Hoi pebble,
Ook niet gelukt deze poging las ik sterkte…even nog over je vraag elke maand IUI…ik doe het in principe wel maar ik ga straks in april op vakantie en dan sla ik er dus eentje over. Ik denk dat je gewoon moet kijken of je het zelf allemaal wel aan kan. Als jij denkt dat je het elke maand aan kan dan kan je het gewoon doen en dat mag ook van het zkh. Ik moet zeggen dat ik voorheen ook erg emotioneel was als het weer niet gelukt was gelukkig is dat nu anders ik heb bach bloesem en dat helpt me echt om alles beter te verwerken. Ik heb een heel rustig gevoel over me en dat is o zo belangrijk met dit.
Jippie hoe was het vandaag met je gesprek ?
gr marientje
Hoi allemaal,
Pebble: Wat balen dat jij ook weer ongi geworden bent! &%$#
Inderdaad, bij de eerste druppels denk je nog van: Oke, misschien een innesteling. Ook omdat ik nog lang niet aan mijn ongi toe was, ik zat nog maar 9 dagen na de inseminatie. Maar ja, als het dan doorzet is er weer een kans verkeken.
Dit wordt onze laatste poging nog niet, hoor! We mogen nu eerst 9x IUI doen. Dit omdat wij toch wel goede kansen hebben. We zijn nog jong (27 en 31), ik reageer op zich goed op de hormonen, het bmslijmvlies en eitjes zijn perfect, en de zaadkwaliteit van hubbie wordt ook steeds beter. We zitten ruim boven de grens qua aantallen die ze met IUI willen zien. Dus daarom mogen we vaker IUI doen. Na die 9x volgt er een evaluatie. Daarna mogen we eventueel nog 3x IUI doen of dan gaan we over op IVF/ICSI. Maar inderdaad: Last best! Hopelijk wordt dit voor ons beiden de laatste poging!
O ja, nog even je andere vraag: Wij mogen in principe gewoon elke maand een poging doen, maar net wat we zelf willen. Terwijl ik wel Menopur en Pregnyl spuit. Dus qua hormonen kan het geen kwaad als je alles achter elkaar doet. Wat wil jij? Wil je meteen door met de behandelingen of wil je even rust tussendoor? Het is zo tegenstrijdig, hè? Aan de ene kant wil je alles zo snel mogelijk afhandelen en hoop je dat je snel zwanger bent. Maar zo nu en dan ben je alles ook zat en wil je even rust en ergens anders aan denken, maar ja… dan zul je ook niet zwanger worden, wat je nou net zo graag wilt. Wel een moeilijke beslissing dus. Heel veel succes ermee!
Marientje: Hoe gaat het met jou? Wanneer is jouw nod? Ging je nou precies met mij op, of heb je een dag later je inseminatie gehad? Hopelijk heb jij beter nieuws te melden!
Juudje: Nog steeds last van je buik en je darmen?
Wij hadden vanmorgen een gesprek met de fert.arts over hoe het nou kon dat ik al na 9 dagen ongi werd. We zaten met een hele hoop vragen en die zijn allemaal uitgebreid beantwoord, dus ik ben blij dat ik een afspraak heb gemaakt. Nu kan ik met een gerust hart en nieuwe moed aan de volgende poging beginnen.
Het kwam erop neer dat het wel erg vreemd was dat ik nu al ongi werd, ook omdat mijn luteale fase echt nog nooit korter is geweest dan 13 dagen, dan is 9 dagen wel een erg groot verschil. Het kan eventueel door de Menopur komen, dat mijn lichaam daar nog aan moet wennen, maar dit was niet een gebruikelijke bijwerking. Maar het schijnt dat iedereen zo nu en dan wel eens een veel kortere luteale fase kan hebben. Dus de fert.arts ging ervanuit dat het een uitzondering is en niet weer zal gebeuren, dus dat hopen we dan maar.
Nav een tip van een van de IVF-dames heb ik gevraagd naar het gebruik van extra progesteron na de IUI (dit doen ze ook bij IVF/ICSI). Dit houdt je baarmoederslijmvlies langer in stand, het wordt minder snel afgebroken, waardoor een innesteling misschien ook weer makkelijker zal gaan. Je luteale fase wordt hierdoor dus verlengd. Dit vond de fert.arts een goed idee. Het is maar een kleine moeite en zo voorkom je dat ik de volgende keer weer veel te vroeg ongi word. Ik moet nu na de volgende inseminatie nog 3x tijdens de wachtweken een kleine hoeveelheid Pregnyl spuiten. Dus daar ben ik wel blij mee. Dan kan ons dit niet weer gebeuren en hoef ik me daar geen zorgen om te maken de volgende keer.
