IUI deel 5

ja weet niet ik keek steeds had stiekem beetje gehoopt voor je, gewoon de spanning, nu ja ennu is het niet zo, vindt ik jammer,

hopelijk heb j eniet te veel last van je ongi is al zo rotgevoel dat je geestelijk ook een domper hebt en als je dan ook nog de pijn hebt lichamelijk kan je het helemaal wel schieten , bah bah bah ,

ja ikke iklees ookniet altijd hiermaar je hoopt en wenst wel mee voor ieder…

Hedwich: Jeetje, wat vreselijk balen meid! :cry: :wall: :?

Ik had zoooo gehoopt op beter nieuws van jouw kant.

Ik kan heel goed begrijpen dat de schrik erin zit dat je nu al 4 pogingen hebt gehad. Maar moed houden houden, meis! Het gaat vast een keertje lukken, dat weet ik zeker. Onze tijd gaat ook komen, hoor! :-*

Marientje: Jij al nieuws?

Prettig weekend iedereen!

Groetjes,

Jippie

ik sal nu even een cyclus over.

volgende week ga ik naar zwolle

en anders zit ik dan aan de clomid ( en dan ben ik dus niet gezellie)

en moet ik mn hele werkschema in voorjaarsvak omzetten omdat ik die op dagen anders voor fm moet

maar op andere dagen werken is dan ook weer niet handig omdat dan eventueel de inseminatie zou zijn

dan maar even puur natuur ons vermaken 8)

Hoi hedwich,

Ik lees het net toch weer ongi balen meid…

Ik heb vanmorgen (Zaterdagochtend) een test gedaan en die was negatief maar nog geen ongi te bekennen… ik voel wel meer buikpijn maar ja zolang er niets te zien is dan weet ik het niet…nog maar even afwachten dan.

gr marientje

Hedwich ik had het zo gehoopt, wat balen zeg.

Marientje wat vervelend van die test, ik dacht even kijken of je al getest had en hoopte zo op goed nieuws ook vanwege die tekenen. Nu weet je eigenlijk nog niks ik blijf nog voor je duimen.

Ik denk dat bij mij de ongi nog even wegblijft. Normaal cyclus van 28-30 dagen, zit nu op dag 28 maar aangezien dit de eerste keer is met clomid en na 14 dagen de eitjes rond de 17 mm zaten denk ik dat mijn eisprong later is geweest en dus zal mijn nod ook later zijn. Gelukkig weet ik dat ik gewoon ongi moet worden dus is het niet spannend, en wacht ik er rustig op.

Waar ik wel bang voor ben is de heftigheid omdat er dus 5 eitjes minimaal zijn gesprongen en ben ik door het zkh gewaarschuwd dat de endo en 5 eitjes dit wel eens een hele heftige menstruatie kan worden. Ben bang dat ik deze week dus een paar dagen thuis zal zitten. Niet afgelopen cyclus maar die ervoor ben ik naar huis gestuurd had toen al van die hevige pijnen. Met deze ernstige vorm van endo vond de arts het zelfs vreemd dat ik nooit eerder thuis was gebleven vanwege de pijn.

Hoi Juudje,

Ik hoop dat het mee valt voor je, 5 eitjes die springen lijken mij inderdaad ook best pijnlijk. Ik merk het nu met clomid al dat de eitjes sneller groter waardoor je inderdaad last heb met meer ongi pijntjes. wij vrouwen moeten het echt verduren soms…

Ik baalde inderdaad van die negatieve test maar waarom blijf ik een misselijk gevoel houden en ben ik nog niet ongi. Er gebeurd van alles in m’n buik dat is een feit ik voel veel gerommel.

gr marientje

Hoi meiden,

Ik denk toch dat het er niet in zit voor mij deze maand vanmorgen heel klein beetje bruin bloed verlies en steeds meer krampen in m’n buik dus het zal straks wel gaan doorzetten. Helaas…

Gr marientje

Baaalluuuuh, Marientje! :wall:

Ik had zoveel goede hoop voor je, met je twee eitjes…

Maar helaas, op naar de volgende poging. Heb je nu 3x gehad of alweer 4x? Sterkte, meid!

Juudje: Ik denk ook dat je cyclus dan ietsjes langer is deze keer als je van die laatste echo uitgaat. Ik denk dat je eisprong dan ongeveer op dag 16-17 moet zijn geweest, want ze groeien zo’n 2 mm per dag.

Wij zijn vanochtend voor de eerste fm geweest. Ook voor het eerst een fm op de fert.afdeling. Het ging er allemaal heel anders aan toe dan bij mijn vorige gyn, heel rustig, er werd uitgebreid de tijd genomen voor alles, hubbie mocht meekijken op een extra scherm. Ook werd er gevraagd hoe het met ons ging, of we het psychisch allemaal nog wat vol konden houden enz. Dus dat was wel erg leuk. Zoveel begrip en medeleven heb ik nog niet eerder meegemaakt in de tijd dat we al bezig zijn!

