IUI deel 6

Hoi Danielle,

Meid van harte gefeliciteerd met je zwangerschap positief is echt positief hoor bij mij was het ook al zo snel al zichtbaar. Maar eh…nu niet bang zijn voor een miskraam hoor niet iedereen krijgt dat namelijk. Ik ken echt genoeg mensen waar alles de 1e keer ook bij goed ging. Geniet er van…doe lekker rustig aan en luister naar je lichaam. Als je wilt slapen doe je dat gewoon lekker.

gr marientje

Hoi Marientje,

Dank je wel! :slight_smile:

Ik weet dat niet iedereen een miskraam krijgt, maar ik heb anderhalf jaar geleden ook een miskraam gehad toen ik 6 weken zwanger was, vandaar dat ik er een beetje bang voor ben. Ik probeer gewoon positief te blijven denken en ik laat het allemaal maar op me afkomen.

Pebble en suus: ook bedankt!!

Veel liefs,

Daniëlle

Pebble: ik hoop dat je snel antwoord krijgt :thumbup:

Ennnnn Danielle: voelt het nu wel echt??? :wink: Geweldig hoorrrr!

Jippie: hoestie met jou meid? Ben je weer begonnen met spuiten?

Ik zit nu op dag 5 in de wachtweken, jeetje wat duurt het lang zeg als je moet wachten hihihihi. Maar sinds dat ik mijn IUI heb, heb ik nog steeds ongi krampies en een opgeblazen buik. :think:

Groetjes

Mira

Danielle gefeliciteerd :dance: :dance:

Daniëlle: Gefeliciteerd met je zwangerschap!

Weet je al wanneer je de eerste echo hebt?

Mira: Vervelend dat je nog steeds last van je buik hebt! :? Misschien dat het nog door het inspuiten van de vloeistof kan komen? Ik herken het zelf niet zo. Ik had tijdens de laatste wachtweken wel constant een soort krampachtig gevoel in mijn buik, maar dat was meer wanneer er druk op kwam: lachen, niezen, hoesten, enz. Dat waren geen ongikrampjes. Maar misschien is het wel een goed teken, meid! Ik hoop het echt zoooo voor jullie, maar dat weet je! Alweer bijna een week om van de wachtweken, maar inderdaad die twee weken duren wel heel erg lang als je moet wachten… Heel veel succes, meid! :-

Juudje & Suus: Hoe gaat het met jullie? Hopelijk bij jullie nog laaaaaaang geen ongi te bespeuren! :pray:

Succes met wachten!

Pebble: Balen dat jullie nu nog geen duidelijkheid hebben. Waarom moet nu alles dan eerst door de gyns besproken worden, omdat jullie eerder met IVF willen beginnen dan de bedoeling was? Of is dat gewoon standaard? Wij willen nu ook graag op de wachtlijst voor IVF/ICSI. Ik ga er volgende week tijdens de eerste fm ook naar vragen. Ik hoop dat we nu al op de lijst mogen, terwijl we de laatste twee IUI-pogingen nog afmaken. Misschien mag dat wel, dat weet ik niet. Maar ik denk wel dat we ook eerst een of ander intake-gesprek hebben voordat we door mogen. Maar gaan jullie nog wel de zes keer IUI afmaken, of willen jullie “per direct” overstappen op IVF? Wij gaan IUI nog wel afmaken, maar net als jullie hebben wij er niet zo’n goed gevoel meer bij. Maar goed, ze geven ons toch een redelijke kans en qua zaadkwaliteit en de rest zitten we ook ver boven de norm. Dus die kansen willen we toch wel aangrijpen, want je weet maar nooit… Heel veel succes & sterkte met alles!

Marientje: Hoe gaat het met jullie, meis? Hoe is het in het ziekenhuis gegaan vandaag? Moet je morgen voor de curretage? Ik vind het echt zo erg voor jullie, dat wil je niet weten. Ik heb er grote bewondering voor hoe je hiermee omgaat! Een hele dikke knuffel voor jullie en zet 'em op, hè?! :-
Ik denk aan je!

