IUI deel 5

Marientje balen die duivels. Jippie mooi zoveel fm.

Hier vanochtend ook weer een hoop pijn. De rest van de dag eigenlijk niks meer dus beetje hoop. Toen ik net naar de wc ging zag ik toch een paar druppels dus ook hier zal morgen of overmorgen die duivels zich ook laten zien. :frowning:

Juudje: BINNENHOUDEN, DIE RODE ROTKRENGEN! :evil: :wink: :mrgreen:

Ik geef het duimen nog niet op, hoor! Je zal toch echt met beter nieuws moeten komen, hihhi.

Effies serieus… Ik hoop echt dat je niet ongi gaat worden, er is nog hoop zolang de duivels er nog niet zijn. Dus ik hoop gewoon lekker verder voor jullie! Wel vervelend dat je steeds zo’n pijn hebt, komt dat dan van de endo?

Sterkte, meid!

Groetjes,

Jippie

ja helaas komen die pijnen van de endo helaas. Ben de afggelopen twee cyclussen ook de eerste dag thuis gebeleven vanwege de pijn. Maar heb zo iets kan toch niet steeds een of twee dagen thuis blijven, maar merkte ook dat dit ook geen doen is.Voorheen met de pil regelde ik dat het altijd in het weekend was en was gelukkig de pijn een stuk minder. Toen ik stopte werd de pijn alleen maar heviger, maar werd er eerst gezegd dat bij mesntruatie eenmaal ongemakken hoorde dus ja dan ga je gewoon door. Nu na een jaar die endo geconstanteerd is snap ik het dus, en helaas wordt dat erger dus ook de pijnen. Dus nu maar zo snel mogelijk zwanger worden kan daarna het hele boeltje eruit dnek ik maar.

He juudje

Voor jou dus nog even spannend ik hoop inderdaad dat ze weg blijven bij mij zijn ze er in ruime mate m’n buik en rug doen echt pijn nu waarom moeten toch altijd die vrouwen alles krijgen…zou toch wel eens lekker zijn als de man dit eens over kon nemen…hahaha…

gr marientje

Goed idee, Juudje! Gewoon lekker zo snel mogelijk zwanger worden, dat schijnt het beste medicijn tegen endo te zijn.

Maar het lijkt me echt heel vervelend (understatement) als je endo hebt. Lijkt me erg pijnlijk…

Ik hoop dat je je snel weer beter voelt, meid!

Iedereen een fijn weekend!

Groetjes,

Jippie

Juudje: Hoe gaat het nu met je?

Marientje: Ben je alweer met Clomid begonnen?

Suus: Hou je het nog een beetje vol in de wachtweken?

Spannend, hè?

Pebble: Hoe istie met jou?

Met mij gaat het wel goed. Morgen voor de tweede fm, dan zit ik op dag 14. Voor mijn doen nog erg vroeg voor enig resultaat. Maar ik spuit nu al sinds dag drie 1,5 ampul, dus ik hoop stiekem dat het nu al begint aan te slaan en dat er morgen minimaal één mooie follikel te zien is! :pray: Maar we gaan er eigenlijk een beetje vanuit dat de IUI gewoon rond dag 20-25 zal zijn, net als anders. Nou ja, we zullen zien.

Succes iedereen!

Groetjes,

Jippie

Jippie, morgen 14 zou mooi zijn, ik ga voor je duimen.

Ik heb morgen afspraak in zkh. Verlies alleen maar bruin slijm. Heb een test gedaan gister en was negatief. Kan nu niet bepalen wanneer ik met de Clomid moet beginnen vandaar dat ik een afspraak heb gemaakt.

Jippie: ja het gaat tot nu toe nog goed met wachten, maar heb soms wel de neiging om een zwangerschapstest te doen (heeft denk ik nog heeeelemaal geen zin) :oops: :oops: …maar moet wel met andere dingen bezig zijn. Als ik op de bank ga hangen of wat dan ook dan denk ik wel van goh zou het raak zijn of niet. Zaterdag verloor ik wel wat bruine afscheiding en dan denk ik van wat zou dat zijn …Maar goed nog ongeveer 9 / 10 daagjes en dan weet ik het (DENK IK)

Hoe is het verder met jou & de anderen???

Gr Suus

Juudje: wat vervelend, meid!Dus de ongi heeft helemaal niet doorgezet? Heb je dan ook nog steeds zo’n pijn, of niet?

Balen dat de test negatief was! :cry: Wat gaan ze morgen dan doen, een echo maken of een bloedonderzoek doen?

