IUI deel 3

Hoi meiden,

Ik ben maar een nieuw deel begonnen van het iui clubje. Jammer dat de rest weg is. :frowning: hopelijk wordt het nog ergens gevonden.

Hoe staat het met iedereen??

Crien en Syll, gaat alles naar wens? Hebben jullie al een echo gehad?

Als het niet goed is, word ik a.s maandag ongi. Ik ben benieuwd. Ik ga er maar vanuit dat het gewoon komt. :-/

A.s woensdag hebben we een afspraak met de gyn, om te bekijken hoe we verder gaan. Verder met iui? of alvast inschrijven voor ivf? We zullen het dan horen. En hopelijk kan ze nog wat uitgebreider vertellen over de uitslag van de laparoscopie en hysteroscopie.

Iedereen heel veel suc6.

Groetjes Heidi :wink:

Hoi allemaal,

Ik ben ook erg benieuwd hoe het met iedereen gaat. Zelf ben ik wachtende, nog een week ongeveer…

Hoi IUI-ers!

Jippie!!! (hahaha…o, nee dat ben ik zelf ;D), daar is ons clubje weer! Ik was zelf ook al van plan om een nieuw deeltje op te starten, wel balen dat alles weg is. Ik hoop dat de anderen ons snel weer weten te vinden!

Heidi: Ik ga heel erg voor jullie hopen dat je maandag niet ongi gaat worden, meid!!! Wat denk je zelf, heb je al voortekenen van het een of ander? Hahaha…misschien kun je de gyn woensdag wel vertellen dat je zwanger bent! Dat zou helemaal top zijn, joh! Hoe vaak hebben jullie nu dan IUI gehad, 3x? Heel veel succes met afwachten deze dagen, ik duim voor je! En alvast succes bij de gyn woensdag!

Mas: Ook heel erg veel succes met afwachten deze week! Ik ga ook duimen voor jullie, meid! Hahaha…mijn duimen gaan overuren draaien :stuck_out_tongue: :D.

Ik hoop dat alles goed is met Syll en Crien!!! :-*

Ik wacht zelf nog steeds op de oproep voor de laparoscopie om mijn cystes te verwijderen en het hsg-onderzoek. Zelf heb ik wel de hoop dat de cystes uit zichzelf zijn verdwenen, want ik ben nu al 2x ongi geweest inmiddels, waarvan een zonder het gebruik van Clomid, dus helemaal uit mezelf!!! :o ;D We balen wel dat het ziekenhuis niet opschiet, want we willen nu na een paar maanden rust weer heel graag verder!!! WIJ WILLEN OOK EEN KINDJE!!! Hahaha…sorry, even afreageren! :wink:

Ook de andere meiden (waar zijn jullie? ??? :’() heel veel succes en sterkte toegewenst met alles!

Groetjes,
Jippie

Hi,
Het is fijn dat we weer hiermee verder kunnen, maar ook heel jammer dat we niet terug kunnen kijken.

Heidy, hopelijk wordt je morgen niet ongi…of zijn de voortekenen er al?! Ik zal voor je duimen…

Mas, suc6 met wachten…moeilijk is dat he!

Crien en Syll, alles goed met jullie?
Hadden jullie nu duidelijke voortekenen? Of voelde je je anders dan de andere keren?

Jippie, ik kan me heel goed indenken dat je zo onderhand weer eens verder wilt…ik heb dat ook wel. Het ene moment denk ik ga nog maar met iui verder en het andere moment wil ik al wel door naar IVF omdat je dan meer kans hebt…maar we moeten geduld hebben, meestal wordt dat beloond!

Wij hebben donderdag al weer de 6e iui gehad, (zonder stimulatie). Ik weet bijna zeker dat ik woensdag al de eisprong heb gehad, maar mijn arts zei maandag dat dat nog veel te vroeg was. Achteraf had ik toch gelijk. Ik baalde er wel van dat ik niet naar mijn lichaam/gevoel geluisterd heb en me door hem heb laten overhalen! Theoretisch gezien moet het natuurlijk nog wel kunnen…

We hebben het ook al gehad over…hoe nu verder…en de volgende 3 x gaan we nog iui doen met puregon. Ik heb alle documentatie (incl video band en prikpen) mee gekregen zodat we ons er al een beetje op kunnen voorbereiden. Maar het lijkt me minder eng en lastig dan de Pregnyl spuiten…

Vraagje: krijg je last van de Puregon? ik bedoel van je hormonen oid?

