IUI deel 4

Jippie

wat spannend de tekenen je zou denken dat het raak zou zijn. Ik ga ontzettend hard voor je duiemen.

Meiden heel fijn weekend alvast als ik jullie niet meer spreek, zal hier rustig zijn het weekend :smiley:

Juudje: :-*

Voel je je al een heel klein beetje beter?

Groetjes,

Jippie

Pijn is wat afgenomen dat scheelt al een heel stuk :smiley:

Gelukkig maar! :angel:

Groetjes,

Jippie

Juudje

gek dat je ineens zo’n erge pijn hebt dat je naar huis moet het is ook iedere keer weer anders…ik snap heel goed dat je het even niet meer zag zitten die momenten heb ik ook. Huil maar lekker dat helpt het beste enne je hoeft geen sorry te zeggen hoor om hier je hart te luchten we doen het tenslotte allemaal…heel veel sterkte ik hoop dat je snel weer wat beter voelt.

Jippie spannend ik duim heel hard voor jou…

iedereen een fijn weekend

gr marientje

Hoi Meide,

Ik dacht ga weer ff bij de meide kijken hoe het daarmee gaat.

Juudje heel begrijpelijk dat je je zo voelt, moet je je ook niet schuldig over voelen. Het is een heel inspannend en intesief voor je lichaam maar zeker ook voor je geest. En je emotie’s wordt je soms helemaal gek van :wall: . Maar je hebt KOK om te lachen, te huilen, te klagen en daarlijk voor jullie in 2006 om je vreugde te delen. Let op mijn woorden :pray: Sterkte meid.

Jippie gezellig Valkenburg heelveel plezier en lekker genieten.

Ik doe hard duimen en hoop zo dat het gelukt is :pray:

Marientje klte is dat he, wanneer je je insem weer zou kunnen hebben is het lab dicht. Wij hadden dat ook twee keer erug frustrend.

Ik weet niet hoe het met Clomid werkt maar het is wel chips als je daar iedere keer weer anders bij kan voelen. Ik had dat met Puregon gelukkig niet. Meis ook voor jou hoop ik zo dat 2006 het jaar voor jou gaat worden.

Ik wens jullie een hele fijne kerst en een mooi, vruchtbaar en liefdevol 2006 toe :-

Hoi meiden,

Ik ben helaas ongi geworden afgelopen vrijdag, vlak voordat we naar Valkenburg gingen. :cry: :wall: Dus dat was wel weer even een teleurstelling. Ik was nog maar een dagje overtijd, maar ik was al 3 dagen behoorlijk misselijk steeds, dus dan begin je toch een beetje te hopen. Maar het is dus weer niet gelukt… Ik begin dinsdag weer met Clomid en dan hopelijk weer zo’n late reactie, en dan zouden we de eerste week van januari poging nr. 5 kunnen doen. Hopelijk gaat het dan wel een keer raak zijn. :?

Juudje: Hoe gaat het met jou inmiddels?

Marientje: Heb je toch nog een leuk weekend gehad in Noordwijk?

Heb je nog steeds zo’n last van de bijwerkingen?

Bagheera: Waar ben je, meid?

Laat je ons even weten hoe het met je gaat?

Claudia: Leuk dat je hier nog even langskomt! :-* Gaat alles goed met jou?

Jeetje, alweer bijna 12 weken zwanger, wat gaat dat snel zeg!

Groetjes,

Jippie

Jippie,

balen toch ongi hopelijk is jullie weekendje daardoor niet verpest in valkenburg hoe was het ?

in noordwijk was het erg luxe we waren er al vroeg vrijdag dus nog gezwommen en de sauna in geweest 's middags een beetje lounchen met collega’s van m’n man. 's avonds 6 gange diner daarna ben ik gaan slapen ik had erg last van kriebel hoest en kreeg daardoor hoofdpijn. volgende dag ontbijt, workshop chocolade maken, 's middags museum der oudheden in leiden en een high tea ter afsluiting dus was wel erg leuk allemaal maar wel erg druk.

claudia alles goed met jou zo te horen…als ik vragen mag na hoeveel keer IUI was het raak bij jullie ?

ik heb alle clomid weer binnen en ik had vanaf aanstaande vrijdag weer LH testen moeten doen, ik heb er nog 3 over van de laatste keer dus die ga ik denk ik wel doen en dan maar hopen dat het zelf lukt zonder IUI deze maand zou wel bizar zijn als het ineens lukt

gr marientje

gr marientje

Jippie

Balen van je ongi, hopelijk genoten van je weekend. Heb je de kerstgrotten bezocht?

