IUI deel 3

Hee Kaatje!

Ik heb je een paar berichtjes gestuurd.
Heb je die inmiddels al gezien en gelezen? ???

Iedereen heel veel succes met alles!

Groetjes :-*,
Jippie

Hoi Jippie,

Nee ik heb geen berichtjes gezien of gelezen?
pff ik word gek van die wachtweken
Ik voel me ook niet anders als anders dus het zal wel weer niet gelukt zijn. Hoe gaat het met jou?

maar nu eerst het weekend heerlijk
heel fijn weekend allemaal!

groetjes Kaatje

Hoi Kaatje & de rest!

Ik heb je drie persoonlijke berichtjes gestuurd via jouw profiel op het forum. Heb je die helemaal niet gekregen dan? :-/

Ik vond het ook al zo vreemd dat je helemaal niet gereageerd had. Heb je toevallig ook een emailadres? Misschien dat je mij dan je emailadres wilt geven in een berichtje naar mij toe? Dan probeer ik het op die manier nog een keer. :-[

Sorry meiden, dit was even off-topic. Maar ik had al het idee dat Kaatje van niks wist, dus ik moest het dan zo maar even vragen. Gaat het goed met iedereen? :wink:

Ik zit nu op wachtdag 5 na onze 2e IUI van afgelopen zondag.
Ik heb de hele week al last van vreemde menstruatie-achtige krampjes en steekjes. Soms heb ik ook last van mijn onderrug en mijn zij, en soms van mijn lies. Heeft iemand van jullie dat wel eens gehad na een IUI? Dit had ik namelijk niet na onze 1e IUI afgelopen oktober, dus ik vind het wel wat vreemd!En daardoor begin je weer te hopen op vanalles, en dan duren de twee wachtweken wel heel erg lang! ::slight_smile: :stuck_out_tongue:

Iedereen heel veel succes met alles!
En een heel fijn weekend toegewenst!

Groetjes :-*,
Jippie

Kaatje en Jippie,
Ik heb dat gevoel dus ook, de IVF is echt de laatste stap, de mogelijkheden worden steeds minder en de 'deadline’komt steeds dichter bij.
Ik heb dan wel het geluk 9 x iui te mogen, maar inmiddels zitten we nu ook al weer in de 8e en de druk wordt groter.
Na de 9e lassen we een pauze in voordat we aan de IVF gaan. We laten ons wel informeren en inschrijven in Arnhem, maar waarschijnlijk/hopelijk in september kunnen we dan met IVF verder. Maaaar zo ver is het nog niet!

Ik ga nu lekker tennissen…

doeg
Groetjes Rennic

hoi meiden
alles een beetje goed met iedereen?
ik begin nu behoorlijk te balen alweer dag 46 en ik ben nog steeds niet ongesteld vrijdag heb ik een test gedaan maar die was negatief. eigenlijk moet ik nou gewoon de gyn. bellen om te vragen of ik primolut zou mogen maar ik denk elke keer zal ik nog een dag wachten misschien komt het toch vanzelf op gang. ik baal zo we willen gewoon verder en dat kan nou niet. En het vooruitzicht dat ik komende maand weer maar 2 clomide moet slikken dus dat me eigenlijk precies het zelde staat te wachten daar baal ik echt behoorlijk van. nou ja eigenlijk wordt ik er een beetje verdrietig van :’(. En dan denk ik wel een beetje dat het mijn eigen schuld ik moet gewoon wat meer voor mezelf opkomen bij de gyn. maar het is zo een dominante man de vorige keer toen ik zei dat ik het zo niet zag zitten zei hij wat wil je dan gelijk ivf . Ik wist toen niet meer wat ik moest zeggen terwijl ik weet dat er ook nog andere alternatief zijn dan dat. ik had me nu voorgenomen deze maand nog uit te zitten en dan in ieder geval 1 clomide erbij te eisen (want met 1 en 2 heb ik pas eenkeer een eisprong gehad in november.) maar ja nu deze maand zo klote gaat zie ik volgende maand echt niet zitten.
Nou genoeg geklaagd ik duim voor jullie dat het allemaal goed verloopt deze maand.

liefs simbi

He Simbi,
kop op hoor en sterkte meid!!!
Urs :wink:

Tjee simbi, dat is echt niet fijn. Maar je moet wel naar je lichaam luisteren en toch proberen aan te geven wat je twijfels zijn. Je kan toch proberen of je meer clomid mag? Nee heb je en ja kun je krijgen. :wink:

Hoe is het verder met iedereen? Het is vrij rustig op het forum.