Hier gaat het wel weer. Ik ben gisteren toch maar weer met de Menopur begonnen en volgende week dinsdag moet ik voor de eerste fm. Ik hoop dat het deze keer wat sneller aanslaat en dat we vlak voor onze vakantie nog een poging kunnen doen. Nou ja, we zien wel…

Liefs,

Jippie

Hoi allemaal!

Mira: Ja het voelt al wat meer echt. Maar het blijft een gek idee dat het nu eindelijk gelukt is.

Ja t wachten is het allerergst van alles hoor, maar je weet waar je het voor doet. Wat betreft een opgeblazen buik, dat heb ik ook altijd tot aan mijn mentruatie. Die ongie krampjes heb ik nooit gehad, niet zo vroeg in ieder geval. Nou sterkte met wachten hoor!! Ik ga voor je duimen. :pray:

Jaq: bedankt!!

Jippie: ook dank je wel! Ik heb vandaag gebeld met het ziekenhuis en ik mocht kiezen, of 12 juni of 26 juni… hoe moeilijk het ook was om nog zo lang te wachten, hebben we toch voor de 26ste gekozen omdat ze dan alles beter kunnen zien. Ik vind het onwijs spannend.

Ik hoop voor je dat het bij jou deze keer allemaal sneller gaat en dat je de inseminatie nog hebt voor je op vakantie gaat. Lekker relaxen daar, en hopen dat dat een positieve uitwerking heeft. Ik ga in ieder geval heel hard voor je duimen :pray:

Juudje: Hoe gaat het bij jou? Nog geen duivels in zicht??

Suus: Wanneer is jouw NOD? Die erge ongie krampjes had ik ook, en bij mij was het deze keer een goed teken… dus wie weet!!

Poohpooh: Hoe gaat het met jou? Zijn de vervelende wachtweken nog een beetje vol te houden??

Veel liefs,

Daniëlle

Even een heel kort berichtje

De laatste iui poging heeft niet aangeslagen. Heb nu ontzettende krampen, en menstuatie ook (nu nog veel bruin). Hoop dat het snel goed doorzet dan wordt de pijn ook snel weer minder.

Juudje meid knuf voor jou.Wat rot zeg, ik had nog zo ontzettendhard gehoopt voor je, lieverd een megaknuf, je weet me te vinden he.

Nou liefs bianca. :-* :-* :-*

Juudje :frowning: . Dikke knuffel voor je en :-* .

Juudje, ik had echt gehoopt en geduimd voor je. Dit is echt niet leuk :frowning:

Dikke kus :-*

He Juudje, jammer!

Suus, je zal nu toch wel tegen je NOD aanzitten?? Hoe is het??

Jippie: wij moeten nu eerst goedkeuring van de IVF arts krijgen. Wij willen de IUI wel afmaken, maar het kan ook nog zijn dat ik een laparoscopie krijg om 1 eileider te openen. Wij zouden graag vast op de lijst zodat we zo doorkunnen. Alhoewel mijn acapuncturist zei dat mijn lichaam op dit moment helemaal niet klaar is voor IVF, gezien alle stress e.d en dat het zonde zou zijn van die pogingen, die ik vergoed krijg door zf. De kans dat het nu zou aanslaan was heel klein. Wat een tegenvaller, weet ook niet zo goed wat ik hiermee moet.

Hij was ook niet zo te spreken over de IVF afdeling van Rijnstate. Zijn specialiteit is vruchbaarheid.

Het gaat allemaal een beetje raar in Rijnstate krijg ik het idee.

Volgende week dinsdag horen we erover. Keep your fingers crossed.

Ik hoop toch wel genoeg te hebben aan maximaal 2-3 maanden herstel???

Iemand ervaring met burn-out c.q. overspannen?

Succes allemaal met wachten

Pebble

Juudje: Hè, wat vreselijk balen! :cry: Je hoopte toch des te meer dat deze poging zou lukken, dan is het wel even een flinke teleurstelling. De moed nog niet opgeven, hoor! Die beeb komt er vast en zeker, daar ben ik van overtuigd! Ik blijf voor je duimen, meid! Heel veel sterkte! :-*

Suus & Poohpooh: Hoe gaat het met jullie?

