IUI deel 5

Hoi Misterlady

Van harte gefeliciteerd.

Juudje het zwanger proberen te worden beinvloed ons leven zeker weten maar in een positieve zin we zijn meer naar elkaar toegegroeid we praten meer als vroeger dus ik ervaar het als positief de belasting die het met zich mee brengt speelt wel soms parten het is niet altijd makkelijk steeds maar weer weg van je werk, steeds weer in de beugels en zonder resultaat dat is heel erg frusterend.

Suus, spannend woensdag weet je meer ik hoop dat je misterlady achterna gaat…na de IUI heb ik ook vaak buikpijn lijkt erbij te horen

gr marientje

ooohhhh suus ik hoop het zo voor je :thumbup: :thumbup: :thumbup: :pray: :pray: :pray:

misschien heb je woensdag of donderdag wel een positiefe test (heb je al niet stiekum een testje gedaan???

Heeeeey Kimmetje,

Neej heb nog nie stiekum een test gedaan :oops: …dat durf ik nog nie …

Wacht eerst woensdag wel af…maar hoop natuurlijk dat de rode :evil: :evil: weg blijven…

Groetjes Suus

echt wel, het is jullie echt gegund

nu maar hopen dat je 9 maanden niet ongie wordt :wink:

mystery lady gefeliciteerd, super dat je zwanger bent.

Suus nog even volhouden en misschien voor jouw dan ook een pos test.

Jippie, jouw verhaal is zo herkenbaar, je kan het bijna naast het die van ons leggen. Ook wij denken aan adopteren, maar vindt dat nog een moeilijke beslissing. Op dit moment heb ik ook het meemaken van die zwangerschap dat zou ik zo fantastisch vinden.

Wij zijn ook hard aan het sparen voor ivf/adoptie op dit moment staat het even stil. Mijn vriend heeft de auto laats flink in de prak gereden en is een groot deel van onze spaarcenten daar aan op gegaan. Maar we starten gewoon weer opnieuw met sparen

Suus ik ga voor je duimen!! Ik had en heb ook al een hele week buikpijn en ben moe, dus wie weet he.

Juudje: Wij proberen om nu ook nog niet al te veel aan adoptie te denken, hoor! Dat is inderdaad een moeilijke beslissing en op dat punt zijn we ook nog lang niet. Maar we willen in elk geval geld hebben liggen voor eventueel meer IVF/ICSI-pogingen dan de vergoede drie. Ik weet helemaal niet of we dan nog verder zouden willen met behandelingen. Maar we willen gewoon wel een keus hebben. Als je geen geld hebt, kun je er ook niet voor kiezen om dan verder te gaan. Dus we sparen gewoon en mochten we op dat punt komen (wat we natuurlijk niet hopen!!!), dan zien we dan wel hoe we verder gaan. Ik kan me ook voorstellen dat je het dan helemaal zat bent en zoiets hebt van: Oke, we zijn nu 4-5 jaar verder, en we stoppen ermee. Hubbie en ik zijn het er wel over eens dat we hoe dan ook kinderen in ons leven willen hebben. Dus mocht het niet bij ons lukken, dan willen we adopteren. Het liefst twee broertjes/zusjes/broertje & zusje tegelijk. Daar proberen we dus nu ook al voor te sparen, maar we zijn ook wel bereid om daar een lening voor te nemen. Wij willen niet dat er door geldgebrek nooit kinderen zouden komen, dan maar geen vlees op ons bord! Maar wat jij schrijft over het sparen is wel heel erg herkenbaar! Inderdaad, als er wat met de auto is, of een ander duur iets, dan baal je ontzettend. Want dat moet je dan gewoon van het geld betalen, wat je had gespaard voor IVF/adoptie. En dan moet je dat eerst weer aanvullen… :wall:

Maar wat Marientje schrijft, herken ik ook wel. Ook bij ons is onze relatie vooral het laatste jaar veel hechter geworden. Door alles wat we meegemaakt hebben, zijn we heel erg naar elkaar toe gegroeid. We voelen elkaar ook heel goed aan. Soms heb ik een gigantische baaldag, heb ik nergens zin in en energie voor en wil ik het liefst de hele dag in mijn pyjama op de bank zitten. Hubbie laat me dan gewoon lekker en biedt dan oook uit zichzelf aan om boodschappen te doen en om te koken of iets in het huis te doen. :inlove: :thumbup: We weten wanneer we elkaar even met rust moeten laten, of wanneer we elkaar juist moeten opvrolijken. Dus dan doen we even gek, en kunnen we er weer tegen. :mrgreen: Met elkaar praten is ook het allerbelangrijkste. Want mannen en vrouwen zijn toch verschillend en dan kom je wel eens dingen tegen. Als hubbie gespannen is, klapt 'ie dicht en kan dan heel erg onverschillig overkomen. Dus als je daar niet over praat, dan snap je elkaar niet meer. Dus gewoon zeggen wat je dwars zit, of als je vindt dat de ander “vreemd” doet en het dan uitpraten. Daar kom je het verst mee.

Suus: Succes met de laatste wachtdagen, meid! Ga je woensdag testen?

Ik ben wel heel erg benieuwd, hoor! Ik hoop voor je dat het raak is! :pray:

Groetjes,

Jippie

Lieve meiden,

It is I, Pebble…

Kan iemand mij weer even opheldering geven over hoe het zit met die ovu testen?

Had nog een paar ouwe cb-tjes liggen, maar de beschrijving weg.

Moest je nou een lijn zien naast de referentielijn of niet, of moest die lijn donkerder zijn als de referentielijn?? Volgens mij hebben we nl. verkeerd geklust. Hoe bedoel u stom!!!

We hadden een lijn, maar die was lichter als de ref.lijn.

Was gestopt met ovu’s, kwam toch steeds in zh voor echo’s.

Heb nu die digitale gekocht, maar daar kwam niks op.

Volgens mij waren we twee dagen te vroeg. Ben daarna 2 dagen onwijs druk geweest en grieperig, en stond mijn hoofd niet naar klussen. Ik dacht nl. dat we het goed hadden gedaan, maar nu twijfel ik heel erg.

Ergens ver in mijn gedachten staat mij bij, dat de lijn donkerder moest worden…

We wachten wel af…het zal toch wel niks worden…riep zij zielig!

Succes allemaal

Hey Pebble: bij de ovulatietesten wat ik moet gebruiken moet het streepje dat aangeeft dat je een eisprong hebt donkerder zijn dan het andere streepje…is ie lichter dan de referentiestreep (0f hoe dat streepje ook mag heten :slight_smile: ) dan moest ik de volgende dag weer testen bla bla bla net zolang tot het streepje donkerder was…

Jippie: ik wacht eerst af of ik deze week ongie wordt, zo niet dan ga ik pas testen…Vindt het best wel moeilijk om nog niet te testen , maar ik heb zoiets van ach ik wordt togh wel ongie…

Maar goed, we proberen positief te blijven :slight_smile:

Juudje: Thnx…nog ff volhouden :shifty:

Hoe is het verder met jou & natuurlijk de andere dames ???

Groetjes Suus

Pebble: Inderdaad wat Suus zegt, bij de meeste ov-testen is het zo dat je testlijn even donker of donkerder dan de referentielijn moet zijn. Bij CB is dat wel het geval, want die gebruikte ik ook altijd. Als de streep heel erg licht is, is de eisprong nog niet in aantocht.

Maar zit je er dan 2 dagen naast, volgens jouw gevoel? Zaadjes kunnen in elk geval wel 2 dagen leven en soms nog veel langer. Wij zijn een keer zwanger geworden toen achteraf bleek dat we 4 dagen voor de eisprong geklust hadden! Jammer genoeg is het wel in een vroege mk geëindigd, maar ik heb me erover verwonderd dat het uberhaupt nog kon, terwijl er 4 dagen tussen hadden gezeten! Dus de moed nog niet opgeven, het kan toch raak zijn, hoor!

Succes!

Groetjes,

Jippie

Hoi Pebble

ik heb ovu testen van clindia en ik moet 2 gelijk gekleurde streepjes hebben wil de test positief zijn.

