IUI deel 5

Hoi Pebble,

Clomid wordt in de regel alleen gebruikt om een eisprong tot stand te brengen of om je cyclus te verkorten. Voor zover ik weet heeft het niet speciaal een gunstig effect op de innesteling. Juist het tegendeel bij bepaalde doses. Als je een hogere dosis Clomid gebruikt, heeft dat een nadelig effect op je baarmoederslijmvlies, dus indirect ook op de innesteling. Met Clomid blijft je baarmoederslijmvlies namelijk dunner, dat is een bijwerking. :? En dus is een innesteling dan ook moeilijker.

De reden dat er bij IUI gestimuleerd wordt, ookal heb je van jezelf een goede cyclus, is dat alles misschien een beetje sneller gaat en je hebt kans dat er mbv hormonen meerdere follikels groeien, zodat je wat meer kans op een zwangerschap hebt. Maar op zich kun je zonder hormonen ook prima IUI doen! Dus als jij dat liever wilt, kun je dat zeker aankaarten. Wij hebben ook wel eens een poging zonder hormoongebruik gedaan.

Jij heel veel succes met de wachtweken, ik ga voor je duimen!

En ook voor mezelf, want ik ga vanaf zondag het wachten tegemoed… :wink:

Groetjes,

Jippie

Hoi Jippie,

Het zou zomaar kunnen dat ik morgen ook IUI heb moest vanmorgen testen was een licht streepje te zien dus vanmiddag weer en dan hangt het ervan af wat we morgen gaan doen is die nog steeds vaag dan heb ik morgen een FM is die positief dan moet hussy morgenochtend erg vroeg opstaan en zijn bijdrage naar het zkh brengen en dan heb ik om kwart over 12 IUI (poging nr 4) spannend dus.

De clomid is weer duidelijk aanwezig ik heb het zo warm steeds pfff gelukkig heb ik het vaak alleen de 1e paar dagen het ergst als ik clomid nog inneem daarna neemt het wel wat af.

voor de rest is het bij jou ook weer spannend jippie folikkel van 18 mm goed hoor en juudje inderdaad van mij ook suc-6 vor maandag met je FM

Pebble de duimen draaien voor jou spannende maar lange wacht weken voor jouw al begonnen…

gr marientje

haha lieve meiden ik zag dat er naarme gevraagdwas ofiiggereageerd bedankt, ik heb inmiddels bericht dat ik volgendemaandf weer zwanger zou mogen raken , dus alleen deze maand verspilt maar jaik moet zeggen zowieso zo ziek als ik was had ik nergens puf voor hihi dus ja,

maar euhm ikkom hier zo nu en dan voor jullie als succes wens , ikhoor hier persoonlijk niet thuis ,

nou liefs bianca

Meiden succes allemaal, ik volg jullie wel.

Bij mij ook de clomid om meerdere eitjes te laten rijpen. Had verder een goede cyculs van mezelf. Helaas eerste ronde met stimulereing teveel eitjes en dan gaat het feest ook niet door.

Marientje: En? Heb je morgen ook de inseminatie, of niet? Dan zouden we precies tegelijk op gaan, hihhi.

Wij moeten tussen acht uur en half negen het potje brengen en dan hebben we de inseminatie om 11 uur. Wordt ook een vroegertje, dus. En dat op zondag. :eh: Nou ja, het is voor een goed doel!

Juudje: Succes maandag met je fm! Ik hoop dat je ons snel mag volgen!

Ik ben trouwens wel heel erg benieuwd wat voor effect 50 mg op jouw lichaam heeft! Hopelijk een heel goed resultaat!

Bianca: Ook al schrijf je hier niet echt mee, we zien je toch regelmatig hier langskomen.

Dus dan hoor je ook in het rijtje thuis, hoor!

Doei!

Groetjes,

Jippie

Hooi,

Waar is iedereen? :angel:

Druk aan het weekend vieren, zeker?