Heel veel succes! Ik zal aan je denken! :-*

Suus: Het heeft nu inderdaad nog geen zin om te testen. Heb je 2 dagen voor de inseminatie ook een Pregnyl-injectie gehad om de eisprong op te wekken? Die krijg ik namelijk wel altijd. Maar dat is het pure HCG-hormoon. Als ik te vroeg zou testen, zou ik vals positief testen. Dus bij mij kan dat pas 12 dagen na de inseminatie en anders is het niet betrouwbaar. Heel veel succes en ik duim voor je, hoor! Wel spannend, hè?

Groetjes,

Jippie

Hoi meiden

Juudje balen dat je weer in onzekerheid zit en toch weer langs het zkh moet om te kijken hoe of wat…

Jippie morgen alweer FM nr 2 spannend, ik ben inderdaad weer met clomid begonnen en ik voel het alweer pfff wat we al niet over moeten hebben voor een kindje maar ik doe het graag

Suus, spannend voor jou meis probeer het vol te houden niet te testen maar als het echt niet meer lukt doe het dan gewoon dan weet je wat…heb ik ook een paar keer gedaan

gr marientje

Jippie: Ik gebruik alleen clomid van dag 3 t/m dag 7, verder hoef ik niets te spuiten / slikken. Ook niet na de inseminatie…

Vindt het allemaal wel spannend hoor, want (IK tenminste) let nu extra op dingetjes (gevoel) in me buik :oops:

Maja…gewoon nog ff 10 daagjes wachten en duimen…

Marientje: probeer het wel vol te houden om nie te testen hoor :oops: ik kan me nog bedwingen hihi. Ik probeer te wachten totdat ik ongie wordt…nog 10 daagjes, dat moet lukken. Maar moet zeggen dat ik nu wel meer op gevoel let in de buik. Elk steekje & pijntje, zaterdag had ik wat bruinig slijmverlies (sorry vooor de details)…dan ga je togh denken van goh mss is dat wel innestelingsbloed ofzoiets…maar goed. Moet mezelf nie gek maken :frowning: :frowning:

Suus: Erg is dat, hè? Tijdens die wachtweken ga je werkelijk op elk steekje en krampje letten. En daardoor duren die twee weken ook zo ontzettend lang. Want je bent er gewoon constant mee bezig, of je wilt of niet. En doordat het in jouw lijf gebeurt, kun je het ook heel moeilijk van je af zetten. :wall: Maar dan heb jij dus geen Pregnyl gehad, en daardoor zou je vroeger kunnen testen dan ik dat kan. Maar goed, het is nu nog gewoon te vroeg. Stel dat het wel raak is, dan geeft de test toch nog negatief aan. Dus dat is wel een beetje zonde van het geld. Er zijn wel testen te krijgen, waarmee je al ver voor je nod kan testen, maar die schijnen erg onbetrouwbaar te zijn. Dus nog eventjes wachten, meid… Iets anders zit er niet op, helaas. Je zou misschien twee dagen voor je nod wel kunnen proberen te testen, wie weet is er dan al wat te zien? Ik duim me suf voor je, hoor!

Marientje: Vervelend dat je altijd zo’n last van de Clomid hebt! Dat had ik ook altijd, en ik ben echt zoooo blij dat ik dat nu niet meer heb. Zonder opvliegers en andere nare bijwerkingen is het veel beter vol te houden. Voor de hoeveelste poging ga je nu? De 5e? Hoeveel mogen jullie er? Gaan jullie na de 6e over op IVF/ICSI?

Welterusten iedereen!

Groetjes,

Jippie

Hoi Jippie

Ja echt balen hoor die bijwerkingen na 4 jaar heb ik het eigenlijk wel een beetje gehad met die opvliegers maar ja moet nog even volhouden. Ik ga nu voor poging 5. De gyn zei dat ze 6 pogingen doen en dat er dan een gesprek komt hoe of wat verder. Ik zie het wel… spannend

Hoe was je FM vandaag ? zijn ze al groter geworden

gr marientje

Halloooo,

Vanochtend voor de tweede fm geweest, ik zit nu op dag 14. En er zat een follikel van zo’n 17 mm! Ik kon mijn ogen en oren echt niet geloven! :shock: :angel: Voor een ander is dit niet zo’n vreemd fenomeen, maar ik heb mijn eisprong altijd rond dag 28! Ik spuit natuurlijk al vanaf dag drie 1,5 ampul Menopur, maar ik had nooit verwacht dat het al zo vroeg zou aanslaan bij mij. Ik had gehoopt dat de inseminatie wat naar voren verschoven zou worden, naar dag 20-22 ipv op dag 25, zoals de vorige keer. En nu hebben we vrijdag de inseminatie al, op dag 17! :dance: Morgenavond de Pregnyl zetten en dan vrijdagochtend de IUI. Het gaat nu zo snel ineens, ik kan het niet eens bijbenen met mijn koppie. :wink: Ik ben donderdag over twee weken jarig, op 6 april en dan is mijn nod op 7 april. Zucht…zou toch wel een leuk verjaardagscadeau zijn. :pray:

Marientje: Die bijwerkingen word je op 't laatst goed zat, hè? Dat had ik ook met die rot-Clomid. Ik was het zo zat, dat ik er naar uitkeek om met de injecties te beginnen! Die opvliegers zijn zo vermoeiend, en je voelt je zo beroerd daardoor. Ik snap je helemaal, meid! Anders was het misschien ook wel een optie voor jou om met Menopur te beginnen, maar de Clomid slaat bij jou goed aan. Dus dan schrijven ze dat niet voor, ben ik bang. Ook omdat het gewoon hele dure medicijnen zijn, dus als het niet echt nodig is, zijn ze daar vast terughoudend in om daar mee te beginnen. Maar als je het zelf wilt, dan kun je het altijd een keertje aankaarten, wie weet. Maar ik kan me ook voorstellen dat je dat niet ziet zitten, jezelf iedere dag injecteren. Maar als ik moet kiezen tussen Clomid en de bijwerkingen daarvan of 2-3 weken Menopur spuiten, dan is de keus voor mij heel erg snel gemaakt. Hoeveel Clomid heb je dan, nog steeds 50 mg? Wel jammer dat ik deze keer alleen in de wachtweken zal zitten, want wanneer zou jij de volgende inseminatie dan hebben? Eind volgende week ergens?

Juudje: Hoe is het gegaan in het ziekenhuis?

Ik hoop dat je wat duidelijkheid hebt kunnen krijgen! Sterkte!

Suus: Alles nog goed daar? :shifty:

Ga ik nu even eten, dat heb ik nog niet eens gedaan.

Maar ik moest mijn goede nieuws eerst even kwijt! 8)

Groetjes,

Jippie

Hé Jippie,

Ja hier is alles nog okeej :slight_smile: …Moet zeggen dat ik die wachtweken verschrikkelijk vindt…neem me petje ervoor af die het wel volhouden.

In ieder geval bedankt voor het duimen, mss helpt het wel hihi…

En probeer het gewoon nog 9 dagen vol te houden…

Hoe is het met jou verder??? Goed nieuws dus … vrijdag de IUI.

OOOOOOOH spannend… Ik ga ook flink voor jou duimen hoor :pray: :pray:

Groetjes Suus

Jippie goed nieuws vrijdag voor jouw de iui.

Marientje iui zit er ook weer aan te komten en Suus succes met wachten.

Vanochtend naar het zkh geweest. Eerst bijna anderhalf uur uitloop dus heb erg lang moeten wachten voor ik aan de beurt was. Arts ging een inwendige echo maken en zag een dik baarmoedervlies wat er op wees dat er dus nog geen menstruatie was geweest. Aangegeven dat dit nu al op deze manier de derde keer is dat ik bruin vloei, beetje bloed en dat het dan ophoudt. Maar dit keer dus geen bloed. Hij verder kijken, zag hij een follikel van 24mm zitten eerst dacht hij aan een vochtblaasje maar aan het baarmoederslijmvlies en het slijm te zien. Zat ik volgens hem in mijn vruchtbare dagen :shock:

Ik vond het heel vreemd omdat iets meer dan 2 weken geleden de iui had plaatsgevonden. Hij vond het ook vreemd maar kon er niks anders van maken en had ik dus een eitjes van 24 mm. Moest nu 3 weken wachten nog niet ongi testen op zwangerschap en anders terugkomen en zouden ze het opwekken.

Ik vond het erg vreemd dat dit eitje dan niet met de pregnyl gesprongen was, maar was een nieuw eitje zei hij.

Later werd ik gebeld door zkh, en ze hadden overlegd. Het kon geen nieuwe cyclus zijn maar hoe of wat dat begreep ik niet helemaal toch een eitje wat niet gesprongen was of iets anders. Kon geen kieste zijn want die waren min 2,5 cm. Zat ik dus volgens mij maar 1 mm vandaan :?:

Nu moet ik vrijdag weer een zwangerschapstest doen en als die aangeeft niet zwanger te zijn dan krijg ik medicijnen om het op te wekken en beginnen we aan een nieuwe cyclus. Dus hoef nu geen drie weken te wachten.