Ik zit vandaag op dag 12. Er zaten heel veel follikels, de twee die ze opgemeten heeft waren 10 mm. Dus nog niet zo groot, maar al wel groter dan wat ik anders op dag 12 had met Clomid. Mijn baarmoederslijm was wel mooi gegroeid, dat zat nu op 9 mm. Dus dat is wel een goed teken. Met de Clomid bleef dat altijd heel dun. Ik moet donderdag weer komen voor een fm, en tot dan dezelfde hoeveelheid Menopur blijven spuiten. Stel dat er donderdag nog geen groei is, dan moet ik meer gaan spuiten. Maar ik verwacht dat er dan wel wat vooruitgang in zit. :pray: Ik ben heel erg benieuwd, ik hoop dat we aan het eind van de week weer eens een inseminatie hebben!

Doegies, meiden!

Groetjes,

Jippie

Hoi Jippie,

Het is weer spannend voor jullie en blij toe dat het nu eindelijk gaat zoals het hoort. Stom he dat niet iedere gyn het zelfde doet / is.

Bij mij heeft het doorgezet toch ongi dus poging 3 is mislukt. Ik had eigenlijk al poging 4 gehad moeten hebben. Doordat mijn cyclus op de kerst viel heb ik er eentje overgeslagen. Maar goed we gaan gewoon door als het mee zit kan ik nog net 2 pogingen doen voor m’n vakantie misschien is het handig als ik nog 1 poging doe en dan even rust zodat we rustig op vakantie kunnen dan kan ik tenminste ook duiken en loop ik daar niet met zwanherschaptesten omdat het allemaal onzeker is.

gr marientje

Hoi Marientje,

Ships, dat je ongi heeft doorgezet! :frowning:

Jullie gaan in april toch naar de Malediven? Misschien dat je dan nog 2x een poging kunt doen. Maar wat jij ook zegt: Het is misschien ook wel leuk als je dan lekker van je vakantie kunt genieten zonder ov-testen/zwangerschapstesten. Want zoiets verpest je vakantie ook wel een beetje, want dan ben je daar steeds mee bezig. Dus ik zou even kijken hoe het allemaal komt qua timing en dan misschien een keertje overslaan in april. Jij hebt gelukkig niet een hele lange cyclus, dus dan hoef je de poging niet zo lang uit te stellen. Maar goed, dat moet je natuurlijk zelf beslissen.

Dus dan moet je nu weer met Clomid beginnen? En ergens volgende week met de LH-testen? Heb je ook nog zo’n last van de bijwerkingen van Clomid? Ik gebruik dus nu Menopur, en ik heb totaal geen bijwerkingen! Echt ideaal, geen opvliegers meer, geen duizeligheid. Zo is het heel wat beter vol te houden!

Groetjes,

Jippie

Marientje balen zeg.

Nu gaan we gelijk op, ik ga ook nu aan poging 4 beginnen. Heb nu wat bruinverleis en zal nu een deze dagen wel verder door zetten. Ik had ook net als jij net met de kerst, dus deden ze in het zkh niks dus een cyclus overgeslagen en dan de laatste die afgebroken is. Eigenlijk dus al 2 cyclussen niks gebeurt w=il nu wel weer verder, op zich was wat jij zegt even niks aan je hoofd ook wel prima. En zeker met je vakantie in de Malediven kan ik dat heel goed voorstellen.

Jippie Met Clomid heb ik verder geen bijwerkingen gelukkig. Fijn voor jouw dat je met de menupur ook geen beijwerkingen hebt. Wat een verschil trouwens dat je op deze afdeling zo anders al wordt geholpen. Ik gavoor je duimen.

Vandaag beetje dipdag, andere vcollega gaat ook bijna met zwangerschapsverlof. Zal ook wel komen doordat de menstruatie eraan zit te komen en ja die hormonen dan he…

Sterkte, Juudje! :-*

Kan me heel erg goed voorstellen dat je een dipdagje hebt als je collega op ploffen staat en met zwangerschapsverlof gaat.

En dan die rotduivels er nog bij! Zet 'em op, meid! Jouw tijd gaat ook komen, hoor!

Groetjes,

Jippie

Hoi Jippie,

Ja inderdaad ga nu weer met clomid beginnen morgen al en dan volgende week alweer lh testen. Ik ben blij dat het niet meer zo lang duurt tot de volgende IUI. Het langst is echt die 2 weken na de IUI vreselijk. Ik heb nog steeds last van die clomid. Wees maar blij dat je ervan bent… Yep over 2 maandjes gaan we al weg het gaat zo snel allemaal maar wel lekker zijn we wel aan toe. Dit wordt echt een super rust vakantie dus wie weet…

Juudje gezelllie we gaan gelijk op… heb je helemaal geen bijwerkingen van de clomid ? dat is wel fijn. Ik voel ze nu alweer opspelen en dan moet ik morgen pas weer beginnen haha…

Ik kan me voorstellen dat je even een dipje hebt al die zwangere vrouwen in de buurt das erg moeilijk. Bij mij op de zaak staat er ook eentje op ontploffen ze kan echt elk moment bevallen dus dat wordt weer op kraamvisite.

gr marientje

Marientje is ook zo die twee weken vind ik ook altijd zo lang duren hoor.

