IUI deel 7

Ikke Jij bent alweer aan een nieuwe ronde begonnen? Na het weekend de eerste fm weer?

Succes en hopelijk heb je veel meer geluk deze keer!

Lenie Heel veel succes met de komende wachtweken! Spannend weer!

Zet 'em op en hopelijk kom je over twee weken met goed nieuws!

Ineke Succes met de inseminatie morgen en de weken daarna!

Hopelijk bij jou dan ook eindelijk een mooie beeb in de maak!

Hoe is het met alle andere meiden?

Groetjes,

Jippie

Hallo meiden,

Ook hier is de inseminatie vandaag; woesdag had ik een ei van 19 mm en een exemplaar van 14 mm. Waarschijnlijk doet er dus maar één mee in de laatste IUI race. En dan ook nog aan de verkeerde kant; mijn slecht toegankelijke eileider. Nu ja, we hebben er niet zo heel veel vertrouwen in, zo ook de gyn. Al zei ze dat niet heel expliciet. Wel zie ze dat IVF toch zeker moest lukken. Daar vertrouwen we dan maar op!! Maandag al voolichtingsavond in het UMC (Utrecht).

Hoe is het met jou Ineke? Is de IUI gelukt? Ik weet niets van vreemde vormen. Bij mij is de vorm ook altijd rond en zwart op de echo. Ik zou het maar eens vragen aan je eigen gyn.

Ikke: wennnen hoor na 2 :shock: maanden vakantie. Ik moest het doen met 2 weekjes. Succes!! Het went snel genoeg ben ik bang, voor je het weet zit je er weer midden in…

Lenie: Hopen dat het lukt deze keer. Ik heb de ene keer ook meer last dan de andere keer. Ik weet niet waaraan dat ligt. Ik had deze maand veel last van te voren: steken enzo. Maar dan aan de linker kant (ik voel dat heel duidelijk) maar mijn grootste ei zit rechts :think: De gyn vertelde mij dat je pijn kan waarnemen aan de ene kant terwijl het komt van de andere kant :think: Nou ja, wat maakt het ook uit. Als het maar is gelukt. Ik duim voor je hoor :thumbup:

Bianca: Hoe is 't er mee meid?

Okee, 10.45 uur IUI dus nu nog even doorwerken. Ik zit lekker thuis, met een kop thee: heerlijke vrijdag. Bijna weekend!!

Hoi,

Straks om 11:30 de inseminatie. Ben net nog even naar mijn eigen gyn geweest omdat ik er zo onzeker van werd. Echo gemaakt het het leek erop dat mijn ei aan het leeglopen was en dat er maar snel een zaadjes naar toe moest, aldus de gyn!

Nu lijkt het erop dat ik rechts weer een vreemde cyste krijg, zoals ik links gehad heb en die net weg is gehaald. Nu hoop ik dat dit dat betekent dat ik dan eitjes LINKS krijg alle volgende cyclussen, dat is mijn goede kant.

Spannend meiden, met z’n 3-en wachten!!

Hoi

Engel1, hoe is het bij jullie gegaan? Hier 4,5 miljoen zaadjes onderweg naar mijn eitje. Wel raar hoor, we zaten in de wachtkamer en toen kwam een labmedewerker zo’n sputum-bakje met daarin de zaadjes van mijn vriend langsbrengen bij de gyn. He, zei mijn vriend daar komen mijn zaadjes aan…brak wel even de spanning.

Volgende week bloedprikken om te kijken of de eisprong oke was en dan verder maar afwachten. spannend hoor maar door alle onrust eerder deze week kan ik niet zeggen dat ik erg hoopvol ben…wat een stressweek.

Nooit gedacht dat dit zoveel stress zou opleveren, heb er best wel naar uitgekeken en dacht dat het alleen maar leuk zou zijn wat extra hulp te krijgen.

Maar die spanning elk bezoek weer, hoeveel zullen ze gegroeid zijn? Waar zitten ze (of het), groeit het goed door. Jullie zullen het herkennen.

Nou duimen maar.

hoi Ineke

dat brak mij op een gegeven moment ook op, Al dat geklep naar het zh.

ik duim voor je dat het de eeste keer raak is.

En dan zeg een ander (die wel snel zwanger raakt) dan doe je toch even IUI of IVF maar dat even is niet even. ze weten niet half hoe emotioneel je er van word

nou succes iedereen

gr poohpooh

Het is inderdaad vrij zwaar allemaal… Je wordt echt geleefd in die periode. Ben dan ook blij dat wij een pauze genomen hebben. Dat heb je na 6 behandelingen echt nodig!

Ik :thumbup: voor jullie allemaal!

Engel Dus jij ook de inseminatie vandaag! Hopelijk is alles goed gegaan en hadden jullie een mooi aantal zaadjes! En wie weet is het deze keer gewoon raak, hoor! De moed nog niet opgeven! Succes de komende weken!

Ineke Als je follikel aan het leeglopen was, dan had je op dat moment je eisprong! Dus mooi getimed met de inseminatie! Dan komen ze elkaar vast en zeker tegen! Balen van je cyste aan de andere kant, hopelijk krijg je daar geen last van en heb je de eisprongen voortaan aan de goede kant! Jij ook succes!