Ikzelf ben vanmorgen voor een follikel echo geweest, maar het lijkt erop dat ook de verhoogde puregon geen uitwerking heeft. Ik zit nu op dag 9 en er zat 1 eiblaasje van ca 11mm. Dus nog niet echt om over naar huis te schrijven :-[

Ben vandaag ook een beetje down. De laatste tijd zowieso niet zo lekker in m’n vel. Ik ben onrustig, moe en vergeetachtig. Ik heb er een hard hoofd in dat het met iui gaat lukken… :frowning: Ik weet dat ik niet zo moet denken, maar je kan nou eenmaal niet een knopje omzetten. Ik wou dat dat kon!!! :o

Sorry meiden voor dit sombere bericht. Heeft er iemand nog goed nieuws te melden?

Liefs Rennic

Hoi Rennic,

Nee hoor van mijn kant ook geen goed nieuws :(.
Ik had vorige week een beetje een dip aan het begin van de week maar gelukkig weet ik dan ook dat dat maar eventjes is. Bij jou ook hoor! Ik zit nu in mijn laatste IUI en ben me al helemaal aan het voorbereiden op IVF, voor zover dat kan. En dat is best heftig, voelt beetje als laatste stap maar ook weer als een grotere kans, en dat laatste probeer ik vast te houden.

Wanneer mag je voor een tweede echo? Dan zal e follikel van 11 mm vast wel gegroeid zijn, en misschien zit er wel weer eentje bij :smiley: En één goeie kan het ook doen hoor ;D

Sterkte vandaag. Morgen schijnt het zonnetje vast weer wat harder. Focus je op leuke dingen :slight_smile:

groetjes Kaatje

Thanks Kaatje,
Ik voel me vandaag inderdaad wat beter…zonnetje schijnt en de lente komt eraan ;)mmmm, dat geeft weer positieve energie!
Ik mag morgen weer voor de 2e echo…ben benieuwd, maar reken niet op iets spectaculairs. :-/
Ik denk ook dat IVF een grotere kans is om zwanger te raken, maar je weet het maar nooit! Ook bij jouw kan de 6e keer toch raak zijn!

Groetjes,
Rennic

Hoi allemaal,

Mag ik er ook nog bij? Ik ben dus Myla en mijn vriend en ik zijn al drie jaar bezig voor een babytje we hebben er nog geen. Ik ben 28 jaar en mijn vriend 26. Een paar maanden geleden heb ik een HSG (heeel pijnlijk) en nadien nog een laparoscopie gehad, daar hadden ze gevonden dat ik een zeer lichte vorm van Endometriose had, en dat hebben ze weggebrand. Mijn vriend heeft te weinig zaadcellen en de kwaliteit is ook niet al te super :frowning: Nu heb ik dus vorige week donderdag de eerste iui gehad (wat bij mij trouwens pijnlijk was, nog iemand???) De 26ste moet ik ongesteld worden.
Ik verwacht er niet veel van de eerste keer, want iui geeft precies niet zo een goede resultaten :-/ Wat denken jullie hierover?

Veel liefs :-*
Myla

nou net toch maar de gyn gebeld en het viel allemaal reuze mee! ik moet morgen even langs komen bij de assistent en dan doet zij toch nog voor de zekerheid een test en als die neg is (wat waarschijnlijk wel het geval is) hoor ik wat nu verder. toch duim ik wel een beetje dat die test morgen toch positief wordt! ???
in iedergeval thanks voor jullie berigtjes want eigenlijk zat ik hem weer te knijpen om te bellen

liefs simbi

Hoi meiden!

Simbi: ik duim voor dat je morgen positief nieuws krijgt.

Myla: welkom! prettig als er weer iemand bijkomt op dit forum, ik hoop dat jullie 1e iui lukt, je weet maar nooit!!

Rennic: succes morgen met je 2e echo, zelf ga ik vrijdag weer voor de 2e echo.

