IUI deel 5

Ik had vanmorgen een positieve test (14e cyclusdag) :smiley: :smiley: Dus morgen om half 12 de inseminatie…Pff ben wel zenuwachtig hoor, maar ga er nie vanuit dat gelijk de 1e behandeling aanslaat…we zien het wel . We gaan flink duimen :pray: :oops:

Jullie horen morgen hoe het is gegaan.

Groetjes

Heel veel succes met de inseminatie, Suus!

En dan de beruchte wachtweken… We gaan voor je duimen, hoor! :-*

Kimmetje: Wij mogen nu eerst 9 keer IUI doen. Dit omdat de omstandigheden behoorlijk goed zijn en we hebben onze leeftijd mee, daardoor geven ze ons wel goede kansen en mogen we vaker IUI doen. Na die negen keer volgt er een evaluatie en dan mogen we misschien nog drie keer IUI doen, of dan gaan we over op IVF/ICSI. We zijn nu alweer begonnen met poging nummer 6. Wel even een dipje gehad, want in dit tempo ben je snel door je pogingen heen en tot nu toe nog geen enkel greintje geluk gehad. :cry: :? Dus dan zakt de moed je wel even in de schoenen. Maar goed, we zetten door. Het moet een keer lukken, toch? En al helemaal als de fert.artsen ons zulke goede kansen geven. Dus we geven het nog niet op. Maar ik vind het nu wel steeds moeilijker worden om uit dat dal te klimmen als het weer niet gelukt is, en dan weer helemaal overnieuw te beginnen. Maar goed…

Marientje & Juudje: Spannend maken jullie het, zeg!

Ik hoop dat jullie snel met goed nieuws komen. Succes!

Miranda: Wij kwamen in eerste instantie bij de gyn omdat ik al een halfjaar niet meer ongi was geweest en we hadden een kinderwens. Bij mij volgden toen een echo om te kijken of alles goed zat en een bloedonderzoek naar de hormoonwaardes: FSH, LH, HCG, Prolactine, schildklier, enz. Daarna ben ik begonnen met Clomid. Al snel wilden ze bij hubbie een zaadonderzoek doen, waaruit bleek dat hij verminderd vruchtbaar is. Later hebben we nog een samenlevingstest gehad en een HSG-onderzoek. De samenlevingstest was negatief (geen zaadjes aangetroffen) en met mijn baarmoeder en eileiders is alles in orde. Ik heb geen kijkoperatie gehad, want uit de echo’s en andere onderzoeken bleek dat alles verder wel in orde is. En toen mochten we al snel met IUI beginnen eigenlijk. Dus het is wel normaal dat je eerst al die onderzoeken moet ondergaan, helaas. Maar ik hoop voor jullie dat je lekker nog op de gewone manier zwanger gaat worden! Zou wel leuk zijn, hè? In elk geval heel veel succes!

Groetjes,

Jippie

Dank jullie wel voor de antwoorden. Het hsg zie ik heel erg tegenop. Weet iemand waar de vloeistof na afloop blijft :oops: Ik ben zo bang dat dat er gelijk uitloopt, een beetje genant.

Ik wens iedereen succes en kom (als het mag) bij jullie lezen. omdat de kans toch groot is dat wij ook hier belanden.

Dank jullie wel

Miranda

Miranda je bent hier welkom hoor, gewoon gezellig meekletesen en babbelen en als je vragen hebt gewoon stellen. Ik heb geen idee waar het vloeistof blijft, had een algehele narcose, had ook nog wat andere dingen die ze wilde weten, tijdens de narcose hebben onderzocht. En na het ontwaken geen vloeistof gezien, wel nog een paar dagen met maandverband gelopen omdat er nog wat rotzooi uitkomt, verdroogd bloed en dergelijke.