Wij hebben vanochtend de inseminatie gehad en alles is erg goed gegaan! De zaadkwaliteit is nog nooit zo goed geweest, het zit nog steeds in een stijgende lijn! Dat hadden we niet verwacht. We hadden vandaag maar liefst 6 miljoen meer zaadjes dan bij de laatste poging in december! Het baarmoederslijmvlies is perfect en een mooie follikel. Dan zou je toch zeggen dat het nu een keer raak moet zijn als alles verder perfect is? Maar ja, zo werkt het niet helaas… Afwachten maar weer, het worden weer spannende weken! :thumbup: :pray: :shifty:

Marientje: Heb jij vandaag ook de IUI gehad of moet je morgen ofzo voor een fm?

Fijne zondag!

Groetjes,

Jippie

Hoi Jippie,

Ik had vanmorgen nog geen positieve test dus kreeg een echo er was 1 follikel te zien 21 mm. Ik moest vanmiddag weer testen en toen was de test positief dus ik heb morgen 11:30 IUI poging nr 3. Net 1 daagje na jouw wel leuk dat we nu zo’n beetje tegelijk mogen wachten. nu juudje er nog bij :slight_smile:

gr marientje

Spannend meiden

Ik ben ook benieuwd naar de fm morgen. Ik meot al om 9.10 in het zkh zijn,

Succes juudje voor morgen

juudje succes morgen

Marientje: Leuk, dat we gelijk opgaan!

Heel veel succes met je inseminatie morgen en ik hoop dat jullie zaadjes ook zo super zijn!

Juudje: Jij ook succes!

Hopelijk mag je ons snel volgen, dat is wel zo gezellig!

Groetjes,

Jippie

Hoi Jippie

Ja ik hoop het ook we hebben ze keurig opgespaard hahaha… :smiley: jullie horen morgen zeker van mij

juudje ook van mij suc-6 morgen

gr marientje

Jippie heel veel suc6! en hopelijk gaan deze weken snel voorbij :thumbup: :pray:

Liefs Rennic

Hallo

Even snel een berichtje van mij. Zit namelijk even op het werk om even wat dingen af te maken. Ben eigenlijk vrij.

Vanochtend naar zkh geweest, en er was een follikel te zien van 21 mm. Dat al op dag 10 dus dat betekend dat ik vanavond de spuit moet zetten en dan woensdag de iui heb.

Groetjes Judith

Hoi juudje

Oh wat spannend, ik had er ook eentje van 21 mm deze keer en heb net IUI gehad. Nu maar weer 2 weken wachten.

Jippie wij hadden vandaag 11 miljoen zaadjes is minder dan vorige keer maar nog wel goed genoeg.

gr marientje

Hoi meiden,

Marientje: Jullie hadden ook een mooi aantal zaadjes, hoor!

Ruim voldoende om zwanger van te worden. Is de inseminatie goed gegaan?

Juudje: Wat super dat je woensdag je IUI hebt! Goed, zeg! In elk geval slaat deze dosis beter aan en dat het al zo vroeg is, maakt helemaal niks uit. Een vriendin van mij had al op dag 9 een superei, en die is nu na de 5e IUI 23 weken zwanger! Dus alleen maar mooi, dan heb je een lekkere korte cyclus! Succes met de Pregnyl (dat valt reuze mee!) en met je inseminatie woensdag!

Rennic: Lief van je dat je hier ook nog meeleest en me succes wenst!

Jij heel veel sterkte en ik blijf je volgen op het IVF-topic, meid! :-*

Iedereen succes met de wachtweken, en leuk dat we allemaal tegelijk opgaan!

Hopelijk komt onze droom om ook allemaal tegelijk te verhuizen naar een ander topic uit! :pray:

Groetjes,

Jippie

Hoi Jippie,

Ja hoor inseminatie ging goed geen last nergens van ben wel blij dat ik niet iedere keer een eipunctie krijg dat scheelt wel. Het gaat een beetje om en om 1e keer had ik 3 eitjes 2 overgebleven na punctie, de 2e keer had ik er eentje, de 3e keer weer 3, 2 overgebleven na punctie en 4e keer weer eentje. De gyn was tevreden over hoe regelmatig het gaat allemaal. Ik heb gevraagd hoe lang ze door gaan met dit en bet blijkt dat ik 6 keer iui krijg en daarna zullen we gaan evalueren over hoe verder. Nu nog 2x te gaan … De gyn zei ook dat de 1e 2 keer het zaadaantal op het randje was dus hij bleef erg positief voor nu en komende behandelingen. Ik ging ook met een gerust hart weg… en nu maar afwachten en kijken wat er van komt.

gr marientje

Hoi Marientje,

Mooi dat de inseminatie goed is gegaan!

