Hey Juudje,
Wat vervelend zeg BAH!!!
Ik wil je togh heeeel veel sterkte wensen…(weet eigenlijk nie zo goed wat ik moet zeggen) Maar ik zal aan je denken…
Knuffies Suus
Juudje: Ik kreeg dan zelf wel Primolut om mijn ongi op te wekken, maar Provera is iets vergelijkbaars. Met Primolut is het zo dat je iets van 10-12 dagen één of twee tabletjes op een dag moet nemen. Binnen 3-4 dagen na de laatste Primoluttablet zou je dan ongi moeten worden. Dus stel dat je vrijdag daarmee begint, ga er dan maar vanuit dat je over twee weken ongeveer (kan misschien ook wel vroeger zijn) ongi wordt.
Heel veel sterkte! :-*
Groetjes,
Jippie
ps Suus, ik ga even mijn banner veranderen, want ik denk steeds dat ik jouw berichtjes geschreven heb, want we hebben nu precies dezelfde. :lol:
Is goed Jippie, Khad het nie eens in de gaten:)
Hallo Dames,
Juudje, ik hoop snel duidelijkheid voor jou!
Suus, :: :: ik stuur je positieve en vruchtbare energie.
Jippie en Marientje: veel succes aankomende poging.
Wij klungelen een maandje zelf weer. Hebben deze maand even een break genomen. Emotioneel trok ik het ff niet.
Mijn vruchtbare dagen komen er al snel aan, en we gaan alleen nog voor
‘hummers’(automerk) groot, sterk en snel!
Heb ovu testen gekocht, en we gaan ervoor. En anders volgende maand weer IUI-en.
Groetjes
Pebble
Hoi Juudje
Wat heb je weer een bizar verhaal meid…hoe is het mogelijk dat je IUI gehad hebt en dat er dan toch nog een eitje zit van 24 mm onbegrijpelijk…had je voor de IUI nu met LH testen gewerkt ? Je zou bijna zeggen dat ze zich vergist hebben in het zkh ook al zullen ze dat nooit toegeven…erg vreemd allemaal. Ik hoop dat je test vrijdag iets meer duidelijk geeft…ben al aan het duimen
Jippie ik heb nog steeds 50 gr clomid, als ik toch mocht kiezen zou ik niet gaan spuiten ik vindt het echt heel eng om te doen bij mezelf…He maar vrijdag IUI dat gaat de goeie kant op je gaat ineens een stuk eerder dat is op zich wel fijn hoef je niet meer zo lang te wachten. Suc-6 vrijdag
Pebble ik vindt het nog steeds knap dat jullie deze maand even geen IUI doen wie weet wat het brengt…suc-6
Suus spannend nog steeds in de wachtweken…
Ik zelf mag 29 maart weer LH testen doen ik verwacht dan die vrijdag IUI poging nr 5 te krijgen… Meiden nog even een teken dat er nog steeds hoop is ik was op de sportschool vanavond en toen sprak ik een vrouw die er 10 jaar over gedaan heeft om zwanger te raken (zonder behandelingen) dat is echt heel erg lang maar bewijst maar weer dat er voor ons allen nog steeds hoop is.
gr marientje
breek ff in
suus wanneer mag je eigenlijk testen (datum)???
ik ben zoooooo benieuwd, heeel veeel succes nog die laatste dagen en ik ben nog steeds heeel hard voor jullie aan het duimen :thumbup: :thumbup:
groetjes kim
breek weer uit
hallo meiden
heb een vraagje ik ben hier nieuw in
ben nu al 19 maanden bezig en staat op de wachtlijst voor behandeling iui ik hoor nu veel dat jullie er ook medicijne erbij slikken maar daar heeft de dokter niet over gehad met mij :shock: :shock: ik word ongeveer begin mei geholpen
waarom denken jullie dat ik geen medicijnen krijgt
mijn eitjes groeien goed ook niets afwijkens te zien enzo?
kunnen jullie mijn vraag beantwoorden moet ik eigelijk ook pilletjes slikken dan?
groetjes miekies
Hoi Miekies
Niet iedereen hoeft medicijnen te slikken. Iui gebeurt ook in de natuurlijke cyclus. Ik had van mijzelf een goede eirijping en eisprong en hoefde ook eerst geen pillen en dergelijke te slikken. Eisprong moest ik ook thuis bepalen dmv ovulatie testen.
