IUI deel 4

Hoi Juudje

Ik denk dat ik de dag na de IUI m’n eisprong gehad heb ik had mega last van m’n buik de dag erna was het over. Als het klopt wat ik denk heb ik op 24 nov eisprong gehad 14 dagen later zou ik dan ongi moeten worden dat is 08 dec, 07 dec had ik getest negatief. Ik zou dan officieel nu 3 dagen overtijd zijn. Dus misschien wel te vroeg getest ? Ik denk zelf dat ik echt ongi ga worden mijn buik en rug doen al zeer.

Jippie je mag gerust zoiets tegen me zeggen hoor we helpen elkaar toch alleen maar op deze manier. Ik hoop dat jij en juudje snel door de laatste week komen en dan allebei positief nieuws hebben.

gr marientje

Dank je Marientje! :-*

En ik duim nog steeds voor je dat je niet ongi gaat worden!

Anders doe je nog eens een test…

Hihhi, ik ben ook helemaaaaal niet nieuwsgierig! :mrgreen:

Iedereen een fijn weekend!

Groetjes,

Jippie

Hoi Jippie,

Dat zei het zkh ook gisteren werdt toevallig gebeld dat het tel nr van de IVF afdeling veranderd is dus toen raakten we in gesprek en zei ze dat ik buikpijn of rugpijn heb hoeft nog niet te betekenen dat ongi eraan komt kan ook zwanger zijn vertelde van negatieve test en zij zei toen gelijk doe er nog eentje dan. Mijn hoop nam meteen weer toe maar ik ga het niet doen ik wacht af. Mijn buik gaat alleen maar meer zeer doen momenteel. Wat ze me ook helas vertelde is dat er tussen kerst en oud en nieuw geen inseminaties plaats vinden. Echt balen want zoals het eruit gaat zien zit ik precies deze cyclus in die week voor IUI denk ik dus dat betekend dat ik noodgedwongen een maand over moet slaan :frowning:

gr marientje

Hoi Marientje

Bij mijn zkh doen ze ook geen inseminaties tussen kerst en oud en nieuw. Gelukkig had ik nog niet voor 1 december mijn ongi en dus kon ik deze maand nog meedoen.

Wat wel vreemd is, zou het deze keer dus weer mis zijn dan had ik drie behandelingen gehad en krijg ik eerst een evaluatie gesprek om te kijken of we verder gaan met iui met hormoontoestanden ofj dat we doorgaan naar if, en dat kan wel tussen kerst en oud en nieuw. Hopelijk is het allemaal niet nodig. Ik hoop ook voor jouw dat je straks een pos test in handen mag hebben en voor alle andere natuurlijk ook.

wanneer ga je testen???

Hoi Juudje

Ik hoef niet meer te testen ben vandaag ongi geworden helaas :frowning: ik heb net gekeken en ik zou precies tussen kerst en oud en nieuw eigenlijk IUI moeten krijgen…gewoon pech… dus dan maar positief 2006 in gaan. Ik ben trouwens vandaag bij een nicht van mij geweest die reiki doet zij heeft een speciale behandeling bach dat zijn druppels op basis van bloesem bomen en planten gemaakt zijn. D.m.v. vragen stelen aan een pendel heeft ze een aantal dingen door gekregen waarmee ik problemen heb en dat is onzekerheid, moeite hebben met nieuwe dingen en zo nog een paar dingen deze druppels gaan me helpen om alles beter te laten stroomlijnen misschien kan ik hierdoor beter omgaan met alles over het zwanger raken en kan ik hierdoor het een beetje loslaten omdat ik er nu teveel mee bezig ben en te negatief erover denk soms.

gr marientje

Heej Marientje,

Wat vreselijk kl*te weer! Potverdorie, toch nog ongi… :cry: :wall: :?

Ik had zo gehoopt dat je te vroeg getest had en dat je toch nog zwanger zou zijn! Heel veel sterkte, meid!

