ha die ho
ik kom ff bij jullie inbreken
want ik heb eigelijk ff een paar vraagies
mijn nicht die gaat nu ook beginnen met iui en ze slikt geloof ik ook clomid al een tijdje (die mag ze ook doorslikken) maar ik las ook dat sommig van jullie follikelmetingen hebben om zo de eisprong en de groei van de eitjes te bepalen (neem ik aan), maar zij moet dat met ovulatie testen doen, dr zit dus blijkbaar nogal veel verschil in he per behandeling aangezien sommige ook weer pregnyl spuiten, om de tijd van de eisprong te bepalen, of krijgt zij dat ook???
zelf heb ik 2 ivf behandelingen gehad en die zijn gelukkig gelijk goed gegaan, dus van sommige hormonen tja daar ken ik de bijwerkingen ook wel van maar wat is het verschil dan tussen ivf en iui (is dat bijna het zelfde als kunstmatige inseminatie) of moet ik dat weer heel anders zien
nou ja het zijn nogal aardig wat vragen geworden, ik hoop dat jullie me voor een deel kunnen helpen
en ik wil natuurlijk iedereen heel veel succes wensen met de behandelingen en dat jullie heel snel zzwanger mogen worden
groetjes kim
kimmetje, het is GEEN inbreken hoor !!!
het is een open forum, iedereen mag dus overal lezen en typen
ik vinv het persoonlijk wel leuk dat je het vraagt om te weten hoe het gaat.
houdt voor mij in dat je intresse in je nicht hebt en waar ze mee bezig is :thumbup:
elk ziekenhuis heeft ee beetje zijn eiegn werkwijze
maar ook elk mens is anders en het “euvel” ( als dat er al is ) is anders.
bij haar is het dus meer op de natuurlijke wijze.
of zij pregnyl krijgt, weet ik niet .
zelf moet ik wel komen voor FM en hoef ik dus geen ovulatietesten te gebruiken.
ze krijgt wel inseminatie of moet ze het klussend doen ? :lol:
Hoi Kim,
even over het verschil tussen IUI en IVF; bij IUI (intra uteriene inseminatie) worden de zaadjes direct ingebracht in de baarmoeder. Omdat zoals Hed ook al schrijft de procedures bij de ziekenhuizen en ook per patient verschillen kan het dus zijn dat er met Pregnyl wordt gespoten om zo nog nauwkeurig te kunnen timen ofwel met ovulatietesten en dan insemineren. Meestal worden de zaadjes ook nog zgn ‘gewassen’ wat weinig meer inhoud dat ze in een soort centrifuge doen met een soort filtertje erin waardoor de beste en meest beweeglijke zaadjes naar boven ‘zwemmen’.
Bij de IVF is het dus nog een stapje verder want er worden eerst cru gezegt eitjes gekweekt (Clomid maar dan extremer en andere hormonen) die worden middels een punctie ‘geoogst’ en daarna in een lab bevrucht met al dan niet gewassen zaadjes waarna ze even mogen groeien in de broedkast en daarna als ‘embryo’ of ‘pre-embryo’ worden teruggeplaatst.
Heeeeel erg kort door de bocht ben je na IUI nog aangewezen op de natuur voor de bevruchting maar na een IVF ben je eigenlijk al een ‘beetje zwanger’ want er wordt al een emmie teruggeplaatst.
Veel van je vragen hangen dus ook af van hoe haar ziekenhuis voor haar de procedure heeft bepaald. Hopelijk mag ze dit jaar nog met je meezwangeren en slaat de IUI snel aan!
aaahhh dat maakt het allemaal een heel stuk duidelijker
en hedwich hun krijgen ook inseminatie, en dat alles gebeurt op 1 dag wat ze mij vertelde, dus ik ben zooooo benieuwd
en duim heeeeeel hard dat het gaat lukken
ik zal jullie wel een beetje op de hoogte houden (als ze zelf hier niet komt dan he)
tanxxxx kuzzies kim
Zo… vanochtend in het ziekenhuis geweest voor de inseminatie. Ik was hartstikke nerveus, maar het is me echt heeeeeel erg meegevallen. T was helemaal niet pijnlijk gelukkig. Wat wel leuk was, is dat ik deze maand 2 eitjes heb. In eerste instantie dachten ze dat de ene niet mee zou groeien, maar dat heeft ie uiteindelijk dus toch gedaan Dus hopelijk dubbel zo veel kans
Nu is t een kwestie van 2 weken wachten…
liefs,
Danielle
danielle ik ga voor je duimen
Ik heb verder vanacht niet z best geslapen en voel me de hele dag wat mat om het zo maar te zeggen. Heb gister de eerste dosis clomid ingenomen en weet niet of het daar aan ligt of dat het gewoon toeval is geweest.