Na drie mislukte pogingen zijn wij wel overgestapt op hormonen en hopen ze dat er iets meer eitjes rijpen, max 3 zodat de kans wat groter is op een zwangerschap. Vanwege de endometriose.
Heel veel succes en met vragen kan je hier altijd terecht, ook om gewoon te schrijven of voor steun staan we voor je klaar.
Hoi meiden,
Juudje: Hoe gaat het met je? Heb je vandaag ook nog een zwangerschapstest gedaan? Ik hoop dat 'ie stiekem toch positief was! Wanneer moet je anders met Provera/Primolut beginnen? Sterkte, meid!
Marientje: Hoestie met jou? En inderdaad hoop houden, hoor! Er zijn mensen die zooo lang bezig in de mm en dan opeens zijn ze toch zwanger. Ik denk dat alle moeite op een gegeven moment beloond zal worden. Daar moeten we maar vanuit gaan, hè?
Miekies: Welkom hier!
Suus: Hoe gaat het daar? De laatste loodjes van de wachtweken zijn voor jou in zicht! Heb je er al een bepaald gevoel over, of heb je al tekens dat je wel/niet ongi gaat worden? Ik duim me suf, hoor! Ik hoop zo dat het bij de eerste keer meteen raak zal zijn bij jullie! Heel veel succes met wachten!
Pebble: Alles goed met je? Ben je inmiddels met de ov-testen begonnen, of heb je al een positieve test gehad? Ik hoop voor je dat je deze maand lekker op de gewone manier zwanger zult worden! Dat zou wel fantastisch zijn!
Hier is alles goed. We hebben vanochtend de inseminatie gehad. Alles is wel goed gegaan (behalve dat hubbie tijdens de inseminatie bijna tegen de vlakte ging door een combinatie van slaapgebrek, hij had nachtdienst gehad, spanning omdat we zo lang moesten wachten totdat we aan de beurt waren, we in een klein warm hokkie zaten en de gyn heel lang zat te morrelen met de eendebek, daar kon 'ie niet tegen omdat hij het een beetje te goed kon zien allemaal… :? :roll: :lol: ). De uitslag van de zaadjes was wel iets slechter dan bij de vorige poging, maar nog wel ruimschoots boven de grens qua aantallen. En je hebt er maar eentje nodig, toch? Dus nu die rottige wachtweken weer en we gaan er maar het beste van hopen! Ik moet volgende week woensdag, vrijdag en zondag nog een injectie zetten van 1500 IE Pregnyl, dit om het baarmoederslijmvlies langer in stand te houden, zodat ik niet weer een veel te korte luteale fase zal hebben deze keer. We zijn benieuwd…
Iedereen een prettig weekend!
Groetjes :-* ,
Jippie
Jippie ik ga voor je duimen :thumbup:
Hier neg test, dus vandaag starten met de provera, zijn 10 tabletten en na het stoppen duurt het 3 tot 7 dagen voor je een menstruatie krijgt.
Fijn weekend allemaal
Hallo allemaal!
Ik heb op 10 maart mijn tweede IUI gehad, nu dus 15 dagen geleden. Ik vind het zo spannend allemaal.
Na de eerste IUI heb ik een innestelingsbloeding gehad, bloed moeten prikken en het leek erop dat de poging geslaagd was (ik was in elk geval zwangerschapshormaan aan het aanmaken). Helaas werd ik vijf dagen laten alsnog ongesteld. Nu dus de tweede poging gehad. Volgens mij mag ik al testen maar ik durf niet goed. Het rommelt allemaal in mijn buik, net of ik ongesteld moet worden.
Pebble: BEDANKT
Wij hebben vorige maand ook ff een break gehad, ook omdat
het emotioneel / geestelijk togh wat zwaar werd.
In ieder geval heeeeeel veeeeeel succes!!
Marientje: ja ben nog steeds aan het wachten , wachten en nog eens wachten hihihi…Nog ff
Kimmetje:
Heeeeeeey Hoe is ie??? Mag donderdag testen
SPANNEND…
Maar als we wat weten dan hoor je het wel… :-* :-*
Jippie: nog 5 daagjes hé! IK voel wel van alles (pijnlijke borsten, onmeumig veel plassen)… Maar ik denk van ach mss verbeeld ik het me we. Van de week heeft iemand tarot kaarten voor me gelegd & daar kwam uit dat het nog heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel lang duurt voordat ik zwanger wordt
. Maar weet nie of ik dat moet geloven, maar togh deed het me wel iets, was eigenlijk wel een beetje teleurgesteld.