En niet te negatief doen, hoor! Het gaat vast een keertje lukken! Dat weet ik zeker!

xxx Jippie

Ga ik proberen niet te doen… heb het zkh trouwens nog gebeld net en die bevestigde geen IUI meer dit jaar voor mij. Deze maand zijn we op ons zelf aangewezen… ik mocht gewoon clomid nog gebruiken en met de LH testen die ik nog heb kan ik kijken wanneer ik m’n eisprong heb zodat we toch een beetje kunnen kijken wanneer we het beste kunnen klussen.

Jippie wanneer is jou test dag en juudje die van jou ?

gr marientje

Marientje: Wel mooi dat je gewoon Clomid mag doorgebruiken zonder echo’s. Dan is je cyclus in elk geval niet al te lang, dus dan kunnen jullie redelijk snel weer met een nieuwe IUI-ronde beginnen. En met die LH-testen weet je dan wanneer je eisprong is en kun je misschien nog een beetje gericht klussen. Wie weet, meid…

Maar ik snap je frustraties wel. Bij ons worden tussen kerst en oud & nieuw ook geen echo’s en inseminaties gedaan. Ik heb dan het “geluk” dat de Clomid bij mij heel erg laat aanslaat tegenwoordig. We hebben nu pas op dag 25 de IUI gehad. Dus met een beetje mazzel slaat het weer zo laat aan (als deze IUI dan niet gelukt is) en dan zit ik op 2 januari op dag 19. Dus dan zou ik de eerste week van januari voor de volgende poging kunnen. Maar ja… zul je zien dat de Clomid dan ineens wel als een raket aanslaat, ons geluk kennende en dan staat het voor ons ook weer 1,5 maand stil. :? :doh:

Aanstaande donderdag is mijn testdag. Al ga ik dan nog niet testen, hoor! Dat vind ik nog een beetje te vroeg. We gaan vrijdag en zaterdag een nachtje weg naar Valkenburg (Limburg), naar de kerstmarkten in de grotten. Een test neem ik sowieso niet mee, dus dat wordt dan pas na het weekend, mocht het zo ver komen.

Juudje: Hoe is het met jou? Al helemaal in de stress, of valt dat mee?

Denk je zelf dat deze poging gelukt is, of niet? Ik duim voor je, hoor!

Bagheera: Waar ben je? Lang niks van je gehoord!

Hopelijk gaat alles goed!

Doei, meiden! :-*

Groetjes,

Jippie

Hey Jippie

Als je in Valkenburg bent dan ben je vlakbij deze mevrouw!

Is erg leuk de grotten !

Ga je ook nog naar Thermae?

Hoop voor jou dat het dan wat beter weer is hier in os sjoen Limburg!

liefs van mij

Hej Byjou,

Leuk zeg, dat je in Maastricht woont! Ik woon zelf in Friesland, maar ik ben helemaal weg van Limburg, en vooral Valkenburg vind ik heel erg leuk. We zijn er nog nooit in de winter geweest, dus ik ben wel heel erg benieuwd naar de kerstmarkten in de grotten en alle andere kerstactiviteiten in Valkenburg (Kerststad Valkenburg heet het officieel). Hopelijk kunnen we daar onze teleurstelling dat ik wel ongi/spanning dat ik nog niet ongi ben een beetje van ons afzetten! Aanstaande donderdag is het namelijk mijn ongidag na onze 4e IUI-poging. Duim duim. :pray:

We wachten het maar af… :?

Verder alles goed met jou?

Groetjes,

Jippie

Oh spannend zeg ! Ik ga voor je duimen!!!

:thumbup: :thumbup:

Met mij is het goed! Na een zware periode gaan we nu definitief voor adoptie!

Ik heb alles gedaan wat ik kon dus dat geeft een goed gevoel!

En na 5 keer ivf vind ik het welletjes!

Suc6 en veel plezier in Valkeberg!

(op zijn Limburgs!)

Hoooi Byjou,

Ik ben blij dat het inmiddels weer een klein beetje beter met je gaat!