Kim en inderdaad inbbreken doe je helemaal niet, vindt het wat Hedwich zegt ook waar dat het juist goed is dat je intresse toont voor je nicht.
Wat goed dat bij jouw alle twee de ivf pogingen zo goed zijn verlopen.
Dat is echt spannend voor jou nu, Danielle !
Juudje, hopelijk is het niet door de Clomid dat je je wat futloos voelt.
nee, maar ik wil ook niet ziek worden.
Ach dadelijk lekker weekend, gaan alleen de toilet verbouwen in een dag. Dus zal wel bij slopen blijven, maar we zien wel.
Hoi Danielle,
Ben blij dat het allemaal meegevallen is. Met 2 eitjes heb je inderdaad meer kans. Met mijn eerste inseminatie had ik er zelfs 3 ze hebben er toen eentje weg gehaald. heel veel suc 6 in de wacht weken. Ik zal je snel volgen waarschijnlijk volgende week weer IUI poging nr 3
Juudje balen dat je je niet lekker voelt. hopelijk wordt je niet ziek
gr marientje
Hoi Allemaal,
Bedankt voor de lieve reacties. Tis allemaal wel spannend. Ik had eigelijk nog wel een vraagje… Sinds ik donderdag die IUI heb gehad, ben ik erg moe en is mijn temperatuur erg omhoog geschoten. Kan dit komen door de pregnyl?? of hik ik gewoon tegen een griepje aan? Hoe voelde jullie je de dagen na jullie IUI poging(en).
Liefs,
Danielle
Hoi Danielle,
je kan je inderdaad even niet lekker voelen ik heb meestal ook buikpijn 1 of 2 dagen, ik heb laatst gevraagd of dit door die pregnyl spuit kan komen en dat kan best zei de gyn toen.
gr
marientje
Ik ben ook benieuwd nu met die hormonen, eerder voelde ik ook wel andere dingen met alleen de iui maar misschien ook wel verbeelding geweest.
Vanavond laatste dosis clomid ingenomen en nu morgen even afspraak maken voor woensdag.
Ik ben zo bang alleen voor het spuiten, ben er ontzettend bang voor, en nu ook nog bij jezelf
Hoi Juudje
Gaat het alleen om pregnyl wat je zelf moet spuiten ?als dat zo is dan kan je misschien vragen of zij het doen voor je. Kan me wel voorstellen dat je erg nerveus bent zou ik ook zijn als ik zelf zou moeten spuiten
gr marientje
Hoi meiden,
Daniëlle: Welkom, hier!
Fijn dat de inseminatie je is meegevallen.
Nu nog die rottige wachtweken, ik ga voor je duimen, hoor!
Marientje: Ben jij inmiddels weer begonnen met de ovulatietesten? je denkt deze week je 3e IUI te hebben, toch? Succes!
Ik hoop dat je test snel positief is! Hihhi, en de zwangerschapstest daarna natuuuurlijk!
Juudje: Wanneer heb jij je eerste follikelmeting? Ik ben wel heel erg benieuwd wat je reactie op de Clomid is… Hopelijk heb je snel je inseminatie, meid! O ja, ik liet de Pregnyl-spuit altijd in het ziekenhuis zetten. Dit omdat ik ook geen ervaring heb met mezelf injecteren, en de Pregnyl moet eigenlijk in een spier (bovenbeen) en het is een dikke naald, dus daarom liet ik het doen. En ook omdat je dan toch zenuwachtig bent. Dus als je het zelf niet durft, kun je daar ook om vragen!
Ikke: Hoestie met jou?
Wij hebben morgenochtend ons intakegesprek bij de fert.afdeling. We zijn heel erg benieuwd wat deze artsen van de werkwijze van onze vorige gyn zeggen, hoe we nu verder gaan, hoe vaak we nog IUI mogen doen, enz. Ik denk dat ik over moet op hormooninjecties, omdat de Clomid helemaal niet meer aanslaat. :shifty: Ongi ben ik nog steeds niet geworden, ik zit nu op dag 39. Maar ik denk zelf dat ik vorige week maandag-dinsdag mijn eisprong heb gehad, dus dan zou ik volgende week ongi moeten worden. Hopelijk mogen we dan meteen daarna met die injecties beginnen! Duimen jullie even voor ons?
Iedereen succes met alles!
Groetjes,
Jippie
hallo,
Ik kom ook even binnenvallen…met uw goedkeuring.
