Ik heb afgelopen week gebeld voor de eerste afspraak. Dat wordt woensdag 12 september. Nog maar 2 1/2 week dus! Vind het wel spannend allemaal…
Lenie balen, je zat dus toch “goed” met je ongi gevoel. Jammer.
Engel: fijn dat je een lekkere vakantie hebt gehad.
Ja dat ongi gevoel was dus geen goed gevoel.
Verder liet mijn lichaam mij even in se steek en had echt kwalen. Maar ja ik ben toch ook al zo moe van de clomid dat dit alles ook wel van alle hormonen kan komen.
Ik ga in ieder geval gewoon verder waar we waren en morgen begin ik met de clomid.
Jippie, je tweede echo komt nu ook wel snel dichterbij hé! Geeft het je geen kriebels in de buik? Moet echt fantastisch zijn om daar elke keer naar uit te kunnen kijken :inlove:
Lenie, jammer dat de IUI niet gelukt is. Ik herinner me nog wel goed dat ik bij de eerste IUI’s ook last van kwaaltjes had. Die hormonen doen heel wat met je lijf. Ik hoop dat de tweede poging succesvoller wordt !
Angelbaby, goed dat je een afspraak hebt gemaakt! Ik heb gelezen op je log dat het niet makkelijk was voor je om die stap te zetten.
Ik vind het echt knap van je ! Ik hoop dat je antwoord krijgt op al je vragen en wens je veel succes !
Hier is het idd nog steeds aftellen tot NOD. Ik probeer er zo weinig mogelijk aan te denken, al zit het natuurlijk wel steeds in je achterhoofd.
Ach, we zien wel…
Ikke: jippie’s eerste echo was begin vorige week
hoe gaat het verder bij jou? Zo richting je nod… :thumbup:
Ik ben aan het wachten om ongesteld te worden. Ben benieuwd wanneer, hoop vandaag. Ga morgen namelijk op kamp en dan is het al ongesteld zijn makkelijker dan ongesteld worden…
Om eerlijk te zijn heb ik best “zin” in onze gyn afspraak de 12e… Hoop dan ook een beetje dat ik al lang op de wachtlijst sta en we dus echt dit jaar onze eerste IVF nog hebben.
Lenie: Dacht dat je vandaag weer met Clomid begon… sterkte daarmee!
@angelbaby wrote:
Ikke: jippie’s eerste echo was begin vorige week
ssssst - foutje van mij - had het al aangepast :mrgreen:
Is er dan bij jullie een lange wachtlijst voor IVF?
Ik heb er ( bij mijn dipje na de 3e IUI) even naar geinformeerd en blijkbaar kun je er hier in België zo aan beginnen - enkel de zomermaanden niet, vertelde de gyn mij.
Ik hoop dat jullie er snel mee kunnen beginnen.
Als je zoiets zegt, dan is dat volgens mij omdat je er echt al aan toe bent en de stap en beslissing gemaakt hebt om ermee door te gaan.
Goed zo ! :-*
De wachtlijst in Nijmegen is ook niet zo lang 2-4 maanden. Ik hoop er dus gewoon al opgezet te zijn en dat ik dan eventueel in oktober aan de pil kan en in november de IVF.
December is heel druk op onze school, dus dan zou ik liever niet zoveel vrij pakken en ik wil eigenlijk toch nog wel graag proberen mama te zijn voor mijn 30e… (of klinkt dat raar?)
Heeft een van jullie al ooit nagedacht over adoptie? Wij weten nog niet of we dat wel of niet willen, mocht het ons echt niet gaan lukken… Ik denk dat we ons wel in gaan schrijven, dan kan je altijd over 2 jaar (dan is ongeveer de cursus, om dan nog een aantal jaar te moeten wachten) nog bedenken of je het wel of niet wil… Lastige keuze…
hey meiden weinig reactie vanaf mijn kant.
Excuus daarvoor. Ikben momenteel erg druk om en met verschillende dingen.
Ik lees wel elke keer bij hoor …
Leniie balen meid dat er toch niet een goede IUI was met positief resultaat
Ikke… jij nog een aantal dgn
De rest euhm weet ik effe niet , binnenkort meer.
Ikzelf… in dit geval net weer ongesteld gewirden… ben even de tel kwijt maar de ronde staat in mijn ondertekst.
