IUI deel 6

Mira: veel suc6, wanneer mag je testen??? Duimpjes draaien volop :thumbup: :pray:

Poohpooh: thnx :slight_smile:

Ik heb 9 juni weer een FM, dan zit ik op dag 9 (btje vroeg maar dag 10 & 11 vallen in het weekend). We gaan er voor :smiley:

Groetjes Susan

Hoiiiii allemaal,

Jeetje 9 juni is wel een spannende dag weer … wij hebben dan ook een hotel geboekt. 9 juni is ook mijn hubbies verjaardag. Het hotel was voorheen een klooster; school voor priesters; best groot en sinds april 2004 is het omgetoverd tot een hotel. We zijn heel benieuwd. En wie weet ben ik dan wel zwanger! Want 8 juni ben ik 14 dagen verwijderd van de IUI. Die rot :evil: moeten echt wegblijven op dit topic hoorrrrrr!!!

Allemaal een heel fijn Pinksterweekend!!!

Liefs en de duimpies blijven voor iedereen hier draaien hoorrr :thumbup:

Mira

Dames

Ik wens jullie heel veel succes met de iui, en hoop voor jullie allemaal dat iui het juiste voor jullie is en dat jullie allemaal heel snel zwanger mogen zijn.

Voor mij is het iui tijdperk nu voorbij en is de volgende stap ivf. Ik blijf jullie natuurlijk volgen en zal ook af en toe blijven meeschrijven.

Ik weet nog niet of ik mij het ivf topic aansluit, de laatste dagen dat ik daar meelas, schrijven er vooral zwangere. Natuurlijk super dat daar zoveel zwangere zijn en ik hoop ook snel te volgen. Maar als niet zwangere zoek ik nu vooral lotgenoten.

Voor jullie allemaal een dikke knuf en heel veel succes gewenst.

He Juudje,

Ik wens je vanaf hier heel veel succes en sterkte bij je IVF traject! Ik hoop dat je hier wel snel je doel, die felbegeerde zw.schap, haalt!!!

:thumbup: :thumbup:

Laat je af en toe eens weten wat je ervaringen zijn?

Groetjes Pebble :-*

Hey Juudje,

Ook ik wens je heeeeeel veeeeeel suc6 & sterkte bij het IVF traject.

:thumbup: :thumbup:

Groetjes :-* Suus

Juudje: Ik wil je ontzettend veel succes wensen met het hele IVF-traject. Ik ga me echt suf duimen voor je, dat de eerste poging maar meteen raak mag zijn! Weet je al ongeveer wanneer jullie mogen beginnen? Ik hoop dat ik je via Kok wel een klein beetje kan blijven volgen, want ik ben wel benieuwd hoe het met jullie zal gaan. Ik kan me wel voorstellen dat je er nog aan twijfelt of je wel mee wilt schrijven op het IVF-topic. Ik heb er ook een tijdje meegeschreven. Maar op een gegeven moment was bijna iedereen zwanger en voelde ik me er niet meer zo thuis. Ik lees daar nog wel mee, en de laatste weken zijn er wel een hoop nieuwe mensen bij gekomen, dus ik denk dat je daar nu wel aansluiting zult vinden. Maar goed, dat moet je natuurlijk helemaal zelf weten. Ook hier op het IUI-topic blijft je welkom, hoor! Hier mag je ook over IVF schrijven! Heel veel succes met alles, meid! En bedankt voor al je steun! Knuffels voor jullie! :-*

Poohpooh & Mira: Hoe gaat het met jullie? De laatste wachtdagen zijn ingegaan. Hebben jullie er al een bepaald gevoel over, al zwangerschaps- of ongitekenen? Mijn duimpies draaien hier volop, hoor! Heel veel succes!

Hoe gaat het met de andere meiden?

Met mij gaat het wel goed. Ik bedenk me ineens dat ik de injecties voor vandaag nog moet zetten. Dus dat ga ik dadelijk maar doen, anders vergeet ik dat weer. Dinsdag voor de eerste fm, ik ben benieuwd.

Iedereen een fijne Pinkstermaandag!