Maar goed, zo ver is het dus nog niet en voorlopig kunnen we nog zo’n 2 weken 'hopen :-/'

groetjes Rennic

Heyy gelukkig, ons “clubje” is er weer,

Heidi; ook ik duim voor je dat je niet ongi wordt vandaag, en wens je ook alvast succes met jullie gesprek bij de gyn, hoop dat een en ander iets duidelijker wordt, maar ondertussen duim ik voor je  :wink:

Jippie; toch goed he dat je nu gewoon ongi wordt (waar je al niet blij mee kan zijn…hihi) en hoop dat je gauw bericht krijgt van het ziekenhuis

Mas; succes met wachten, ik duim ook voor jou :wink:

Rennic;ik duim toch voor je dat het deze poging iets gaat worden, en maak je niet druk om de Puregon, dat spuiten is echt een makkie vergeleken bij de Pregnyl, en van die Puregon had ik in ieder geval geen enkele last !
Wat betreft die voortekenen, het voelt echt alsof je elk moment ongesteld kunt worden, niets meer en niets minder !

Ik heb afgelopen vrijdag een echo gehad, een inwendige omdat het nog zo klein is dat je anders nog niets ziet. Het zit in ieder geval op de juiste plek, we zagen heel duidelijk een rondje met daarin een rijstkorrel wat een beetje op en neer bewoog…hihi. Het is nu net 6 weken en dat klopt wel, dus as vrijdag mag ik weer omdat ze graag hartactie willen zien, dat was nu nog niet helemaal duidelijk (wat overigens heel normaal is voor de duur van de zwangerschap) Affijn, ik was al blij dat het op de goeie plek zat en voor nu is het die eerste drie maanden doorkomen, dat is voor mij eigenlijk het allerspannendste  :wink:
Verder ben ik inmiddels 's morgens misselijk (ik klaag echt niet  ;D), dus rustig aan beginnen en vooral eten is nu erg belangrijk…

Nou meiden, ik had serieus gedacht dat dit soort dingen altijd andere zou overkomen, en dat ik als laatste over zou blijven, maar goed, jullie zien het, er is nog hoop…al ben ik me er heel erg van bewust dat we dit eerst maar eens een maand of drie vol moeten gaan houden (en de tijd kruipt…)
Ik duim voor jullie allemaal  :-*

liefs,
Syll

Hoi meiden,

Syll, wat fijn dat je al snel mocht komen voor een echo en dat alles er goed uitziet. Lijkt me wel heel spannend zo allemaal.

Rennic, ik heb ook puregon gespoten en had daar helemaal geen bijwerkingen van. Maar dat kan misschien per persoon verschillen. De pregnyl spuiten deed ik zelf. Een tip, probeer dit heel langzaam in te spuiten, want het geeft een behoorlijk prikkend gevoel. Ik had van die plaats dan ook altijd wel een paar dagen last. Het was dan wat rood en gevoelig en leek iets dikker. Dit trok daarna gelukkig weer weg.

Jippie, dat je zo blij kan zijn met ongi worden he :wink: Het is zeker fijn dat het ook lukt zonder hulp. Hopelijk wordt je snel opgeroepen voor het hele rattenplan. Wij hebben inderdaad nu 3 keer iui gehad.

mas, suc6 met wachten nog!!!

Hier lijkt het erop dat mijn ongi er aan komt. Gister had ik getempt (om 12 uur pas, had lekker uitgeslapen) en had ik 37.1 Vanmorgen getempt; om 9 uur 36.7 om 10 uur 36.8 en om 11 uur 36.9 Tja, wat moet ik hiervan denken??Toen ben ik uit bed gegaan dus misschien was mijn temp om 12 uur ook wel weer 37.1 geweest. De dagen ervoor ook zo rond deze tijd getempt en toen was ie ook steeds 37.1 3 kwartier geleden naar de wc geweest en bij het afvegen zat er wat bloed op het papiertje (sorry?!) Ik heb niet echt ongi krampen zoals ik die voorheen altijd had. Bijna niks eigenlijk Dus ik weet het niet zo goed. Waarschijnlijk zal de hel straks weer volop losbreken. We wachten maar weer af.

suc6 allemaal.

liefs Heidi

oh ja, heb het idee toch meer te moeten plassen de laatste paar dagen.Mijn buik rommelt aan alle kanten. Ik heb ook wat last van diarree. Ben net weer naar de wc geweest en nu helemaal geen bloed te zien?? Nergens, niet met het afvegen en niet op het verbandje.

Maar ik zal nuchter blijven, ik word gewoon ongi vandaag.

groetjes Heidi

sorry voor de vieze verhalen. ::slight_smile:

Hoi Meiden!

