IUI deel 4

En ik maar denken dat ik wel doorhad hoe het zat, niet dus…

gelukkig is er dan een forum :dance:

Bedankt allebei!

Ik schrok me eerst ook wezenloos hoor, toen ik de afmetingen van 20 mm zag staan… En een aantal bleef ook maar beweren dat het echt de eicel was die zo groot was… :roll: Maar het is natuurlijk de follikel…

Overigens is de eicel de allergrootste cel van het menselijk lichaam, en tevens de enige cel die WEL met het blote oog waarneembaar is, want zo groot als het puntje op de i… :smiley: Gek idee he…

Klopt Yo…en toch kan ik de emmies (toch al duidelijk groter dan een eitje lijkt me) echt niet herkennen en tjekt het ziekenhuis ook onder de microscoop of ik er echt 1 terug heb gekregen…maf idee idd…nu ja misschien kan ik ooit eens meekijken onder die microscoop of zo :stuck_out_tongue:

Goh, dat is nou precies waar ik ook al aan dacht: zou dat niet es mogen, mee kijken onder de microscoop? Toch eens vragen aan de gyn, ik hou wel van dat soort dingen. Maar ook chirurgenwerk enzo kijk ik vaak.

Ik heb zelf ook een microscoopje hier staan, en daar heb ik al veel mee bekeken…

En voor jullie het gaan vragen: ja, ook “DAT” heb ik bekeken, en ze bewogen inderdaad :wink: :mrgreen:

iseninatie afgelopen woensdag gehad. Ik zit nu bij mijn schoonouders, internet ligt er uit bij ons en weten niet hoe het komt.

Verder alles goed en reageer ik de volgende keer weer meer op jullie, ik blijf wel voor jullie allemaal duimen.

Hallo meiden

ik weet niet wie mij nog kent maar voor de gene die mij nog kennen. ik heb onwijs leuk nieuws ik ben ZWANGER :dance:

De vorige behandeling is 2 maanden geleden stop gezet omdat ze niet groot genoeg waren wat blijkt ze zijn daarna gewoon door gegroeid en we hebben het verder zelf gedaan echt super het kan dus wel!

dit hadden we nooit meer verwacht we begonnen de hoop al op te geven en we moesten naar ivf. Maar ik werdt maar niet ongi en mijn borsten paste niet meer in mijn bh’s. uiteindelijk toch een test gedaan en gelijk was daar het streepje waar we al zolang op wachten :inlove:

dit is echt super vooral omdat we het verder zelf hebben gedaan en niet uit een spuitje.

Ik duim voor iedereeen dat het ook zo mooi mag gaan

liefs Simbi

Simbi,

Van harte gefeliciteerd met je zwangerschap! Ga genieten van je zwangerschap, het is eerder voorbij dan je denkt!

Fijn dat je niet meer in de MMM hoeft en zeker geen IVF!

Liefs,

Monique (door IVF een zoontje gekregen)

simbi,

heeeeeeeeel erg gefeli !!!

Hoi Simbi,

Dan heb je echt super veel geluk gehad maar inderdaad het kan dus wel geeft toch weer een klein beetje meer hoop voor de rest. gefeliciteerd hoor

gr marientje

Gefeliciteerd :smiley:

Hoi meiden,

nog 1 dag te gaan en dan zit ik op dag 15 na de 2e IUI behandeling ik voel een heel klein beetje gerommel in m’n buik en heb vreetbuien gehad niet meer normaal, dat wijst vaak op aankomende ongi bij mij… helaas…nou ja ik wacht nog maar even af…morgen naar de tandarts mijn kies is afgebroken zomaar ineens (heb ik nog nooit eerder gehad) dus doe denk ik toch maar ff een test morgenochtend voor als ik straks een verdoving spuit moet krijgen ofzo…het zal wel niet goed zijn als ik wel zwanger zou zijn en ik krijg zo’n verdoving.

gr marientje

Marientje: Spannend, zeg! Nog een dagje te gaan.