Juudje: Wat een vreemd verhaal, zeg! :think: :roll:

Jij hebt toch Pregnyl gehad om de eisprong op te wekken, of niet? Heb je toen 10.000 eenheden gehad? Dan moet het vrijwel zeker zijn dat 'ie springt… Hoe lang zit je nu na de IUI, 2,5 week ofzo? En op welke dag had je bloed/bruinverlies? Qua tijd kan het niet een nieuwe cyclus zijn, zou je zeggen. Het zou wel kunnen, maar dan had je na bijvoorbeeld 10 dagen ofzo ongi moeten worden, maar dan is het nog bijna onmogelijk.

Ik heb zelf dan wel cystes gehad. Dat was na de allereerste IUI. Ik had toen op het goede moment Pregnyl (10.000 IE) gehad. Na twee weken werd ik niet ongi, en de zwangerschapstesten bleven ook negatief. Toen ik twee weken overtijd was, en weer negatief had getest, ben ik voor een echo geweest. Daaruit bleek dat ik aan elke kant een cyste had. Die waren inderdaad groter dan 25 mm, de ene was 6x8 cm (!) en de andere iets van 4 cm. Maar de cystes gooiden alles in de war qua hormonen en daardoor werd ik ook niet ongi. Dus wat dat betreft komt het wel een beetje overeen met jouw verhaal. Dus de follikel was ook niet gesprongen, of er waren twee anderen die doorgroeiden na de eisprong tot cystes. Als je al een cyste zou hebben, dan is die nog maar erg klein. Meestal verdwijnen ze vanzelf weer, vaak door een ongi. Dus stel dat je ongi opgewekt zou worden, dan zou het daarna weg moeten zijn.

Maar stel dat je wel zwanger zou zijn, hoe kan daar dan een follikel van 24 mm zitten? Als je zwanger bent, groeien die toch niet? Dan wordt je hele cyclus toch door je lichaam stopgezet?

Sorry, meid… ik kan je verder ook niet helpen. Er zijn wel overeenkomsten met mijn ervaring met cystes, maar als de gyn zegt dat dat niet kan, dan zal dat wel zo zijn. Verder vind ik het wel een beetje vreemd allemaal. Gelukkig hoef je niet 3 weken af te wachten! Als het opgewekt wordt dmv Primolut ofzo, dan zou je over een kleine twee weken ongi zijn en dan kun je daarna weer beginnen met een nieuwe ronde.

Maar ik ga natuurlijk duimen dat je stiekem toch zwanger bent! :pray:

Ik vind het wel vreselijk balen voor je! Het zit je ook niet echt mee de laatste tijd, hè? Maar volhouden, hoor!

Je moeite zal uiteindelijk beloond worden, dat weet ik zeker! :-*

Sterkte en laat je ons vrijdag even weten hoe het gegaan is?

Groetjes,

Jippie

juuuuuuuuuuuuudje meid wat is het wat zeg, ik denk aan je en duim voor je hoor ook al ben ik nu ik ziek ben niet of weinig op kok,

ik zal even in de gaten houden hiero, maar euh ik vindt beetje rot dat ze zeggen als vrijdag negatieve test is dat dan opwekken is dat goed?Stel dat wel zo is en test negatif zoals vaker voorkomt? of breng ik nu ook vragen bij jou, hoop niet, nu ja ik hoop gewoon op zwanger meid, heel veel geluk en liefs van mij ,

kus ook voor alle andere meiden, weet dat er hoop is en er gedacht wordt aan jullie, liefs bianca

Goh Juudje, wat vervelend zeg!

Ik wil je even sterkte wensen in die onzekere tijd. Een dikke virtuele knuffel :-*

Dank jullie wel

Jippie ik begrijp er ook helemaal niks meer van. Had dezelfde vragen die jij had maar de gyn had er eigenlijk niet echt een antwoord op. In eerste instantie zei hij ook dat met de pregnyl het eitje gewoon gesprongen moest zijn dus dat dit niet het eitje was wat doorgoeide na de pregnyl maar dus een nieuw eitje was.

Waar het uiteindelijk op neer kwam was dat ik gewoon een rare cyclus had en dat het ook zonder de iui gebeurt had kunnen zijn, da tje een keer overslaat of iets dergelijks. Ik weet het ook niet precies meer.

We wachten nu in ieder geval vrijdag af, denk niet dat ik zwanger ben en zal dan wel met die primolut moeten beginnen.

Duurt het dan nog 2 weken voor er een menstruatie komt?