En verder was er ook niks vreemds aan de hand zoals een vroege mk/bbz/heftige innesteling/nog enige zwangerschapsactiviteit, dus ik kan veilig weer beginnen met spuiten. Ik moet morgen weer beginnen en dan meteen met een hogere dosis, zodat mijn cyclus nog wat korter wordt hopelijk. En dan volgende week vrijdag weer voor de eerste fm. En dan op naar poging nummer 6. :?
Iedereen heel veel succes & sterkte met alles!
Groetjes :- ,
Jippie
Hoi Jippie,
Met mij gaat het goed ik had volgens mij 1 dag na jou inseminatie dus mijn nod is aanstaande maandag. M’n buik begint al wel een beetje te rommelen. Ik wacht maar gewoon af. Jullie zijn de eersten die horen hoe of wat.
Wat fijn dat je zo’n goed gesprek gehad hebt met de gyn, wel allemaal spannend hoor en ik ben blij dat je weer alle moed verzameld hebt om door te gaan.
gr marientje
Hallo
Jippie: Fijn dat ze je konden geruststellen en dat je nu ook weer akn uitzien naar een nieuwe poging.
Marientje voor jou wordt het spannend.
Hier ook nog verder niks te melden. Darmen zijn wat rustiger en mijn buik gelukkig ook. Wel heb ik ietwat last van puistjes waar ik vroeger wat meer last van kreeg als ik ongi werd en dat had ik ook toen ik net gestopt was met de pil. Afgellopen jaar eigenlijk geen last meer van gehad. We gaan maar van het ergste. Maar blijven natuurlijk gewoon duimen draaien.
Ook ik zal mijn duimen voor de draaien juudje.
Wij slaan deze maand maar even over. Het is keilastig om het met werk te regelen in die week en ik ga rondom mijn NOD gezellig een weekendje weg. En ik voel me toch iedere keer weer een beetje gestresst zo rondom die tijd. Dus even een maandje rust en gewoon zelf beetje klussen en lekker genieten in Maastricht.
Voor alle anderen: veel succes aankomende ronde!
Pebble
Hallo Allemaal,
Wij zijn ook al een tijd bezig om zwanger te worden, heb hier al eerder gezeten op dit forum maar ben ff een tijdje weggeweest (ff op andere gedachten komen, was er teveel mee bezig)
Zijn al bezig sinds januari 2004, loop al bijna een jaar bij de gynaecoloog, bij mij is PCO ontdekt & het zaad van me hubbie is ook nie al te best.
Slik al een aantal maanden ( 9 ) clomid 50 mg van dag 3 t/m dag 7. Moet zeggen dat ik nu een regelmatige cyclus heb… Deze maand gaan we voor de 1e IUI behandeling. Vindt het best wel spannend maar ga er nie vanuit dat het gelijk de 1e x raak is
(duim natuurlijk van wel)… Hoop namelijk dat als wij in oktober dit jaar gaan trouwen , dat ik dan met een buikje mag trouwen :oops: :oops:
Maar dit was zo’n beetje in het kort mijn verhaal…
Wil iedereen togh heeeeeel veeeeel succes wensen & zal voor iedereen duimen
Groetjes Suus
He Suus,
Welkom terug bij de klup en heel veel succes met jullie eerste poging!
En succes met de voorbereiding van jullie huwelijk.
Groetjes
Pebble
Suus welkom op het forum, hopelijk niet te lang op dit topic.
Hoi Suus,
Welkom op ons topic! Hopelijk zul je hier niet al te lang meekletsen, en dat is niet persoonlijk bedoeld, hihi.
Wel toevallig, want de reden dat wij IUI moeten doen is hetzelfde als bij jullie: Ik heb kenmerken van PCOS en hubbie’s zaadjes zijn minder goed. Inmiddels zijn we alweer aan poging 6 toe, maar goed… daar hebben wel een aantal hele slechte pogingen tussen gezeten. Dus richt je daar niet te veel op, het kan zomaar bij de eerste keer ineens raak zijn. Ik ga voor je duimen, hoor! Op welke cyclusdag valt je eisprong ongeveer, hoe lang is jouw cyclus? Wij hebben de laatste keren de inseminatie op dag 25 gehad, maar ik ga nu vanaf dag 3 een hogere dosis Menopur spuiten en dan hoop ik dat nog een beetje naar voren te kunnen schuiven.
