IUI deel 3

Heidi,
Bummer… *M&^KD78cku8(*s9c09- (piep) Balen zeg. Ik snap helemaal hoe je je voelt. Gooi het er maar lekker uit. Ik duim zo voor je dat je snel beter nieuws hebt…

Pientje,
Geweldige foto! Keep them coming :smiley: Leuk!

VH,
Goed nieuws! Mooi zo. Weet je al wanneer e.e.a. zou kunnen beginnen?

Over de echo;
Het is niet zo heel duidelijk en ik ben niet zo’n kei in scannen. Maar ik zal eens kijken wat het wordt, dan kunnen jullie ook ons wondertje aanschouwen!

Hoi meiden,

Crien, is het al gelukt met die echo?? Ben wel erg benieuwd.

Pientje, wat een prachtige foto en een lekker ventje. Heb je nog meer van die mooie foto’s om ons aan te moedigen?

VH, fijn dat het voor jullie ook weer wat op schiet. Krijgen jullie deze behandeling niet vergoed van de verzekering?

Wij zijn vandaag naar de gyn geweest. Ze kon niet veel meer vertellen dan de chirurg. het ziet er goed uit allemaal. Oke er is dan geen 100% zekerheid dat mijn eileiders open zijn, maar ze verwachten niet er een verstopping zou kunnen zitten. We krijgen nu nog 3 iui behandelingen en als die niet lukken, worden we aangemeld voor ivf. Eerder aanmelden kon niet. De wachtlijst was ongeveer 9 maanden, misschien iets korter. In de tussen liggende tijd wordt er geen behandeling meer gedaan, dus gewoon wachten. We waren natuurlijk weer best verdrietig toen we thuis waren. Had het even helemaal gehad. Nu zitten we eraan te denken om na die 3 iui pogingen evt. naar Belgie te gaan. Daar zijn helemaal geen wachtlijsten en wordt je vrijwel meteen geholpen. Maar dat zijn alleen nog maar gedachten.

Verder geen nieuws hier en bij jullie?

Liefs Heidi :wink:

Heidi…wat onzettend balen zeg :’( Wat houd je lichaam je dan toch voor de gek he! Dat vind ik misschien wel het ergste…dat je signalen krijgt van wel en dan uiteindelijk het toch niet is… >:(

Ik moet nu nog een week wachten, maar het voelt nu al niet goed…afscheiding begint al wat naar de gelige kant te neigen en dat houdt meestal in dat de donkere afscheiding al weer in aantocht is >:(
Dat vind ik zo afxchuwelijk!!!

Nou, ik ga weer verder werken. kom later nog terug.
rennic

Hallo Meiden,

hier ben ik weer… vanochtend met mijn zus en kleine nichtje mee geweest naar het consultatie bureau. Ik hoop dat ik daar over een 10 maanden zelf naar toe kan.


Crien: :smiley: Wat ben je een bofkont!! Heerlijk voor jullie! IK hoop dat alles goed gaat en dat je een leuke zwangerschap hebt.

Heidi: Wat een teleurstelling toch weer he> Toch weer die hoop…zou het wel…zou het niet… maar jouw tijd komt ook nog wel. Dan lezen we een berichtje van je met vette uitroeptekens.!!!

Ieder maand als ik ongi wordt…dan stopt het na een dag…
dan heb ik 2 dagen niets . Ik hoop dan iedere keer dat het een innestelling is. Ga ik daar weer over lezen op internet.

maar helaas…toch steeds loos alarm

Deze keer hebben we extra veel geklust rond de inseminatie de 2 dagen onthouding hebben we niet helemaal gehaald.hihi

Verder drink ik caf.vrije koffie…geen alcohol meer…(ik mis mijn wijntje bij het eten wel…) wat kan ik nog meer doen??

Voor de zekerheid ook maar gestopt met hardlopen…ik ben al 2 keer ongesteld geworden vlak na het lopen. Je ziet je gaat van alles verzinnen om het lot een handje te helpen.

Ik zie het wel …deze wachtweken zijn ellendig…volgende week weet ik meer…

Hoop doet leven! (zegt mijn gyn ook) Ik hoop voor jullie allemaal dat 2005 een topjaar wordt!!!

liefs

Sammy :-*





Rennic: Niet nu al de hoop verliezen! Je hebt nog een week te gaan kijk het rustig aan ,ik hoop voor je dat je ongi wegblijft.
wanneer is jouw niet ongi dag? Mijn dag is 11 feb.

;D Sammy



Sammy,

Allereerst welkom!