Heidi: Je maakt het wel spannend, zeg!!!
Ik leef erg met jullie mee, ik draai mijn duimen bijna blauw voor iedereen.;D
Hahaha…je moet toch wat, als het bij jezelf stil staat!

Rennic: Dat zou wel heel erg balen zijn als je eisprong ruim voor de inseminatie is gevallen! Maar moed houden, het kan natuurlijk altijd nog raak zijn! Dus jullie gaan hierna nog 3x IUI proberen? Wat goed, zeg! Ik hoop natuurlijk dat je over twee weekjes alsnog een positieve test hebt!

Syll: Ik ben heel blij dat het heel goed gaat met je zwangerschap. Ik hoop natuurlijk dat je met de volgende echo hartactiviteit hebt gezien, maar dat zal vast wel, meid! Hahaha…ik zou ook niet klagen als ik last had van misselijkheid! :-X :stuck_out_tongue: Al zou ik 9 maanden lang mijn longen uit mijn lijf spugen, dan nog zou ik de gelukkigste mens op aarde zijn… Ik hoop het snel mee te maken! :wink: :-/

Groetjes aan alle andere meiden!

:-* Jippie

Hoi meiden,

hier ben ik weer, ik weet echt niet wat ik hier mee aan moet ??? Ik heb nog steeds niets op het maandverbandje en de ene keer wel wat met afvegen en de volgende keer weer niets. Moet ik dit nou wel of niet als ongi zien?? Ik heb niet echt krampen in mijn buik, soms lijkt het weer wel.
Aaaaaah help. Was het alvast maar morgen!!
Mijn man wil zich niet blij maken met een dooie mus dus die gaat ervan uit dat het gewoon een ongi is die nog niet doorgezet heeft.
Misschien heeft het nog wel met de operatie te maken. Zou het misschien kunnen dat ik vanuit een baarmoeder ongi wordt, maar dat dat niet zo hevig is, omdat er in de andere baarmoeder een vruchtje zit?? Of zit ik nou echt te raaskallen.

Zou ik morgen een test moeten doen als het zo blijft??

Dames help, ik weet het niet meer. Dit heb ik nog nooit gehad. :-/

liefs Heidi

Hee Heidi!

Hè, wat ben jij lastig zeg!!! ;D
Laat ons niet zo in spanning zitten, wil je?!

Ik zou het vanavond en vannacht nog even afwachten en als je dan morgenochtend nog niet echt ongi bent, dan zou je altijd even een test kunnen doen, lijkt mij!

Heel veel succes & hopelijk kom je morgen met fantastisch nieuws!!! :wink:

Groetjes,
Jippie

Hallo meiden,

Mag ik me aansluiten bij jullie groepje? Â ??? Ik ben Sammy
ik ben 38 jaar …
Ik heb afgelopen vrijdag mijn 4e iui ins. gehad.
IK lees al een hele tijd met jullie mee, soms staan de tranen in mijn ogen.
Eerst dacht ik laat ik maar niet meeschrijven misschien word
ik dan helemaal zo emotioneel.
Ik denk echter dat het goed is om zo nu en dan je gevoelens even kwijt te kunnen bij meiden die in hetzelfde schuitje zitten.
Mijn Hubbie en ik zijn sinds 2001 bezig om zwanger te worden.
Na 1 jaar was ik zwanger maar kreeg een miskraam. Na weer 1 jaar werd ik langdurig ongesteld op dag 11 ging ik toch maar even naar de huisarts… positieve test
Meteen door naar de EHBO…de arts dacht aan een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. de gyn dacht dit ook…
Er was echter niets meer terug te vinden.

Nu zijn we sinds september 2004 bezig met iui. Behalve in
december vanwege de feestdagen . Verder zijn wij iedere maand geweest. Aangezien ik al weer 38 ben geworden werd ons aangeraden om geen pauze in te lasten.

Afgelopen vrijdag dus iui 4 gehad. Ik hoop zo…dat er geen deel 5 komt, maar diep van binnen vrees ik van wel.

verder ben ik dol op goed nieuws verhalen …ik absorbeer ze als een spons. Â Ik duim voor jullie allemaal.

Sorry voor deze lange intro…
liefs
Sammy Â










Hey girlz…

Wat is het spannend, Heidi! Weet je al iets meer? Die kaarsen die hier voor jou in de hens zijn gegaan moeten gewoon helpen! Ik ben zo benieuwd…duim-duim-duim…

Sammy, tuurlijk ben je welkom! Je zult merken dat je er veel aan hebt, hier mee te kletsen. Je kunt hier altijd je ei kwijt… ::slight_smile: Nee, die moet je maar houden, die heb je zelf nodig ;D Ik bedoel; er is hier nooit iemand die geen zin heeft om te luisteren. Samen komen we er doorheen.