Heel veel succes & prettig weekend iedereen!
Groetjes,
Jippie
Pebble & Juudje bedankt
Jippie: moet beginnen met ovulatietesten op de 13e cyclusdag… Gebruik nu al een aantal maanden clomid & moet zeggen dat mijn cyclus nu regelmatig is, meestal 30 dagen…
Iedereen fijn weekend
Hoi Suus
Heel veel suc-6 hopelijk ben jij lekker zwanger als je gaat trouwen…alles is mogelijk toch…heel veel succes met de 1e IUI behandeling.
Pebble als je een maandje wilt overslaan gelijk heb je dat is het mooie van dit je kan stoppen wanneer je wilt ik doe het zelf ook als deze keer mislukt ga ik nog 1x en dan sla ik over omdat ik op vakantie ga.
Hoest met jou Juudje ? met mij ok heb al wel hele kleine krampjes komt en gaat eigenlijk. Heb zelf niet de indruk dat ik zwanger zou zijn maar you never know…we blijven positief.
Jippie wanneer is jullie 1e FM weer ?
gr marientje
Hallo
Marientje, spannend voor jouw wanneer is jouw nod officieel?
Jippie al met de volgende ronde bezig, heb je veel last van de hormonen?
Ik heb ook zo’n mijn twijfels gisteren nog niet, had ik goede hoop. Vandaag veel last van mijn rug en minder gevoelige (.)(.). Maar we wachten nog rustig een paar dagen af.
Marientje: Heb je al nieuws? Al een ongi in beeld, of nog niet?
De duimpjes draaien volop, hoor!
Juudje: Wanneer is het jouw ongi-dag precies?
Ik duim ook voor jou, hoor! Succes met de laatste wachtdagen.
En om even op je vraag te antwoorden: Ik heb helemaal geen last van de hormonen. Het zetten van de injecties is wel vervelend. Het komt heel precies qua tijdstip en omdat ik 1,5 ampul spuit per dag, moet ik steeds 2 injecties klaarmaken en dan 1,5 leegspuiten, dat betekent dus ook 2x prikken per keer. Dus dat is wat minder. Maar het went wel erg snel en heel pijnlijk is het ook niet. En omdat dit dus pure hormonen zijn en niet een chemisch fabrikaat, heb je helemaal geen last van bijwerkingen. Dit is echt veel beter uit te houden dan met de Clomid!!! Totaal geen opvliegers, duizeligheid of iets anders. Dus achteraf gezien had ik veel eerder met Menopur moeten beginnen, dat had me veel ellende bespaard.
Ik moet aanstaande vrijdag weer voor de eerste fm. Ik zit dan nog maar op dag 10, dus ik verwacht er niet zo veel van. Maar omdat ik nu meteen een hogere dosis spuit, vond ik de eerste fm op maandag (dag 13) wat aan de late kant. Ik weet nu nog niet hoe mijn lichaam erop gaat reageren, dus vandaar een vroege echo deze keer. We hopen dat we rond dag 20, of eerder, weer een poging kunnen doen.
Suus: Begrijp ik het dan goed, dat je pas de volgende cyclus met ovulatietesten gaat beginnen en met IUI? Omdat je schrijft dat je op dag 13 moet beginnen met testen en volgens je banner is het nog 17 dagen tot je NOD. Of gaat je banner uit van een cyclus van 30 dagen en heb je vandaag voor het eerst getest? Als dat het geval is, dan hoop ik dat je snel een positieve ov-test hebt en deze week de eerste inseminatie! Succes met alles!
Waar is de rest van de meiden, eigenlijk? Sommigen zien we hier nooit meer… :roll:
Fijne avond iedereen!
Groetjes,
Jippie
Even een kort berichtje, moet zo namelijk werken maar was benieuwd of er al nieuws was.
Jippie ik had ook de laatse keer op dag 10 de eerst fm en moest gelijk 's avonds de pregnyl zetten. Mijn nod is officieel woensdag, maar vaak wordt ik pas nu met die iui gebeuren 2 dagen erna ongi dus houd ik het op vrijdag.
Suus veel succes, is dit de eerste poging?
Marientje al nieuws?
