Hoi meiden,
Ik heb het weer achter de rug helemaal gestresst ook nog eens. Ik moest om half 12 daar zijn ik 3 kwartier van te voren weggegaan van m’n werk heb ik eerst al de erasmus brug tegen toen bleek de parkeergarage vol ik dacht echt heel eventjes dat ik gek werdt janken natuurlijk. Ik heb het zkh maar gebeld dat ik het niet kon halen op tijd dat was gelukkig goed. Uiteindelijk waren we 10 min te laat toen we aankwamen stond de gyn al te wachten op ons. Kreeg toch een FM was een foutje zeiden ze omdat ik vorige keer 3 eitjes had. Ik bleek dit keer weer 3 eitjes te hebben (mbh van clomid), 1.8, 2.2 & 2.6. na overleg gehad te hebben met een andere gyn was de kans op een drieling erg klein maar toch aanwezig dus hebben ze weer een punctie gedaan. Dit keer voelde ik het ietsje meer dan de vorige keer. Het vervelendste was dat ik me niet kon voorbereiden op wat er kwam. Alles ging in een stroomversnelling maar nu zit ik alweer op m’n werk even rustig te eten en bij te komen van dit alles.
Nu maar hopen dat over 2 weken we een positieve test hebben dit keer hebben we weer kans op een tweeling. Spannend
gr marientje
Hedwich: Hopelijk groeien allebeide follikels door! Dat zou wel mooi zijn, dan heb je toch een beetje een dubbele kans!
Heb je zaterdag dan weer een fm? Bij ons doen ze dat nooit, ook geen inseminaties op zaterdag. Wel op zondag, gelukkig! (Wij gaan naar het MCL in Leeuwarden)
Marientje: Dus jij hebt de inseminatie alweer achter de rug? Jeetje, dat gaat snel! Maar even over de praktische kant: hoe doe je dat dan met de onthoudingsperiode? Wij moeten namelijk altijd 3 dagen zaadjes sparen. Jij hebt nu toch geen Pregnyl gehad? Wij weten altijd minimaal 2 dagen van te voren wanneer we een inseminatie hebben, dus dan kun je er rekening mee houden. Lijkt me erg rottig als je van te voren niet weet of en wanneer je een IUI hebt. Hihhhi, als je niet wilt antwoorden is het ook goed, hoor! Misschien wel een beetje privé… :oops: :mrgreen:
Maar in elk geval: Ik ga voor jullie duimen, hoor! Spannend, die wachtweken. Hoeveelste IUI was dit nou, de 3e?
Pebble: Bij ons doen ze in principe ook gewoon elke cyclus een inseminatie. Bij ons is het nog maar één keer voorgekomen dat we twee keer achter elkaar een IUI hadden, maar dat kwam doordat de Clomid telkens wel en niet aansloeg. Maar in de folder van de fert.afdeling die we van de week gekregen hebben, staat dat je elke cyclus een IUI mag doen. Als je dat wilt tenminste, maar je mag natuurlijk altijd zelf een rustpauze inlassen. En wat de cijfers van jullie uitslag betreft, dat zou ik zo ook niet weten wat het precies betekent. Wij krijgen altijd het aantal voor opwerking (10-20 miljoen), het aantal na opwerking (meestal rond de 10 miljoen), de procenten van het aantal optimaal beweeglijke zaadjes (iets van 50 %) en een bewegingsfactor. (A=best, B= ietsjes minder, geeft de mate van beweeglijkheid aan). Ik hoop dat je hier iets aan hebt, ik weet niet of je zelf de uitslag op papier hebt? Jij ook succes met de wachtweken!
Groetjes,
Jippie
Hier ben ik weer…
Even kijken of mijn onderschrift het wel doet.
Doei!
x Jippie
Hij doet het!
Ja hj doet het
Jippie met die onthoudibng, was bij ons ook maar beetje gokken. Ons werd verteld 48 uur niet van te voren.
Marientje zo’n punctie doet dat zeer, bij mij hadden ze het over 5 eitjes dan ging het nog door, ik ben erg benieuwd morgen.
Verder gaat het weekend ook gewoon door zowel op zaterdag als zondag kan het zijn dat je terug moet komen. Vindt het wel fijn, hoef ik ook geen vrij enzo te vragen.
Jippie; ik hoop ook dat ze doorgroeien !!!
en fm doen ze hier zowel op zaterdag als op zondag.
dan moet ik 9 uur naar de verlosafdeling bellen en dan hoor ik hoe laat ik kan komen.
inseminaties doen ze wel op zaterdag, niet op zondag.
marientje; succes !!!
ik mag ook elke cyclus doen
heb er zelf voor gekozen om even pauze te nemen.
en dat heeft me goed gedaan
ik had nu echt iets van okee, ik ben er klaar voor.
in het weekend komen vind ik trouwens maar niks.
de afdeling is dan verlaten en donker.
en daar zit je dan te wachten tot er eens ene gyn komt.
die moet dan eerst je dossier opzoeken en alles.