Groetjes,

Jippie

@Jippie wrote:

Met mij gaat het wel goed. Ik bedenk me ineens dat ik de injecties voor vandaag nog moet zetten. Dus dat ga ik dadelijk maar doen, anders vergeet ik dat weer. Dinsdag voor de eerste fm, ik ben benieuwd.

Ik denk ook zeker dat ik hier nog regelmatig kom, en zal jullie ook op de hoogte houden. Hoe en wat weet ik verder nog niet, zullen we de 22 ste wel horen denk ik

hey Juudje veel succes en sterkte met alles

Hier is het k*t om het maar zo te zeggen, ben dus ongi geworden. :frowning: Mocht anders 9 juni een test doen maar helaas niet nodig. Nou op naar de volgende keer. Morgen maar weer bellen voor een fm afspraak.

nou hoop dat jullie meer geluk hebben.

pooh pooh.

pooh pooh, wat rot voor je meid. Die kl*te duivels snappen er ook helemaal niks van.

Poohpooh: Wat vreselijk balen, meid! :wall:

Maar dan ben je zeker wel vroeg ongi geworden, of niet? Wanneer had jij nou de IUI gehad, woensdag of vrijdag twee weken geleden? Er zat een dag verschil tussen met Mira kan ik me herinneren. Heel veel sterkte & ik hoop dat de volgende poging raak mag zijn!

Groetjes,

Jippie

hoi Jippie

ja 24 mei ben ik geinsemineerd of hoe zeg je dat. en dat is dus 12 dagen geleden en ik ben de 19de dag geinsemineerd dus 12+ 19 is 31 dus opzicht een prima cyclus. Maar dat komt ook door de clomid want eerder had ik wel cyclussen van wel meer dan 40 dagen.

Maar Mira hoe is het inderdaad met jouw, jij was een dag later. Hoop zo dat het bij jou wel goed gaat? Maar ik voel me op het moment echt zielig, heb ook erg pijn in de buik en daar baal ik dan nog het meest van. ben je al niet zwanger en dan ook nog zo’n pijn in de buik, ga zo maar naar bed met een paar paracetamols anders ben ik morgen ook nog niks waard en dan morgen maar weer bellen voor een fm. eerst dacht ik, we wachten een maand maar nu heb ik toch wel zo iets van nog 1 keer en dan kijken we wel verder, na 3 keer zouden we toch een evaluatie gesprek met gyn. hebben dus en de vakantie tijd komt er aan dan ff pauze, dus we gaan deze maand toch nog maar voor de 3de iui.

Ja Juudje die kl*ten duivels weten er inderdaad niks van. maar goed we gaan nog maar weer “gewoon” door.

gr. Poohpooh

Hee Meiden,

Poohpooh: Balen meid!! Hopelijk lukt het de volgende keer wel!

Mira: hoe gaat het met jou?

Jippie: Succes vandaag met je FM. Ik zal voor je duimen dat ze lekker op schema groeien! :pray:

Juudje: Heel veel sterkte met het verwerken en afsluiten van het stukje IUI. En heel veel succes in het IVF traject. Ik hoop zo voor je dat je dan snel een kleintje in je armen mag sluiten.

Met mij gaat prima. Niet echt veel last van allerlei kwaaltjes enzo. De 26ste de eerste echo. Als dan alles goed is, kan ik misschien eindelijk gaan genieten.

Liefs,

Daniëlle

Juudje: heel veeeeeel geluk met het IVF-traject meid … en wel nog hier meeschrijven hoorrrr, want we willen zeker je op de voet blijven volgen.

Poohpooh: jeetje balen meid… die kl%$#te :evil: Heel veel sterke en dat je je buikpijn snel kwijt zal raken. De volgende ronde is het gewoon raak hoorrrr :wink:

Jippie: heeeeeeel veeeeel succes vandaag met de fm!!! De duimpies draaien op een goede groei. Ik hoop dat ze in het ziekenhuis tijd hebben, zodat je je vragen kan stellen over IVF.

Ik heb af en toe nog steeds heftige ongikrampen, ook diaree, ontzettend warm en daarna ontzettend koud. Eigenlijk ongiverschijnselen. Ik heb geen idee wat het is. Donderdag a.s. zou ik mogen testen … best spannend nog steeds.

Liefs

Mira

Mira, duimen draaien door hoor!