Marientje

voor jouw weer spannend straks. Ik laat deze cyclus maar voor wat het is, ga ook niet met testen en dergelijke aan de gang. Jij gebruikt alleen nu clomid, en zijn er al afspraken voor verdere stappen?

Ik moet nu bellen voor een evaluatiegesprek en dan krijgen we te horen of we gestimuleerde iui ingaan of ivf. Wat houdt gestimuleerde iui in weet iemand dit. Ik heb eeb eisprong namelijk van mezelf en goed slijm en eisprong netjes op tijd. Bij mij is het eovel die k# endometriose. Ze hadden het over het stimuleren van meerdere eitjes zodat de kans groter wordt, waarmee wordt dit gedaan, injecties of gewoon pillen???

Hoi Meide,

Ik doe jullie natuurlijk niet vergeten.

Ik heb veel steun aan jullie meide gehad :mrgreen:

Juudje gestimuleerde IUI houd in dat je met hormonen gaat werken.

Ik moest gaan spuiten. Is niet zo eng als het klinkt hoor. De derde dag van de menstruatie begon ik met puregon dan op dag 10 a 11 kreeg ik een FM (follukelmeting) is hij rond de 18 a 21 mm dan moets ik de pregnyll spuiten en dan had ik 1 dag niks en de dag daarna de inseminatie.

Hoop dat je het een beetje begrijp hoe ik het heb opgeschreven.

Jippie balen zeg dat je ongi bent geworden :evil: Hoop dat je nog wel van je weekend in valenburg heb genoten??

Marientje het is bij ons bij IUI poging 5 gelukt.

Ben benieuwd en ik ga zeker voor je duimen en hopen dat het gaat lukken op de ā€œnormale manierā€ succes en klusse :wink:

Ohja ik wilde nog ff vertellen. Als wij de inseminatie hadden gehad hadden wij eigelijk die dag geen gemeenschap meer.

De 5 iui hadden wij een andere gyn en die vertelde mij heb vanavond nog gemeenschap. En wat denk je ik ben zwanger.

Ik zeg niet dat het bij jullie ook zo werkt maar ik vond het wel toevallig. En ik zit pas naar een natuur progamma te kijken en daar werd in verteld dat bij de zoogdieren vaak zo is. Het dominate mannetje mag als eerste en dan dat andere mannetje de tweede in rang gemeenschap mag hebben met het vrouwtje. En dat vaak de tweede schot de rake is. Snap je het nog. Maar wij zijn ook zoogdieren dus wie weet werkt het bij ons ook zo. Alleen houden wij het bij 1 partner dan :mrgreen:

Hallo Claudia

Bedankt voor je antwoord. Heb jij 5 keer gestimuleerde iui gehad? En vanaf dag drie spuit je dan elke dag?

Verder was je verhaal heel duidelijk. Wel grappig dat door het op de dag zelf te doen een tweede schot dan raak is. Maar is de zaadkwaliteit dan niet minder als de man twee keer een zaadlozing heeft op dezelfde dag?

Groetjes Judith

Hoi Juudje,

Ik ben benieuwd wat er uit het evaluatie gesprek komt. Ik ken iemand die ook moest spuiten en dan IUI doen. Het viel haar allemaal erg mee lijkt enger dan dat het is vondt ze.

Ik heb zelf nog geen verdere afspraken gemaakt alleen dat we voor poging 3 gaan in januari. Geen idee of ik ook zo’n evaluatie gesprek krijg en wanneer ik hem krijg.

Claudia bedankt was ff benieuwd ik vergeet zoveel de laatste tijd.

mijn gyn stelde ook voor om de zelfde avond nog een keertje te klussen. de laatste keer wilde ik dat ook echt doen maar ik zo’n last van m’n buik dat ik het maar niet gedaan heb. Misschien volgende keer. Het klinkt wel logisch in ieder geval.

gr marientje

Juudje ik spoot vanaf dag 3 tot de dag dat ik pregnyll moest spuiten (dat is om de eisprong op gang te brengen) en het zaadkwaliteit kan/is wat minder.

Maar als je de inseminatie heb gehad maak dat niet meer uit toch. Je hebt s’morgens de eerste 1ste al naar het ziekenhuis gebracht, voor de inseminatie.