Nl. ik ben een uurtje geleden bij de gyn geweest, en wij mogen morgen terug komen voor de 1ste IUI!! Eigenlijk niet verwacht, het zou er om hangen of mijn eisprong dit weekend zou zijn, maar we hebben echt mazzel… :dance:
Ben echt superblij dat we nu echt kunnen starten. Ben onwijs zenuwachtig en positief gespannen. Heb niet al teveel hoop op deze behandeling, want wij zijn een randgeval IVF, maar we willen het toch gaan proberen. Niet geschoten is altijd mis toch?
We gaan eerst nog 2x zonder hormonen proberen, ik heb het niet zo op die hormonen, en anders zal ik ook wel aan de clomid ofzo komen.
Thumbs up voor iedereen en keep your fingers crossed!
Hope u don’t mind als ik hier wat vaker binnenloop.
Groetjes
Pebble
Heej Pebble,
Hihhi, ik had net op je gereageerd bij het afvallen-topic. Waarbij ik je ook uitnodigde om hier te komen meekletsen.
En daar was je al! :mrgreen:
Nogmaals heel veel succes met je inseminatie morgen! Ik ga voor je duimen dat het raak mag zijn. En misschien zijn jullie een randgevalletje IVF, maar ik heb al heel vaak gezien dat het gewoon raak was, ookal waren de zaadjes erg slecht. Dus de moed niet opgeven, het kan zomaar ineens lukken, terwijl je het niet verwacht! Sterkte met de wachtweken en ik ga voor jullie duimen, hoor!
En natuurlijk ben je welkom op ons topic!
Dus kom maar lekker vaak beppen, dat is wel zo gezellig! :-*
Groetjes,
Jippie
Gezellig dat je mee komt kletsen.
Ik moet woensdag voor mijn eerste folikkelmeting.
jippie je hebt me nu helemaal bang gemaakt, in je spier dat doet toch ontzettend pijn. Is het niet gewoon onder de huid. Dacht dat het ook in je buik kkon, net zoals insuline die je zelf spuit???
Nu durf ik helemaal niet meer…
Hoi Juudje,
Sorry dat ik je bang heb gemaakt, dat was niet de bedoeling… :? :-*
Ik heb de pregnyl-injecties bijna allemaal in mijn bovenbeen gehad. Dan wordt er dus een iets dikkere naald gebruikt. Het lijkt mij ook moeilijker om zelf te zetten, maar een vriendin van mij deed dat ook altijd zelf. Dus je kan het zelf wel doen, hoor! Ik heb de injectie één keer in mijn buik gehad. Ik kan niet zeggen wat nou beter voelde. Met Pregnyl is het zo, dat het een vrij grote hoeveelheid vloeistof is. En dat moet je erg langzaam inspuiten, anders kan het zo snel niet wegkomen en dat voelt niet zo fijn. Ik denk dat je dat in je bovenbeen wel wat duidelijker voelt. Maar ik heb over het algemeen geen last van de injectieplek, ja wel soms een blauwe plek, maar verder niet. En ik had het idee dat ik bij de injectie in mijn buik achteraf meer last had van de injectieplek. Dus eigenlijk maakt het niet zo veel uit.
Ik hoop dat ik je een beetje gerustgesteld heb. Het valt best wel mee, hoor! Tenminste de injectie zelf. Als je het zelf ook nog moet zetten, lijkt mij wel een beetje :shifty: . Maar ik zal er zelf ook aan moeten geloven als ik over moet op die hormooninjecties… Ik denk dat je het wel kunt vergelijken met als je te bloedprikken gaat, qua gevoel is dat ongeveer hetzelfde. Dus wel te doen, hooor! Je niet al te veel zorgen gaan maken.
Heel veel succes met je eerste fm woensdag. Ik hoop dat de IUI meteen gepland kan worden en dat je die van de week nog hebt!
Groetjes,
Jippie
ps Hihhi, nu moet ik heel snel naar mijn boerenkool, anders is dat aangebrand. :sick:
Jippie dank je wel voor je berichtje
In het ziekenhuis is mij verteld dat de injectie tussen 7 en 9 's avonds gezet moet worden en dan 40 uur later de iui. Omdat het tussen 7 en 9 moet is er niemand op die afdeling die het kan doen. Ik zou eventueel dan naar de verloskundige post kunnen gaan maar die deden het liever niet. Ik ga het woensdag nog maar eens goed navragen en dan zie ik het verder wel. Nu maar niet meer aan denken.
Juudje, als je er echt zo mee zit om die spuit te zetten, dan zou ik het zeker vragen dat ze het in jouw plaats doen hoor!
En trouwens, dat die mensen van het zh zeggen dat ze het liever niet doen… wat flauw… dat duurt toch helemaal niet zo lang ?! :roll:
( Sorry, je wilde er niet meer aan denken, maar dat wilde ik even kwijt )