Poohpooh, jammer van deze poging, kop op en succes met de volgende.

Hier net ‘goed’ nieuws gehad; we mogen voor de intake IVF!! Onder voorwaarde dat ik echt ga afvallen. Want ze willen binnenkort toch afspraken maken over een bepaald BMI, anders mag je niet eens meedoen…dus volgens mij zijn wij net op tijd dan.

Ik geloof echt dat IVF ons verder gaat helpen.

Ga vanmiddag bellen voor afspraak…

Dat was mijn nieuws.

Pebble

Hoi meiden,

Pooh pooh balen toch weer ongi.

Juudje ik wens je heel veel suc-6 met de IVF behandelingen ik hoop dat IVF voor jullie de oplossing zal zijn ik duim al heel erg hard, begrijpelijk trouwens dat je je niet op je gemak voelt als er al een heleboel zwangere vrouwen mee schrijven op het andere forum. Je mag altijd hier mee blijven schrijven hoor Suc-6

Mira voor jou is het nog eventjes spannend ik hoop van harte dat het raak is.

Jippie suc-6 met de FM

Purple hoop dat je echo goed is en dat je zonder zorgen verder kan genieten.

Met mij gaat het prima ben weer aan het werk gegaan vanaf volgende week denk ik weer langzaam aan sporten dan heb ik mijn ritme weer opgepakt en dan wachten tot 12 juli dan heb ik weer een afspraak in het zkh voor nacontrole en ik denk ook over hoe nu verder.

gr marientje

Pebble: goed nieuws zeg… en dat afvallen tjaaaaa misschien moeilijk, maar je hebt iets moois in het vooruitzicht. Heb je al gebeld voor een afspraak?

Marientje: goed om te horen dat het beter met je gaat meid… :slight_smile:

Liefs

Mira

Hoi meiden,

Mira: Jij bent volgens mij hier nog de enige die in de wachtweken zit. Maar we slepen je er wel doorheen, meid! Ik vind het echt heel erg spannend en hoop zo dat het raak is bij jullie! Wel irritant dat je ongi-verschijnselen hebt! :wall: Maar goed, je weet dat het ook op een zwangerschap kan duiden, zolang je geen bloedverlies hebt, duimen we gewoon verder. Heel veel succes met de laatste wachtloodjes! :-*

Marientje: Ik ben blij dat het weer een beetje beter met je gaat! Doe je wel een beetje rustig aan, jezelf wel de tijd geven, hoor! Wat jullie meegemaakt hebben, is niet niks! Heel veel sterkte & succes met alles!

Pebble: Wat goed dat jullie voor de intake voor IVF mogen! Weet je al wanneer en hoe verder met eventuele vooronderzoeken en dergelijke? Hoe lang is bij jullie de wachtlijst voor IVF, of kun je meteen beginnen (nadat je misschien eerst afgevallen bent)? Wel balen dat je dan eerst nog afspraken moet maken over het afvallen! :wall: Ik hoop dat je niet al te veel hoeft af te vallen. Maar in principe weet je dan wel waar je aan toe bent en kun je je op een bepaald doel richten. Nu ben je misschien voor je gevoel tijd aan het verspillen met IUI en dat schiet ook niet echt op, kan ik me voorstellen. Dus op zich wel positief dat je nu wat meer weet, of niet? Gaan jullie in de tussentijd ook nog verder met IUI, of stoppen jullie daar mee?

Daniëlle: Fijn dat alles zo goed gaat, dat je nog niet al te veel last hebt van kwaaltjes, enz. Dus over een week of drie de eerste echo, wel heel erg spannend! Maar we gaan er natuurlijk vanuit dat alles goed zit en dat er een hartje klopt. Ik blijf je volgen, hoor! Kom je hier zo nu en dan ook nog even meekijken, en laat je ons zo nu en dan eens weten hoe het met je gaat?

Poohpooh: Oke, dus je was niet te vroeg ongi geworden. Dat dacht ik eerst, omdat ik dacht dat je een dag na Mira de IUI had gehad. Maar dat is dus niet zo, een luteale fase van 12 dagen is prima. Wel vreselijk balen dat de poging niet gelukt is. Gaat het inmiddels weer een beetje met je? Ben je alweer met Clomid begonnen voor een nieuwe poging, of slaan jullie nu een keertje over? Heel veel succes met alles!