Ik ben daar ook erg mee bezig, veel vitaminen eten, geen alcohol en minder koffie en ook het sporten heb ik wel eens gelaten…ik weet niet of het zin heeft. Soms denk ik wel eens waar ben ik toch mee bezig, menig vrouw wordt zwanger en die zijn er qua gezondheid 'slechter’aan toe…maar toch houd je er rekening mee…gek he! :-/
mijn nod is woensdag 09 feb (dat is dan toch de dag dat je ongi moet worden?) . Maar zoals ik al eerder zei…de slechte voortekenen komen er al weer aan…

VH> spannend ook weer voor jullie. En dan ook meteen door naar ICSI? waarom niet eerst IVF als ik vragen mag?

Crien, prachtig om te lezen jouw ervaringen en hoe je je voelt! Blijven doen hoor!

Pientje, wat een prachtig kind! super lief

Mas, suc6 nog met wachten…wordt het al spannend?

Syll, hopelijk hoor je vrijdag iets heel moois op de echo…!

en hopelijk gaan wij het allemaal een keertje horen :wink:

liefs Rennic

Hoi allemaal,

Ik zal me eerst even voorstellen, Ik ben Brigitte 31 jaar. Mijn man en ik zijn sinds december 2002 bezig om zwanger te worden maar helaas.

Lees regelmatig alle berichten, zeker als ik de moed heb laten zakken geeft het me veel steun, bijna alle verhalen zijn herkenbaar. Nu dan toch maar de stap gezet om mee te gaan schrijven om zo e.e.a. beter te verwerken.

We hebben ondertussen al een reeks onderzoeken ondergaan en gaan vrijdag 11 februari voor een intake gesprek voor IUI. Uit de onderzoeken is niets gekomen, zaad is goed, eisprong goed, eileiders in 2 pogingen beide doorgespoten (verkleven af en toe maar mag geen belemmering zijn).

Dus: ze weten het niet en wij beginnen radeloos te worden.

Ben ongeveer tegelijk met een vriendin begonnen met proberen en afgelopen november hebben we al de 1e verjaardag gevierd van hun heerlijke kleine mannetje, niet makkelijk maar gelukkig een lieve vriendin die met alle vrijheid geeft met het ventje (heb ik toch een beetje het gevoel) dus ik weet waarvoor ik het allemaal doe.

Ben eigenlijk erg benieuwd of iemand mij iets meer kan vertellen over zo’n intake IUI?? Altijd weer afwachten als je naar het ziekenhuis gaat, erg spannend.

Heel veel succes allemaal en niet de moed laten zakken!!!

Brigitte

hoi meiden,

Ik was nog even te vermelden dat ik a.s. dinsdag voor een follikel echo moet en als het dan allemaal gaat zoals gepland zal er donderdag of vrijdag geinsemineerd worden. Ik ben gister weer begonnen met de puregon injecties.

Hoi Brigitte, welkom in ons cluppie. Mijn man en ik zijn ongeveer tegelijk begonnen als jullie. In sept 02 gestopt met de pil. Bij ons bleek uit verschillende onderzoeken dat er helemaal niets aan de hand is en ook wij zijn radeloos waarom het dan ook nog niet gelukt is.
Ook wij hebben vrienden die ongeveer tegelijk zijn begonnen en hun kindje wordt in april 1 jaar. Ik vond dit aan de ene kant leuk voor hun en leuk om mee te maken maar soms ook erg moeilijk. Vooral mijn man heeft het er best moeilijk mee.

Volgende week krijgen we de 4e iui poging. Wij hebben niet echt een intake gesprek gehad toen we met iui begonnen. Ik kreeg wel uitleg over de behandeling en over het spuiten van de hormonen en het inleveren van het zaad ed. Dus ik denk dat ze dat zullen bespreken.
Moet jij ook hormonen gaan gebruiken of doen ze het in een sponatne cyclus? Heel veel succes volgende week!!

iedereen de groetjes

Liefs Heidi


ps. Kunnen we misschien weer zo’n mooi schemaatje krijgen? Dat was wel heel handig.

Hoi allemaal,

Helaas, het is weer niet gelukt. Buikpijn als nooit tevoren. Ik baal baal baal. Maar we laten de moed niet zakken!
Voor de rest: succes allemaal!

wat jammer zeg dat na crien en syll er geen nieuwe met goed nieuws bij zijn gekomen.
ik lees wel steeds mee maar reageer niet zo vaak.
mas moed houden hoor.
heidi ook ben blij dat de volgende ronde al weer snel in aan tocht is.

de rest van de dames sterkte ik duim voor jullie.

groetjes annie

Wie had het vorige schemaatje gemaakt??? ik wil hem best compleet maken , maar kan iemand me dan even het oude sturen???

MAS BALEN!!! maar that’s the spirit!! ;D ;D

ik ga snel wat doen nu,

Grts,
Pientje

Brio,
Welkom hier, ik hoop dat het je helpt om hier mee te schrijven.