Poohpooh Niet luisteren naar alle onzin die door mensen uitgekraamd wordt! Doe je “even” een behandelinkje, en met IVF is het toch zo geregeld? :silenced: :wall: Gewoon niks van aantrekken, ze hebben niet meer verstand! Als je op alle domme opmerkingen moet ingaan, blijf je bezig! Maar wel confronterend en erg frustrerend als je dat constant moet aanhoren! Knuf voor jou! :hug:

Alvast een fijn weekend allemaal!

Groetjes,

Jippie

ps Vinden jullie het ook vervelend als ik hier blijf posten? Kan me voorstellen dat het confronterend is om steeds die “rot” banner van mij te zien voorbijkomen…

och meis het is toch uit meelevendheid

en anders kun je in dit topic ook je ondertekst uitschakelen is gewoon aanvinken bij je bericht plaatsen net als in vlinderpraat

dan ziet men het hier niet en kun je gewoon blijven mee kletsen :-*

trouwens terinfo van mijn kant af… andré en ik zijn definitief gestopt met de iui pogingen , zie evt de link voor meer info inmijn ondertekst.

Dus eig heb ik hier ook weinig mee te typen… was al niet intensief maar toch. Ik blijf meelezen daar er een aantal meiden zijn die ik wil blijven volgen

succes toytoytoy :-*

He Jippie, vind het prima hoor als je hier lekker komt lezen en typen. Het geeft immers hoop!!

Ik wil zelf niet egoistisch zijn en leef mee jullie mee maar heb besloten de komende week niet krampachtig met zwanger zijn? bezig te gaan. Zal moeilijk worden natuurlijk maar continue hier op het forum zijn helpt in ieder geval niet! Wil niet teveel hoop hebben en teleurgesteld raken… Jullie horen het vanzelf! Bedankt in ieder geval voor het meeleven afgelopen week en nu…

Heel veel suc6 allen en tot gauw.

Liefs

Ineke

Hoi hoi,

Ik heb doinderdag de inseminatie gehad. Vorige keer had ik een gerommel en buikpijn maar nu is het erg stil van binnen. Niets voel ik of wat dan ook.

Jeetje wat verwarrend is het soms zeg. Maar we wachten en we wachten…

Hey Hey

Ik ben onwijs benieuwd naar de meting op dinsdag. Ik heb namelijk deze keer wel erg veel last van clomid…

Ik heb een hele dag met migraine rondgelopen en die avond zag ik lichtflitsen en kon ik niet meer scherp zien. Ik voelde me er echt ziekjes bij. Daarnaast heb ik ook een voortdurend ‘duwend’ gevoel in mijn onderbuik. Lijkt wel alsof daar een super-ei aan het groeien is pffff en m’n buik is helemaal gespannen.

En zoals altijd zijn er nu ook weer die warmteopwellingen, erg vervelend ! Enkele van mijn collega’s konden het zelfs opmerken dat ik plotsklaps helemaal rood werd !

Stom eigenlijk, want als ik met die klachten bij de gyn komt, dan zegt ze steeds dag ik eigenlijk geen hoge dosis neem ( en ik neem er 2 per dag !! ) Nja, als je het zelf niet hebt meegemaakt, dan kun je het je ook moeilijk voorstellen wat het is, denk ik dan maar !

@ Jippie

Ik vind het helemaal niet erg dat je hier nog komt meekletsen. In tegendeel zelfs: ik volg graag je zwangerschap op. Voor mij hoef je dus zeker je banner niet uit te schakelen in je berichten !

@ Engel1

Jammer dat het eitje aan de slechte kant zat. En helemaal omdat dit je laatste IUI is. Ookal heeft de gyn er niet zoveel vertrouwen in, ik ga door met duimen !! :thumbup: Ik hoop dat je maandag veel antwoorden krijgt op je vragen omtrent IVF.

@ Ineke,

vervelend zeg, die cyste ! Ik hoop dat je er verder niet teveel last van ondervindt! Ik duim voor je mee :thumbup: en hoop dat uit het bloedprikken naar voren komt dat je een goede eisprong hebt gehad! Doe maar rustig aan en we horen je wel weer binnen enkele dagen.

@ Angelbaby

Voor jou komt het eerste IVF gesprek ook dichterbij. Spannend zeg !

@ Lenie

Ik hoop op een succesvolle 2e IUI! :thumbup: Viel de inseminatie goed mee?

Ineke: het was een nieuw record voor ons: 16,1 mln :shock: Het is de laatste maanden gevarieerd van 2,5 mln tot nu de 16,1 mln. Alle opbrengsten boven de 1 mln is goed genoeg voor IUI. Maar bij een grote opbrengst heb je “voor je gevoel” meer kans; al heeft dat tot nu toe niet het gewenste resultaat opgeleverd… Dus wie weet meid is het wel gelukt :thumbup: !

