Kom er gezellig bij, Pebble!!
Jippie, lief van je dat je vraagt hoe het met me gaat.
Ik ben net herstellende van de buikgriep. Heb echt een week enorme buikkrampen gehad. Maar dat is nu voorbij: lang leve de vitamine - pilletjes :mrgreen:
We zijn nog niet gestart met Clomid. Dat kan pas op dag 3 van de nieuwe cyclus, en zo ver zijn we nog niet…
Ik duim alvast voor jou ! :thumbup:
juudje; weet niet of je een partner hebt, maar zou de spuit niet kunnen zetten?
ik hou de ampullen altijd ca 1 minuut in mn handen voor ik het in de spuit doe.
is het net iets warmer even.
en idd, niet te snel spuiten.
enne ik heb donderdag FM ( = dan dag 10 )
pebble; succes !!!
Juudje: Ik moest de Pregnyl ook altijd 's avonds om 19.30 u hebben. Natuurlijk is er dan niemand op de gyn.afdeling. Maar wat ze dan deden was een afspraak voor me maken bij de gyn. verpleegafdeling, dus eigenlijk de kraamafdeling. Daar ga ik dan 's avonds naar toe, zij weten er dan van dat ik kom. En dan geeft een verpleegkundige mij die injectie. Dus heel goed geregeld, en op de verpleegafdeling zijn altijd mensen! Maar trouwens ook wel weer confronterend, want dan zit je tussen de baby’s en veel kraamvisite en als je dan de injectie krijgt, kom je vaak in een kamertje waar babyspulletjes klaar staan voor vlak na de bevalling. Maar goed, even slikken en hopen dat het de laatste injectie gaat zijn en dat jezelf daar ook over 9 maanden mag liggen…
En meid, het valt reuze mee, hoor! Je niet nu al zenuwachtig gaan zitten maken om een injectie! :-*
Hedwich: Succes donderdag met je eerste fm weer! Ik hoop dat er al een paar mooie follikels te zien zullen zijn!
En hopelijk snel weer een inseminatie en dan eindelijk een broertje/zusje voor Jan! :thumbup:
Ikke: Vervelend dat je ziek bent geweest. Hopelijk voel je je weer wat beter!
Doei, meiden!
Groetjes,
Jippie
Hedwich mijn partner durft het ook niet, maar misschien valt die eerste keer wel mee en durft hij het wel. Mijn schoonzusje is verpleegkundige in hetzelfde zkh dus ik kan het altijd haar ook nog vragen.
Morgen om half 10 is mijn eerste fm, ik ben benieuwd. Zeker omdat ik 100 mg per dag clomid kreeg ben ik bang dat er straks teveel follikels zijn. We wachten af.
Hedwich gaan we gelijk op misschien wel, duurt het door de clomid langer voor je een eispring hebt of is dat ongeveer gelijk. Ik had altijd rond dag 14, 15 een eisprong. Morgen is dag 10.
door de clomid kan het iets sneller gaan, maar dat hoeft niet.
bij mij was het dan weer pregnyl spuiten op dag 13, dan op dag 16
dus het verschilt per cyclus.
ik duim voor leuke follikels !!
Halloooo,
Juudje: Ik denk dat je niet zo bang hoeft te zijn voor overstimulatie, hoor! Dat komt eigenlijk nooit voor met Clomid, ook niet bij grote hoeveelheden. Wat wel kan gebeuren dat je nu al heel vroeg je eisprong hebt, dus eerder dan dag 14-15, door de Clomid. Maar het kan ook zo zijn dat je rond dezelfde dag je eisprong hebt, want de follikels groeien wat langer door met Clomid voordat ze springen. Normaal is dat rond de 20 mm, maar met Clomid is het vaker rond de 22-24 mm.
Wat die injectie betreft: Dan kan je schoonzus die ook wel zetten! Weet zij iets van jullie situatie af, of moet je dan eerst alles gaan vertellen?
Heel veel succes morgen met je fm en laat je even weten hoe het gegaan is?
Wij zijn net terug van het intakegesprek bij de fert.afdeling. Is heel erg goed gegaan. We hadden een gyn, die zoooooo rustig was, hihhhi. De rust straalde eraf, er werd uitgebreid de tijd voor ons genomen. Zelfs nog een hele biologieles gehad, wat we beide allemaal al wisten, maar goed… het toont wel aan dat ze tijd in je steken. De bedoeling is nu dat ik inderdaad overstap op injecties (Menopur), omdat de Clomid niet meer aanslaat. Ik mag er ook meteen de volgende cyclus mee beginnen (wat ergens volgende week is, denk ik). Op dag 3 moet ik beginnen met spuiten en dan rond dag 12 de eerste fm en dan net zolang spuiten totdat zij zeggen dat ik moet ophouden. De bedoeling is dat de eisprong uiterlijk rond dag 20 valt, niet later. Slaat het niet goed genoeg aan, dan wordt de dosis verhoogd totdat het wel effect heeft. We hebben nu 4x IUI gedaan, we mogen in elk geval nog 5x. Dus dan zouden we 9 pogingen hebben gehad. Dan wordt verder gekeken: of over op IVF of nog 3x IUI proberen. Volgens de gyn hadden wij een goede kans op een zwangerschap vanwege onze leeftijd, dat is een hele belangrijke factor (we zijn 27 en 31) en de uitslag van de zaadjes is de laatste tijd ook steeds iets beter (bij de vorige IUI 10 miljoen, waarvan 5 miljoen optimaal). Dus goede kansen in het verschiet! Ik weet het, de kans dat het met IUI lukt is wel klein, maar 15 % per poging. Maar we hebben toch goede hoop dat het op deze manier gaat lukken. En mocht dat niet zo zijn, dan hebben we tenminste eerst alle kansen op dat gebied benut en dan kunnen we altijd nog IVF/ICSI doen.
