meiden, hou de moed erin !

Ik schrijf hier niet zo vaak, maar denk wel aan jullie !! :kaars:

Lenie en Ineke: Wat verschrikkelijk spannend voor jullie! Ik herken dat gevoel heel erg toen ik Clomid gebruikte. Ik ga heel hard voor jullie duimen!!!

Angelbaby: Als ik het goed heb begrepen ben jij nu ook aan het wachten voor de behandeling begint. Eerlijk gezegd vind ik deze maand wachten/pauze ook wel heel erg lekker. Ik durf het bijna niet te zeggen, maar het is voor het eerst sinds een jaar dat ik zeker weet dat er niks gaat gebeuren qua eisprong en dat is ook wel eens lekker. Geen dagen tellen, geen verplichte nummertjes :shifty:. Ook wel eens lekker. Herken jij dat? Of heb jij wel gewoon een eisprong en hoop je stiekem dat het deze maand spontaan op de natuurlijke manier gebeurd?

Ik heb inderdaad zelf gewoon een eisprong. Alles is bij ons goed en toch nog geen baby…

Op mijn 1e IUI hoefde ik niet te wachten. Ik was toen in het ziekenhuis voor een vervolgafspraak en mijn gyn vroeg toen of we meteen wilde beginnen (was op dag 4 van mijn cyclus) Heb daar dus ook niet over na hoeven denken of wat dan ook.

Ik ben nu dus aan het wachten tot ik aan IVF kan beginnen, weer een behandeling verder,maar schrijf hier nog wel af en toe mee. Helaas heeft IUI mij niet gebracht wat we gehoopt hadden. :frowning:

Ik moet vandaag de gyn bellen want het is doorgezet hoor.

Op naar de 3e poging IUI

He Lenie, wat jammer!!! Inderdaad op naar de volgende ronde! Keep the faith (ook al is dat verdomd moeilijk!) :hug:

Angelbaby: poeh, het lijkt me helemaal lastig als je “niks” hebt. En wat bijzonder dat jullie niet hoefden te wachten. Wij wisten namelijk half augustus al dat we met IUI gingen starten. Door vakantie konden we pas begin september naar de gynaecoloog voor een IUI uitleg. Ik zat toen op dag 3 van mijn cyclus. Omdat we nog geen prikinstructie hadden gehad moesten we wachten. Dus vandaar dat er nu een maand tussenzit en ik Primolut slik om niet nog langer hoeven te wachten om een nieuwe cyclus te starten.

Erg jammer dat IUI niet heeft gebracht wat jullie hoopten. R.E.S.P.E.C.T. voor jullie doorzettingsvermogen. Want als er 1 ding voor mij duidelijk is, is dat je stevig in je schoenen moet staan om dit allemaal te doorstaan. Nogmaals R.E.S.P.E.C.T.!!

Zoals verwacht zojuist een positieve tampontest, helderrood bloed zowaar, terwijl ik altijd begin met oud-bloed. Nu, laat het maar doorzetten dan kan ik ook weer een afspraak maken. Wanneer die staat heb je alweer het gevoel verder te gaan he?

Weet verder nog niet zo goed hoe ik me hieronder voel, had er helemaal op gerekend dat het niet gelukt zou zijn. Maar stiekem…

Ik heb IUI in eigen cyclus gehad en ook ietsje onverwacht, ik stelde het de gyn voor en kon deze ronde dus starten. Heb dus alleen pregnyl gehad.

We zien wel hoe het verder gaat, heb aan de ene kant zoiets van: ‘geef me maar wat hormonen zodat ik meer kans heb op eitjes (en dus eitjes links).’ Maar hormonen zijn natuurlijk ook niet alles.

We zullen zien wat de volgende bezoeken aan het ziekenhuis ons gaan brengen.

Had ik eerder het gevoel dat het allemaal goed zou gaan komen, ben ik dat gevoel behoorlijk kwijt moet ik zeggen!

Voor jou ook balen Lenie, nu even iets minder stress m.b.t. wel/niet zwanger zijn.

Sen, wanneer mag jij dan starten met de IUI? Ben jij nu de 1e in de rij, daarna dus lenie weer en ik als 3e?? Of zijn er nog meer meiden die meedoen?

Ik heb nieuwe afspraken met de gyn.

Van dag 5 tot en met 10 slik ik clomid.

Op de 13e dag krijg ik een echo.

het si allemaal wat verlaat omdat mijn vriend niet vrij kan krijgen voor de inseminatie ander (rot werk) maar de gyn begreep het en dan kan je het zo iets verlaten. Zijn we erg blij mee en we gaan gewoon even verder.

Ineke ik had nog zo voor je geduimd :hug:

Hè getver, Ineke, jij ook al. Ook al had je er geen rekening mee gehouden, toch zal je flink balen nu. Gewoon lekker toelaten, doos Kleenex voor je neus en morgen of over een paar dagen, hup!, schouders eronder en op naar een nieuwe ronde. Want je weet het het: Nieuwe ronde, nieuwe kansen (ben altijd erg goed hoor in tegeltjeswijsheden…;-))

Ik begin wanneer mijn cyclus start. Ik moet na vandaag nog 5 dagen Primolut slikken en dan duurt het ongeveer 3 dagen voordat je gaat menstrueren. Dus dan zou rond de 28e mijn cyclus opnieuw van start gaan en moet ik op dag 3 of 4 naar het ziekenhuis.