Groetjes,

Jippie

Mira: de 1e keer dat ik een IUI behandeling heb gehad had ik ook 2

weken lang ongiekrampen & een opgeblazen buik. Moet zeggen

dat ik bij deze behandeling bijna geen klachten heb gehad.

Jippie: heeeeel veel suc6, ik hoop voor je dat het deze keer wat

sneller gaat. Duim voor je :pray:

Juudje: wat balen meid! :-*

Pebble: ikzelf ben ongeveer 2 jaar geleden overspannen geweest.

Ben 3 á 4 maanden uit de running geweest. Vond hetzelf best

wel vervelend dat ik overspannen was omdat mensen niet aan de

buitenkant kunnen zien wat er met je aan de hand is & dan

komen er gauw roddelverhalen.

Sinds die tijd ga ik 1 keer in de maand naar een acupuncturist

& het helpt mij erg goed.

Ik ben vanmorgen toch ongie geworden (oud bloed) :cry: :cry:

Had gehoopt dat het gelukt was, had allemaal vage dingen die ik normaal nooit heb (kan ook tussen me oren zitten) Ik heb sinds anderhalfe week echt een afkeer van patat (vindt ik normaal erg lekker hihi), eet in eens tonijn wat ik NOOOOOIT heb gegeten, heb over me bovenlichaam kleine pukkeltjes & in me gezicht heb ik ze ook (heb ik normaal ook wel maar niet zo veel :cry: Ach ja…kun je zien hoe je lichaam je voor de gek kan houden

Zit te twijfelen om voor morgen de echo af te bellen want vindt het geen lekker idee om daar te liggen als je ongie bent. Denk dat ik strx of anders morgenvroeg gewoon ff afbel.

We gaan op voor de volgende ronde maar weer :cry: :cry: KUTZOOI om dat zo maar ff te zeggen

Suus: Neee, meid… jij ook al! :cry: :wall: Het wordt toch echt weer eens tijd voor goed nieuws op dit topic!

Wat kan een lichaam je dan voor de gek houden, hè? Ik had dat inderdaad deze keer ook weer: allemaal vreemde krampen, pijnlijke borsten (heel anders dan normaal), steeds erg misselijk en zelfs overtijd geweest en dan toch niet zwanger… Dat is zoooo frustrerend! Dat is dan echt even een flinke dreun in je gezicht elke keer! Echt een dikke k*tzooi! Heel veel sterkte, meid! Ik leef met je mee en denk aan je! Ook jij de moed nog niet opgeven, hoor! Er komt een dag dat we allemaal mogen verhuizen naar een topic van de aanstaande mama’s! :pray:

Groetjes,

Jippie

Juudje en Suus balen voor jullie meiden

Jippie datum staat alweer vast duim nu al voor je hoor. Met mij gaat het goed ben net thuis vanmorgen gecurreteerd. Het viel allemaal best mee heb geen echte pijn klein beetje buikpijn verder een beetje wiebelig als ik loop dat is van de narcose, ben nu een soort van ongi. en moet mezelf de komende 2 weken goed in de gaten houden met bloedingen enzo koorts e.d. over 6 weken moet ik op nacontrole komen. Ik moet het een plaatsje gaan geven en daarna ben ik weer van de partij.

Purple ik wist niet dat je al een ervaring had met een miskraam, kan me dan inderdaad voorstellen dat je bang bent.

gr marientje

Jippie: BEDANKT,

Ik hoop ook dat die dag snel een keer komt voor ons allemaal :pray: :pray:

Hoi Marientje,

Dus vanochtend de curretage gehad, moet wel heel moeilijk en vreemd zijn geweest, lijkt mij. En inderdaad ook die tegenstrijdigheid, misschien voelde je je nog wel zwanger en nog helemaal geen bloedverlies. Dan kan ik me indenken dat je begint te twijfelen of het echt wel niet goed zit. Is er van te voren ook nog een echo gemaakt, of niet? Ik ben blij dat je je lichamelijk gezien niet al te beroerd voelt, hoe gaat het verder dan met je? Kun je het allemaal nog een beetje aan? Dit is wel een verlies dat je eerst moet gaan verwerken voordat je weer verder kan gaan met IUI, hoor! Niets overhaasten en het lekker rustig aandoen. Geef jezelf wel een beetje de tijd en rust, hè? Als je er weer aan toe bent, kom je hier maar weer meekletsen en dat betreft ook het afvallen. Ik wil je in elk geval heel veel sterkte wensen, ook voor je hubbie! En je mag me altijd mailen/pb-en, als je daar behoefte aan hebt.