Bij de 1e echo bleek ik 3 cystes te hebben, 2 van 17 en 1 van 24 mm. Nu was het follikel wat ik vorige maand had ook 24 mm, ik vraag me af of dit eitje is blijven zitten, en nu een cyste is geworden.
maar gelukkig was het geen belemmering om de 6e iui te doen.

Vrijdag echo 2 Hoop dat die rottige cystes dan weg zijn.
Heb wel de afgelopen dagen een flinke dip gehad, beetje veel gejankt :’(
dit wordt toch een beetje het afscheid van het iui verhaal.Hier heb ik het best zwaar mee, maar ik verheug me ook op de rust die ik even krijg na deze 6e poging.

Iedereen veel liefs
Sammy :slight_smile:

Hoi meiden,

Hier weer een berichtje van mij.
Ik heb al weer een weekje mijn 5e inseminatie achter de rug. Hij ging niet heel vlot deze keer. Volgens haar lag mijn baarmoedermond ver naar achter, maar heeft ze nu wel precies op de juiste plek kunnen insemineren. Ik heb gister bloed laten prikken om te kijken of er deze keer een goede eisprong was. Ik moet nog een afspraak maken met de gyn om eens te bespreken of we nu meer iui pogingen krijgen of dat we toch meteen verder gaan met ivf na de laatste poging. Mijn hoop ligt nu toch eigenlijk wel meer bij ivf. Zeker nu ik weet dat de vorige 4 iui pogingen eigenlijk zinloos waren. Maar aan de andere kant, als deze nu wel op het juiste tijdstip is gedaan bij een goed eitje, misschien is het nu wel raak. Die verschrikkelijke wacht weken ook. >:(

Sammy, Heel veel succes bij poging 6. Ik hoop dat het deze keer wel gaat lukken! Ik duim voor je. Ik weet hoe het is om bijna aan het eind te staan van deze behandelingen, ik denk/voel precies hetzelfde.

Simbi, heel veel sterkte en succes morgen bij de gyn. Ik hoop voor je dat de test positief is. Zet 'm op!!

Myla, Welkom op het iui clubje. Jij zit nu ook in de wacht weken. Vreselijk is dat he :-/. Wij zijn nu bijna 2 1/2 jaar bezig om een kindje te krijgen. In tegenstelling tot jullie is er bij ons tot nu toe geen oorzaak gevonden. Ik hoop voor je dat de iui behandelingen aanslaan. Gebruik je hormonen? Ik heb nu 5 iui pogingen gehad, maar de 1e 4 zijn voor niets geweest, ze zagen een cyste (buiten mijn eierstok) steeds aan voor een eitje. Dus ik zie momenteel geen heil meer in de iui. Maar er zijn ook maar zat meiden die via iui zwanger zijn geworden. Zo ook een aantal hier van ons cluppie. Dus blijf hoop en moed houden!!

Rennic en Kaatje, ik voel met jullie mee. Ik zit zo ongeveer in hetzelfde schuitje :frowning: Maar we blijven vol houden!! Het jaar is nog niet om en ik heb geroepen dat dit ons jaar wordt, dus dat moet dan ook zo zijn!!!

Crien en Syll, hoe is het met jullie? Gaat de zwangerschap goed, hebben jullie al mooie echo’s om aan ons te laten zien. Dan weten we weer dat het allemaal positief kan aflopen. En dat kunnen we nu allemaal wel gebruiken.

Jippie, jij ook weer in de wacht weken. Wanneer zou je (niet) ongi moeten worden?? Ik duim met je mee!!

Mocht ik nog iemand niet genoemd hebben: Succes en ik denk aan jullie.

Liefs Heidi :-*

Hoi allemaal,

bedankt voor de verwelkoming ;D
Ik neem geen hormonen hoor Heidi, ik ben heel regelmatig en er is ook eigenlijk niks mis met mij eh. Alleen heb ik de avond voordien een spuit Pregnyl gezet, het moest niet echt van de gyneacoloog ma zou wel nuttig zijn zei hij ???

En dat wachten is echt verschrikkelijk ja, maarre maar niet te hard hopen zeker, en zeker niet na een eerste keer iui. Dus we zien wel.