Marientje voor mij was het ook zo. In het begin dacht ik ooh wat eng enzo. En later had ik zoiets van het hoort erbij en zo erg is het niet.

Ik heb gelukkig van mijn buik geen last gehad na de inseminatie.

Maar wij kluste eigelijk na de inseminatie niet omdat wij dachten we moeten het met rust laten :think: .

Ik ben super blij dat het gelukt is en ik geniet er met volle teugen van.

Hi dames, ff inbreken hoor want ik ben zoo blij !!! :inlove: :inlove:

Mijn vriendin is met de 2e IUI zwanger ! Ze mocht zondag testen van het ziekenhuis en ze heeft gisteravond getest en een dikke vette plus !

Ze spoot pregnyl en Menupur, zeg ik dat goed ? Ze had 2 eitjes dus wie weet ook nog een tweeling haha !!

Nou ik kom dit ook even vertellen voor de statistieken natuurlijk he :mrgreen:

Meiden, suc6 ! :-* :-*

gefeliiiiiiiiiiii

Altijd leuk om te horen.

Gefeliciteerd

Dat geeft de rest toch weer wat meer hoop dat het wel kan

gr marientje

Vanwege de verhuizing en dat we nog geen internet hebben ( zie topic huiskamer) nu even een korte update.

De Clomit heeft waarschijnlijk niet aangeslaan, ik heb 2 weken lang geen follikelmeting gehad, morgen moet ik naar m’n gyn terug en als ik het goed begrepen heb, wordt er dan besproken hoe we verder gaan.

Prettige feestdagen en een gelukkig nieuwjaar!

Heeej meiden,

Bagheera: Balen dat je geen internet, telefoon en televisie hebt, meid! Hopelijk ben je snel weer online, want we begonnen ons hier al zorgen om je te maken. Dus de Clomid is waarschijnlijk niet aangeslagen? :cry: :wall: :? Shit, zeg! Wat voor dosis heb je nu gehad dan? Ik denk dat je misschien een kuurtje Primolut of iets dergelijks gaat krijgen om je ongi op te wekken, of misschien dat je sowieso eerst je ongi moet afwachten. En daarna misschien een hogere dosis Clomid? Zo ging het bij mij steeds, tenminste. En dan maar duimen dat het dan wel aanslaat! :thumbup: :pray:

Marientje, Juudje & Hedwich: Hoestie met jullie?

Karin: Fijn voor je vriendin dat het bij de 2e IUI-poging is gelukt! :angel:

Geeft ons hier toch weer hoop dat het wel degelijk kan.

Claudia: Wij klussen ook nooit op de dag van de inseminatie. Dat vinden wij ook een beetje eng, wij hebben ook zoiets van: laat het maar rustig zijn werk doen. Maar ik geloof wel in de theorie van jouw gyn, maar in ons geval denk ik dat het weinig zal helpen. De zaadkwaliteit is sowieso al minder en als je dan vlak na de IUI ook nog gaat klussen, denk ik dat er helemaal weinig zaadjes in zullen zitten.

Maar goed, wie weet waar het goed voor is?! :wink: :smiley:

Hier verder niet zo veel nieuws. Ik ben inmiddels weer met Clomid (100 mg) begonnen. Mijn thermometertje is alweer aardig van slag, maar gelukkig nog niet hele erge opvliegers. Ik zit nu op dag 8 en voor 2 januari staat weer een afspraak voor de eerste follikelmeting. Dan zit ik op dag 18, dus duimen dat het weer zo laat aanslaat, dan kunnen we die week de volgende poging doen. Maar zo ver is het nog lang niet…

Ik wil iedereen hier alvast een hele fijne kerst toewensen en een heel gelukkig en vruchtbaar 2006!

Hopelijk mag iedereen hier zwanger worden in het nieuwe jaar!!!

Dan kunnen we met z’n allen een nieuw topic openen " Zwangere IUI-meiden" :inlove:

Ik vind dat wij allemaal nu wel eens aan de beurt zijn, hoor! :wink:

Liefs xxx,

Jippie

Mijn viendin en man hebben dit keer na de inseminatie WEL gevreeen en het heeft geholpen :mrgreen: En mijn vriendin had bewust de spanning van zich afgegooid van de rekenschap dat het zou lukken…ook dat hielp !