Iedereen is (weer) druk bezig met IUI of met wachten. Ik duim zo voor jullie! En ik blijf meelezen hoor! Jullie komen niet zomaar van me af!

Na de echo van gisteren, heb ik eindelijk mijn banner aan durven passen (en nu is het ook eindelijk gelukt ;D Hoezo zw-dementie?? Ander voorbeeldje: Afwasmachine uitruimen als deze nog niet gedraaid heeft, iets opzoeken in een boek en niet meer weten wà t, de was een hele dag in de machine laten zitten…)
Komen we daar binnen, zegt die verpleegkundige; “Je bent zw, niet?” Wij: “ja, dat zeggen ze…”. Zij weer: “Ben je er niet blij mee dan?”. Wij weer: “Eerst maar eens zien en zeker weten dat het zo is en dat alles nu een poosje goed mag gaan”. Dat begreep ze gelukkig wel. Je durft het haast niet te geloven, laat staan echt blij te zijn. Maar de (inwendige) echo was goed: vruchtzakje met vruchtje op een goede plaats in de bm; 6 weken en 4 dagen zw! Het hartje zag je ook kloppen! Een garnaaltje met een zwak zaklampje :smiley: Over een weekje of 4 mogen we terug voor een nieuwe echo en een gesprek met de arts. Heel spannend allemaal…

Idd Syll, ik dacht ook dat zoiets alleen andere overkwam en nu sta ik er zelf middenin! De wereld ziet er zo ineens heel anders uit. Ik hoop zo dat jullie dit ook heel snel mogen meemaken!

Ik ben bij vlagen misselijk, moet heel vaak plassen, heb trek in de meest vreemde dingen en heb al een meegroei-bh moeten kopen. Maar ik klaag niet, ik meld hubbie lachend dat ik weer misselijk ben :wink: en die vindt dat van die bh weer helemaal niet erg 8)

Iedereen heel veel succes en op naar nog meer goed nieuws!

Hoi iedereen!

Crien: Fantastisch dat alles goed was met de echo! Ik snap wel dat jullie nog een beetje terughoudend zijn. Maar je zult zien, meid, dat alles goed zal gaan!!! :-*

Heidi: Waar ben je… ??? Ben je al ongi? Of heb je al een test gedaan? Je laat ons wel in spanning zitten, zeg! ::slight_smile:

Groetjes aan de rest!
Jippie

Hallo dames :slight_smile:

Heidi wat maak je het spannend meid!!! Ik duim voor je!

Crien wat een superbanner he?? Ik weet nog hoe spannend die eerste echo was (nou ja. eigenlijk alle echo’s haha voor zo een stresser als ik :wink: Ik weet nog goed, toen ik dat hartje zag kloppen, dat ik niet wist of ik nu moest huilen of lachen!! Geniet er lekker van meid!! Je hebt voor het eerst je kleintje gezien en dat blijft je voor altijd bij!!

En jij Syll lang wachten zeker he tot vrijdag :-/ zoals je zegtm, heel normaal dat het hartje nog niet helemaal duidleijk klopt, misschien ben je een paar dagen eerder of later bezwangerd :wink: Ik dacht altijd dat dat in ons geval niet kon, maar ik weet uiteraard precies wanneer het spuleke erin is gegaan en toch klopte dat nooit helemaal met de echo’s Gek he?? Ze zaten er ongeveer iedere keer een week naast. Ach ja, het is al mooi genoeg dat we tegenwoordig met al die apparatuur ons kleintje kunnen zien voordat hij/zij geboren is toch?

Jippie ik hoop voor je dat het ziekenhuis inderdaad een beetje opschiet. Kan je ze niet gek maken door gewoon heel vaak te bellen?? HAHA wie weet zijn ze je zo beu dat ze dneken laten we die vervelende mevrouw maar eerst doen, zijn we van haar telefoontjes af ;D ;D

Rennic ook in de wachtweken lees ik. Ik blijf duimen hier :wink: ik las dat je aan de Puregon ging, ik heb hier ook nog in de koelkast liggen :smiley: ik zat er laatst aan te denken om te weg te gooien, maar dat vond ik zo zonde. (ik weet ook niet of je tegenwoordig dat zelf moet betalen ofzo, dus ik heb altijd gedacht dat ik er misschien wel iemand blij mee kon maken). Ik heb nooit last gehad van de Puregon, dus ik hoop dat de bijwerkingen allemaal meevallen.


