IUI deel 5

Lief van je Bianca

Het lasstige is alleen dat ik op dag drie van mijn cyckus dus weer met die clomid moet beginnen. Morgen toch maar even zkh bellen :doh:

ik zou dan ook even bellen en kun je niet eenmalig overslaan bij een echt vermoeden van zwanger zijn/?]

Ik zou zowieso overleggen meid,

:-*

Juudje: Dat zou toch eens wat zijn, als die man gelijk zou hebben?! :shock:

Je kunt , volgens mij, wel zwanger worden door de Provera heen. Het is namelijk zo, dat als je niet ongi wordt na een Primolut/Provera-kuur, dat je dan eerst een zwangerschapstest moet doen voordat je weer met de Clomid begint. Dus het zou kunnen. Maar hoe groot de kans daarop is, weet ik niet. Ik heb nu Pregnyl om het baarmoederslijmvlies in stand te houden en ter ondersteuning van de luteale fase. Provera doet het tegenovergestelde, denk ik. Dat breekt het juist af. Maar ik weet wel dat er mensen zijn die toch zwanger waren, ik denk dat je eigen hormonen van de zwangerschap dan sterker zijn dan de Provera. Dus alles kan…

Maar probeer het rustig af te wachten, meid. Zulk soort mensen kunnen gelijk hebben, maar focus je er niet te erg op. Stel dat het dan niet zo is, dan is het weer zo’n teleurstelling. :cry: :? Dus je zou over 4-7 dagen ongi moeten worden? Ik ga voor je duimen, dat je het niet gaat worden! :thumbup: :pray: Succes met alles!

Fijne zondag iedereen!

Groetjes,

Jippie

Jippie bedankt voor je antwoord.

Nee ik focus mij er helemaal niet op dat het zo zou zijn. Ik ging er nu eigenlijk over na denken van goh zou het kunnen. Heb eerder nog nooit zulke duidelijke tekenen gehad van zwanger zijn. Maar kunnen ook goed de bijwerkingen zijn van de provera.

Inderdaad gewoon af wachten wat de medicijnen verder dun, of er een menstruatie komt en dan zien we wel weer verder

Hoi Juudje,

je had jouw vraag ook gesteld bij ‘zwanger worden’

Daar heb ik geantwoord. Ik vraag me af welke hoeveelheid jij de Provera krijgt?

Ik heb nl 100 mg en eigenlijk nergens last van, wel moe, maar dat kan ook van de endo komen… Dat zou toch wel moeten bij zo’n hoge dosis. Als jij een lagere dosis hebt en zwangerschapskwaaltjes… :think: Wie weet… Wanneer is jouw NOD?? (heb ik even gemist)

Spannend joh

Ik duim voor je :wink:

Hoi Juudje

spannend meis ik duim weer voor je…

gr marientje

Hallo Dames

Zo vandaag weer begonnen met clomid, moet zeggen dat dit een erg korte ongie was…vrijdagavond geworden & nu al bijna over :think: VREEMD … maar ik vindt het wel fijn hoor.

Groetjes Suus :**:

Oh OH…

Ben een dag te laat met de clomid begonnen :oops: :oops: … Maar ik ben vrijdagavond laat ongie geworden, moet ik die dag als 1e dag beschouwen dan??? Soms snap ik ut allemaal ff nie meer…

Naja…ken gebeuren hé :oops:

Suus: Ik heb ook altijd hele korte ongi’s als ik hormonen heb gebruikt. Vooral na Clomid had ik dat. Dus dat is wel vrij normaal, daar hoef je je geen zorgen over te maken.

Wat de Clomid betreft, het komt niet zo heel erg precies op welke dag je begint. De ene keer begon ik op dag 3 en de andere keer op dag 5. Als het maar op dag 3-5 is, dan is het wel goed. Dus dat zit wel oke bij jou. Bij mijn vorige gyn was het zo, dat ik de dag dat ik helderrood bloedverlies had, als dag 1 moest tellen. Het maakte niet uit of het 's avonds was of 's ochtends. Ik loop nu op de fert.afdeling en daar hanteren ze weer een andere norm. Heb ik helderrood bloedverlies voor 12 uur 's middags dan is dat nog dag 1. Is het diezelfde dag, maar na 12 uur 's middags, dan telt de volgende dag als dag 1. Dus ietsjes anders. Maar verder maakt het niet zo’n verschil, medisch gezien dan.

Heel veel succes met deze nieuwe ronde. Ik hoop dat de Clomid goed aanslaat en dat je weer snel een volgende poging mag doen. Succes & sterkte met alles, meid!

Alle andere meiden: Zet 'em op, hè? De duimpjes draaien hier volop voor iedereen!

Groetjes,

Jippie

Hoi Suus,

Ook ik ben veel korter ongi met clomid, toen ik de pil nog slikte was ik het echt flink 5 dagen lang en nu 1 dag heftig en dan zwakt het alweer af.

Dat je 1 dag later begint met clomid zal inderdaad niet zo erg zijn net als jippie zegt.

Jippie jij zit toch bijna op je NOD dag ??

Ik heb alweer bijna 1 week achter de rug gisteren vervelende steken gehad in onderbuik en gev borsten verder niets bijzonders.

Marientje: Ja idd, sinds ik clomid gebruik valt de ongie nog wel mee :frowning: … Hoe is het verder met jou??? Spannend hoor, maar de duimen draaien volop :slight_smile:

Juudje: Hoe is het met jou??? Bijna op de NOD dag??? Duimen draaien volop hier

EN hoe is het met de andere dames???

