Na deze Clomid zouden we kijken hoe het ging, en dan zouden we bepalen hoe we verder zouden gaan, IUI of IVF.
Goh, er zijn zoveel meiden die dit hebben gekregen, maar dat ik nu ook aan de Clomid zit met die behandeling in de planning is toch wel even “wennen aan het idee”. Natuurlijk wisten we wel dat die mogelijkheiden er waren, maar dat die nu echt op mij toegepast gaan worden is toch wel … :think: ik weet het goede woord niet, maar dat ik dat nooit gedacht had dat het zo is, ik had toch nog hoop gehouden dat het niet nodig zou zijn.
Maar dat zal iedereen wel hebben neem ik aan?
Myla van harte gefeliciteerd!!!
Ik heb ook nog geen spoortje bloed in zicht. En Juudje weet dat ik normaal altijd wel bloed verlies, maar sinds twee dagen alles helemaal weg, zelfs het spotten.
Als morgen mijn temp nog hoog is dan ga ik ook testen, hoop je bij de julimama’s weer te zien dan.
Gr Britt
Bagheera: Ik kan me wel voorstellen dat je aan het idee moet wennen dat je nu ineens via de mm zwanger moet proberen te worden. Alles wordt meteen zo medisch met al die onderzoeken, medicijnen en echo’s. Helemaal niet romantisch! :inlove: Maar ja, als je geen andere keus hebt… Maar wil je anders wat meer over jezelf vertellen: waarom je IUI/IVF moet doen, enz? Ik ken je wel van naam, maar meer eigenlijk niet.
Britt: Ik hoop voor je dat je zwanger bent!
Ik ben zelf gisteren weer voor de eerste follikelmeting geweest. Nog niet zo veel te bekennen, zoals verwacht. Twee follikels van 8-9 mm en de rest allemaal kleintjes. Ik moet dinsdag voor de tweede echo en hopelijk is er dan flinke vooruitgang te zien!
Ik ben wel heel positief bij de gyn vandaan gekomen. Ik heb haar het verhaal gedaan dat ik op dag 28 een positieve ovulatietest had (ik heb een langere cyclus van rond de 40 dagen normaal) en 12 dagen overtijd ben geweest. De gyn nam mij gelukkig deze keer erg serieus (wat ze anders eigenlijk niet zo vaak doet) en ik kreeg ook de bevestiging dat ik dus wel degelijk zwanger moet zijn geweest. Waarom het dan fout is gegaan, is niet duidelijk. Gewoon dikke pech, denk ik. Aan de ene kant erg verdrietig dat het toch weer fout is gegaan, maar aan de andere kant ook wel hoopgevend, omdat we toch erg dichtbij zijn geweest en dat ook nog ondanks een slechte zaadkwaliteit, geen behandeling en zelfs niet gepland geklust tijdens de eisprong. Gewoon zomaar ineens. Dus dan probeer ik het positieve er maar uit te halen!
Prettig weekend iedereen!
Groetjes,
Jippie
IK BEN ZWANGER!!!
Gr Britt
Britt en Myla VAN HARTE GEFELICITEERD meide pssst als je zin heb kom dan gezelli bij de juli mama’s kletsen. Want jullie zitten dan toch nog in juli de uitgerekende datum? Geniet er lekker van.
Jippie ik ben hard aan het duimen en stralen dat die eitjes lekker gaan groeien :mrgreen: ben benieuwd dinsdag.
Ik heb het gevoel dat het vruchtbare maanden zijn dus meide het gaat goed komen.
Britt: Gefeliciteerd met je zwangerschap, meid!
Groetjes,
Jippie
Britt gefeliciteerd met je zwangerschap.
Wij zijn mijn schoonmoeder aan het verhuizen hebben het op het moment heel druk. Verder gaat alles prima, gewoon weer wachten. en blijven duimen natuurlijk.
Britt en Myla gefeliciteerd meiden …
Jippie alweer een folikel meting gehad spannend ik hoop dat ze goed groeien en dat je nu eindelijk weer een IUI behandeling gaat krijgen
Bagheera leuk dat je ook hier komt, ik moest er ook aan wennen hoor in de med molen proberen zwanger te worden en clomid enzo maar denk maar zo het is voor een goed doel en het bewijs dat het werkt hebben we maar liefst 2x deze week zie maar britt en myla. Het gaat een moielijke tijd worden maar de aanhouder wint…
Juudje wanneer mag jij weer testen?