Hoi meiden,
Met mij alles ok nog geen ongi in zicht hier. Mijn officiele nod dag was gisteren toen was het precies 15 dagen na de IUI behandeling dan mag ik officieel testen. Na elke bahendeling was ik net als juudje 1 of 2 dagen na die 15 dagen ongi geworden dus alles is nog mogelijk. Ik voel wel dat er iets aan de gang is soms buikpijn maar het komt en gaat. Als ik echt serieus rugpijn en flinke buikpijn krijg dan weet ik dat het zover is maar tot nu toe dus nog niets.
Juudje spannend ik hoop dat die rugpijn niet betekend dat je ongi wordt maar dat je gewoon lekker zwanger bent…duim duim duim
Jippie, jij mag al weer voor de 1e keer vrijdag spannend wie weet ga je nu een stuk sneller omdat je meer moet spuiten.
gr marientje
gr marientje
mag ik hier even inbreken :oops:
ik lees al even met jullie mee. Wij zijn in de mmm gestapt en zijn nu bezig met alle vooronderzoeken om op zoek te gaan naar de “oorzaak”. Hebben jullie ook voor jullie aan iui begonnen alle onderzoeken moeten ondergaan. Bloedprikken om eisprong aan te tonen, uitstijkje, inwendige echo en hsg. De hsg heb ik eind volgende week of net begin de week erna. Daarna even op zijn beloop laten, ivm grotere vruchtbaarheid. Daarna nog samenlevingstest en kijkoperatie. ik vind het allemaal heel erg veel. Ben benieuwd of dit de normale gang van zaken is. Wij zijn in voorburg onderbehandeling.
Veel liefs en vooral veel sterkte met wachten, spuiten en de anderen minder leuke dingen.
Miranda
Hoi hoi,
Jippie: begin deze cyclus al met de ovulatietesten, vandaag was me 13e cyclusdag dus ben vandaag begonnen met testen (helaas nog negatief)…
Volgens mij had ik me banner nie helemaal goed staan, maar heb um al veranderd…
Juudje: bedankt, dit is voor ons de 1e IUI behandeling.
Groetjes
Marientje spannende zeg, nog een paar dagen wachten.
Miranda, wij hebben inderdaad ook al die onderzoeken moeten ondergaan toen we de mmm instapte. Tijdens de onderzoeken kwam eignelijk niks naar voren en toen is er besloten voor een kijkoperatie en daar zagen ze endo haarden zitten. Vandaar de iui
Suus, Mijn eerste 3 pogingen waren inderdaad ook volgens de ovu testen, en heel vreemd maar iedere cyclus is weer anders met positief testen. De ene keer dacht ik van na een week zal wel te laat begonnen zijn moet ik nog wel doorgaan met testen en uiteindelijk werd hij toch nog pos.
Jippie, vrijdag weer de eerste fm, ben benieuwd.
Hier verder geen ander nieuws nog en zit dus niks anders op dan te wachten.
breek ff in heb net bij het verkeerde topic gepost :doh: :oops: dus hier nog maar es, maar zag de antwoorden al hihihi
hee suus,
ik was benieuwd of jullie al waren begonnen, de grote dag was toch deze week ongeveer of niet???
ik hoor/lees het wel
verder idereen natuurlijk ook heeeeel veeeel succes ik zal heeeel hard voor jullie duimen
jippie, is dit nu ook jullie laatste iui poging???en gaan jullie als het niet lukt(waar ik nie van uit ga ) beginnen met ivf??
groetjes kim
breek weer uit
Hoi Miranda,
Ik heb inderdaad alles gehad wat jij op noemde alleen bleek na de kijkoperatie dat er eigenlijk niets mis is met mij. We gingen de wereld binnen van IUI. Mijn man had de 1e 2 IUI behandelingen niet zo best zaad ze wilden haast stoppen maar gelukkig heeft het zich hersteld en zitten we inmiddels op poging nr 4. Zolang er niets te vinden is gaan ze door met zoeken en proberen vandaar al die behandelingen die zijn in de meeste zkh toch wel standaard al doen sommige het in een andere volgorde. Heel veel suc-6 met alles.
Suus, heel veel suc-6 met LH testen. De laatste tijd kan ik de klok erop gelijk zetten dat ik op dag 13 begin met testen, dag 14 positief en dag 15 IUI.
Ik zelf wacht nog steeds af voel al wel meer buikpijn opkomen…spannend
Juudje jij bent ook nog steeds aan het wachten is je rugpijn al over ?
Gr Marientje