Dus van Lenie, jij en ik ben ik de laatste in de rij. Jullie zijn eerder aan de beurt. Wel spannend en erg fijn dat je zo dicht achter elkaar in de behandelfase zit. Gedeelde smart is halve smart (nou, daar hebben we er weer één…;-))

Oh, Lenie, ik lees nu van die verlate afspraak. Wel heel fijn dat dat met IUI kan. Want met alleen Clomid kan het volgens mij niet. In ieder geval is er bij ons in ieder geval 1 maand “verloren” gegaan door vriendlief die in het buitenland zat voor zijn werk. En da’s niet fijn, want een maand duurt zóóóó lang.

Jammer meiden, dat het niet gelukt is !

Knuff voor iedereen die er één nodig heeft :hug:

Hier vandaag de eerste wachtweek na IUI 5 voorbij…

Het duurt echt zo eindeloos lang deze keer :roll:

Sen: welkom hier!

Lenie en Ineke: :hug: Nu weer al jullie moed bijeenrapen voor de volgende poging en dan posietief starten hoor. Je weet maar nooit!

Ikke: hoe veel pogingen IUI mag jij doen?

Zoals jullie uit mijn onderschrift kunnen opmaken is ook poging 6 mislukt. Voor ons is de IUI ten einde. Helaas heeft het niet gebracht wat we er zo van gehoopt hadden :cry: Nu op naar IVF; volgende week hebben we een intake gesprek en kunnen waarschijnlijk direct starten :smiley: Toch weer een beetje goed nieuws. De kansen zijn ook hoger dus we zetten al onze kaarten hierop in!

Ik zal langzaam wat minder komen hier; maar ik blijf jullie volgen en wens jullie alle geluk toe :-* Dank je wel voor jullie steun!

Nou, dan gaan we allemaal de volgende ronde in! (behalve jij ikke, hoop dat jij dan wel met goed nieuws zult komen!!! Hou je taai die laatste week!).

Ik mag weer naar de gyn op 1 oktober, dan is hij er nog net. Dag 11 is het dan.

Hoop dat IVF jullie verder zal helpen engel1. Wat een gedoe allemaal he.

Heb in ieder geval 650 gram gechocolateerde pepernoten gekocht!!! (als troost…).

Goed weekend allemaal.

Spijtig, Engel1, dat de laatste IUI niet gelukt is…

Ik hoop dat ik niet dezelfde weg opga als jij. (Niet slecht bedoeld hoor !)

Ik heb zeker nog 1 IUI tegoed en wat daarna gaat gebeuren…is nog een beetje een vraagteken.

Mss IVF? Alhoewel, de vervangende gyn waarbij ik deze IUI heb gehad, zei me dat ik met zulke goede resultaten (goede reactie op clomid en hubbie goed staal ) mss nog door kan gaan tot 9 IUI’s.

Ik weet eigenlijk niet zo goed of ik dat wel zo positief vind…

Nu ja, eerst maar even afwachten of deze 5e poging geslaagd is of niet en dan maar eens horen aan mijn eigen gyn wat ze voorstelt…

In ieder geval fijn dat jullie zo snel al met IVF kunnen beginnen!

Haha, Ineke, ik heb net twee chocolademousse naar binnen gewerkt

( is beetje stress - eten :roll: ) haha maar wel herkenbaar zoals je schrijft dat je de gechocolateerde noten hebt gekocht uit troost…

:hug: voor jou

Ineke: op 1 okt ga ik ook naar de gyn.

Hè, potverdorie… Wat een nare berichten allemaal weer!

Sterkte & een dikke knuf voor jullie allemaal! :hug: :-*

Ikke Succes met de laatste wachtweek!

Groetjes,

Jippie

pfff. wordt er vanavond iemand bij ons opgenomen die 6 maanden ongewenst zwanger is… 27 jaar. Zal even moeilijk worden! (werk als psychiatrisch verpleegkundige op een opname- afdeling stemmingsstoornissen).

Nou, zie het morgen wel. Werk met een collega die net voor de 2e week terug is van zwangerschapsverlof…

Zal je net zien dat je met zulke dingen oog in oog komt.

Heel veel sterkte met werken en hou je sterk!!! :hug:

@Ineke wrote:

pfff. wordt er vanavond iemand bij ons opgenomen die 6 maanden ongewenst zwanger is… 27 jaar. Zal even moeilijk worden! (werk als psychiatrisch verpleegkundige op een opname- afdeling stemmingsstoornissen).

Nou, zie het morgen wel. Werk met een collega die net voor de 2e week terug is van zwangerschapsverlof…

hey ineke meis dat zijn die rottige confrontaties he,

hopelijk kun je het iets naast je neerleggen meis

sterkte

kus van mij :-*