Ik ga heel erg duimen dat het raak is bij jullie, dat is je nu wel eens gegund!!!

Juudje: Daar ook alles goed tijdens de wachtweken? Jij loopt een dagje voor op mij, en we moeten nog een heel eind. :?

Nou ja, duimen maar voor ons beidjes! Succes met wachten!

Bagheera: Wanneer moet jij weer naar de gyn voor een follikelmeting?

Ik hoop dat ze gegroeid zijn!

Alle andere meiden heel veel succes!

Groetjes,

Jippie

Marientje hoe is het gegaan bij de tandarts?

Jippie nog een week :pray:

Hoi meiden,

bij de tandarts was het goed hij heeft m’n kies weer opniew opgebouwd het schoonmaken deed het zeerst…had geen verdoving genomen. Ik vindt spuiten op zich al eng en zeker in m’n mond.

Vandaag is het dag 15 en dus heb ik getest maar al heel snel kwam bij de clearblue test die grote min streep al in beeld dus helaas deze maand ook weer niet gelukt. Ongi komt eraan ik voel het dus wacht maar weer af en dan gaan we maar weer voor poging nr 3.

juudje en jippie sterkte met wachten ik zie ook altijd die 2 weken op maar voordat je er erg in hebt is het alweer voorbij. nog even vol houden meiden.

gr marientje

Marientje: Balen, meid!!! :wall: :frowning: :twisted:

Nou ja, wie weet komt je ongi niet…

En anders op naar de volgende ronde, sterkte!

Juudje: :pray: :thumbup:

Groetjes,

Jippie

Dank je jippie er is nog niets te zien maar ik denk echt dat we de volgende ronde in gaan.

Weet iemand of je zelf mag beslissen wanneer je op IVF over gaat ? ik heb zelf namelijk zo iets van ik wil het nog 1x proberen met IUI en dan IVF ofzo omdat er daar toch beduidend meer kansen liggen als met IUI.

gr marientje

Hoi Marientje,

Op zich denk ik wel dat je zelf mag beslissen wanneer je met IVF wilt beginnen. Bij jullie is daar natuurlijk ook wel een goede reden voor (de slechtere zaadkwaliteit). Alleen is het wel zo dat je maar 3 pogingen vergoed krijgt, dus het is wel een soort van eindstation. Ik hoop dat je dat beseft. Ook komt er een hele hoop bij kijken met zware hormonen een punctie enz. Je schrijft dat de kansen op een zwangerschap hoger liggen dan bij IUI. Dat is ook zo. Bij IUI zijn ze ongeveer 15 %, en bij IVF 25-30 %. Maar IVF moet je natuurlijk niet als wondermiddel zien. Een kans van 25 % betekent wel 75 % dat het niet lukt. Natuurlijk slaat het bij een hele hoop vrouwen aan, ik zie IVF ook als laatste hoop voor ons. Maar het is geen garantie dat het sowieso zal lukken. Dus denk er alsjeblieft niet te makkelijk over!

Als ik jou was, zou ik gewoon alle IUI kansen aanpakken. Je weet maar nooit! Er zijn mensen met een veel slechtere zaadkwaliteit waarbij het gelukt is, en je hebt nu ook nog maar 2 pogingen gedaan. Als je eenmaal met IVF begint, kun je niet meer terug naar IUI, lijkt mij. En dan heb je nog maar 3 IVF-pogingen te gaan. Maar goed, je kunt het altijd overleggen met de gyn.