Ikke: Ik gebruik dan wel geen clomid (maar gonal F) maar ik herken het gevoel van de opgezette buik. Net een broedmachine voor je gevoel hihihihi. Nu maar hopen dat de machine goed is afgesteld 8)

Lenie: we wachten gewoon lekker samen hoor. Iedereen lijkt altijd wel op íets te wachten hier… :thumbup:

Bianca: Succes meid met alles :thumbup:

Angelbaby: Al je gesprek gehad? Ik ben benieuwd hoe het verlopen is!

Hier geen andere voortekenen dan normaal. We verwachten dat we dus op naar IFV gaan. Gister tijdens de voorlichting ook gehoord dat de kansen aanzienlijk hoger zijn. Dat geeft de burger moed! We hebben heel veel geleerd; vooral mannetje, aangezien hij zich nog niet zo had verdiept in het hele verhaal. Ik ben daar veel actiever in, maar dat zal vele meiden niet onbekend in de oren klinken, toch?! Een intakegesprek is ook al gepland over een paar weken. We kunnen gelijk de volgende cyclus door, dan hebben we nog 1 poging voor het einde van het jaar… Nu eerst de volgende duivels afwachten…

Liefs Engel

Nou, dat klinkt goed zeg 16,1 miljoen!! Wat een verschil steeds he, die uitslagen.

Spannend allemaal,hoop dat de IVF niet nodig zal zijn.

Heb vanochtend een ovulatietest gedaan, deze is ook positief wanneer je zwanger bent (en dus nog veel zwangerschapshormoon in je urine hebt door pregnyl volgens mij). Hij was negatief. Dus denk dat de pregnyl dan uit mijn lichaam is.

Ik heb aldoor ongi-pijn maar dat heb ik altijd wel vanaf de eisprong, verder niet echt nog dingen. Maar het is ook nog erg vroeg natuurlijk.

Volgend weekend pas. en dan heb ik een beatyweekendje gepland staan met mijn schoonzus…wil niet te vroeg testen. Maar wanneer je zwanger bent mag je dus niet in de sauna…Denk dat ik dat dan maar over sla. Maar waarschijnlijk weet ik vrijdag al wel meer.

Heb er niet zoveel vertrouwen in, durf ik niet meer.

Ineke, ik snap heel goed je gevoel.

Ik twojfel ook veel bij wat ik voel. Konden we maar weten wat we voelen en waarom maar ja…

Ik denk aan je :hug:

Sorry, eigenlijk geen tijd, dus snel even een ego-berichtje: (ga zo op kraamvisite)

We staan dus nog niet op de lijst in Nijmegen. De papieren worden deze week opgestuurd en dan mag ik bellen voor een intakegesprek. Denk dus niet dat we november gaan halen.

Ook bleek nu dat we helemaal overgaan naar Nijmegen. Dus ook alle controles etc. Gaat dus ook iets meer tijd kosten allemaal, ben benieuwd hoe dat gaat lopen.

Vandaag wel meteen de laatste bloedonderzoeken gehad. HIV en Hepetitus. Ben ik al ooit op getest, dus die uitslag weet ik al. (levensverzekering bij huis)

:thumbup: :thumbup: :thumbup: voor jullie allemaal!

Angelbaby: Jammer dat je nog niet op de lijst staat. Hopelijk redden jullie nog een poging voor het einde van het jaar. Wat gaat het soms langzaam hè? Moeten jullie erg veel verder rijden? En vast ook meer beoekjes aan het ziekenhuis dan met IUI. Nou ja, het is voor het goede doel, toch?

Lenie en Ineke: ik duim heel hard voor jullie hoor :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Hie is het nog steeds …wachten… Het schiet niet op deze maand :?

Je moet toch ongeveer 16 dagen wachten met testen na de inseminatie???

Even een vraagje? Heb je met iui nu een grotere kans op een zwangerschap dan met gewoon vrijen? Vriend heeft goed zaad.

Volgens mijn gyn is het met IUI 15% ongeveer. Afhankelijk van het zaad. Ik vind dit een beetje raar want zonder IUI heb je wanneer alle omstandigheden verder goed zijn ook 10 a 15 % kans. Bij IUI echter worden de beste en snelste zaadjes geselecteerd en hoger in je baarmoeder ingebracht zodat ze de 1e hindernis (je baarmoederslijmvlies) al voorbij zijn, je zou dus zeggen meer kans.

Wat beteft testen, het is toch gewoon zo net als een ‘gewone cyclus’ dus je NOD blijft hetzelfde. De pregnyl moet dan alweer je lichaam uit zijn, afhankelijk van hoeveel pregnyl je hebt gebruikt. Vind natuurlijk tegenstrijdige berichten hierover op het net. Zo zou bij 5000 eenheden dit na 10 dagen uit je lichaam zijn en 10.000 wel 14 dagen in je lichaam blijven? Ik ga gewoon uit van mijn NOD volgende week vrijdag/zaterdag.

Probeer ervan uit te gaan dat het niet gelukt is maar stiekem…heb steeds ongipijn, maar dat heb ik vaker tijdens een cyclus, verder ietsje last van mijn maag…allemaal vaag net als anders dus. Nog een weekje geduld.

Lenie jij bent eerst zeker???