Jippie ja de pogingen gaan snel he, dat vind ik ook ze eng. Je bent eignelijk aan het aftellen. Wij hebben nog 2 iui en dan de ivf

Marientje bij mij eigenlijk hetzelfde als bij jouw, heel af en toe een kramp in mijn buik. Nog geen bruine afscheiding verder dus wachten nog even. Wanneer ga jij testen als er niks komt?

Miranda: De contrastvloeistof verdwijnt voor het grootste gedeelte in je buikholte. Het gaat eerst door je baarmoeder en als je eileiders open zijn, dan loopt het daar doorheen. De eileiders zijn aan het uiteinde ook open, dus dan zie je de vloeistof je buikholte inlopen. Daar kan het, volgens mij, niet uit komen. Dat wordt door je lichaam opgenomen. Het kan natuurlijk wel zo zijn dat als je gaat staan, dat er een beetje vloeistof terugloopt uit je baarmoeder, maar het grootste gedeelte is al verdwenen. Er kan nog wel wat uitkomen, maar dat blijft bij een paar druppels. Volgens mij had ik een heel klein beetje vloeistof wat weer terugliep, toen ik na het onderzoek ging staan. Maar dat waren echt maar twee druppels. Dus dat valt reuze mee! Verder heb ik ook geen bloedverlies gehad. Maar ik zou voor de zekerheid dus wel even een maandverbandje indoen als je voor het onderzoek moet.

Weet je al wanneer je voor het HSG-onderzoek moet? Het is mij echt reuze meegevallen, ik zag er ook heel erg tegenop. Als ze het cupje vacuum zuigen op je baarmoedermond voelt dat wel heel vervelend. Dan krijg je een heel naar gevoel en ongikrampen. Maar echt pijnlijk is het nou ook weer niet. Van het inspuiten van de vloeistof heb ik helemaal niks gevoeld! Maar dat kwam wel doordat bij mij alles mooi open was en er geen vernauwingen zaten. Als het wel een beetje dicht zit, kun je het inspuiten wel voelen. Het grootste gedeelte van het onderzoek betreft voorbereidingen, het eigenlijke onderzoek is zo gebeurd. Wel een tip: Neem een uurtje van te voren een flinke pijnstiller in. Ik heb een Ibuprofen 400 genomen en dat heeft wel geholpen! Maar al met al viel het mij heel erg mee, en dacht ik: Heb ik me hier nou zo druk om gemaakt? Ik hoop dat jij dat ook zult denken daarna!

In elk geval heel veel sterkte & succes met alle komende onderzoeken!

En we hopen niet dat je hier gaat meekletsen! :wink: :mrgreen: Je gaat gewoon lekker zo zwanger worden en daar heb je ons niet bij nodig. En anders ben je natuurlijk van harte welkom, meid!

Heb je nog verdere vragen, dan stuur je me maar even een berichtje!

Groetjes,

Jippie

Meiden ik zie dat jullie weer afwachten joh ik duim hard op hoor voor jullie,

juudje bedankt voor je lieve sms, heb je een trug gestuurd. Hopelijk mag deze maand voor jou zijn dan volg ik ms komende maand,

ik duim meiden zet em op hoor TOYTOY :thumbup:

Hoi meiden,

Suus een positieve LH test super heel veel suc-6 met de IUI je zult zien het valt echt heel erg mee…en dan inderdaad die wachtweken

Juudje we worden weer op de proef gesteld ik zie vandaag ook nog steeds niets die buikpijn komt en gaat nog steeds en geen rare kleur afscheiding ik heb zelfs gisteren al met MV om gelopen dacht echt dat het kwam toch niet dus… ik wil wel testen en ook weer niet eigenlijk maar ja van zo lang wachten wordt je ook gek… ga jij testen ?

gr marientje

Nou…heb vanmorgen de 1e IUI behandeling gehad :slight_smile: :slight_smile:

Viel me reuze mee…zag er erg tegenop maar denk dat iedereen dat wel heeft/had…

Dus nu maar afwachten…

Marientje hoelang moet je nog wachten dan voordat je mag testen???