Rennic,
Wij gaan direct starten met ICSI omdat de zaadkwalitiet van mijn vriend erg slecht is. Te slecht voor IVF. Bij IVF moeten de zaadjes toch zelf de kracht hebben de eischaal te doordringen. Bij ICSI hoeven die luie donders dus helemaal niets te doen, dat doet de laborant met de injectienaald. ;D

groetjes VH 8)

Hoi meiden!

Mas: Wat ontzettend balen dat het deze keer weer niet gelukt is, meid! Veel sterkte! :’(

VH: Dan moeten jullie nog wel lang wachten totdat jullie met ICSI kunnen beginnen, hè? Dat lijkt me wel moeilijk, omdat je zo graag verder wilt. Ik hoop dat uit de cyclusonderzoeken blijkt dat je geen hormonen hoeft te gebruiken, dat is een kleinere belasting voor je lichaam en het scheelt inderdaad geld! Heel veel sterkte & succes met alles! :-

Heidi: Jee…volgende week alweer de 4e IUI? Jullie gaan in een lekker snel tempo door, zeg!:o Je bent net ongi geworden van de week. Nou ja, alleen maar goed toch? Van dat wachten steeds word je ook tureluurs! :stuck_out_tongue: Veel succes, meid!

Brigitte & Sammy: Welkom op het forum! Hopelijk doet de steun die je hier krijgt jullie erg goed! Ik heb zelf ook eerst langer dan een jaar meegelezen op het forum, totdat ik zelf meeschreef. Ik heb er heel erg veel aan, want je kunt hier eens lekker “klagen” ;D, en je krijgt heel veel steun van de meiden hier! Er is altijd wel iemand die je snapt. Jullie ook heel veel succes & sterkte toegewenst met alles!

Rennic: Ik ga heel erg voor jullie duimen, joh! :wink: Dus nog een klein weekje afwachten en dan weet je meer… Misschien zijn de slechte voortekenen uiteindelijk wel goede voortekenen, je weet maar nooit! Succes!

Crien & Syll: Ik hoop dat alles goed met jullie gaat en het kleine frummeltje! :smiley: We zitten met smart te wachten op de echo…

Pientje & Urs: Heel erg bedankt voor jullie steun hier op het forum! :-


Wie heb ik nu nog niet gehad? ??? Hahaha…mezelf, maar wij hebben nog steeds geen nieuws. Wacht, wacht, wacht & nog eens wachten op de oproep van het ziekenhuis. We hopen dat we snel weer verder kunnen, we beginnen nu toch wel een beetje heel erg ongeduldig te worden! >:( :wink:

Iedereen heel veel sterkte & succes met alles!

Groetjes,
Jippie

VH. bedankt voor je reactie. Ik was benieuwd omdat de zaadkwaliteit van mijn hubbie ook slecht en weinig is…maar mijn arts vind het klaarblijkelijk toch voldoende voor iui.(nou ja, nu al 6 gehad…) Het aantal goedbewegelijke zit tussen de 2 en 3,5 miljoen.

Brigitte, welkom hier ook op de site. Wij zijn sinds aug 2002 aan het proberen zwanger te worden en wij zijn in aug vorig jaar gestart met iui zonder hormonen. (3 x) daarna 3 x alleen met pregnyl. Dit is om de eisprong beter te kunnen bepalen. Alleen heeft dat bij mij niet veel zin gehad…ik heb iedere keer het idee gehad dat we een dag te laat waren.
Volgende week begin ik met Puregon prikken. Ik heb een hele documentatie meegekregen, inclusief videoband met de instructie hoe je moet prikken met de prikpen…vind dat wel weer heel spannend…weer een nieuwe fase :-/ ben benieuwd wat ze bij jou gaan doen.


Ik ben net wezen sporten…dat is vrij intensief en heb nog getwijfeld om te gaan. Ben bang dat dat niet zo goed is. Hoe denken jullie daarover? Crien en Syll, sporten jullie ook veel of regelmatig…? misschien stomme vraag hoor :-/

Mas wat onzettend balen dat het ook bij jouw weer niet is gelukt…maar je klinkt nog erg moedig. Goed zo!