Ben vandaag thuis. Had vanmorgen toen ik opstone zo’n pijn. Nu gelukkig nog alleen met vlagen, maar niet leuk. Hoop dat het snel doorzet wordt vaak de pijn ook weer minder.

Hè jakkes, meid!

Ik hoop voor je dat het gauw doorzet, zodat de pijn wat minder wordt!

Sterkte!

Groetjes,

Jippie

Hoi Jippie,

Ik had deze maand ook meer last van pijn in m’n buik het waren inderdaad een soort van vlagen en vrij heftig…vreemd heb ik eigenlijk nooit ik was ook deze keer vrij heftig met bloeden wat ook best raar is sinds ik gestopt ben met de pil wordt het alleen maar minder en nu in 1x weer heel heftig. Of dat nou komt doordat ik 2 eitjes had deze maand ? geen idee

Gaat het alweer met jou ? en hoe is het met jullie jippie al vooruitgang te zien ?

gr marientje

Hoi allemaal,

Marientje: Ben je weer met de Clomid begonnen inmiddels?

Ik hoop dat je niet al te veel last van bijwerkingen gaat krijgen!

Wanneer moet je weer met de testen beginnen?

Juudje: Voel je je alweer wat beter?

Moet jij nu weer met Clomid beginnen en dan een lagere dosis?

Ik ben gisteren voor de tweede fm geweest. Jammer genoeg was er nog geen groei te zien, de follikels waren nog steeds rond de 10 mm. Ik moet nu meer hormonen spuiten, en dinsdag weer voor een meting. Ik hoop dat er dan wel wat vooruitgang in zit! De fert.arts zei dat we net zo lang doorgaan met spuiten en echo’s totdat er resultaat is, ookal zou dat pas op dag 60 zijn… Maar ik ga er niet vanuit dat het bij ons zo lang gaat duren, want zonder hormonen valt mijn eisprong rond dag 28, dus dan zal dit toch wel wat eerder aanslaan, neem ik aan? :roll: Nou ja, we zien het wel. Met een beetje mazzel kunnen we dinsdag de inseminatie gaan plannen, duimen maar weer!

We baalden toch wel een beetje, want we hadden verwacht dat er nu vooruitgang in zou zitten. Want zo wordt mijn cyclus ook niet veel korter natuurlijk. Maar goed, op de echo is te zien dat ik ontzettend veel follikels heb, er zaten wel een stuk of 30! :shock: Dus er moet heel erg voorzichtig te werk worden gegaan, anders gaan ze allemaal tegelijk groeien en heb je een mega-overstimulatie. En dat moeten we niet hebben natuurlijk. Dus ik snap ook wel dat het niet sneller kan. Maar toch wel vervelend, want nu duurt een ronde zo lang (6 weken). Maar ja, het is niet anders. Ik ben wel blij dat de poging sowieso zal doorgaan, ongeacht op welke cyclusdag. We denken zelf dat het ergens volgende week zal zijn.

Iedereen een heel prettig weekend!

Groetjes,

Jippie

Jippie zo’n overstimulatie moet je zeker niet hebben.

Hier weer wat beter moet maandag naar de gyn en dan horen we meer over de clomid. Is dan eigenlijk wel de vierde dag, hoop dat het niet heel erg is.

Juudje: Het maakt niet uit dat je maandag op dag 4 zit, hoor!

Je mag beginnen met Clomid op dag 3, maar ook op dag 4 of 5 (niet later), de werking is dan ook precies hetzelfde. Als je op dag 3 begint heb je niet echt eerder een eisprong dan als je op dag 5 begint. Dus na je gynbezoek kun je nog met de Clomid beginnen, je hoeft geen ronde over te slaan!

Ik ben blij dat het weer ietsjes beter met je gaat!

Alvast succes bij de gyn maandag!

Groetjes,

Jippie

Hoi Juudje,

ben erg benieuwd hoeveel clomid je gaat krijgen en blij dat het al wat beter gaat al die ongi klachten ook…

Jippie, jammer dat er nog niet veel meer gegroeid is maar inderdaad als er 30 eitjes zitten op passen voor overstimulatie maar als ik je zo hoor praten over de nieuwe gyn zijn zij heel erg voorzichtig met jullie bezig wel fijn zeker he na al die lange tijden wachten bij de vorige gyn ?

Ik ben inderdaad weer begonnen met clomid bijwerkingen vallen mee maar wel alweer die warmte aanvallen ik kan echt niet even een dikke trui aan doen veels te warm. maar goed alles voor het goeie doel, ik ga volgend weekend alweer met de testen beginnen schiet alweer op

gr marientje