Het lijkt mij zenuwslopend !! Maar ga voor je duimen :pray:

Groetjes Suus

Hoi Suus,

Blij dat het meegevallen is voor je enne ik had afgelopen maandag al mogen testen maar durf nog niet zo goed…

gr marientje

marientje wat ben jij een bikkel, dat je het zolang volhoud. Ik hoop dat hij super positief is. Ik zou het niet zolang volhouden.

Miranda

Suus en Marientje,

Veel succes, ik hoop snel positieve berichten!! :pray:

Gr.Pebble

Suus spannend zeg, fijn dat de iui meegevallen is

Jippie morgen je eerst fm weer

Marientje spannend, wanneer ga je testen

Hier helaas minder goed nieuws, veel pijnen gehad vandaag dus denk echt dat het eraan zit te komen, ook al iets donkere afscheiding met afvegen net.

HOi Juudje

Oh jee balen meis , bij mij nog steeds niets maar ook ik denk dat het er aan komt buikpijn wordt meer…

gr marientje

Suus: Mooi dat de inseminatie goed is gegaan! :thumbup:

De inseminatie op zich stelt niet zo veel voor, vind ik, qua behandeling dan. Maar ik vind het wel een heel speciaal gevoel als je dan weer naar huis gaat. Gewoon het idee dat de zaadjes onderweg zijn en de kans bestaat dat je diezelfde dag nog zwanger kunt worden. :shifty: Dat is altijd wel bijzonder! Hadden jullie een goede uitslag van de zaadkwaliteit? Dat vind ik dan ook nog wel spannend. Bij ons zijn de zaadjes dus niet zo goed, maar we zitten gelukkig wel ruimschoots boven het aantal wat ze met IUI willen zien.

Marientje & Juudje: Jullie maken het wel spannend, hoor! Ik hoop dat jullie beide mogen verhuizen naar de november-mama’s! (ookal zal het hier dan wel erg stilletjes worden, maar dan komen Suus, Pebble en ik jullie zo snel mogelijk achterna :wink: )

Pebble: Jij slaat nu toch een cyclus over met IUI, of niet?

Waar zit jij nu ergens in je cyclus dan?

Bianca: Balen dat je niet zwanger bent, meid!

Kop op, het gaat vast een keertje lukken. Ik ga voor je duimen, hoor!

Wij hebben morgen weer de eerste fm, maar ik verwacht dat ik dinsdag en volgende week vrijdag weer voor een echo moet, want zo snel zal het vast niet gaan. Dus ik verwacht er niet te veel van.

Succes iedereen!

Groetjes,

Jippie

Jippie: De inseminatie viel op zich wel mee maar ze konden de baarmoedermond nie goed vinden dus gingen ze een btje te keer met die eendebek. Toen bleek ook nog dat ze de verkeerde eendebek had dus moest het nog een keer, :cry: . En dat vondt ik erg pijnlijk, maar kan zijn omdat ik TE gespannen was… Mijn hubbie zijn zaad zag er nie zo goed uit, maar dat wisten we al… WE Wachten gewoon af…

groetjes

Hee Suus,

Balen dat de inseminatie niet zo goed ging… Wel vervelend dat het pijn deed! :? Maar dat hoeft niet elke keer zo te zijn, hoor! Bij ons is het ook wel verschillend, hangt ook af van de persoon die de inseminatie doet. Bij de vorige poging hadden wij ook een heel gepriegel. De gyn kon namelijk het slangetje niet door de baarmoedermond krijgen. Ze zat steeds in een verkeerd ingangetje. Dus elke keer opnieuw proberen te steken, wel een vervelend gevoel. Want bij elke prik, kreeg je een soort van ongi-kramp. Op 't laatst heeft ze een dikker slangetje op de spuit gezet, wat minder snel doorboog. En toen ging het in één keer goed. Maar we hebben ook pogingen gehad, dat het meteen wel goed ging en ik er amper wat van voelde. Soms zitten ze inderdaad met de eendebek te priegelen, om die op de juiste plek vast te zetten. Maar over het algemeen hoort het niet pijnlijk te zijn. Maar de ene keer gaat het beter dan de andere keer. Misschien dat je zelf deze keer ook een beetje gespannen was, omdat het de eerste IUI was… Dan trek je je spieren ook aan, en is het misschien ook wat vervelender. Je kunt het beste zo ontspannen mogelijk zijn en het maar over je heen laten komen.