HOe is het verder met jou??? Jij moet nu ook wachten??? Nou in ieder geval heeeeeel veeeel suc6 & zal cker voor je duimen.
Groetjes Suus
Misterylady spannend hoor, laat je het weten als je getest hebt?
Suus dat is ook de rede dat ik niet naar een helderziende of een tarotkaart legger wil, veel te bang voor het antwoord, en vooral het antwoord dat het nooit zou gaan lukken.
Wat ik mij afvroeg, dis alles is best een geestelijke belasting en merk dat ik daardoor minder weerstand heb, dus vaker ziek ben. Was ik eignelijk nooit en nu al 2 keer in een jaar. Mensen die vragen waarom ik nog werk en niet de ziektewet inga. Op het werk weten een aantal ook hoe en wat en ook dat is soms lastig als je weer meot vertellen dat het weer niet gelukt is. Aan de andere kant leven ze ook heel erg mee en heb je er ook weer steun van. Directie geeft wel steeds aan, of ik niet eens met een arbo arts moet praten. Voor het geval dat ik straks instort. Hoe gaan jullie ermee om en in hoeverre bepaalt dit nu je leven zeg maar?
Als je instort kom ik bij je!! Om je een megahug te geven,
liefst spreek ik es af als jeniet ingestort bent
Meid kop op hoor!!!
:-* van mij
Dat is lioef van je, maar stort niet in hoor, het was meer zo dat de omgeving dat ziet en in de omgeving zie ik het ook van mensen die neit zwanger kunnen worden en in de mmm zitten.
Hoi Jippie
Ik ben al voor je aan het duimen, mocht jou man dan aan de voorkant zitten ? Bij mij wordt hij altijd achter mij gezet als er dan een echo plaats vindt of er wordt een eitje weg geprikt kijkt hij op de monitor mee…we houden inderdaad hoop…dan komt alles goed…
Juudje toch negatief balen maar gelukkig dat je al weer snel ongi wordt met die medicijnen…gek he dat er zulke medicijnen zijn die een cyclus opnieuw kunnen starten ik vindt het echt knap.
Suus Ik heb ook die kaarten voor me laten leggen maar ook daar kwam uit dat het nog heel lang duurt ik ben zelfs nog een stap verder gegaan een medium en die heeft me helemaal in de war gemaakt omdat ze mijn zusje en mij door elkaar gehaald had…ik doe het niet meer het maakt me onzeker en ben er te gevoelig voor. Met de Bachbloesem die ik slik blijf ik wel door gaan want zorgt ervoor dat ik steeds een positieve eisprong test heb en ik ben rustiger…Hoe lang moet je nu nog wachten trouwens ?
Misterlady & Pebble suc-6
Met mij gaat alles z’n gangetje ik ben veel bezig met m’n vakantie, aanstaande woensdag mag ik weer beginnen met testen verwacht dan vrijdag weer IUI te hebben.
gr marientje
Ik heb gisteren toch maar getest, ik wilde zo graag weten waar ik aan toe was aangezien ik toch allemaal wat buikpijn had en zo. Ik kon het dan ook haast niet geloven dat de test positief was!!! Morgen eerst het ziekenhuis bellen.
Hey Misterylady,
GEFELICITEERD :lol: :lol:
Groetjes Suus
Mysterylady: Gefeliciteerd met je zwangerschap!
Marientje: Nee, hubbie zat niet aan de voorkant! Dat wil ik ook niet, want dat is helemaaaaal niet romantisch, hihhi. Hij stond gewoon bij het hoofdeinde, maar de stoel waar ik op lag, stond heel laag. Daardoor kon hij zien wat de gyn precies deed met die eendebek. En dat was even een gedoe, want ze kon hem niet echt op de goede plek krijgen. En daar zat ie heel erg naar te kijken en hij zag ook dat het voor mij niet zo fijn was, en toen ging 'ie zijn eigen adem inhouden ondertussen. Dus toen werd hij opeens heel erg duizelig en misselijk. Gelukkig wachtte hij wel om dat te zeggen totdat de gyn klaar was. Want later zag ik het spuitje op de grond liggen en voor mijn gevoel was de gyn meteen naar hubbie gegaan, toen hij dat zei. Dus ik had het gevoel dat de inseminatie daardoor niet goed was gegaan, dat niet alles goed ingespoten was. Maar volgens hubbie had ze eerst alles ingespoten, dus dat is wel goed gegaan. Maar hij kon niet naar binnen kijken, hoor! :mrgreen:
Suus: Hoe gaat het met jou?