Al met al zijn we er met een heel goed gevoel vandaan gekomen. Iedereen is heel erg begripvol en snapt waar je mee bezig bent op de fert.afdeling. Het is minder gehaast en meer gericht op resultaat. Er is een hele last van onze schouders gevallen. Ik zie nu ook dat een groot gedeelte van de stress veroorzaakt werd door de algemene gyn die we eerst hadden, gewoon doordat ze zoooo afwachtend was en er eigenlijk helemaal geen kaas van gegeten had. We hadden ook echt het idee dat we aan het klooien waren en veel tijd verspilden. Maar nu dus niet meer. Dus de overstap naar de fert.afdeling is een hele goede beslissing geweest!
Ik moet volgende week dinsdag voor een prikinstructie naar de fert.verpleegkundige. Zelf leren hoe ik de Menopur moet spuiten. Ik zie er wel tegenop, maar het schijnt erg mee te vallen, want het zijn maar mininaaldjes. Ik ga daar meteen mezelf injecteren, zodat ik weet dat het geen pijn doet en dat je dan niet thuis zit te stressen als je het voor het eerst zelf moet doen. Ik ben benieuwd. :shifty: Hopelijk slaat het meteen goed aan en hebben we de juiste dosis. Als alles meteen meezit, zouden we dus over een week of 3 weer een inseminatie kunnen hebben. Duim duim.
Iedereen succes met alles en mijn duimpjes & teentjes draaien volop voor iedereen! :-*
Groetjes,
Jippie
HOi meiden,
Juudje, ik kreeg pregnyl in m’n buik en dat was gewoon overdags zelfs s’ ochtends volgens mij. Dus zo zie je maar dat het weer lekker wisselend is per zkh. Lullig dat ze in het zkh niet willen prikken en met een excuus aankomen dat het 's avonds moet. Heel veel suc-6 met je FM. Ik ben reuze benieuwd.
Pebble, heel veel suc-6 met je 1x IUI spannend
Ikke, jij ook suc-6 met de clomid kuur
Hedwich, je raadt het al suc-6 met je FM hahaa…
Jippie, ik ben zo blij dat je nu eindelijk goed geholpen wordt op de fert afd. ik weet precies hoe het voelt om maar steeds te wachten heb ik ook gehad in het vorige zkh. Hopelijk komen er nu snel resultaten voor jullie. Suc-6
Met mij gaat het goed vandaag 1e keer LH testen was negatief maar voel ook nog niets in m’n buik dus eisprong moet nog komen. Morgen weer proberen.
gr marientje
Hoi Juudje…
De pregnyl prik is gewoon in de buik hoor, en in principe hoor je er niets van te voelen. Ik zelf had een beetje een branderig gevoel van de vloeistof, maar het schijnt dat ik de spuit schuin heb gehouden in plaats van recht, want de fertiliteitsmedewerkers hadden nog nog van een branderig gevoel gehoord. Dus ik heb t gewoon weer eens fout gedaan Maar als je de naald in je buik prikt voel je er echt helemaal niets van!! Succes alvast!!
Liefs,
Danielle
Ik heb eventjes druk nu… dus zeg ik kort en bondig: duimerdeduimduimduim voor iedereen die het nodig heeft :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Vandaag bij de gyn geweest eerste fm. Er waren 7 blaasjes aan mijn linkereierstok en 4 aan de rechter. Aan de rechter waren heel klein nog links tussen de 10 en 12 mm. Maar zag er erg rommelig uit, gyn wist hetniet zo goed. Moest bloed laten prikken en om half een word ik gebeld over hoe en wat.
oja gelijk even gevraagd over het prikken, heb vandaag de spullen ook opgehald bij de apotheek. Ben alleen tussendoor nog even naar mijn moeder geweest dus hoop dat ze wel even buiten de koelkast kunnen. Naaldje is erg klein en vrij dun, en is subcutaan dus onder de huid in een vetrolletjes het liefst zei de verpleegkundige
Hoi Juudje,
Wat spannend allemaal…zijn wel veel blaasjes zeg. Moest je boed prikken omdat het er rommelig uit zag ?