Veel liefs :-*

Myla

Welkom Myla bij de club. Ik hoop dat IUI jullie groot geluk gaat brengen. :smiley:

Heidi, Sammy en Rennic het zal toch niet dat we met zijn viertjes straks de overstap naar IVF moeten gaan maken? :frowning:
Ik heb nu echt mijn laatste IUI gehad maar jullie nog niet dus wie weet gaan we toch niet met z’n vieren, laten we het hopen :smiley: maar als we wel gaan dan kunnen we elkaar weer fijn steunen. Het zou super zijn als dit ons jaar wordt.
Heidi misschien dat je nog wel wat IUI behandelingen mag overdoen? Zou ik wel terecht vinden hoor, en wie weet lukt het dan alsnog.

succes met de WachtWeken allemaal voor wie daar in zit.

heerlijk he de lente weer in aantocht :slight_smile:

groetjes Kaatje

Jippie hoe gaat het met jou en de wachtweken?

Het is me één keer gelukt om pb’s te lezen maar snap nu al weer niet meer hoe dat ook al weer werkt… :o

groetjes Kaatje

Hee gekke Kaat & de rest van de meiden! ;D

Ik had je maandag ofzo al een mailtje gestuurd, maar klopt jouw mailadres wel? Want ik kreeg de mail steeds weer terug! Dus ik had je al een nieuw berichtje gestuurd, maar nu weet je niet meer hoe het werkt… :stuck_out_tongue:

Als je inlogt, staat bovenaan iets van “Welkom Kaatje, Je hebt x berichten” Dan kun je daarop klikken en dan kom je bij je berichtjes. Bij de in-box. En dan kun je ze lezen. En via dat scherm kun je ook zelf berichtjes sturen. Ik heb je mijn mailadres al gegeven, dus stuur me anders maar een mailtje ipv een berichtje. Dan heb ik ook meteen jouw goede mailadres.

Sorry… meiden! Op een andere manier dan dit topic kan ik Kaatje dus niet bereiken. Maar ik hoop dat we het in het vervolg via de mail kunnen doen. Ik wil mijn mailadres hier ook niet neerzetten, dus daarom moet het zo omslachtig. :-[

Hoe gaat het met iedereen?

Kaatje: Je moet de hoop nog niet verliezen, meid! Het duurt nog even voordat je nod is, dus het kan nog alle kanten op!

Myla: Welkom bij de club! Heel veel succes met de laatste wachtweek!

Heidi: Ik hoop voor je dat de 5e IUI raak gaat zijn! Ze hebben nu op het goede moment geinsemineerd, met waarschijnlijk een goed eitje. Dus moed houden, hoor! Ik snap dat je nu misschien meer je hoop hebt gevestigd op ivf, maar als alle andere IUI-pogingen voor niks zijn geweest dan is er toch ook nog hoop op dat gebied? Of vind je zelf van niet? Heel veel succes met wachten!

Rennic:Hoe is het met je 2e echo gegaan vandaag? Ik hoop dat er een mooie vooruitgang in zat!

Sammy: Wat vreselijk balen van die cystes! Maar ze zijn gelukkig niet zo groot, joh! Ik had in december twee cystes, waarvan eentje 8x6 cm :o was en de andere iets kleiner. En die zijn beide op natuurlijke wijze verdwenen. Gelukkig staat het jullie 6e IUI niet in de weg. Dus moed houden en ik ga voor jullie duimen dat het nu raak gaat zijn!

Simbi: Heel veel succes met het wachten op je ongi! Ik hoop dat het snel komt, dan kunnen jullie ook weer verder! :-

Urs: Bedankt voor al je steun hier, helemaal super!

Alle andere meiden heel veel succes met alles!

Ik zit nu zelf op wachtdag 10. Nog steeds geen ongi-voortekenen. Wel nog steeds last van krampen, steken en sinds het weekend heb ik behoorlijk last van mijn linkerlies. Ik word er helemaal tureluurs :stuck_out_tongue: van. We duimen ons echt helemaal dood. Doen jullie een beetje mee?

Doei doei :-
,
Jippie

Jippie,

Ik duim voor je!!!

he jippie,

ik draai mijn duimen helemaal rood voor je.

groetjes annie

Het word wel heel spannend hier zeg met al die wachtende ;DMaar ik blijf voor jullie allemaal duimen!!!Want het is jullie allemaal zo gegund!!!Heel veel succes allemaal!!!
Liefs van Urs :-*