Ik hoop dat je het hele ivf-gebeuren een beetje kunt afsluiten, lijkt me wel ontzettend moeilijk om te accepteren dat je waarschijnlijk nooit een biologische moeder zult worden. Maar een adoptiekindje is ook super! Ik denk ook wel eens: Wat maakt het uiteindelijk ook uit of een kindje biologisch gezien wel of niet van jou is? Jij bent toch ook gewoon de echte moeder van zo’n adoptiekindje? Dat is heus niks minder daarom. Maar goed, je wilt toch een kindje van jullie zelf en het eens meemaken hoe het is om zwanger te zijn. En dan is het wel heel erg moeilijk als dat niet voor jou weggelegd is. :cry: :? :wall: Je blijft toch altijd met de gedachte spelen van: Waarom een ander wel en wij niet? Het zal altijd een verdriet blijven, denk ik. Stel dat het bij ons nooit zou lukken, dan willen wij ook kinderen adopteren, dat hebben we nu al besloten.

Ik hoop dat jullie heel erg snel een adoptiekindje mogen krijgen!!! Jullie wilden toch een kindje uit Suriname adopteren, of niet? En in december krijgen jullie toch een Pools jongetje te logeren? Lijkt me ook super om zo’n kind de kerst van zijn leven te bezorgen!

Heel veel sterkte verder en ik hoop dat jullie binnen niet al te lange tijd toch papa en mama mogen worden! :-*

Groetjes,

Jippie

Hoi Byjou

Ik vind dat je een dappere keuze hebt gemaakt. Het lijkt mij een hele moeilijke keuze, en het spookt natuurlijk ook door je hoofd. Iui en Ivf geeft natuurlijk alsnog niet de zekerheid van eht wel zwanger kunnen worden. (Is er een rede waarom het niet wilde bij jullie, je hoeft niet te antwoorden ik was gewoon heel benieuwd.

Jippie hele fijne dagen straks in Valkenburg.

Hier is de derde ronde voorbij, vandaag begon ik al licht te vloeien en last van hele hevige krampen. Marientje dan zit ik met een nieue nod ook precies tussen kerst en oud en nieuw. Dus nu even pauze dan maar.

Hallo!

Tuurlijk wil ik op die vraag wel antwoorden hoor!

Mijn beide eileiders zitten dicht en dus was IVF de enige mogelijkheid nog …

Helaas 4! IVF en 1 Cyro het heeft niet zo mogen zijn…

Gelukkig heb ik al 1 dochter van 16.5 !

Maar goed na de laatste keer had ik het erg zwaar …

God weet wat ik er allemaal voor gedaan en gelaten heb het afgelopen jaar…

Het is goed zo en ik heb me erbij neergelegd dat dat voor ons niet meer zal gebeuren…

Ons adoptiekind komt uit ons hart ipv uit mijn buik…

Heb nog een heel mooi gedicht voor ons kind van ver…

dag dag

liefs van mij :inlove:

Ik zie een ster

en denk aan jou

mijn kind van ver

de nacht is donker

ik staar naar de maan

je lijkt wel lichtjaren

bij mij vandaan

de nacht is donker

ik wens je zoete dromen

en hoop dat we heel snel

naar jou zullen komen

de nacht is donker

soms maak ik me zorgen

lig wakker om jou

maar dan komt de morgen

weer een dag dichter bij jou

Hee meiden,

Juudje: Balen dat deze ronde ook niet gelukt is! Sterkte, meid! :-

Ik had zulke goede hoop voor ons beidjes! Was wel leuk geweest als we beide zwanger geweest waren. Ik weet zelf nog niet of deze poging gelukt is. Aan de ene kant heb ik een voorgevoel van niet, maar dat kan ook zelfbescherming zijn. En ik probeer me maar in te stellen op een teleurstelling want ik wil ons weekend in Limburg er niet door laten verpesten. Aan de andere kant voel ik wel krampjes en steekjes en soms mijn liezen en onderrug. Maar goed, dat heb ik zoooo vaak gehad, daar probeer ik ook maar niet meer op te letten. Tot nu toe nog geen ongi, of voortekenen. We wachten het af… :shifty:

Byjou: Ik meende al dat jij al een dochter had, maar ik wist het niet helemaal zeker. Nou ja, maakt ook niet uit. Jullie hadden de wens om nog een kindje te krijgen en dat is helaas niet gelukt. En dat is vreselijk verdrietig, of je nu wel of niet al een kind had. Maar gelukkig heb jij dus al een keer mogen ervaren hoe het is om zwanger te zijn. Dit bedoel ik helemaal niet negatief, hoor! Ik bedoel niet van: Jij hebt het al een keer meegemaakt en ik niet, dus ik ben zieliger. DAT BEDOEL IK HELEMAAL NIET!!! :wink: Wij willen heel erg graag kinderen, maar ik wil ook heel erg graag één keer in mijn leven meegemaakt hebben hoe het is om zwanger te zijn, hoe een bewegend kindje in je buik voelt, hoe het is om waggelend boodschappen te doen :lol: , hoe het is om te bevallen enz. Niet dat ik dat allemaal als een roze wolk zie, maar ik wil het gewoon een keer meegemaakt hebben. Dat lijkt me een hele bijzondere ervaring en daarom ben ik heel erg blij voor jou dat jij dat in elk geval een keer hebt mogen ervaren! :-
Maar wel vreselijk dat het je niet nog een keer gegund is, meid!

Trouwens, een heel mooi gedicht voor jullie adoptiekindje! Weten jullie al ongeveer hoe lang jullie nog moeten wachten totdat jullie kindje naar Nederland kan komen? Wel vervelend dat zulke procedures zo vreselijk lang moeten duren! :?

Groetjes,

Jippie

Hallo …

Ja het zwanger zijn …heerlijk die tijd .Het gaat zo snel weer voorbij!!!

En nu is het zelf al een hele (mooie) dame!

Ik snap wel wat je bedoelt …

Iemand bij de adoptiecursus zei …dat mensen die nog geen kinderen hadden voorgingen bij het adopteren…

:wall: :wall: :wall: :wall: Wat was ik toen kwaad zeg…jee bloeddruk van 180…hihihi

Bedoel maar het maakt niets uit als die wens er is …dan is dat zo toch…

Maar goed gelukkig heb ik nu de keuze gemaakt en voel me daar rustig bij …Zou dat niet nog eens willen doorstaan al die onzekerheid waar je knettergek van wordt…

Ik was erg verdrietig na de laatste keer dat het niet gelukt was en heb het zwaar gehad …maar ik ben er weer en we wachten nu op onze kleine mopje van ver!

Het zal nog een jaar of 1.5 duren denk ik …tegen die tijd zijn we er al 4.5 jaar mee bezig …maar het geeft niet uiteindelijk zal al het wachten en alle pijn en verdriet vergeten zijn! :inlove:

dag dag

liefs van mij

juudje balen meid, ik vindt het rot dathet niet gelukt is meid, knuf van mij,

ook voor de andere meiden die hier typen hoor bij wie weer een teleurstellign is geweest,

liefs bianca

Hoi meiden

Byjou ontzettend knap van jullie dat jullie stoppen en over gaan op adoptie. Het lijkt mij heel moeilijk om zo’n beslissing te nemen. Ik moet er niet aan denken maar ik ben nog niet zover als jullie.

Jippie ik heb de zelfde gedachte over zwanger worden als jij ik wil het ook heel graag meegemaakt hebben zo zijn mijn man en ik ook eerst verloofd en daarna pas getrouwd. Ben gewoon lekker van de ouderwetse stempel en volg de regels zoals ze in het boekje staan geschreven.

Juudje balen toch weer ongi. Maar eh wat ben je snel of was je altijd al zo snel weer ongi ? Nou ja meid toch nog iets positiefs we gaan ongeveer tegelijk op in 2006. Misschien komt Jip er ook nog wel bij. Voor haar duim ik nog even dat ze niet met ons mee gaat in de volgende ronde maar dat ze lekker zwanger is.