Hoi Jippie,
IK heb de 3e keer IUI gehad nu inderdaad zonder pregnyl dit keer. Bij mij wordt er aan de hand van die LH testen bepaald wanneer ik IUI heb. Is de test duidelijk zoals gisteren dan plannen ze IUI in voor vandaag is de test vaag dan krijg ik vaak eerst een FM om te kijken hoever m’n eitjes zijn en hoeveel het er zijn daarna wordt aan de hand van die informatie besloten wat ze doen (vb:pregnyl spuit of niet voor IUI). Betreft die onthouding in principe moet het wel maar nu hadden we 2 dagen geleden al geklust dat is soms wel moeilijk te plannen wat dat betreft. Maar de score was toch nog goed 20 miljoen. Iets minder als de vorige keer toen hadden we voor de IUI niets gedaan zeg maar. Dus het helpt zeker wel even niet klussen. Haha Jippie ik praat vrij makkelijk over alles dus was niet te prive…
Hedwich lijkt me inderdaad niets in het weekend naar het zkh. Ik ben tot nu toe altijd doordeweeks uitgekomen met m’n cyclus voor IUI. Ik duim voor je dat je follikels goed door groeien.
Juudje ik heb nu 2x een punctie gehad van 1 eitje en dat valt best mee op het moment dat die doorgeprikt wordt voel je heel kort een heftige kramp maar die voel je ook meteen weer weg trekken. Het is voorbij voor je er erg in hebt. Daarna ga je je buik wel voelen ik heb nu best buikpijn soort van ongi kramp/pijn als je beweegt dan voel je het gewoon het is tenslotte wel een klein wondje wat je hebt je kan er ook wat bloedverlies van hebben. Het duurt niet lang voor dat die kramp/pijn weg gaat. Als er meerdere eitjes weg geprikt moeten worden zou het denk ik wel pijnlijk kunnen zijn het zal eraan liggen hoeveel je aan kan. Bij iedereen ligt de pijn grens anders.
Ik snap wel dat je dit vraagt overweeg je misschien als er toch meer dan 5 blaasjes groter geworden zijn om er een aantal weg te laten prikken zodat de IUI toch gewoon door kan gaan ?
gr marientje
Hoi Hedwich
ik vind het niet zo erg in het weekend, lekker rustig en alles op tijd bij ons. Dossiers liggen keurig klaar, maar heb ook al eerder de afspraak. Ik weet nu al dat ik mogen om 9.20 weer terug moet.
Er zitten nog wel wat eitjes, eentje is 15 mm en twee van 12, de andere waren kleiner dan 12. Gyn wilde dat ik morgen nog een keer terug kwam voor de zekerheid want hij twijfelt toch nog.
Ik weet verder nog niet over doorprikken, mijn moeder sprak iemand die ook gyn had gestudeerd maar nu ha was en die zei gewoon klussen anders thuis.
Hoe is het met iedereen gegaan die van het weekend terug moesten naar het zkh ?
Jippie en hoe is het met jou ?
Met mij alles ok voel me niet helemaal lekker (hoofdpijn, verkouden) en nog steeds beetje buikpijn en heel erg gevoelige (.) (.) op dit moment. Vannacht voelde ik flinke soort van steken in m’n buik. Wat dat nou weer is… ik wacht maar rustig af.
gr marientje
Marientje
Ik duim voor je
Ik moest vandaag terug en er waren 6 eitjes boven de 15 mm, conclusie de behandeling wordt afgebroken. Ook zei de gyn dat we ook veilig moeten vrijen omdat de kans op een meerling te groot is. Ik vroeg wat als we dat niet doen. Ze raadde het toch af en ging de risico’s uitleggen. Risico’s voor de kindjes en voor mezelf. Ik vroeg door en zei dat de kans op zwanger worden toch al zo klein was dat de kans dan toch ook heel klein is dat nu al die eitjes bevrucht werden ook maar heel klein was. Ze snapte wat ik bedoelde en vond het heel rot, maar werd toch afgeraden.
Ze zou het nog met haar baas over hebben en krijg vanmiddag nog een telefoontje.
De derde cyclusdag moet ik terug en dan bepalen ze de nieuwe dosering van de clomid.
Dit telt niet dan als een poging en alsnog dus drie iui pogingen te gaan voor de ivf.
Juudje, wat vervelend zeg! Maar het waren er ook wel heel vel zeg!
Heel veel sterkte met deze domper
Rennic (ivf toppic)
Juudje: Wat vreselijk balen, meid!!! Ik had toch gehoopt dat er maar hooguit twee zouden doorgroeien.
En ik zou precies hetzelfde hebben als jullie, hoor! Je hebt dan toch de neiging om te gaan klussen, want de kans op een zwangerschap is zo klein. Ze worden heus niet alle 6 bevrucht en gaan innestelen. Maar goed, ik snap hun instelling ook wel. Stel dat er wel 3 embryootjes ontstaan, een drieling brengt al veel risico’s met zich mee. Ik weet niet wat ik zou doen, hoor! Wel een dilemma, want je wilt zo graag. En dan heb je de kans, en dan mag het niet. Hebben jullie van de week niet een keer geklust, dat er nog wat zaadjes kunnen zitten? :mrgreen: Dat het dan stiekem toch nog raak kan zijn? Hihihhi.