Ik heb vanmorgen voor de 2e keer getest een heel licht test streepje te zien, gebeld en moet vanmiddag weer testen. Verder nog steeds geen gerommel in m’n buik (eisprong). Ik vindt het wel weer vreemd hoor vorige maand had ik geen IUI maar ineens wel een positieve LH test en nu heb ik wel weer IUI en dan is die streep weer heel lichtjes. Zou ik me dan onbewust dan toch druk maken over alles.
gr marientje
Marientje
een lichte verkleuring betekend in iedergeval dat je waarde omhhggaat dus dat je bijna in je goede fase zit. Welke lh testen gebruik je?
Ik twijfelde ook altijd of hij wel goed was, maar als de iui dan was zeiden ze altijd dat de omstandigheden, het slijm goed was.
Net telefoontje gehad, waarde van oestrodiol gehalte 2000, in overeenstemming wat hij zag vanochtend. Als er vrijdag 5 blaasjes of meer groter zijn dan 12 mm word de behandeling afgebroken
Dus nu weer wachten op vrijdag.
Juudje, op vlak van de spuitjes ben je dus al een beetje gerustgesteld, heb ik zo de indruk.
Maar is de dosis Clomid bij jou niet te hoog geweest als er zoveel blaasjes zitten?
Juudje: Balen, meid! Ik hoop dat de follikels niet allemaal gaan doorgroeien, maar hooguit twee. Dan kan de inseminatie gewoon doorgaan. Had je dan anders niet zoveel blaasjes? Want je ziet toch altijd wel meer kleine follikeltjes op de echo, tenminste bij mij wel. En uiteindelijk groeit er maar eentje/twee door. Ik ga in elk geval voor je duimen dat het er vrijdag allemaal een beetje rustiger uitziet!
Marientje: Ik vind het zo vreemd dat je al het ziekenhuis moet bellen als je nog maar een heel licht streepje hebt. Ze zijn natuurlijk erg voorzichtig omdat ze de eisprong niet willen missen. Maar ik denk dat je daardoor de inseminatie altijd al hebt voordat de test heel erg duidelijk positief is. Dan zijn ze wel gewoon op tijd, maar dan wachten ze niet af tot het allerlaatste moment dat je een vette streep hebt. De vorige cyclus had je wel een vette positieve test, dus dat zou dan wel kloppen. Dat jij anders gewoon niet tot die dikke streep toekomt als je een IUI hebt (omdat ze er zo vroeg bij zijn), en nu wel omdat ze geen echo’s en IUI deden met de kerst. Begrijp je wat ik bedoel? Dus volgens mij hoef je je helemaal nergens ongerust om te maken, hoor!
Groetjes,
Jippie
Hoi Juudje
Ik heb testen van ovulady van het zkh, Ik heb vanmiddag trouwens weer getest en toen was hij positief dus morgen half 12 krijg ik IUI poging nr 3
voor jou ga ik heel hard duimen dat er niet zoveel tegelijk groeien en dat jullie toch IUI krijgen.
Jippie, ik denk inderdaad ook dat ze extra voorzichtig zijn. Maar hij was weer positief ik ben echt blij voel nu ook gerommel opkomen. Het vreemde van dit alles is weer dat ik geen FM krijg ik vroeg het nog maar het hoefde niet maar ik snap het even niet wat nou als ik meerdere eitjes heb die gaan springen ?
gr marientje
Het is allemaal wat met die spuiten,pillen en wat meer!!
Wat een gedoetje, echt iets voor mij…not!
Gister de 1ste IUI gehad, spannend, maar wat viel dat mee zeg! Stond binnen een poep en een scheet weer buiten.
Er waren er nog 10.6 millioen over na bewerking en de bewegelijkheid ofzoiets was 19 en 66…zegt me allemaal niks, maar dat schijnt wel goed te zijn ofzo.
Had trouwens echt een hele toffe gyn. Mijn eigen gyn is op vakantie, en die ik nou had was zo enthousiast en leuk, dat ik al half zwanger daar weer weg ging.
Ze attendeerde ons nog wel e ven op het feit, dat we niet teveel moesten hopen, want dat het eerder niet als wel zou zijn.
Maar klopt het dat de normale procedure is ,dat je om de maand IUI-t?
Daar had zij het tenminste over, was ik niet zo blij mee.
Maar anyway, het is me mee gevallen en ik hoop dat ik niet tot de hormonen kom, maar over 2 weken goed nieuws heb!
Succes allemaal
Pebble
Hoi Mirantje
Bij mij deden ze zonder die hormonen ook geen fm. Slik jij wel clomid of in een natuurlijke cyclus, want in een natuurlijke cyclus heb je een hooguit 2 eitjes per keer.
Pebble, hopen dat het niet meer nodig is een volgende keer. Fijn dat het meegevallen is,.
Wij hebben gewoon iedere cyclus een inseminatie, dus geen maand ertussen. Nu zit er bij ons wel enigzins iets van spoed achter ivm de endometriose die uit kan breiden zeg maar.
hoi juudje,
ze hoeven niet allemaal door te groeien hoor.
ik heb dat ook gehad dat er 5 waren en dan groeide er maar 1 of 2 verder
ik duim voor je !!
bij mij 2 te zien, 10x14 en 11x13
zaterdag mag ik weer