Maar goed, de zaadjes zijn onderweg, meid!

We gaan hopen dat ze goed hun best doen. En de hoeveelheid zegt niks, hoor! Je hebt er maar eentje nodig, dat is hier veelvuldig bewezen. Ik ga voor je duimen en hoop dat je over twee weken met een goed bericht komt! Succes met de wachtweken!

Groetjes,

Jippie

hee suus, nu is het wachten begonnen, oef ik vind het wel heeeeeel spannend hoor

wel balen dat het toch nog pijn heeft gedaan, hebben ze wel goede zaadjes gevonden bij hub?? naja ik hoop dat het niet weer hoeft en dat deze al aanslaat :stuck_out_tongue: :stuck_out_tongue: :stuck_out_tongue: misschien krijg je wel een extra kadootje en krijg je er 2 tegelijk :wink: :wink: :wink:

nou ik ga met je mee zenuwen en heeeel hard duimen dat alles lekker op zijn plaats blijft zitten

dikke :-* kim

Hoi meiden,

Bij mij is ook weer niet gelukt deze keer vanmorgen heel erg buikpijn en rugpijn en jawel hoor ongi…bovendien het vervelend is dat het weer niet gelukt is ben ik ook het begin van mijn vakantie gezegend met dat ik niet kan zwemmen omdat ik tegen die tijd weer ongi zal zijn daar baal ik zo vreselijk van, heb ik weer :evil: waarschijnlijk als ik 14 uur in het vliegtuig zit en dan nog eens 90 min in een boot naar onze bestemming wordt ik ongi. ik hoop zo dat ik het eerder wordt…

gr marientje

Balen, Marientje! :wall:

Ik had het zo voor je gehoopt en dan is het weer niet raak…

En dan zit je ook nog met die ongi tijdens je vakantie, dat is helemaal vervelend! :evil:

Ik hoop zelf ook zo dat ik niet tijdens onze vakantie (half juni) ongi zal zijn. Dus we denken erover om in juni maar even een cyclus rust te nemen. Maar ja, misschien reageert mijn lichaam dan nog wel op restanten van de hormonen, dat het nu ineens wel uit zichzelf gaat werken en ik opeens een kortere cyclus heb dan gewoonlijk, en dan zou ik nog tijdens de vakantie ongi worden… Nou ja, het is allemaal even afwachten, we hopen natuurlijk dat het niet meer nodig zal zijn!

Maar ga je nu meteen door met de volgende poging, of nemen jullie nu ook een maandje rust?

Wanneer precies gaan jullie op vakantie?

Heel veel sterkte, meid! :-*

Groetjes,

Jippie

ps Ik ben vanochtend voor de eerste fm geweest. Zoals verwacht nog niet veel te zien. Heeeeel veel follikels, maar allemaal rond de 10 mm of kleiner. Ik moet dinsdag weer.

Hoi Jippie

We doen nog een poging voor de vakantie 29 maart mag ik weer testen en ik verwacht ongeveer 31 maart IUI nr 5 dan zou ik net voor m’n vakantie of net in het vliegtuig iets moeten weten of het gelukt is. 19 april vertrekken we. Als deze poging ook niet werkt moet ik er wel een overslaan omdat we pas begin mei terug komen.

Jij ook weer voor FM geweest las ik wel mooi dat er genoeg zitten ben benieuwd dinsdag dan zullen ze wel gegroeid zijn.

gr marientje