Eeeeeeeej Jippie,
Dat antwoord had ik eigenlijk wel verwacht … 2 dagen voor de inseminatie :? . Ik hoop dat alles idd op rolletjes gaat.
Ennnnnnn ik vind je een schat :-*
Liefs
Mira
Mira: :-* :-* :-* terug!
Marientje: Welkom terug! Ik ben blij dat je een leuke vakantie hebt gehad en dat alles nog goed gaat met de zwangerschap! Wanneer heb je de eerste echo? Blijf je hier ook nog meeschrijven, of ga je verhuizen naar de dec-jan.mama’s? Ik moet dinsdag weer voor een fm, dus hopelijk dan wel vooruitgang!
Pebble: Hoe gaat het met jou?
Hopelijk ben je nog steeds niet ongi!
Juudje: Wat vreselijk kl*te weer!
Alvast heel veel succes met de volgende poging en hopelijk is die wel raak! Ik duim me suf voor je!
Bianca: Hoestie met jou?
Suus: Moet je dan nu ook hormonen gaan spuiten, of bedoel je de Pregnyl? En heb je op 12 mei je eerste echo en ben je nu alweer begonnen aan de volgende ronde?
Prettig weekend iedereen!
Groetjes,
Jippie
Meiden bedankt voor jullie lieve berichtjes
Ik heb gisteren flink zomerkeren gekocht, dat was wel leuk. Ik was alleen enorm doorgelekt en heb dus snel een rokje en ondergoed gekocht in de stad, niet helemaal wat ik anders moest kopen maar moest heel snel even wat hebben, schaamde me dood.
Het is dus een hele hevige menstruatie dit keer, kan om het uur naar het toilet. Hoop dat het nu allemaal wat afneemt. Vandaag ook weer beginnen met de clomid.
Jippie, wanneer moest je weer terug.
Marientje, fijn dat je zo’n goede vakantie hebt gehad.
Mira, inderdaad wat jippie eigenlijk al zei, het is niet te plannen. Het enige wat ik van te voren weet is wanneer ik ongi wordt dag 10 een zkh bezoek wordt, en dit gee f ik door op het werk. Nu valt het in het weekend en gelukkig dat ons zkh gewoon ook op zaterdag spreekuur heeft dus dat scheelt weer. Mijn vriend werkt op dezelfgde school en gelukkig zijn ze hierin heel flexibel en gaat hij vaak mee, zeker met de iui zelf gaat hij mee. Dan gaat hij daarna naar school en na een iui blijf ik de rest van de dag thuis, hoeft niet maar vind ik zelf prettig. bij fm ga ik daarna gewoon weer werken.
Suus hoe is het met jouw?
Fijn weekend allemaal.
Hallo Meiden,
Hier is alles okeej, ben gisteren begonnen clomid, vrijdag 12 mei krijg ik de follikelmeting (of zoiets) & dan moet ik volgens mij een paar dagen voor de inseminatie beginnen met pregnyl spuiten… Dus we zijn weer volop bezig voor IUI nr 2
Pebble: Hoesie daar??? Nog steeds nie ongie???
Hoe is het verder met de andere dames???
Wens iedereen een fijn weekend :-* :**:
Suus gaan we bijna gelijk op. Ik ben vanmorgen begonnen en zaterdag voor de eerst iui
Hallootje,
Hier nog geen vuiltje aan de lucht…gisteren was officieel mijn NOD, maar als ik vanaf de IUI reken en dan 14 dagen, is het maandag.
Maar natuurlijk kan ik niet wachten tot maandag, dus heb met hub afgesproken dat ik zondag mag testen.
Steken jullie allemaal een kaarsje aan vanavond??
Heb ook geen ongi dingen, op soms wat buikkrampen na.
Het is bijzonder spannend, mijn temp was nog hoog dussssss
Heb niet zoveel verwachtingen, maar het zou wel leuk zijn.
Groetjes…
Hoi Jippie
Ik heb maandag de 1e echo dan zal ik horen wanneer ik uitgerekend ben zal erom hangen december of januari spannend allemaal. Maar eh ik ga wel naar het andere forum verhuizen maar ik wil toch ook geregeld bij jullie langs komen hoor ik hoor ook nog een beetje bij jullie toch … he maar heel veel suc-6 dinsdag ik duim voor je.
gr marientje
Marientje: Succes met je echo maandag!
Laat je hier wel even weten hoe het gegaan is?
Pebble: De duimen draaien hier volop, hoor!
Ik hoop voor je dat de test positief zal zijn!
Juudje: Is je ongi al weer een klein beetje over? Wat vervelend dat het dan ineens weer zo hevig is!