Suus spannend allemaal, ik ga morgen weer met ovu testen beginnen verwacht vrijdag IUI te krijgen.

gr marientje

Suus: Hoe gaat het vandaag met je? Zijn de duivels al in zicht, of heb je nog last van zwangerschapskwaaltjes?

Je maakt het wel spannend, hoor! :shifty:

Marientje: Dus morgen weer beginnen met de LH-testen? Ik hoop dat je snel een positieve test hebt! Je verwacht vrijdag de inseminatie, toch? Zitten we toch nog een week met z’n tweetjes in de wachtweken, meid! Succes!

Hoest met de andere meiden?

Groetjes,

Jippie

Hoi Meiden

voor een aatal nog in de wachtweken erg spannend. Marientje hoop op snel een pos ovu test en dan ook voor jouw de wachtweken.

Vanuit hier niet zo heel veel te melden, moet 10 dagen die provera slikken en dan wachten op mijn menstruatie. Duurt waarschijnlijk nu alsnog net zolang als mijn eigen menstruatie maar hopelijk komt hierdoor alle rotzooi eruit.

Ik hoop het ook voor je, Juudje! Heb je dan nadat je ongi geworden bent over een dag of 10, dus aan het begin van je nieuwe cyclus dan eerst ook nog een echo om te kijken of er nog een follikel/cyste zit? Of mag je dan meteen weer met Clomid beginnen?

Sterkte met alles, meid!

Groetjes,

Jippie

hey meiden,

Ik denk dat ik ongie :evil: :evil: ga worden :cry: :cry: …heb zulke verschrikkelijke, pijnlijke krampen…pfffffff…

Maja…denk dat we volgende maand voor IUI nr 2 gaan

Marientje: ik ga voor je duimen meid :pray: :pray: suc6

groetjes Suus

Wat balen, Suus! :cry: :twisted: :?

Maar zolang je nog niet ongi bent, geven we de hoop nog niet op, hoor!

Wie weet ben je toch zwanger! :pray:

Ik ga voor je duimen!

Groetjes,

Jippie

Hoi Suus,

Nee joh binnen houden die duivels…ik duim nog voor je hoor

Jippie ja inderdaad 1 weekje samen in de wachtweken hoeveelste keer was dit voor jullie ? Sorry dat ik het waarschijnlijk weer vraag ik kan het niet meer allemaal plaatsen welk verhaal hoort bij wie… :oops:

gr marientje

Marientje: Hint hint, moet je even onder mijn balkje kijken! :mrgreen: :clap: :lol:

Hihhi, ik plaag je maar, hoor! Logisch dat je dat niet van iedereen kunt onthouden, dat kan ik ook niet. Dit was onze zesde poging, en we mogen er nu eerst negen doen. Daarna misschien nog drie keer IUI of na de negende inseminatie over op IVF/ICSI. Dus wij liggen één poging voor. Hoe vaak mogen jullie eigenlijk, zes keer? En dan IVF?

Hopelijk gaat het voor ons beiden bij deze poging raak zijn! Ik vind het hier reuzegezellig, maar ik verhuis liever naar de december-mama’s en dan kom ik hier ook nog wel meekletsen zo nu en dan! :wink:

Groetjes,

Jippie

Hie Jippie…

:oops: hahhaa ik ben echt blond van nature daar zal het wel aan liggen ik had het echt niet gezien…wij gaan voor poging 5 waarschijnlijk morgen. Vanmorgen 1e LH test gedaan en vaag streepje maar meer zichtbaar als anders ik verwacht vanmiddag wel een positieve test. Dus morgen of echo of IUI. Na 6 pogingen krijg ik waarschijnlijk een gesprek en dan zal inderdaad IVF aan de orde komen, wie weet mogen we toch dan nog IUI doen net als juudje maar worden we tegelijkertijd op de wachtlijst gezet voor IVF. We wachten het maar allemaal af.

gr marientje

Hoi,

Ben vandaag voor een echo geweest 1 follikel te zien 19 mm moet vanmiddag weer een LH test doen als die dan positief is hebben we morgen IUI

Suus hoe gaat het ? al gestest ?

gr marientje