Spannend, die laatste wachtdagen! Wanneer precies moet je ongi worden?
Juudje: Het zwanger worden beïnvloedt voor mij al drie jaar mijn hele leven. Ik heb zelf het gevoel dat mijn leven al die tijd al stilstaat. Ik heb op het moment geen werk buitenshuis (wel ben ik vertaler en kan ik binnenkort beginnen met het vertalen van twee kinderboeken en een verhalenbundel). Ik zou erg graag werk willen hebben, maar ik zie gewoon niet hoe en waar ik dat moet vinden. Ik moet zo vaak naar het ziekenhuis, dus dan moet je werk hebben dat zo flexibel is dat je twee dagen van te voren nog vrij kunt vragen, en ik moet soms wel 7x binnen twee weken vrij hebben. En wie neemt mij nu aan? Als ik tijdens een sollicitatiegesprek vertel waar we mee bezig zijn, dan nemen ze me niet aan. En als ik het niet vertel, maar heel erg vaak vrij moet hebben in mijn proeftijd, maak ik ook een kleine kans om aangenomen te worden, volgens mij. Dus daar heb ik me maar bij neer gelegd. Maar ook in financiële zin beïnvloedt het ons leven heel erg. Wij moeten dus rondkomen van één salaris. En van datzelfde salaris moeten we dus ook sparen voor eventuele IVF-pogingen. Gelukkig worden er drie pogingen door onze verzekering vergoed, maar we willen toch geld hebben liggen voor meer pogingen, zodat we daarna de keus hebben om nog door te gaan, als dat nodig is en we dat willen. Maar stel dat het met IVF ook niet lukt, dan willen we toch kinderen gaan adopteren, wat zo’n 15.000-20.000 euro kost. Dus daar sparen we nu ook al voor. Maar dat is wel heel erg moeilijk van maar één salaris. En omdat al onze extra centjes naar de spaarrekening gaan, kunnen we dus niet vaak wat leuks doen. En dan heb je soms zo nodig als je er even doorheen zit… Ook moeten we dus heel erg vaak naar het ziekenhuis, ik moet dan elke dag hormooninjecties zetten, en daardoor kun je het ook niet even naast je neerleggen en ben je er dagelijks mee bezig. Ook hou je er altijd rekening mee wat betreft eventuele toekomstplannen. Dus het zwanger worden mbv de mm, beïnvloedt ons leven in alle opzichten. En inderdaad, wij zijn ook vaker ziek dan eerst…
We willen heel erg graag een kindje, en ik wil dan heel erg graag een keer meemaken hoe het is om zwanger te zijn. Dat is onze allergrootste wens. Maar we hopen ook zo dat we zwanger worden, zodat we weer verder kunnen met ons leven. Dan kunnen we weer leuke toekomstplannen maken met een kindje erbij, dan is het hele IVF en adoptiegebeuren van de baan, kunnen we ons spaargeld aan leuke dingen besteden, enz. Dan kunnen we gewoon weer verder. En dat dat al 3 jaar niet kan, dat gaat me wel steeds meer tegenstaan. En daarom vind ik het de laatste tijd ook steeds moeilijker worden om in deze situatie te zitten, want je wilt zo graag en je kunt het niet afdwingen, alleen maar wachten wachten wachten wachten en hopen. Dus dat is wel heel moeilijk, vind ik.
Iedereen nog een fijne avond!
Groetjes,
Jippie
Hey Jippie,
Hier gaat alles nog goed hoor , ik moet woensdag ongie worden …dus nog ff een paar daagjes volhouden.
Voel me verder goed, alleen erg moe & veeeeeeel buikpijn. Weet nie of dat normaal is na zo’n behandeling!!! 3 dagen na de behandeling begon de buikpijn…en nu heb ik een paar keer per dag gewoon steken/ rot gevoel in me buik… En normaal als ik ongie moet worden heb ik een week van te voren pijnlijke borsten enzow maar dat heb ik nu ook nie.
Ach…moet mezelf nie zo gek maken :? :? Nog ff en dan weten we het.
Groetjes Suus