Heel veel sterkte, meid!
Marientje: Je maakt het alweer spannend, zeg!
Hopelijk zijn het zwangerschapstekenen, maar daar is het misschien nog wel een beetje te vroeg voor.
Maar ik duim in elk geval voor jullie!
Rennic: Leuk dat je hier weer even komt kijken! :-*
Heel veel succes met de punctie en de komende tijd!
Hedwich: Hoe is het vandaag met jou gegaan?
Is de inseminatie al gepland? Hoeveel follikels zijn er doorgegroeid?
Met ons gaat alles goed. Vandaag alvast de Menopur bij de apotheek gehaald. Zooo, daar word je ook niet vrolijk van, van die dikke dozen met spuiten en ampullen! :roll: Er hangt een prijskaartje aan van zo’n 400 euro. We moeten eerst iets van 190 euro voorschieten, maar dat krijgen we weer terug van CZ. Ik moet dinsdag op prikinstructie, en ik denk dat ik maandag-dinsdag ook ongi ga worden. De laatste dagen heb ik al last van mijn onderrug en soms best gemene steken en krampjes. Maar stiekem hoop je dan toch weer op een wondertje, hè? :shifty:
Nou ja, afwachten maar weer!
Iedereen een heel fijn weekend & succes met alles!
Groetjes,
Jippie
he bah juudje, niet leuk meis
ze hebben het bij ons toen ook een keer afgebroeken en afgeraden.
maar wij hebben daar due niet naar geluisterd.
ik raakte niet zwanger trouwens hoor.
maar goed dat was ook vooral mijn keus
bij mij zijn ze allebei doorgegroeid
1 is nu 17 de andere 19
vanavond de spuit er in en maandag inseminatie !!!
Hoi Juudje
Wat ontzettend balen…100 mg clomid is dan toch te hoog inderdaad. Ik heb 50 mg en daarmee heb ik al 2x gehad dat ik 3 eitjes tegelijk had. Nou meid doe rustig aan niet bij de pakken gaan neer zitten hoor ook al is het erg moeilijk allemaal…
Hedwich suc-6 maandag
Zo jippie wat een bedrag zeg 400 euro gelukkig dat je toch nog een groot deel vergoed krijgt.
gr marientje
Hedwich hoeveel eitjes hadden jullie toen als ik vragen mag. Mijn gevoel is heel tegenstrijdig, eigenlijk wil ik deze kans natuurlijk helemaal niet voorbij laten gaan.
Marientje volgens de gyn was 100 mg standaard waarmee ze beginnen, ik vond het eigenlijk ook hoog dus had ernaar gevraagd. Volgende cyclus krijg ik waarschijnlijk wel een lagere dosering. Moet derde cyclusdag terugkomen.
rhiannon zei dat mij wat gevraagd word dus ik kom hier snel om antwoord te geven :mrgreen:
er waren toen 5 follikels
en dat was toen volgens mij bij,… de eerste ronde en poging 4
ik gebruikte toen een heel ander hormoon dan clomid
en van dat hormoon werd ik gewoon heel neerslachtig en dwars 8)
dus ik had echt iets van die vorige 3 keer zijn ook al niet gelukt en een keer was het al niet doorgegaan ( follikels waren al gespronegn dus men deed niet insemineren) dus ik doe het gewoon hahaha
Haha ja Rhiannon had het goed gezien
Bedankt voor je antwoord.
graag gedaan hoor meis.
ik snap de gyn wel hoor, het risico op meerling is dan ook groter.
maar de follikels zijn nu 15.
wie zegt dat ze allemaal verder gaan groeien?
en daarom heb ik iets van ik zou wel gaan klussen.
maar als jij zelf vind dat het risico te groot is, dan ga jij veilig klussen.
Hee meiden,
Hedwich: Mooi dat beide follikels zijn doorgegroeid!
Heel veel succes met de inseminatie morgen en de komende wachtweken!
Juudje: Ben je nog gebeld door de gyn? Mag je zelf nog gaan klussen, of is het definitief afgeraden?
Heel veel sterkte, meid!
Marientje: Jij nog gekke steken in je buik?Heel veel succes met de wachtweken!
O ja… wij krijgen het hele bedrag voor die spuiten vergoed, hoor! Alleen die 190 euro is een bijbetalingsbedrag, wat de ene verzekering wel vergoedt en de andere niet. En daardoor moet je het eerst zelf aan de apotheek betalen en kun je het eventueel zelf weer terugvragen van de verzekering. Maar wij zitten bij CZ en die vergoeden het totale bedrag, gelukkig! Dus het kost ons niks.
Iedereen nog een fijne avond!
Groetjes,
Jippie