IUI deel 4

Vanmorgen zijn we naar de gyn geweest voor een meting, maar helaas was er nog niks te merken van de Clomit die ik heb geslikt. Ze waren 4-5 mm, dus moeten we vrijdag terug voor een nieuwe meting.

En wat er dan gaat gebeuren kon deze gyn niet zeggen, hij deed alleen “de eitjes meten”. We blijken dus vanmorgen op een speciaal “eitjes-meet-inloopspreekuur” te zijn geweest :shifty:

Dus voor vragen moet ik bij mn eigen gyn terecht…

Hoi meiden

ik heb goed nieuws ik heb nog eens met de verzekering doorgesproken hoeveel x ik nu IUI mag doen het blijkt dus dat ik ipv 3 behandelingen, een half jaar lang IUI mag proberen als het dan niet lukt mag ik ook nog over stappen op IVF ik krijg dan 3 behandelingen maximaal en alles van de IUI en de IVF wordt dan vergoedt. Ik ben echt zo blij ik zat er al mee dat ik straks als het niet lukt ik zelf moet gaan betalen. Jippie je had gelijk hoor meis bedankt voor de tip…

hoe is de meting trouwens gegaan ?

Bagheera is nog niet erg groot je eitjes maar ze zullen vast nog wel groeien denk ik hoeveelste dag zit je nu in je cyclus ?

gr marientje

Hoi meiden,

Marientje: Gelukkig is nu alles geregeld met de verzekering! Dus ze hadden toch IUI met IVF verward, dat wist ik al bijna zeker. Ga je dan nu maar lekker richten op de komende IUI’s. Hopelijk is de volgende niet meer nodig, natuurlijk! Hoe gaat het met de wachtweken, je hebt alweer bijna een week om, toch? Is het nog een beetje vol te houden? Heel veel succes, meid!

Bagheera: Hopelijk zijn je eitjes vrijdag gegroeid! Op welke cyclusdag zit je dan nu?

En heb je 50 mg Clomid gehad? Jij succes met de echo’s!

Juudje: Hoe gaat het met jou? Heb je al een positieve ovulatietest gehad?

Ik hoop dat je deze week ook weer een inseminatie hebt!

Ik ben vanochtend weer naar de gyn geweest, voor de 4e echo inmiddels. En eindelijk goed nieuws: de follikel was doorgegroeid en is nu 19 mm. :mrgreen: Dus vanavond moet ik de Pregnyl-injectie laten zetten en dan hebben we donderdagochtend de IUI. Eindelijk gaan we dus voor de 4e poging sinds april. Het laatste halfjaar werd de IUI steeds uitgesteld, omdat de hormonen te laat aansloegen. Vorige week heb ik toch meer duidelijkheid gevraagd waarom het dan steeds uitgesteld werd. Met als resultaat dat we deze keer dus wel gewoon door mogen gaan. Wel een late IUI, op dag 25, maar altijd beter dan geen en weer 6 weken uitstel!!! Dus wij zijn hartstikke blij, ookal zie ik wel tegen de wachtweken op.:shifty: Nu nog duimen dat de zaadjes goed zijn en dan maar ontzettend hopen dat het dan deze keer eindelijk raak mag zijn. :pray:

Iedereen toi toi toi!!! :-*

Groetjes,

Jippie

Marientje welke verzekering heb jij? Ik de vgz met aanvullend en wordt ivf ook vergoed en de iui ook gewoon

Bagheera, hopelijk zijn de eitjes straks mooi gegroeid.

Jippie, 19 mm nog even en dan donderdag de iui

Ik had vanochtend pos iui test en mag morgen dus voor de derde inseminatie, de laatste zonder hormoon en medicijntoestanden.

Juudje: Heel veel succes morgen met de inseminatie.

We zullen dus gelijk opgaan wat de wachtweken betreft.

Kunnen we het niet gewoon op een dealtje gooien dat we beide dan zwanger zijn na deze keer? :wink: :pray: :mrgreen:

Groetjes,

Jippie

Hoi jippie

meid ben echt blij dat je nu eindelijk weer iui mag krijgen een hele mooi follikel…ik duim nu alvast.

juudje spannend voor jou morgen jij en jippie zullen bijna gelijk op gaan in de wachtweken. Ik zit bij zilveren kruis achmea en in het basis pakket zit ik in de 3 sterren klasse.

met mij alles ok morgen 1 week achter de rug voel me niet anders dan anders heel klein beetje gev borsten verder alles normaal. nog 1 week te gaan

gr marientje

:pray: :pray: :pray: :pray: :pray: :pray: :pray:

:thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:

:pray: :pray: :pray: :pray: :pray: :pray: :pray:

:thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Voor juudje, dat het nu gewoon mag slagen en dat er oook nu geen medicintestanden aan te pas hoeven te komen,

SUCCES HE MEID< MIJN DUIMEN DRAAIEN WEER!

Ik :thumbup: ook heeeeel hard voor jou, Juudje !!!