Heeft dat ook met je endo te maken, of niet?
Suus: Succes maar weer met de volgende poging!
Hopelijk heb je snel de inseminatie!
Fijn weekend allemaal!
Groetjes,
Jippie
Jippie die pijn heeft inderdaad met de endo te maken, maar de hevige bloeding kan ook zijn doordat het warmer weer was, maar kan ook zijn door de endo. Waarschijnlijk combinatie ervan.
Wat moeten wij toch allemaal doorstaan…!!!
Maar ik ga weer mee naar de volgende ronde IUI.
:-* Pebble
Baaaalen, Pebble! :? :wall:
Hopelijk is de volgende poging wel raak, meid!
Sterkte met alles!
Liefs,
Jippie
Hallo Meiden,
Pebble: balen meid :? … Suc6 voor de volgende ronde.
Marientje: Hoe was de echo???
Juudje: hoe is ie?? Nog veel last of is het al minder??
Wanneer heb jij de inseminatie???
Hier is alles okeej, vrijdag naar het ziekenhuis (maar een heel gedoe om vrij te krijgen, maar goed)… Kan moeilijk zeggen van laat maar zitten toch. Ben heeeel benieuwd vrijdag, eigenlijk benieuwd wanneer de inseminatie is
Groetjes Suus :-*
Ik moet vrijdag of zaterdag voor fm, dus volgende week zal een keer de iui plaats gaan vinden gok ik zo.
Vandaag proberen zkh te bellen voor afspraak maar steeds zoveel wachtende voor me, en had gewoon mijn klas vandaag dus erg lang kan ik niet aan de foon hangen.
Hoi meiden,
Vandaag 1e echo gehad ik ben nu officieel 7 weken en 2 dagen zwanger, het vruchtje was nog te klein om op gemeten te worden maar we hebben een heel klein dingetje zien knipperen het hartje echt gaaf om te zien ik heb al een 1e fotootje gekregen…ook al zie je er niet veel op is het toch leuk om te hebben. Over 2 weken krijgen we weer een echo…
Jippie suc-6 morgen, pebble balen meid, juudje balen dat je endo op speelt, suus suc-6 met iui nr 2 duim voor jou en ook voor alle andere meiden
gr marientje
Marientje: Gefeliciteerd met de goede echo!
Ben je in januari uitgerekend?
Joepie, donderdag hebben we dan eindelijk de inseminatie (op dag 34…) Vanochtend weer een fm gehad en de fert.arts schrok wel een beetje. In eerste instantie al omdat een andere gyn me zo’n hoge dosis hormonen heeft voorgeschreven vorige week. En nu bleek op de echo ook nog eens dat ik minimaal 10 follikels heb, die groter zijn dan 10 mm! :shock: Gelukkig kan de poging wel doorgaan, want uiteindelijk na alles zorgvuldig gemeten te hebben, bleven er twee follikels over die nu 18 mm zijn. De andere zaten zo allemaal rond de 13-14 mm, en er was (geloof ik) eentje bij van zo’n 15 mm. Ik moet vanavond de Pregnyl zetten, en dan donderdag dus de IUI. De rest van de follikels zal donderdag nog niet groot genoeg zijn om mee te doen. Maar stel dat ik nu later voor een fm was gekomen en ik langer was doorgegaan met spuiten, dan had ik een overstimulatie gehad. Het is allemaal goed gegaan, we waren er net op tijd bij en er gaan dus in elk geval twee follikels mee voor de poging, misschien drie. Dus daar zijn we wel erg blij mee, dat is toch een beetje een dubbele kans!
We zijn wel erg blij, want ik was al helemaal bang dat mijn cyclus echt volledig overhoop zou liggen. Nu is het wel een lange cyclus, maar voor mijn doen nog wel normaal. Ik was ook wel bang dat de dosis nu nog hoger zou moeten worden, tot aan het absurde toe, maar dat valt gelukkig mee. Ik moet zelfs de volgende ronde (die hopelijk niet komt…) weer beginnen met maar 1,5 ampul, net als nu. (ik heb de afgelopen week 2,5 gespoten). Dit omdat het de vorige keer wel goed aansloeg, en ze zijn gewoon heel erg bang dat ik anders een overstimulatie krijg van 20-30 follikels. Dus dan maar weer afwachten of het dan wel vroeg aanslaat, of weer zo laat. Maar goed, dat is van latere zorg. Eerst deze poging maar eens doen en wie weet…
Meiden: succes met alles!