Juudje: Leuk dat je hier nog wat blijft rondhangen, meid! :wink: Je bent van harte welkom om mee te blijven schrijven, ookal gaat het bij jou dan over IVF. Het principe is gewoon hetzelfde, alleen een andere behandeling. En ik denk dat de meeste mensen hier wel redelijk op de hoogte zijn hoe IVF in z’n werk gaat. Hoor je op de 22e wanneer jullie mogen beginnen met de eerste poging? Jullie hoeven eerst geen onderzoeken meer te ondergaan, toch? Ik vind het wel erg spannend voor jullie, toi toi toi!

Suus: Hoe gaat het met je? Ik zie je niet zo vaak meer op dit topic, druk met allerlei andere dingetjes?

Hopelijk gaat alles goed!

Heb ik nu iedereen gehad? Ik hoop het maar…

Ik moest vanochtend weer voor de eerste fm, en het is niet te geloven… Er zaten nu, op dag 11, al twee follikels: de ene was 16 mm en de andere 15! Terwijl de hormonen de vorige keer totaal niet aansloegen. Uiteindelijk had ik na vier weken spuiten met 2,5 ampul op dag 34 een eisprong. Nu zit ik op dag 11, heb ik ruim een week nog maar 1,5 ampul gespoten en nu is de eisprong al bijna in zicht. Ik snap er helemaal niks van, zo onvoorspelbaar is mijn lichaam dus! :think: Morgen moet ik weer voor een echo, omdat ze even precies willen kijken wanneer we de inseminatie het beste kunnen doen. In ons ziekenhuis doen ze namelijk geen inseminaties op zaterdag. Dus het moet vrijdag of zondag pas. Als ze morgen wel gegroeid zijn, dan moet ik morgenavond de Pregnyl zetten en hebben we vrijdag de inseminatie. Zijn ze morgen niet gegroeid (wat ik niet verwacht), dan hebben we zondag de inseminatie. Dus we hebben de IUI een week voor onze vakantie, en maar liefst 3 weken vroeger in de cyclus dan de laatste keer! Ik ben echt stomverbaasd. :shock: Wel een beetje balen dat ik dan tijdens onze vakantie op Kreta ongi moet worden, maar gelukkig is dat pas op een van de laatste dagen. Dus daar slaan we ons dan ook wel weer doorheen.

Verder heb ik gevraagd of we al op de wachtlijst voor IVF/ICSI mogen. In principe mogen we daar nu al op, maar dan moeten we eerst een uitgebreid zaadonderzoek laten doen en daarna hebben we nog een intakegesprek met een IVF-gyn. Als we dat gehad hebben, en de uitslagen zijn goed, dan kunnen we na dat gesprek op de wachtlijst. Ik heb al een afspraak voor dat intakegesprek, dat is op 14 augustus, en dan moeten we dus van te voren nog een keer zaadjes inleveren. Ik ga ervan uit dat we op 14 augustus op die wachtlijst komen, en de wachtlijst is momenteel vier maanden. Dus dan zouden we in december met IVF kunnen beginnen (wat hopelijk dan niet meer nodig is). In de tussentijd mogen we op ons dooie gemak de laatste twee IUI-pogingen afmaken, dus we hoeven eerst niet klaar te zijn met IUI voordat we op de wachtlijst voor IVF komen… En we mogen zelfs in de tussenliggende vier maanden, als we op IVF wachten, gewoon doorgaan met extra IUI-pogingen! :dance: Alles hoeft niet volledig stil komen te liggen, we kunnen doorgaan met IUI en op die manier hebben we toch nog een paar extra kansen. Ik verwacht daar niet zo veel van, maar goed… een kansje is altijd beter dan helemaal niks, toch? Dus ik ben erg blij en stomverbaasd bij de gyn vandaan gekomen! Ik zie nu alles ook weer een beetje zitten, gelukkig!

Groetjes,

Jippie

Jippie,

Go for it girl… te gek nieuws!!! :-*

Liefs

Mira

Ja inderdaad super nieuws.

Goed Jippie :thumbup: Spannend uitzicht op een nieuwe fase.

Hoe is het met de rest??