Dikke knuffel voor jullie! :-*

Groetjes,

Jippie

Hoi Jippie,

Ja het is allemaal zo tegenstrijdig als wat maar hussy en ik hebben inderdaad voor de zekerheid nog een 2e echo aangevraagd we zijn natuurlijk niet met de illusie heen gegaan dat het hartje het ineens wel zou doen want dat deed het gewoon niet toen de gyn weer keek. Verder ben ik blij dat het nu achter de rug is. Voel me inderdaad niet beroerd dat is wel fijn. Mijn hussy en ik zijn hierdoor nog sterker geworden als we al waren. Hij is zo ontzettend lief voor me en dat houdt me echt op de been we zijn er samen door heen aan het worstelen en het gaat ons tot nu toe goed af.

We gaan het zeker weten rustig aan doen we mogen voorlopig niet klussen ongeveer een maand niet daarna mogen we zelf weer gaan beginnen en ongeveer een maand daarna hebben we eerst een afspraak met de gyn om te kijken wat we gaan doen. Dus voorlopig nog geen iui voor ons.

gr marientje

Suus: balen meid :? De moed niet opgeven hoorrrr :thumbup:

Marientje: Jeetje meid, ik vind het nog steeds moeilijk om het te geloven. Heeeeeel veel sterkte samen met je hubbie.

Jippie: hoestie? :-*

Danielle: hoe is het met jou? :slight_smile:

Poohpooh: jij hebt er toch ook alweer een week opzitten?

Het is bij ons alweer een week geleden, dat we de IUI hadden. En Suus dus jij had die krampen en opgeblazen buik alleen bij de eerste inseminatie? Normaal gesproken is mijn NOD volgende week maandag/dinsdag. Maarrrrrr… we wachten af…

Liefs

Mira

Hallo allemaal

ik had een tijdje geen tijd om te kijken hoe het met iedereen is maar er is weer veel gebeurt.

Danielle: gefeliciteerd meid. Ik hoop dat we je allemaal volgen een keer, ja voor mij zijn het die wacht weken maar is wel vol te houden hoor. Ik moet erg veel werken en dat heeft zo zijn voordeel.

Jippie: ik hoop dat het nog voor je vakantie lukt, en dan lekker relaxen op de vakantie nergens aan denken en dan komt het vast allemaal goed.

Juudje: shit man en wat nu?

Pebble: ik heb 8 jaar geleden met een ja overwerkt noemde ze het toen, ik heb toen heel veel van me zelf geleerd en net wat jij zegt de buitenkant lijkt alles prima maar tussen de oren en dat kun je mensen niet wijs maken. Ik heb in die tijd wel eens op een verjaardag gezeten dat ik dacht dat ik hartstikke gek werd zo druk enzo. terwijl dat helemaal niet was en dat ik het liefst meteen weer naar huis ging. Heb toen hulp gehad van Huisarts en Maatschappelijkwerk en ben er toen heel langzaam weer boven op gekomen. dus doe rustig aan. En kom op voor je zelf en luister naar je zelf want een ander doet het ook niet.

Suus: ja wat moet ik zeggen, sterkte

Marientje: Nu met de curretage is misschien ook wel een tijdperk afgesloten, het is niet goed dus het moet weg gehaalt worden, misschien kun je nu weer rust in je zelf krijgen. Mijn vriendin daar ging het zwanger worden ook moeilijk, kreeg ze een miskraam is ze gecurriteerd en 2 maand later was ze al weer zwanger dus zo kan het ook gaan. maar goed daar heb je op het moment niks aan. Sterkte met alles en rustig aan.

Mira: Ja ik ben 1 dag voor jouw geinsemineerd dus wij zijn aardig gelijk. Ik mag 9 juni een test doen dus duimen maar.

groetjes en veel liefs van Poohpooh.