Dit berichtje is goed bedoeld naar jou toe, hoor! Het is geen kritiek ofzo. :wink: Maar je berichtje klinkt een beetje alsof je IVF als een wondermiddel ziet. En om er dan zomaar in te duiken, terwijl het ook nog het eindstation is… Ik zou het heel erg jammer voor jullie vinden als je IUI-kansen laat liggen en de IVF dan ook niet zou lukken. En dan kun je misschien niet meer terug. Dus denk er wel goed over na! :-* Maar goed, de beslissing is aan jullie (en je gyn) natuurlijk. Ik kan me heel erg goed voorstellen dat je zo denkt, want dat heb ik zelf ook regelmatig! Maar ikzelf pak eerst alle IUI-kansen aan, die ik krijgen kan. Ik ga er zelfs vanuit dat we na 6x nog wel 3x IUI mogen doen (heb ik het al met de gyn over gehad) en dan kunnen we daarna altijd nog overgaan op IVF. Ik hoop gewoon dat het dan inmiddels gelukt is!

Succes ermee!

Groetjes,

Jippie

Hoi Jippie,

Je hebt helemaal gelijk ik ga denk ik toch maar eerst alle IUI kansen aangrijpen voordat ik over ga op IVF. Als dalijk blijkt dat ik zover ben en ik heb alle drie de kansen van IVF gehad kan ik niet zelf 3000 euro betalen dus dan houdt het voor ons op. Ok dank je Jippie ik ga gewoon door en moet maar even geduld hebben ook al is het erg moeilijk omdat alles zo lang duurt.

Nog even wat ik ben nog steeds niet ongi…denk dat ik weer een lange cyclus heb ofzo ik ga in ieder geval niet meer testen dat schiet toch niet op…

gr marientje

Hee meiden,

Marientje: Gelukkig heb je mijn berichtje goed opgevat!

Het was niet als kritiek bedoeld, hoor! Maar je kwam een beetje somber over en met jullie zaadjes kan IUI heus wel lukken. Er zijn er genoeg voorbeelden van waarbij het ook op deze manier gelukt is en dan ook nog met veel minder zaadjes. Dus hoop houden!!! :-* Maar ik snap precies waarom je zo denkt. Dat heb ik zelf ook. Dan is het weer niet gelukt en dan denk je: Laten we maar stoppen met dit geklooi, gooi er maar IVF tegenaan. Maar ja, het is wel het eindstation… En als je zelf IVF moet gaan betalen, dan kun je niet zo veel pogingen meer doen.

Maar goed, ik duim nog even voor je verder. Je bent nog steeds niet ongi, dus er is nog hoop!!! :wink:

Juudje: Hoe is het met jou? Voel je al wat? Nog een kleine week, hè? Ik ben heel erg benieuwd!

Zou toch super zijn als we zwanger zouden zijn, of tenminste één van ons!

Succes met de laatste wachtdagen!

Bagheera: Ben je alweer naar de gyn geweest voor een echo?

Met mij gaat het wel goed. Dus ook nog een kleine wachtweek te gaan. Ik ben er niet zo erg mee bezig, gelukkig. Ik kan het wel redelijk goed van me afzetten. Ik voel nog niet zo heel erg veel, soms wat steekjes links en rechts, ik voel mijn liezen soms, mijn onderrug, en een beetje een vreemd gevoel in mijn buik. Maar goed, dat kan werkelijk op alles wijzen, dus ik probeer er maar niet op te letten. :shifty:

Iedereen een heel fijn weekend!!!

Groetjes,

Jippie

Hier hetzelfde eigenlijk, gisteer veel last van mijn buik, de rest toch allemaal kleine steekjes. De eerste wactweek is redelijk snel voorbij gegaan, maar de tweede duurt vaak zo lang.

Marientje, je weet toch nu wanneer ongeveer je eisprong geweest moet zijn. Bij elke cyclus kort of lang duurt het ongeveer 14 dagen vanaf je eisprong tot aan de menstruatie. Een paar dagen langer kan maar, veel langer niet volgens mijn gyn. De vorige keer was ik 12 dagen over tijd en dat vonden ze heel vreemd. Waarschijnlijk is er toch in het begin een bevruchting geweest maar geen goed eitje of geen goede innesteling waardoor de baarmoeder van slag was.

Jippie, goed dat je er neit zoveel mee bezig bent