Groetjes Suus

:**:

Ja zou ongeveer nu nod zijn. beetje moeilijk te bepalen door die provera. Heb net met afvegen wel al wat bloed geziem, roze rood. In ieder geval niet bruin. Verder last van rug en buik ook wat.

Hier draaien de duimen volop voor de meiden in de wachtweken

Hoi meiden,

Juudje: Ben je inmiddels ongi geworden, of nog niet?

Ik hoop dat je binnenkort met fantastisch nieuws komt, meid!

Marientje: Alweer bijna een week om. De eerste week gaat altijd het snelst, vind ik.

Heb je nog steeds last van steken? Ik ga voor je duimen, hoor!

Suus: Hoe gaat het met jou? Wanneer moet je weer beginnen met de ovulatietesten?

Ik hoop dat de Clomid goed aanslaat en dat je snel weer voor de volgende poging mag!

Bianca & Nicje: Hoe gaat het met jullie?

Ikke is een beetje een stresskip! :mrgreen: Nog 1,5 dag tot mijn NOD en ik vind het deze keer wel heel erg spannend! Tot nu toe nog niet ongi, dus mijn luteale fase is in elk geval weer normaal na de extra Pregnyl. Ik voel me al twee weken anders dan anders, ik ben constant misselijk, heb last van mijn liezen, vaak hoofdpijn, ik heb het steeds erg koud en bovenal meende mijn schoonmoeder dit weekend aan m’n ogen of uitstraling te zien dat ik zwanger ben. :shifty: We hopen gewoon zooooo erg dat deze poging dan eindelijk gelukt is. Maar eigenlijk durf je het niet te hopen, ik probeer me geestelijk voor te bereiden op de dreun die hoogstwaarschijnlijk weer komen gaat. Mijn gevoel zegt dat ik wel eens zwanger kan zijn, en mijn verstand zegt: Nee joh, natuurlijk niet! Dus je kunt er echt helemaal niks mee! Ik ben morgen jarig en wil zo’n rottige zwangerschapsbanner onder mijn naam als cadeautje!!! Nou ja, afwachten maar… Maar het zou wel fantastisch zijn als we nog dit jaar papa & mama zouden worden. Als het nu raak is, zou ik uitgerekend zijn op 10 december, dus het kan nog net. Hoop hoop, duim duim! :pray: :thumbup: :pray: :thumbup:

Iedereen succes met alles!

Groetjes,

Jippie

Hoi Jippie

Oh wat spannend voor je meis je verdiend het dubbel en dwars het wordt nu wel eens tijd toch…alvast van harte gefeliciteerd voordat ik het morgen weer vergeet…

Juudje jij verdiend het ook om een positieve zwangerschapstest te hebben

Suus met mij gaat het goed geen steken meer nog wel gev borsten maar dat is normaal heb wel allemaal andere kriebels in m’n buik maar dat is van de vakantie die eraan komt hoorde vandaag dat de tickets binnen zijn alleen nog volgende week werken en dan ga ik genieten vooral veel uitrusten hopen dat ik zwanger heen ga en anders wie weet zwanger terug…

gr marientje

En Jippie, weet je al meer??

Wij gaan naar poging 3 van de IUI, het zelf klussen afgelopen maand was niet zo’n goed idee!

Groetjes

Pebble

Jippie,

Van harte gefeliciteerd meid, kunnen we je misschien al 2x feliciteren ?

Pebbles, mag ik vragen waarom je het zelf klussen niet zo’n goed idee vondt ?

gr marientje

Hoi Marientje,

Dit was een chaggi-kreet van mij.

Ik had me helemaal ingesteld op deze maand. We dachten allebei dat het goed was, deze maand. Even geen IUI en zh, gewoon zelf lekker knuffelen. Ik werd dus 2 dagen te vroeg ongi.

Ik voel me steeds weer falen. Als er nou een aanwijsbare oorzaak was of als ik nou wist dat ik in ieder geval zwanger kon worden…maar niks van dit alles. Het is zo frustrerend! En ik kan er gewoon zelf niets aan doen.

Behalve blijven lijnen enzo.

Heb vandaag een onwijse dip dag. Alles doet me zeer, kan bijna niet rechtop lopen van de buikpijn, en heb de pest in!

Morgen ziet alles er weer anders uit, maar vandaag blijf ik binnen met de deur op slot.

Ik hoop dat jullie met veel beter nieuws komen, ik lees iets over Jippie gefeliciteerd???

Groetjes van een very grumpy Pebble

ooooh, natuurlijk… :doh:

Gefeliciteerd met je verjaardag!!!

Pebble

Hoi Pebbles,

Probeer niet al te veel te hopen elke maand tis moeilijk weet het maar je voelt je echt beter achteraf. Ik had dat ook in het begin maar hoe langer je bezig bent ga je vanzelf in zien dat je je maar beter niet zo druk kunt maken…ga gewoon leuke dingen doen zoek een beetje afleiding…elke maand zie ik weer als een kans met IUI of zonder

gr marientje

Jiipe van harte met je verjaardag, ik ben heel nieuwsgierig. Hoe voelje nje nu?

Pebble ik snap hoe je je voelt, ik denk dat iedereen het hier wel herkend. Maar geef de moed niet op.

Marientje ook voor jou spannend.

Hier vandaag echt ongi geworden. gelukkig niet met hele hevige buikpijn, maar meer in mijn rug dit keer. Ook sinds maanden weer echt rood bloed. Morgen even langs de apotheek om de clomid en pregnyl te halen en dan gaan we er weer voor. Ik moet nu 75 mg gaan slikken.