Ik heb vandaag weer met m’n LH testen begonnen vanmorgen had ik meteen weer een vage test streep dus zkh gebeld en moet vanmiddag weer eentje doen kijken wat die dan zegt. Ik voel gerommel in m’n buik sinds vandaag dus denk dat er wel wat aan het werken is (eisprong ?)
ik zie het wel ik verwacht aankomende week wel weer een IUI ik hou jullie op de hoogte
gr marientje
Sorry claudia ik was jou vergeten in het lijstje :oops: super dat je het hartje al hebt zien kloppen en dat alles goed was bij de echo
gr marientje
Marientje over een week weer beginnen met testen. Dus nog even rust. Voor jouw wordt het weer spannend.
We zijn vandaag bij ons poesje wezen kijken, staat een foto op showforum Hobbes
Claudia, Myla en Brit: Gefeliciteerd! Wat een geweldig nieuws zeg! :dance:
@Jippie wrote:
Bagheera: Ik kan me wel voorstellen dat je aan het idee moet wennen dat je nu ineens via de mm zwanger moet proberen te worden. Alles wordt meteen zo medisch met al die onderzoeken, medicijnen en echo’s. Helemaal niet romantisch! :inlove:Maar ja, als je geen andere keus hebt… Maar wil je anders wat meer over jezelf vertellen: waarom je IUI/IVF moet doen, enz? Ik ken je wel van naam, maar meer eigenlijk niet.
Britt: Ik hoop voor je dat je zwanger bent!
Ik ben zelf gisteren weer voor de eerste follikelmeting geweest. Nog niet zo veel te bekennen, zoals verwacht. Twee follikels van 8-9 mm en de rest allemaal kleintjes. Ik moet dinsdag voor de tweede echo en hopelijk is er dan flinke vooruitgang te zien!
Ik ben wel heel positief bij de gyn vandaan gekomen. Ik heb haar het verhaal gedaan dat ik op dag 28 een positieve ovulatietest had (ik heb een langere cyclus van rond de 40 dagen normaal) en 12 dagen overtijd ben geweest. De gyn nam mij gelukkig deze keer erg serieus (wat ze anders eigenlijk niet zo vaak doet) en ik kreeg ook de bevestiging dat ik dus wel degelijk zwanger moet zijn geweest. Waarom het dan fout is gegaan, is niet duidelijk. Gewoon dikke pech, denk ik. Aan de ene kant erg verdrietig dat het toch weer fout is gegaan, maar aan de andere kant ook wel hoopgevend, omdat we toch erg dichtbij zijn geweest en dat ook nog ondanks een slechte zaadkwaliteit, geen behandeling en zelfs niet gepland geklust tijdens de eisprong. Gewoon zomaar ineens. Dus dan probeer ik het positieve er maar uit te halen!
Prettig weekend iedereen!
Groetjes,
Jippie
Oke, hier komt mijn verhaal:
In juni 2004 zijn we getrouwd. Toen ben ik gestopt met de pil. Omdat al 2 jaar daarvoor een kijkoperatie was gedaan, wisten we dat de kans groot was dat het moeilijker zou zijn om zwanger te raken, omdat ik endometriose heb. ( baarmoederslijmvlies in de buikholte, wat elke maand ook mee doet met wat er IN je baarmoeder zit. Daardoor had ik elke keer als ik ongi was, zulke buikpijn, dat ik 2 dagen bijna niet kon lopen.)
In november paste ik niet meer in mijn broeken, en wees het uit op het heerlijke eten van de afgelopen vakantie in Amerika. Toch begon ik te twijfelen, en na een aantal testen, bleek dat mijn twijfel gegrond was: op dierendag had ik een positieve test!
Meteen de hele familie gebeld, iedereen op mn werk ingelicht, ik was ondanks de endo toch zwanger!
En toen op een avond vond ik wat bloed… Het was of mijn hart een tel oversloeg…
De huisartsenpost gebeld, die probeerden me gerust te stellen. Toen nog een verloskundigegebeld en ook die probeerde me gerust te stellen. Het voelde gewoon niet goed, ik wist dat het foute boel was.
De dag erna naar de gyn gebeld en de week erna had ik al een afspraak, dus dan kon ik gewoon langs komen.
Die moeilijke dag brak aan, en inderdaad: het vruchtzakje was gerimpeld en ze konden niks duidelijks zien, ik moest na 2 weken terug komen voor nog een echo. Ook was de grootte van het vruchtzakje niet ter grootte van 7 weken, maar van 5 weken.