Groetjes,
Jippie
Hoi Jippie
Ben blij voor je dat je weer IUI krijgt donderdag inderdaad wel een boel follikels zeg wauw. Dubbele kans is helemaal mooi spannend ik duim voor je.
Ik heb geen idee wanneer ik uitgerekend ben hebben ze het nog niet over gehad denk zelf of eind december of begin januari inderdaad.
gr marientje
was ze weer…
Tjonge, wat een gedoe in dat ziekenhuis!
Ik bellen voor een FM voor de 19e, is er een gyneacologen congres…en dus niemand om mij te helpen. Sorry mevrouw, maar u zult deze cyclus een keer moeten overslaan. Belaglijk, is al de 2e keer dat het niet kan, omdat de IUI anders in het weekend moest, en dan werken ze niet bij ons!!
Dan wil ik graag een gesprek aanvragen met mijn behandelend arts, want die heb ik ook al geen 4 maanden meer gezien of gesproken.
Oh, maar mevrouw, de dokter is al 2 maanden met zwangerschapverlof!! :shock: :shock: OOOOHHH, leuk voor haar.
Kan ik dan een afspraak maken met degene die haar dossiers overneemt? Ik wil nl. iemand spreken die beslissingsbevoegd is omtrent mijn dossier. Ik wil graag doorverwezen worden naar de IVF kliniek…
Een diepe peins…ik weet niet zeker wie haar dossiers over neemt.
Met veel pijn en moeite is het nu gelukt om een afspraak voor een gesprek te maken.
Maar mensen, het is toch te gek voor woorden, dat mijn IUI nu weer afgeschoven wordt? Mijn cyclus valt nu eenmaal vaak in het weekend of dr vlak voor of na. Daar kan ik toch ook niets aan doen?
Ik raak redelijk gefrustreerd hiervan, nu kan ik aanstaande maand dus niet, omdat er geen gyn zou zijn, en volgende maand zou dan weer in het weekend vallen, en mis ik 'm dus ook omdat het weekend is!!
Ik haat het om zo afhankelijk te zijn. :wall: :wall:
Maar goed…jippie, fijn dat jij nu toch nog kunt voor je poging!
Suus en Juudje: succes!
Marientje: hopelijk geniet je volop van je zwangerschap en zullen wij snel volgen
kuzzzz
Jeetje, wat vervelend zeg! :?
Kun je niet overstappen naar een ander ziekenhuis, waar ze wat flexibeler zijn en ook in het weekend IUI’s doen? Of kun je misschien de laatste drie IUI-pogingen bij de IVF-kliniek doen? Op deze manier schiet het ook niet echt op, en ik vind dat ze ook bar weinig begrip tonen voor mensen in jullie situatie! :roll: Zo ga je toch niet met mensen om?
En is daar maar één gyn dan, die fm’s kan doen? Bij mijn vorige algemene gyn had ik heel vaak invallers. Dus gyn’s die helemaal niks met ons en onze situatie te maken hadden, maar die dan wel even de meting tussendoor deden. Natuurlijk ook niet ideaal, want dan heb je steeds een vreemde voor je, maar goed… dan kun je alles tenminste wel door laten gaan. Nu zitten we op de fertiliteitsafdeling en meestal heb ik dezelfde fert.arts, en als die er niet is, dan zijn er nog twee IVF-gyn’s die de metingen doen. Dus ik heb nu tenminste steeds dezelfde gyn’s, dat scheelt wel.
Ik hoop voor je dat alles toch nog door kan gaan!
Wanneer heb je dat gesprek?
Sterkte, meid!
Groetjes,
Jippie
OP die manier werkt het inderdaad niet. Ik zou ook op zoek gaan naar andere mogelijkheden als ik jouw was.
Dag 10 moet ik voor mijn fm en dat valt nu voor een tweede keer achtereenvolgens ook op een zaterdag (andere zaterdag was zelfs paaszaterdag) en kon gewoon terecht.
die ivf klinieken zijn dat ivf afdelingen in grote zkh?
Hee allemaal!
Jippie fijn dat alles goed was Succes donderdag!
Ik heb vandaag een fm gehad. Er waren er 2 al rond de 16 mm en er waren er nog een aantal die een stukje kleiner waren waarvan er 1 misschien ook wel mee gaat. Donderdag moet ik terug komen, en dan’s avonds pregnyl spuiten en zaterdag de IUI wat ik wel balen vind, want dan doet de dienstdoende gyn t en die zijn meestal niet zo zachtzinnig. Maar goed… we hebben t er allemaal voor over. Ik hoop dat t nu eindelijk eens gaat lukken, want tis alweer poging 5…
liefs,
Daniëlle