IUI deel 4

ja dat is de volgende stap na de echo omdat ik daar inderdaad ook aan denk :? Was die kijkoperatie onder narcose of plaatselijk verdoofd? Krijg je er nu dan medicijnen voor en helpen die? Kon je die maand wel gewoon doorgaan met proberen zwanger te worden? Sorry voor alle vragen :oops:

de kijkoperatie hebben ze onder algehele narcose gadaan. Tijdens de opeatie hebben ze verschillende dingen gedaan, geloof drie dingen, eierstokken doorspuiten, met camera vanbinnen de boel bekeken en nog iets en daarom algehel narcose.

De cyclus erop weer verder gegaan om zwnger te worden, maar wisten toen al beetje dat spontane zwangerschap er eigenlijk niet in zat, cyclus erop zijn we met iui begonnen.

Tijdens de kijkoperatie zijn wat haarden weggehaald maar zoals op de darm en blaas durven ze neit.

Dus eigenlijk ook vooral met pijnstillers de eerste dagen doorkomen. De pijn heb ik eigenlijk al zolang ik menstrueer maar is altijd gezegd dat elke vrouw last heeft van de menstruatie dus dat ik me niet zo moest aanstellen, lage pijngrens enz. dus in het zkh geloofde ze niet dat ik endo had omdat ik nooit thuis bleef van de pijn, uiteeindelijk toch besloten om een kijkoperatie te doen en de rest had ik al opgeschreven.

Hoi Hoi,

Juudje ik zou ook denken dat het slijm met wat bloed is.

Heb je de gyn al gebeld er over?

Zorro heb je die cyste al lang? Het lijkt mij ook idd geen pretje nee.

Vervelend en balen voor je :cry:

Ik heb mijn kijkoperatie onder algehele narcose gehad, je vroeg deze vraag niet aan mij maar ik kon het niet laten om ook ff antwoord te geven :oops:

Liefs Claudia

Als ik de gyn bel, moet ik afspraak maken voor tel consult, beetje onhandig. Dacht misschien herkenbaar voor mensen die ook met iui bezig zijn.

Hoi Juudje voor mij is het niet herkenbaar ik heb het nog nooit gehad.

Maar idd omslachtig als je moet bellen voor een belafspraak, wij hebben een telefonische gyn bel spreekuur op de doordeweekse dagen. Dus dat is wel fijn.

Liefs Claudia

Jeetje Juudje, nou ik hoop maar dat is dat niet hoef dan… Maar IUI is toch het inspuiten rechtsreeks in de baarmoeder van zaad? Dan moet het toch nog zelf door de eierstokken??

Ik zou dat bloed gewoon even afwachten hoor…

Claudia: thanks! nee geeft niks, hoe meer antwoorden des te meer info :mrgreen: Ik denk dat de cyste er al zit vanaf mn 20ste… Ik had namelijk nooit problemen met mn menstruatie, toen kreeg ik iets aan mn baarmoeder en heb ik een operatie soort gehad en daarna is het gekomen… Volgens de huisarts toen kon dat gewoon veranderen in je leven, maar het gaat steeds meer pijn doen vandaar dat ze er nu maar eens naar gaan kijken :roll:

Ja iui is het inspuiten van de zaadjes in de baarmoeder, verder gaat alles volgens de natuurlijke weg

Hoi Juudje,

Het zkh waar ik zit doet ook van die telefonische consulten moet je eerst bellen en dan krijg je een telefonische afspraak en wordt je terug gebeld. Inderdaad een heel gedoe. Heb je geen nr die je moet bellen speciaal voor de IUI ? ik heb een 06 nummer speciaal voor alle IUI kwesties zeg maar. maar die kan je wel alleen op bepaalde tijdstippen bellen dus dat schiet ook niet echt op stom van me…ik zou het gewoon proberen wie weet neemt er iemand op.

Ik heb nog maar net 1x IUI gehad maar rozige slijm heb ik niet gehad.

wie weet toch begin van innesteling ? ik weet niet hoe dat in elkaar steekt met innestelen of dat een tijdje kan duren en bijv steeds meer kleur krijgt of dat het ineens komt en dan weer weg is.

gr marientje

Wat ze inspuiten is ook rozig van kleur misschien daar wat van, ik weet het ook niet. Vandfaag ook niet echt last meer van gehad.

Hoi Juudje,

Bij ons was het gewoon doorzichtig wat er ingespoten werdt maar ik denk dat het wel kan verschillen per zkh wat ze ermee doen. Die zaadjes kunnen er trouwens toch niet uit ? Tenminste dat zei mijn gyn tegen mij dat ze een soort van gevangen zitten in je baarmoeder en er echt niet uit kunnen. Nou meid als je inderdaad al zegt dat het opgehouden is dan zal het wel goed zijn. fijn weekend

gr marientje

Nog een week…

Hoe is het met de rest

HOi Hoi,

juudje bij ons zit het ook altijd in een rozige vloeistof.

Het zal idd zoals je zei per ziekenhuis verschillen.

Ik ben benieuwd over een week.hoop dat je dan goed nieuws heb

:mrgreen:

Met mij gaat het :shifty: ik wordt de laaste dagen helemaal gek van mijzelf.

