IUI deel 7

Lenie, ben blij voor je dat er 2 dominante follikels waren ! Dat is goed nieuws ! Geruststellend te weten dat je lichaam goed reageert op de hormonen :thumbup:

Veel succes maandag met je eerste inseminatie en vanavond natuurlijk ook met je prik ( maar dat is zo gebeurd hoor… )

Lenie Alvast heel veel succes met je eerste IUI morgen! Toi toi toi in de wachtweken & ik hoop dat je daarna met fantastisch nieuws komt!

Angelbaby Hoe gaat het nu met jou? Fijn dat je nu even een rustperiode hebt, is misschien ook wel eens goed.

Wanneer mag je ook alweer verder met IVF? En morgen dus weer werken?

Ikke Hoestie daar? Ik hoop dat je je inmiddels weer een klein beetje beter voelt en dat je dipje weer wat verdwenen is! Erg herkenbaar, hoor! Als het dan weer mikslukt is, val je soms echt even in een zwart gat waaruit je weer omhoog moet klauteren. De ene keer gaat dat gemakkelijker dan de andere keer… Maar de moed nog niet opgeven, hoor! Wanneer gaan jullie weer verder met IUI?

Bianca Alles goed met jou?

Poohpooh Ik zie je niet zo vaak meer op het forum…

Zie je alles nog wel zitten & of heb je ook even een rustpauze van alles? Knuf voor jou! :hug:

Engel Jullie hebben toch nog één IUI te gaan? Ik hoop dat je in de vakantie spontaan zwanger wordt! :pray:

Hopelijk heb je een fijne vakantie gehad!

Ben ik nu nog iemand vergeten? Ik hoop het niet!

Hier alles goed. Dinsdagochtend hebben we dan eindelijk de eerste echo, ontzettend spannend. Ik word al stikzenuwachtig als ik eraan denk. Als alles maar goed zit?! En misschien zijn het zelfs twee beebjes… :shifty:

Succes allemaal & zet 'em op! :-*

Liefs,

Jippie

hey jippie

heb idd een rustpauze voor de ivf moet ik eerst 20 kilo afvallen

maar hoe is het met jou, spannend allemaal

succes met de echo en bedankt voor de knuf

deze terug :hug:

gr poohpooh

@ikke wrote:

Lenie, ben blij voor je dat er 2 dominante follikels waren ! Dat is goed nieuws ! Geruststellend te weten dat je lichaam goed reageert op de hormonen :thumbup:

Veel succes maandag met je eerste inseminatie en vanavond natuurlijk ook met je prik ( maar dat is zo gebeurd hoor… )

SLuit ik me bij aan… vandaag is jou dag Lenie Succes en TOYTOYTOY!!! :thumbup:

Lennie, jij hebt je eerste IUI achter de rug. Hoe is het geweest? Ging het goed?

Ik moest vandaag voor de eerste follikelmeting. Heb wel 2 uur in de wachtzaal gezeten. Maar het was de moeite waard: ik mag deze avond de pregnylprik al laten zetten en donderdag krijg ik de 4e IUI !!

Ik was stomverbaasd, want ik had niet gedacht dat het zo snel zou gaan.

Jippie, ik zie aan je onderschrift dat alles goed was bij de echo. Daar ben ik blij om :dance:

Moet vast een prachtig emotioneel moment zijn als je voor het eerst het hartje hoort!

Poohpooh, krijg je begeleiding van een diëtiste om die 20 kilo af te vallen?

Hoe voel je je hierbij?

Ikke, wat een goed nieuws!!!

Ik heb gisteren de inseminatie gehad.

Ik voel het in mijn buik…

Voelen jullie na zoiets ook rommelen in je buik??? Zo’n raar gevoel.

Maar ik ga niet te veel hopen en kijken hoe of wat…

Moet ik nu laat maar zeggen 16 dagen wachten???

Lenie en alle andere meiden TOYTOYTOY

Dat je buik vreemd voelt is normaal. Dat heb ik ook alle 6 keer gehad. (ervaringsdeskundige :shock: )

Ik zou inderdaad 16 dagen wachten. Dat raadde mijn gyn ook steeds aan om te doen.

Ikke: Super nieuws! Ga voor je duimen!

Jippie: Super dat alles goed was bij de gyn!