Verder iedereen. Kop op!
Ik ga nu lekker slapen…ben nu lekker ontspannen :wink:

liefs Rennic

Rennic,

Het zaad van mijn vriend is ook nog eens heel stroperig, en na opwerking houden ze zich ook niet goed. In het eerste ziekenhuis wilden ze eerst ook IUI proberen. Mijns inziens tegen beter weten in, de uroloog had toen al ICSI geadviseerd. Dus helaas kunnen we nu alleen nog hopen dat ICSI gaat slagen. Gelukkig hebben ze dan maar 1 bewegelijk zaadje nodig. Desnoods prikken ze heb direct uit de bijbal vandaan ;D
Hieraan wil mijn vriend niet denken, die zit bij de gedachte alleen al dubbel gevouwen op de bank, hahaha :wink:

groetjes Vrouwholle 8)

Hoi meiden,

Bedankt voor jullie lieve reakties. Ben erg nerveus voor die afspraak volgende week vrijdag en vind het erg moeilijk om erover te praten met iemand. Iedereen zegt altijd, kop op het lukt binnenkort vast wel.
Ik kan helaas alleen nog maar denken, en als het nou niet lukt? wat dan?

Vind die bezoeken aan het ZH ook maar niets. Ze zijn uiterst vriendelijk en behulpzaam maar toch vielen alle onderzoeken erg tegen tot nu toe. En dan te bedenken dat het niets heeft geholpen, echt balen!!

Heidi: allereerst veel succes volgende week, ik zal aan je denken!! erg apart om te lezen dat er mensen zijn die zo ongeveer precies hetzelfde meemaken als ons. Ik heb geen idee of we met of zonder hormonen gaan proberen. Na de laatste onderzoeken in november moesten we eens rustig gaan nadenken wat we wilden en na een tijdje maar bellen als we inderdaad IUI of IVF wilden gaan proberen. Maar er was niets mis dus eigenlijk moesten we maar gewoon blijven proberen. Thuis direkt alle foldertjes gelezen en heel veel op internet opgezocht en eigenlijk mezelf de afgelopen tijd vooral in de weg gezeten, kon maar niet beslissen wat we moesten doen. Mijn man wilde direkt met IUI beginnen, maar ik was er nog niet echt klaar voor.
Begin januari sprak een goede vriendin me aan of ik nou al wist wat ik ging doen. Ze bleef lang volhouden en doorgaan over het feit dat het niet ineens vanzelf ging lukken als ik er maar niet aan dacht. Na een paar dagen met een *** gevoel te hebben rondgelopen toch maar besloten en direkt een afspraak gemaakt. Ben bloednerveus maar hoop dat we vlot aan de slag kunnen.

Mas: balen zeg. Nooit de moed laten zakken, heb ik gedaan, hielp niet en kostte ons weer een maand!! Kop op, moet toch een keer gaan lukken.

Rennic: succes met de Puregon, hoop dat je daar meer succes mee hebt. Ik laat volgende week vrijdag in ieder geval weten hoe het was en hoe we verder gaan.

Heel veel succes allemaal,

Brigitte

AAAAARRRGGGGHH! >:(

Heb ik net een heel verhaal aan jullie zitten typen, komt m’n kat ff langs die zo nodig op de escape toets moet gaan staan! Ben ik alles kwijt! ::slight_smile:

Begin ik straks maar weer opnieuw.

Hoi allemaal,

Wou jullie niet in spanning laten en nu alvast even snel laten weten dat we gister bij de echo het hartje hebben zien kloppen ;D …verder heb ik 's morgen errug veel last van misselijkheid (ik klaag niet…echt niet hoor) maar moet nu toch ff wat gaan eten vrees ik…later vandaag even verder bericht

Oh ja, vandaag ben ik dan 6 weken en 6 dagen zwanger !!!

groetjes,
Syll

Super Syll!!! gefeliciteerd  ;D ;D ;D

6 weken en 6 dagen, klinkt al he  :wink: Geniet ervan!

p.s. wanneer zijn jullie nu uitgerekend?? september/oktober?? Worden jullie ook een oktobermama net als ik. ;D uiteraard een [glow=red,2,300]GEWELDIGE [/glow]maand ;D ;D ;D HAHA

Hi Pien, ja klinkt inderdaad al heel wat…hihi, maar uhhh…nog een lange weg te gaan zullen we maar zeggen. Ben inmiddels ook nog eens ziek geworden, heb flinke griep :frowning:
Affijn, over drie weken mag ik terugkomen voor een volgende echo, dan zou het bijna 10 weken zijn, tevens hebben we allemaal info meegekregen over prenatale diagnostiek, ben nl 36 en dan val je automatisch in die groep. Dus vlokkentest, vruchtwaterpunctie…mmmm, veel om over na te denken dus. Hebben jullie daar wel eens over negedacht ? Of ken je misschien mensen in je omgeving die dat gedaan hebben ?

Verder heb ik jullie verhalen allemaal gelezen, maar voel me nu te ziek om jullie allemaal persoonlijk iets te schrijven, sorry :-[, maar denk in ieder geval aan jullie allemaal !

liefs,
Syll