Ik zit nu zo te twijfelen van is het wel of is het niet raak.

Ik zit nu op dag 14 en ben nog niet ongi :pray:

Ik heb van vanaf dag 5 al krampjes, ik heb gespannen borsten (als ik ongi gaat worden heb ik dat ook altijd), ik moet wel vaker naar de wc, ben een beetje winderig :oops: en ik ben best moe de laaste tijd (kan het weer zijn).

Snap je wat ik bedoel kan er nix mee dan natuurlijk weer gedulig af te wachten en onder tussen zit ik maar tegen mijzelf van ga nou niet teveel zitten hopen. Ben ik daarlijk weer zo teleur gesteld.

Dit komt voor jullie ook bekent voor natuurlijk.

Maar het is wel fijn om het op teschrijven en ff je gedachte te laten gaan.

Mocht het dit keer weer niet gelukt zijn gaan we voor poging 6.

Maar die kunnen we dan helaas niet hier gelijk achter aan doen.

Want dan zit Eric (hubbie) in de week dat ik geinsem moet worden in Frankrijk voor zijn werk :cry: ruim een week is die dan weg.

Nou ik heb mijn hart weer ff gelucht dankjewel voor het luister :wink:

meide succes en ik :thumbup: :thumbup: voor jullie

Liefs Claudia

Claudia

ik herken het helemaal.

Wanneer ga je testen?

Hoi meiden,

Ja juudje inderdaad nog 1 weekje voor ons, Claudia jij ben er al bijna spannend hoor ik duim heel erg hard dat je niet ongi wordt … ik herken het gevoel waar jij mee zit ik heb het precies het zelfde heel vervelend soms. IK betrap mezelf erop dat ik zo in de gaten aan het houden ben met wat ik voel en telkens denk ik weer oh nu voel ik me echt anders zou het nu dan toch… stom he denk dat alle meiden dat wel een beetje hebben. He maar meiden suc-6 we houden contact.

gr marientje

Jee meiden, wat leef ik met jullie mee ! Mijn vriendin is afgelopen vrijdag voor het eerst begonnen met Menopur spuiten en dan volgt over een week het insemineren. Vandaar dat ik wat ben gaan opzoeken over IUI en toen kwam ik hier terecht !

Het heeft ons ook de nodige moeite gekost om zwanger te worden maar heb nooit IUI gehad. Het lijkt me ook zo vreselijk spannend !

Ik hoop echt dat het jullie gaat lukken en dat jullie gauw positief zullen testen !

Ik heb geen ervarinf hoe de statistieken zijn met de kansen op zwangerschap met IUI. Hebben jullie je erin verdiept ? Enig idee hoe de kansen liggen ?

Rare vraag misschien, maar ik heb met IUI gewoon het idee dat je een hele stap dichterbij de jackpot bent :oops:

Lieve meiden, succes !

Claudia ik herken het ook helemaal! Zat afgelopen week in hetzelfde schuitje. Ik hoop voor je dat het raak is!!! :dance:

Hoi Karin,

Stom maar eigenlijk heb ik helemaal niet gevraagd naar hoeveel de slagingskans is. Ik weet wel dat als je op een natuurlijke manier zwanger wilt worden dat dat iets van 30, 35 % is volgens m’n vorige gyn. heel erg laag dus veel hoger dan dit zal het wel niet zijn dan denk ik.

gr marientje

De slagingskans per IUI-poging ligt ongeveer rond de 15-20 %.

Hangt er ook een beetje vanaf hoe goed de zaadkwaliteit en de eisprong is. Over het algemeen is het toch wel zo van: Hoe minder zaadjes, hoe kleiner de kans op slagen. Maar dat hoeft natuurlijk niet altijd op te gaan, want je hebt er maar eentje nodig! :wink:

Dus jammer genoeg gaat jouw, Karin’s, redenering niet op dat je met IUI dichtbij de jackpot zit, anders waren we nu allemaal inmiddels wel zwanger geweest! :shifty: De zaadcellen moeten zelf nog wel helemaal door de eileiders zwemmen, het eitje bevruchten en de innesteling moet dan ook nog goed gaan.

Maar goed, het is mooi dat we op deze manier een poging kunnen wagen, toch?

Ik duim voor iedereen dat het gaat lukken!

Veel sterkte & succes, meiden!

Groetjes,

Jippie

ps Ik heb 3x IUI gehad en wacht sinds april al op de 4e poging, maar het wordt steeds om verschillende redenen uitgesteld. Op het moment ben ik 5 dagen overtijd en hoop ik dat ik op de normale manier zwanger geworden ben :roll: Ik heb heel veel zwangerschapsverschijnselen, maar de test was vanochtend negatief… :cry: Hopelijk aan het eind van de week een positieve test! :pray:

Bedankt voor de uitleg !

En Jip, Ik duim heel hard me je mee !!! :pray: :pray:

Ik had laatst gelezen dat dfe kans van slagen na 6 iui pogingen ongever 50% raak is.

De gyn vertelde mij dat er maar 8 % kans van slagen was per behandeling, maar ik heb dan iui zonder spuiten en hormoontoestanden. Wel is de kwaliteit van eht zaad bij ons prima.