André en ik hebben 3 september afspraak in zkh staatn, voor zaadonderzoek…
De uitslag duurt 3 weken meende ik dus pas na die tijd kunnen wij evt verder…
Met liefs van uit het noorden bianca. :-*
Angelbaby Wij hebben in juli 2006 het BKA-nummer aangevraagd voor adoptie. Het duurt inderdaad zo’n 1,5 tot 2 jaar voordat je aan de beurt bent voor de VIA, de eerste voorlichtingsbijeenkomsten. Toevallig kregen wij eergisteren de uitnodiging voor de VIA, in februari zijn we aan de beurt. Maar doordat we nu zwanger zijn, gaan we uitstel aanvragen. Stel dat deze zwangerschap goed mag gaan, dan stoppen we met de adoptieprocedure. Alleen durven we op dit moment nog niet definitief te stoppen, omdat we nog maar 9 weken zijn. Dus vandaar dat we nu uitstel aanvragen van een jaar en in dat jaar gaan beslissen of we er wel of niet mee doorgaan. Stel dat we nu uit het traject stappen en we bedenken ons, dan moet je weer helemaal opnieuw een BKA-nummer aanvragen, kom je weer onderaan de wachtlijst, enz. We willen onze plek op de wachtlijst ook nog niet verspelen op dit moment, dat zou ook jammer zijn! Dan moet je weer helemaal overnieuw beginnen!
Er is bij het forumdeel Contact een speciaal topic waar meiden meekletsen die zich hebben aangemeld voor adoptie, of daar aan denken. Misschien dat je daar ook nog wat aan hebt? Hier de link: http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?t=29851&start=0
Groetjes,
Jippie
Net weer ongi geworden: het is ons dus in de vakantie ook niet op eigen kracht gelukt. Nu ja, daar hadden we ook niet echt op gerekend. Bellen dus maar weer voor de eerste FM volgende week. Op naar IUI 6!!
Wij denken ook wel na over adoptie. Bij hubbie komt het ook een aantal keer voor in de famillie, dus wij zijn er wel een beetje aan gewend. Maar de beslissing blijft lastig. Soms krijg ik het gevoel dat ik dan het zelf kinderen krijgen opgeef, maar dat is natuurlijk niet zo. En de wachtlijst is inderdaad zo lang; tegen de tjd dat er voorlichting is is het IVF traject wel afgerond, óf positief óf negatief. Ik ga maar eens kijken op dat forum Jippie: goede tip!
Lenie: Jammer meid. Ik hoop dat poging twee beter mag verlopen :thumbup:
Angelbaby: Heb je hoop deze maand? Hebben jullie goed je best gedaan, of is het even rustig aan? In ieder geval :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Bianca: Kom gewoon langs als je tijd hebt; het is geen verplichting Internet wacht geduldig…
Ikke: Bij ons in Amersfoort/ Utrecht is er geen wachtlijst. Begin september is er al een voorlichtingsbijeenkomst waar we volgens de gyn aan kunnen deelnemen. Dan leren we weer wat meer en wennen we aan het idee :? Geen probleem hoor hebben we in de vakantie besloten: de kansen zijn bij IVF weer hoger, dus hopla wij gaan ervoor!!! Maar jij hoeft er nog even niet aan te denken hoor; IUI moet gewoon lukken
Engel: balen zeg dat het niet is gelukt in de vakantie :hug:
Engel: jammer zeg dat het niet is gelukt - maar zo te lezen had je het wel min of meer verwacht. Nu ja, maakt het natuurlijk niet minder erg…
September wordt voor jullie dus een eerste kennismaking met IVF. Spannend is dat hoor !! Wij ( - althans ik ) hebben ons ook al neergelegd bij het traject van IVF. Ik heb nog geen zin om op te geven ! Het dipje na de 3e mislukte IUI is voorbij, en ik zie het weer wat ‘zonniger’ in.
Als het nodig is doen we gewoon nog 6 IVF. ( Mss denk ik daar anders over éénmaal de behandeling begonnen - weet natuurlijk nog niet wat het met je lijf en geest doet… )
Wel lief dat je met me meehoopt op een succesvolle IUI. :-*
Ik wens iedereen hier veel succes en hoop hier snel nog positief baby-nieuws te kunnen lezen :thumbup:
Ik merk dat je zowiezo met ups en downs gaat. De dalen worden dieper (ongi) en de pieken worden hoger (vlak voor de ongi). Maar we geven zeker de moed niet op. Met IVF is de kans dat het goed gaat weer een stuk groter, dus daar hopen we dan maar op. De vervelende bijeffecten nemen we maar voor lief. (dat kan ik nu nog makkelijk zeggen… ) Ook ik denk dat we na 3x nog niet willen stoppen, maar ja hopelijk is dat niet nodig
Ik kijk in ieder geval uit naar de voorlichtingsbijeenkomst. Dan ontmoeten we “in real live” ook wat lotgenoten, ipv alleen op internet… Weer eens wat anders.