2 dagen voor mijn gyn bezoek was ik in het ziekenhuis op bezoek, en daar op de wc is ons kleintje eruit gekomen. Ik zal de details besparen, maar het leek of ik zelf in een horrorfilm zat. :shock:

Toen we dus weer naar de gyn moesten, liet ik het zien, en inderdaad was dat het vruchtje.
De miskraam was eind oktober vorig jaar, en in begin februari vloeide ik nogsteeds. Daar heb ik toen Primolut voor gehad wat gelukkig hielp.
Op 10 juni dit jaar ben ik naar de gyn geweest en kreeg Lucrin voorgeschreven. ( Om in een soort van overgang te komen, zodat de endo stil komt te staan, met als hopelijk gevolg dat het verminderd.)
15 juli kreeg ik een kijkoperatie waarbij ze ook mijn eileiders hebben doorgespoten. Diagnose: endometriose, met als gevolg verklevingen en mijn linker eileider was slechter doorgankelijk. Een hoop van de verklevingen hebben ze losgemaakt.
Lucrin zou 3 maanden werken, maar om op safe te spelen dat het zeker 100 % uit mn lichaam was verdwenen, sprak ik met de gyn af om in november weer terug te komen.
Ook had hij het al over de mogelijkheid IVF of IUI, maar dat zouden we dan nog wel bekijken hoe het verder zou gaan.
In die periode hebben we ook een semenonderzoek gehad, en hubbie heeft zoals hij het zelf zegt: “superzaad.” :dance:
IPV de gemiddelde 20 miljoen zwemmertjes heeft hij er 57,8 miljoen…
Dus nu zijn we inmiddels in september en hebben dus net het gesprek met de gyn gehad. Mijn cyclus is nogsteeds niet op gang. Tijdens de echo kon de gyn wel vertellen dat mijn eierstokken wel bezig waren, maar nog niet genoeg. Dus kreeg ik voor 5 dagen Clomid mee om de eisprong op te wekken.
Maandag over een week moet ik terug komen voor een controle, om te zien of er een aantal eitjes goed hun best hebben gedaan

PFFFFF een heel verhaal als ik het zo lees…
Gelukkig heb ik veel bijgehouden in een dagboekje, en hier op het forum, zodat ik het allemaal eens bij elkaar kan zetten. Dus dit is mjn verhaal.
Maar wat goed dat jij zo positief bent, het is niet niks wat jullie mee gemaakt hebben. En als de gyn je niet serieus neemt, waarom vraag je niet gewoon een andere? Heb ik ook gedaan en nu heb ik een hele fijne gyn!
Sterkte ermee en ik zal voor je duimen :thumbup: :thumbup:
Hoi meiden
ik heb net een echo gehad er was 1 eitje te zien van 18 mm gelukkig hoef ik niet weer een punctie nu nog even afwachten tot mijn test positief is en dan zal ik van de week wel IUI krijgen
gr marientje
Bagheera
Bij mij is dus ook die endo geconstanteerd, maar misschien weet jij het. Ik maakt e op uit jouw verhaal dat het steeds erger wordt of blijft het op een gegeven moment zoals het is.
Bij mij zijn ze gelijk met iui begonnen omdat er werd gezegd dat het zwanger worden op natuurlijke weg heel moeilijk zal gaan. Ook al zijn mijn eileiders toegankelijk volgens de arts, hebben ze bij kijkoperatie gezien en ziet de baarmoeder zelf er goed uit. Mijn rechtereierstok zit wel verkleefd aan mijn baarmoeder en aan de buitenkant en aan darmen blaas middenrif zitten de verklevingen ook. Op een schaal van 5 zat ik op 4, dus een ernstige vorm van…
Bageera dankjewel voor de felicitatie.
Marientje gefeliciteerd met je 18 mm eitje hoop dat het deze keer mag gaan gebeuren EN lukken.
Juudje gefeliciteerd met je hobbes zal wel een leuk peosje zijn zijn naam is al leuk hihi.Ik ga zo ff kijken naar zijn foto.
Jippie hoe is het met jou?
Meide ik denk aan jullie
Juudje: Bij mij werd het inderdaad steeds erger. En de gyn in Tilburg heeft toen tegen mij gezegd dat de kans groot was dat het langer zou duren dan normaal om zwanger te raken. Als ik na een half jaar nog niet zwanger zou zijn zouden we de MMM in gaan. En dus zijn we dat traject in gegaan.