Inderdaad, jij bent behoorlijk regelmatig mbv Clomid, en je reactie daarop. Dat is wel een heel goed teken, en het scheelt ook een heel gedoe, als je het vergelijkt met ons. :roll: Maar goed, dat laten we nu achter ons, Menopur is een beter middel voor mij, dus ik denk dat ik daar ook een betere en regelmatigere reactie op zal hebben.

Bij ons ging de inseminatie wel goed, maar het was een beetje een gedoe en gepriegel. De gyn kreeg namelijk het slangetje niet door de baarmoedermond. Het schijnt dat er ook zij-ingangetjes, en doodlopende weggetjes zijn. :lol: Dus ze zat steeds verkeerd. Was wel een beetje irritant, want dat geprik in mijn bm gaf wel steeds een kramp en het duurde zo lang. Maar op 't laatst heeft ze een dikker slangetje op de spuit gezet, dat wat steviger was en niet zo snel doorboog, en toen ging het in één keer goed. Ik ben er wel blij om, want anders was het niet goed op z’n plek gekomen, en dat was zonde geweest! We hadden zo’n goede uitslag, dan moeten ze wel in de bm komen en niet ervoor!

We hadden trouwens onze vorige gyn met de inseminatie! Hahaha, hoe kun je het weer bedenken? Denk je dat je van dat mens afbent en dan heb je haar nog… We moesten er ook wel om lachen. Maar achteraf was ik erg blij, want op zondag worden de inseminaties meestal door co-assistenten gedaan en die had dan niet extra z’n best gedaan om de zaadjes op de goede plek te krijgen, dan was het voor de bmmond ingespoten, ben ik bang. Zij is toch wat deskundiger, maar wel weer typisch. Het is in ons ziekenhuis namelijk wie maar net dienst heeft die zondag, die doet de inseminaties eventjes tussendoor. Dan maakt het niet uit welke gyn het is, en zij had net dienst… Zul je zien dat we zwanger worden door haar inseminatie. :mrgreen: Nou ja, het gaat om het resultaat, toch? Maar verder heeft ze nergens meer naar gevraagd, hoe het met ons ging op de andere afdeling, of over het spuiten, geen woord teveel gezegd, dus dat viel me wel van haar tegen! Ik ben toch blij dat ik voor de rest niks meer met haar te maken heb!

Fijne avond nog!

Groetjes,

Jippie

Hallo

Jippie dat is ook toevallig zeg dat je die gyn kreeg. Nou fijn dat ze in ieder geval haar best heeft gedaan om het op de juiste plek te krijgen.

Marientje wat vreemd dat het zo schommelt bij jullie met die eitjes. Bij mij schommelt het ook maar dat komt door de dosering van de clomid. Ik had eerst 100 en daardoor teveel eitjes nu 50 en maar een eitje en dat vonden ze in het zkh ook niet goed. Dus gaan ze kijken of de volgende keer 75 een optie is. Gelukkig kon wel de iui doorgaan, want nog een maand niet zou ik echt van balen denk ik.

De spuit zelf is me wel meegevallen gisteravond. Schoonzusje heeft het gezet. Het inspuiten van de vloeistof prikte wel heel erg vond ik en bleef ook een tijdje aanhouden. Daarna leek het alsof het heel koud werd rondom dat plekje en toen werd het minder. Wel een raar gevoel gehad nog even in mijn buik.

MOrgen de iui en dan ook de wachtweken in :pray:

Succes morgen, Juudje!

Ik ga voor je duimen, hoor! :thumbup: :pray:

Groetjes,

Jippie