he gadsie engel, dus ook jou poging mmislukt pfff klote toch elke keer weer die teleurstelling zeg :? :hug: voor jou. :-
Ikke jij nog even ook meis :-
Ha meiden
Ik breek even in, heb zelf ook 6 iui’s achter de rug helaas zonder resultaat maar de 1ste ivf poging was direct raak en we hebben ondertussen een mooie zoon. En dames ik vind ivf erg meevallen vandaar dat ik even inbreek, de wachtweken zijn er zenuwachtig maar ja dat is bij iui ook zo!!
Veel succes allemaal, groetjes Tans
Lief dat je het even zo komt melden, Tans. Dat geeft natuurlijk wel weer moed. En vooral dat je zegt dat de IVF wel meevalt.
Soms hoor je toch wel verhalen die je wat afschrikken… :think: er zouden er meer moeten zijn zoals jij :mrgreen:
En hoe is het met de kleine? Mooi en flink mannetje? Je mag wel effe showen hoor ( hihi - ik ben fotogek namelijk )
Engel Kl*te dat het niet gelukt is en jullie nu door moeten met de laatste IUI… Sterkte, meid!
Ikke Jij hebt morgen je ongi-dag? Spannend! Je hebt toch weer een IUI gedaan, of niet? Heel veel succes met wachten!
Lenie Succes met deze nieuwe ronde! Hopelijk gaat het deze keer wel lukken! Moed houden, hoor!
Wat de IVF betreft, ik vond vooral de eerste behandeling erg zwaar. Maar alles is dan ook nieuw, je spuit meer hormonen, je hebt toch weer nieuwe hoop en verwachtingen, er ligt toch wat meer druk op omdat je nog maar een paar kansen hebt voor je gevoel, je ziet ontzettend tegen de punctie op, zit met de vraag of er wel bevruchting zal zijn, enz. Dus dat gaat je niet in de koude kleren zitten. Maar goed, wij hadden er dan ook nog eens overstimulatie overheen en de dreun dat er geen enkele eicel was bevrucht. De ICSI vond ik minder zwaar. Je weet hoe je op de hormonen gaat reageren, je weet wat je kan verwachten, hoe de punctie gaat, enz. Dus dan stap je daar met een ander gevoel in. Natuurlijk blijft het zwaar, maar wel heel anders. Je bent er meer aan gewend. En als je eerst al in de mm zit en bijv IUI hebt gedaan, dan verleg je je grenzen ook steeds meer en rol je langzaam verder het circuit in. Dan gaat alles geleidelijker en heb je meer tijd om eraan te wennen. Het spuiten valt ook zeer zeker mee, achteraf was het niet nodig om er van tevoren zo tegenop te zien. Je voelt amper wat van het prikken! Als je eenmaal over die drempel bent, is het een piece of cake! Ik vond de IVF en ICSI zeer zeker te doen en voor een tweede zullen we ook zonder twijfelen weer de mm instappen en voor ICSI kiezen. Achteraf is het alle moeite meer dan waard geweest (als alles goed mag gaan, natuurlijk…) en heb ik er geen moment spijt van gehad. Jammer dat het op die manier moest, maar goed… het is niet anders. Je kan helaas niet altijd kiezen hoe het in het leven gaat. Dan moet je maar roeien met de riemen die je aangeboden worden.
Zet 'em op iedereen!
Liefs,
Jippie
Hallo, ben een nieuweling hier en hoor ook bij het topic IUI
Ben nu bezig voor de tweede poging. Spannend dus!
Lijkt me leuk om mee te schrijven hier!
Leuk dat je hier mee komt schrijven, Lies !
Al is de reden waarom natuurlijk wel wat minder, maar ja …
Ikzelf ben 28 en zoals je in mijn onderschrift kunt lezen, zijn wij al 3 jaar hopend op een wonder. Inmiddels hebben we de 4e IUI gehad, en moet ik nog even wachten om te weten of deze succesvol geweest is of niet… spannend natuurlijk !
Het mocht weer niet zo zijn bij ons
Op naar poging 5… zucht