Ik mag verder met IVF als ik bel voor een afspraak. Ga ergens deze of volgende week bellen voor een woensdagmiddag in september. Dan er met een kladblok vol vragen heen en dan hopelijk met een hoofd vol antwoorden weer naar huis. Zoals onze (vriendlief en ik) planning nu staat nog even niets verder. Zat te denken aan oktober/november of zo. Zodra er besluiten vallen weten jullie het!

Afgelopen weekend was mijn eisprong, we hebben goed geklust dus we maken kans. Zou dat toch een leuke grap vinden, als het in onze rustpauze zou lukken. Verder voel ik me wel oké. Zit al wat beter in mijn vel, druk aan het sporten om mijn Clomidkilo’s eraf te krijgen en inderdaad gisteren weer begonnen. Het lijkt echt een leuke klas, dus dat komt wel goed. 27 aug ga ik al met ze op kamp! Genoeg op de planning dus.

Engel: hoe gaat het met je?

Bianca: Is je man alweer helemaal opgeknapt?

Voor iedereen hier: :thumbup: :kaars:

Ikke Super dat je zo snel alweer de inseminatie hebt! Hopelijk een goede voorbode voor de rest. Heel veel succes & ik duim me suf voor goed nieuws over twee weken! Zet 'em op in de wachtweken!

Lenie In principe mag je twee weken na de inseminatie testen. Na een IUI kun je wel wat last van krampen hebben en gerommel, en soms zelfs van wat bloedverlies. Dit kan komen doordat ze toch met een slangetje in je baarmoeder hebben zitten te porren. En door de Pregnyl kun je ook zwangerschapskwaaltjes ontwikkelen, omdat het pure HCG is. Helaas zit er niks anders op dan afwachten en heel hard duimen. Het zou super zijn als het meteen raak is! Ik hoop het voor je! Heel veel succes de komende weken!

Hoe is het met de rest?

We hebben vanochtend de eerste echo gehad en alles was goed! Het hartje gezien en gehoord! :inlove: Een heel bijzonder en emotioneel moment, hebben wel een paar tranen gelaten. Het kindje is nu 12,2 mm/1,2 cm. Over drie weken mogen we voor de tweede echo. Als je zoiets mag meemaken, weet je meteen waar je het al die jaren voor gedaan hebt. Het is alle moeite meer dan waard geweest! Dus de moed niet opgeven, meiden! :hug: :-*

Liefs,

Jippie

Ik heb vanmorgen de 4e inseminatie gehad. Het is goed verlopen. Ook deze keer was het staal van goede kwaliteit ( zelfs nog ietsiepietsie beter dan vorige keer ) :dance:

Het is net alsof ons lichaam van ons beiden ‘went’ aan de behandeling, want het gaat steeds beter ! ( betere reactie op clomid, betere zaadkwaliteit… )

Nu maar weer hopen dat dit de laatste keer was :pray:

Meiden, ik wil even laten weten dat ik nog altijd aan jullie denk en voor jullie blijf duimen!!

:-* :hug:

Lief van je, Hoop ! :-*

Ik zie dat je het hartje hebt zien kloppen :dance: Emotioneel moment moet dat geweest zijn voor jullie !! En wel leuk dat je al zo snel opnieuw voor de volgende echo mag :thumbup:

Ik heb de hele dag al zo’n soort ongi gevoel onder in mijn buik.

Ik moet nog niet eens ongi worden want dat duurt een week.

Ik maak mij er iets druk om…misschien stom maar dit alles is erg nieuw voor mij met die IUI dus ik weet niet wat er wel en niet bij hoort.

Ik ga er maar niet meer aan denken…deed ik al niet zo veel want anders wordt je gek denk ik.

Lenie: probeer je zo min mogelijk te focussen op dingen die je voelt. Ik weet dat dat erg moeilijk is, maar op die manier maak je jezelf gek. Je kan er vanuit gaan dat alles wat je voelt zowel positief als negatief uitgelegd kan worden. Je kan namelijk bijna alle zwangerschapskwaaltjes ook als kwaaltjes op je hormonen krijgen. Andersom dus ook. Dingen die voelen als reactie op de hormonen of een verwachte ongi kunnen ook betekenen dat je juist zwanger bent…

Oftewel kort samengevat… als je met hormonen begonnen bent, kan je niet meer zo vertrouwen op wat je voelt.

Misschien ben je wel hardstikke zwanger!!! ( :thumbup: :thumbup: :thumbup: )

Ik doe mijn best maar af en toe dan moet je effe spuien over het gevoel …vanavond weer weren dus kan ik nergens aan denken :lol: :lol:

Ik ken het gevoel ook maar al te goed! Deed dat bij de eerste paar keer IUI ook, maar ik maakte mezelf helemaal gek. Je raakt dan zo aan het twijfelen…

En natuurlijk spuien, daar is kok voor!