Mas jij ook sterkte met het wachten he? Mijn duimen worden blauw hierzo :wink:

Sammy welkom hierzo! Ik zelf ben een goednieuws verhaal dus absorberen maar ;D ;D ;D Ik hoop voor je dat de 5e IUI niet nodig is!!

Nou mensen, ik weet niet of ik nog iemand vergeten ben, maar ik moet nu echt gaan! Ik heb hier een luchtalarm onder de babygym die dringend mijn aandacht vraagt ;D ;D

OJA. en waar blijven die mooie echo’s??? CRIEN EN SYLL ???

Grts,
Pientje

hoezo trotse mama?? :wink: :wink: :wink:



Hoi meiden,

helaas, mijn ongi heeft vanmorgen doorgezet en flink ook. Heb gigantische buikpijn en leef weer zoals vanouds op de paracetamol. De gezelligheid is weer ver te zoeken in huis.

Woensdag maar afwachten bij de gyn.

Liefs Heidi :’(

ik kom snel weer terug, zit nu op mijn werk namelijk

Hoi meiden!

Heidi: Hè bah…meid! Ik had zo gehoopt dat het deze keer raak bij jullie zou zijn!!! :-* Ik kan me voorstellen dat je nu erg verdrietig en boos bent dat het weer niet is gelukt!!! Heel veel succes bij de gyn morgen! En ik hoop dat je buikpijn snel weer over is!

Groetjes,
Jippie

Gatverderrie Heidi dat is mooi SJIPS zeg! :’( inderdaad s6 bij de gyn morgen en ook vandaag he! Kan me voorstellen dat je ene vreselijke "K"dag hebt! >:(

Grts,
Pientje

Hoi meiden ik kwam weer eens kijken hoe het hier gaat,
Heidi wat balen zeg!!!
Syll spannend hoor!
En alle meiden sterkte en succes he,mijn kaarsjes blijf ik voor jullie branden omdat ik jullie allemaal z,on wondertje gun!!!Kop op meiden!!
Groetjes Urs :wink:

Hallo allemaal,

Zo, ik zal ook weer eens een stukje schrijven. Ik lees bijna elke dag mee, maar heb zelf al heel lang niets nieuws te melden.
Maar vandaag ben ik voor een intakegesprek naar het ziekenhuis geweest. Het goede nieuws is dat we in aanmerking komen voor ICSI. Het hangt nog van mijn cyclus af of we standaard ICSI krijgen of ICSI met weinig follikelstimulatie (dus weinig hormooninjecties) in de eigen cyclus. Mijn cyclus is erg kort, dus de tijd tussen eisprong en menstruatie is waarschijnlijk ook erg kort. Ze gaan mijn cyclus nog onderzoeken, dus dat wordt afwachten. Ik hoop dat het ICSI - eigen cyclus wordt, dat scheelt naast de hormoonbehandeling ook veel geld.

Nu moeten we eigenlijk nog veel geduld hebben en wachten tot we worden opgeroepen. kan een jaar duren, dus ja…

Heidi, sterkte ermee. balen dat je weer ongesteld bent geworden.

Crien en Syll, ik hoop dat jullie snel volledig kunnen genieten van jullie zwangerschap. Ik gun het jullie enorm!!

Sammie, welkom hier!!

Groetjes VH 8)

Hoi meiden,

Bedankt voor al jullie berichtjes :-*.
Het gaat alweer wat beter, buikkrampen lijken al wat minder te worden en de lucht is ook weer wat opgeklaard hier. Mijn man is alleen erg bang dat hij zo’n oude vader wordt en dat wil hij niet. Hij is nu 32 en ik 26. Hoe staan jullie mannen daar tegenover? Of erger; op zo’n dag als gister houd hij er al rekening mee dat hij nooit vader zal worden.

Morgenvroeg gaan we samen naar de gyn en vragen of dat we al aangemeld kunnen worden voor ivf. En nog eens goed navragen hoe alles eruit zag van binnen. Ik ben benieuwd hoelang de wachtlijst is hiervoor.

sammy, welkom bij de club, sorry dat je nu net zo’n vervelend berichtje hebt moeten lezen. (leuk zo’n binnenkomer) sorry daarvoor. Ik hoop dat je net als ik veel steun aan dit cluppie hebt. suc6 in ieder geval.

En de rest ook natuurlijk!!

Liefs Heidi