Duimen jullie niet voor de rest van de meiden hier dan? :? :wink:

Groetjes,

Jippie

Ik duim voor iedereen!!!

( maar wou juudje even aanmoedigen)

Dus voor iedereen succes gewenst en duimerdeduim voor een goed afloop, of beter nog een gigantisch perfect van het begin !!!

Ikke hoe is het nu met jou?

Ik heb een “ontijdige” cyclus ofzoiets, omdat ik hiervoor Lucrin heb gehad om in de overgang te raken. Die zou 3 maanden werken en dan zouden we nog 2 maanden extra wachten om zeker te weten dat de Lucrin 100% uit mijn lichaam zou zijn.

Die afspraak na 5 maanden gemaakt, maar nog geen cyclus gezien…

Dus hoeveelste dag van de cyclus??? geen idee :wall:

En ik had Clomid 50 mg.

Juudje en Jippie: ik duim voor jullie mee :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: ! En voor de anderen ook natuurlijk :wink:

Hallootjes,

Wij hebben de inseminatie weer gehad. Alles ging goed en zonder problemen.

Voor ons doen een hele goede uitslag van de zaadkwaliteit. Na opwerking 10 miljoen zaadjes, waarvan 50 % optimaal en de beste bewegingsfactor (A). Dus wel hoopgevend. Nu die rottige wachtweken weer! :wall: Nou ja, ik probeer het een beetje van me af te zetten, want anders duren die twee weken wel heeeel erg lang!

Juudje: Is jouw inseminatie gisteren ook goed gegaan?

Ik ga duimen dat we beide lekker zwanger zijn, hoor!

Marientje: Jij hebt alweer een week om van de wachtweken. Gaat toch wel weer snel.

Ik duim ook voor jou dat je zwanger bent, hoor! Succes met de laatste week!

Bagheera: Ik hoop dat je eitjes morgen mooi gegroeid zijn! Gaan jullie dan deze cyclus ook al IUI doen?

Groetjes,

Jippie

HOi Jippie,

Dat klinkt heel goed ik hoop zo dat het gaat lukken…nu inderdaad maar weer wachten. De tijd gaat zeker heel snel…volgende week weet ik ook alweer wat meer…

Bagheera suc-6 morgen hoop dat ze gegroeid zijn

ook van mij voor iedereen suc-6

gr marientje

Bedankt.

Ik heb geen idee of we nu al meteen IUI gaan doen, hij gooide het een paar gesprekken geleden wel op woord dat dat een optie is, dus ik heb geen idee hoe het nu verder zal verlopen.

Jippie: sterkte met die ellendige langdurige wachtweken!

Bagheera: Hoe is het vandaag bij de gyn gegaan?

Hopelijk was er al enige groei te zien!

Groetjes,

Jippie

:? In mijn rechter eierstok was er nog geen groei gezien, en in mijn linker zag de gyn een eitje van 7 mm. Dus volgende week weer terug.

Maar de gyn had het erover dat een eitje minimaal 18 mm moet zijn voordat het springt. Maar 18 mm is bijna 2 centimeter, dat klopt toch niet? Dat is wel mega groot :eh:

Hoi Bagheera 18 mm klopt wel hoor. Het eitje is niet zo groot, het is dan nl het follikel wat dat formaat heeft. Een eitje is veel kleiner. Niet zichtbaar met het blote oog zelfs en dat zit dus in dat follikel samen met vocht. Tijdens de IVF worden mijn follikels soms wel 25-28 mm groot.

En als je follikel nu 7 mm is groeit het in het begin meestal ong 1 mm per dag dus over een week zou het ongeveer 14 mm zijn.

Heel veel succes dames en vooral ook succes met de laatste loodjes voor de dames die in de wachtweken zitten!

Dank je wel Rhiannon voor de uitleg. Dan is het inderdaad een follikel die 7 mm is. Ik snap het verhaal nu ook beter :doh:

Anytime Bagheer :wink: Artsen gaan er soms ook nogal vanuit dat hun uitleg duidelijk is…helaas eigenlijk :oops:

Bagheera: Jammer dat er nog niet zo veel groei te bekennen is. Hopelijk volgende week een grotere follikel.

Wat Rhiannon zegt, klopt hoor! Je follikel groeit door tot ongeveer 20 mm (soms iets meer) en dan krijg je de eisprong. Een follikel is een blaasje met vocht en daarin zit de eicel. De eicel is met het blote oog niet te zien. Bij IUI is het dus zo dat ze met echo’s de groei van de follikels volgen. Als je follikel 18 mm of meer is, dan krijg je meestal een injectie om de eisprong op te wekken. Deze komt dan ongeveer 40 uur na die injectie. En dan plannen ze de inseminatie ook ongeveer 40 uur na die injectie, zodat eisprong en inseminatie precies samenvallen.

En dan maar duimen dat het eitje en de zaadjes elkaar heel erg lief vinden! :inlove: :mrgreen:

Groetjes,

Jippie