Als je je maar bedenkt dat dingen die negatief voelen (ongi gevoel) ook kunnen betekenen dat het gelukt is en dingen waarvan je denkt dat het een kwaaltje is, nu helaas door de hormonen komt.

:thumbup: dan ook hard dat je ongigevoel een positief iets blijkt te zijn :wink:

Erg herkenbaar hoor, Lenie ! Vervelend is dat als je niet weet waar je aan toe bent hé. Het enige wat je kunt doen is afwachten … maar dat lukt de ene keer al wat beter dan de andere keer, dat begrijp ik .

Het kan je idd helemaal gek maken, vooral als je op internet begint op te zoeken wie die ‘kwaaltjes’ ook hadden en of ze ondertussen wel of niet zwanger zijn… Eigenlijk zou je aan je hoofd een knopje moeten hebben om dan 14 dagen op ‘off’ te zetten hé ! :roll:

Maar kom, we blijven goede hoop hebben dat hier binnenkort weer eens goed nieuws mag verschijnen :pray:

Hallo meiden!

Ik ben terug van vakantie. We hebben heerlijk genoten. Het was goed voor ons: we zijn nog een stuk dichter bij elkaar gekomen. In de hektiek van het dagelijkse leven namen wij soms niet genoeg tijd voor elkaar en hoe het gaat met de hele mmm. We hebben heerlijk weer gahad en op leuke Franse campings gestaan. Lekker een kaasje kunnen eten en wijntjes kunnen drinken! Ook wel confronterend: we werden door een welwillende camping eigenaresse niet tussen alle gezinnen met kinderen gezet, maar tussen de oudere stellen. Op zich prima, maar het speeltuintje dat tegenover onze tent lag trok toch genoeg klein spul. Vaak hebben wij de kids vertederd gadegeslagen, maar toch ook met pijn in je hart… Waarom duurt wachten toch zo lang :? Maar ach, goed uitgerust en vol goede moed gaan we de laatste IUI tegemoet. En als dat niet lukt, dan door met IVF. Dan zijn de kansen immers weer hoger. En wie weet is het helemaal niet nodig en werpt de ontspannende vakantie zin vrucht(en) af :lol: Nog even 1,5 week afwachten…

Verder het ik alles een beetje bijgelezen hier. Ik ben blij dat het met alle zwangeren voorspoedig gaat. Het is jullie zeer gegund.

Alle andere wachtenden meiden: :pray:

Tot snel; ik laat mij vanaf vandaag weer wat vaker zien hoor!

Wat goed Engel, dat jullie het zo naar jullie zin hebben gehad in Frankrijk !

Toen wij terug waren van reis hadden wij beiden ook het gevoel weer wat dichter naar elkaar toe gegroeid te zijn. Zo’n vruchtbaarheidsbehandeling legt toch wel een zware druk op je relatie. Meestal ben je met niets anders bezig en gaat de aandacht voor elkaar wat verloren, althans zo was dat wel een beetje bij ons, had ik de indruk.

Maar kom, nu met volle moed weer verder hé.

Wanneer ga je voor de volgende IUI? Of eerst nog follikelmeting?

Ik las op een ander topic dat de IUI bij Lenie niet is gelukt… Echt balen, meid!

Heel veel sterkte & hopelijk heb je de volgende keer meer geluk! Succes & zet 'em op! :hug:

Ikke Succes met je laatste wachtweek! Hopelijk is het deze keer dan eindelijk raak!

Heb je er zelf al een bepaald gevoel over?

Engel Fijn dat je een leuke vakantie hebt gehad! Soms is een mens gewoon toe aan even rust en de gedachten op wat anders dan zwanger proberen te worden. Maar inderdaad, speeltuintjes met kinderen voor je neus blijven confronterend… :frowning: Alvast heel veel succes met de laatste IUI, ik hoop dat het deze keer gaat lukken! Ik wil je niet op het IVF/ICSI-topic zien verschijnen, pas d’r op! :naughty:

Angelbaby Hoe gaat het met jou? Wanneer gaan jullie weer verder, of weten jullie dat nog niet?

Bianca Alles goed met jou?

Ik blijf op volle snelheid voor jullie allemaal duimen! Heel veel succes!

Liefs,

Jippie