Mijn gyn in Dordrecht zegt dat de beste remedie tegen endo zwanger worden is, omdat de endo dan niks meer doet, omdat je natuurlijk al die tijd niet meer ongi wordt. En daarom gaatie met zo’n vaartje, want elke cyclus is er weer 1 waarbij de endo weer kan beginnen.
Hoi allemaal,
ik ben sinds aug 2004 gestopt met de pil en ook nog steeds niet zwanger. Ik heb een tijdje afstand gehouden van het forum omdat ik mezelf helemaal gek aan het maken was. Nou was ik weer eens even aan het lezen en kwam bij jullie boeiende verhalen uit. Ik vroeg me af of jullie mij kunnen vertellen wanneer je eigenlijk in aanmerking komt voor IUI. Ik ben al bij de gyn geeest en die kon niks vinden. het zaad van mijn vriend was niet helemaal volgens de norm, maar ik zou er gewoon zwanger mee moeten kunnen worden. Ik heb er alleen zo weinig vertrouwen in. Klinkt misschien stom maar ik zou willen dat er eens iets aan gedaan werd in plaats van dat afwachten.
Weten jullie hier iets meer over?
Sterkte allemaal. Ik blijf jullie forum af en toe bezoeken als het mag
Liefs Margje
Hoi meiden
vanmorgen had ik ineens van een bijna positieve test een negatieve test de gyn die dienst had zei dat misschien mijn eisproch toch al geweest was ik natuurlijk meteen over m’n toeren op m’n werk (dat gaat zo makkelijk met die hormonen) ik moest komen voor een echo en toen bleek mijn eitje er nog te zitten en hij was in 1 dag tijd gegroeid naar 23 mm ik weer helemaal gelukkig. De gyn kon geen verklaring geven dat mijn test ineens negatief kon zijn. Ik heb vervolgens een pregnyl spuit gehad om te zorgen dat ik een eisprong krijg en er werdt meteen besproken dat we morgen weer voor IUI op gaan. Ik vindt het heel spannend…
margje leuk dat je ook mee komt kletsen, ik weet even niet wanneer je nu echt in aanmerking komt voor IUI. Ikzelf ben onregelmatig en mijn man heeft wisselende uitslagen. geen idee waar je aan moet voldoen om dit te kunnen doen.
gr marientje
Okeee
Hier dan weer even berichtje van mij.
We houden een lange pauze ipv een pauze van 1 cyclus.
Ik zit er mbt hormonen ed even doorheen.
Op dit moment overheerst het gevoel van angst; weer gaan slikken, het lukt vast niet, etc.
Dus we gaan volgend jaar weer verder.
Is de drukte van sint en kerst ook achter de rug.
Heb ik even tijd om de rust in mezelf weer terug te vinden.
Heb heel erg zitten twijfelen van wel/niet pauze houden.
Maar na een gesprek op msn met Rhiannon, merkte ik pas hoe diep de angst en twijfel zit.
Txx meis, ik vond het echt een fijn gesprek.
En volgend jaar, dan gaan we er weer tegenaan !!!
Britt gefeli !!!
Juudje; balen meis !!!
ik blijf meelezen en duimen voor ons allemaal
:-*
Normaal ben ik vooral een meelezer hier niet echt een schrijver maar nu kan ik het natuurlijk niet nalaten! Meis anytime en dat geldt natuurlijk net zo goed voor iedereen die in de MMM zit. Niemand hier op dit draadje of het IVF draadje zal raar opkijken van alle gevoelens die het veroorzaakt. Wel kansen geen kansen nemen en aan al die kansen zitten voor en nadelen helaas. Hopelijk voor iedereen hier vooral voordelen!
Clau en Britt gefeliciteerd met jullie zwangerschappen! Dat er maar super mooie baby’s mogen komen!
Juudje domper zeker na zo lang onzekerheid zeg pfff toch ook een nieuwe start van hopelijk een geslaagde komende poging!
Marientje heel veel succes het klinkt als een topeitje met 23 mm zeg! Op naar weer een geslaagde poging op dit draadje!
Hedwich bergrijp het helemaal.
Fijn dat je er met iemand over hebt kunnen praten en dat het voor jouw duidelijkheid heeft gegeven. Even rust en even alleen aan jezelf denken is ook heel goed. Psychisch moet het ook in orde zijn (vertelde mijn osteopaat). Heeft toch allemaal met elkaar te maken.
Veel succes en we hoduen je op de hoogte