Ik ben trouwens alweer met clomid begonnen ik voel me vreselijk ik heb het bloed heet van die clomid en ben zo verkouden alles zit vast mijn hele hoofd doet zeer. Morgen lekker vrij genomen even bijkomen. Vrijdag gaan we met mijn man’s werk naar huis ter duin een heel luxe 5 sterren hotel in noordwijk daar gaan we uitgebreid dineren + overnachting en dan de gaan we de volgende dag nog een programma doen alleen wat het is weten we nog niet. we moesten ons warm aankleden. Ik pak mijn sjaal en handschoenen en muts vast in hahaa… he jippie jij ook hele fijne dagen he in Valkenburg

gr marientje

De pijn is heel hevig vandaag, was vanochtend gewoon naar mijn werk gegaan, maar ze hebben me net naar huis gebracht. Warm bed, extra pijnstiller en proberen te ontspannen helpt wel een beetje.

Ik voel me enorm schuldig had zoveel te doen vandaag :? Ook naar andere collega’s toe, maar normaal zijn het hevige krampen die even opsteken en dan weer bverdwijnen, maar ze bleven opeen volgen zonder dat er een moment zonder pijn was. Hopen dat de pijn snel minder wordt.

Ben nog nooit eerder thuis geweest vanwege de pijn, vindt het ook zo raar dat ik nu hier zit. Zat net te janken op de bank van de pijn en alle zooi eromheen, maar gelukkig kwam de kat me troosten. Begin nu spontaan weer te huilen. Terwijl dit de eerste keer van alle pogingen dat ik me sterk voelde dat get zwanger worden weer niet was gelukt.

Maar nu die pijn komt ook dat verdriet naar boven, zo’n moment dan weet ik het gewoon echt niet meer.

Sorry dat ik jullie ermee lastig val maar weet gewoon nu even niet waar ik het anders kwijt moet

Juudje: hè bah, meid! Ik kan me dat zooo goed voorstellen. Het is al een dreun als je weer ongi wordt en dan ook nog die hele erge en vreemde pijnen erbij. Dan word je er dubbel zo hard mee geconfronteerd en dan denk je weer van: Shit, wat is dit nu weer? Maar je moet je niet schuldig voelen, hoor! Ik snap het wel, maar dat is helemaal niet nodig. Jij kunt er ook niks aan doen dat je je zo voelt en zo kun je toch ook niet naar behoren je werk doen. Doe dus maar lekker rustig aan thuis, meid! En huil maar lekker uit, al die stress en al dat verdriet moet je ook een keer kwijt, dat is ook wel eens goed. Het is helemaal niet vreemd dat je je zo voelt! Lucht je hart hier maar lekker en we zijn er voor je! Sterkte, hè?

Marientje: Heel veel plezier morgen en zaterdag in Noordwijk! Ik hoop dat je er toch nog een beetje van kunt genieten ondanks de bijwerkingen van de Clomid. Vreemd is dat, hè? De ene keer heb je nergens last van en de andere keer zijn de bijwerkingen vreselijk. Hopelijk is het snel weer over!

Vandaag mijn ongi-dag, precies 14 dagen na de inseminatie. Tot nu toe nog niet ongi of voortekenen daarvan. Ik heb al wel dagen last van mijn rug, best wel vaak misselijk, vreemd gespannen gevoel in mijn buik en krampjes en steekjes en pijnlijke (.) (.). Ik weet het niet, hoor! We wachten het maar af. Ik stel me nog steeds in op een teleurstelling, misschien dat ik een ieniemienie beetje hoop ga kweken als ik vandaag of morgen nog niet ongi geworden ben. :shifty:

Als ik jullie niet meer spreek, dan iedereen alvast maar een fijn weekend!

En Juudje: Zet 'em op, meid! Het gaat vast een keer lukken! Sterkte!

Groetjes,

Jippie