IUI deel 3

:-/

Hoe gaat het met jullie?
Ik dacht dat mijn niet ongi dag a.s. vrijdag was, dat is namelijk 2 weken na de ins.
Als ik naar mijn cyclus kijk (26 dagen) dan is morgen
mijn niet ongi dag.
k lag er vannacht aan te denken. Kon ik toch niet meer slapen! Zo suf…
Ik was een beetje opgewonden zo van “voel ik mijn borsten nou” of is het verbeelding?
Vandaag kreeg ik echter pijn in mijn onderrug. Chips !!Nou dan weet ik het al weer. Foute boel!!!
Maar goed…dan komt de klap morgen misschien niet zo hard aan als die rooie duivels doorzetten.

Rennic :jouw niet ongi dag is ook morgen, ik hoop zo voor je dat die rode duivels wegblijven!

Brio: Succes bij de intake. Ik denk dat het hele IUI gebeuren op zich zoals de echo’s en de inseminatie reuze meevalt. Het zwaarste is het wachten vind ik. Het allerbelangrijkste is praat veel met je man, want het houdt je best wel bezig hoor.
Af en toe word ik toch chagrijnig! Maar goed even janken…en je hart luchten. Erg belangrijk!
Gelukkig kunnen we hier ook lekker klagen of juist enorm blij zijn. We weten waar we het over hebben, we willen allemaal hetzelfde. Ik hoop zo dat het ons allemaal ook lukt!!!

Veel liefs allemaal

Sammy

Dag dames :wink:

Syll ik hoop dat je een beetje opgeknapt bent! (anders mogen we geen van allen zeuren he, dat we misselijk zijn HAHAHA ;D ;D) Heb ik ook geen seconde gedurfd!! Al heb ik daar weinig last van gehad gelukkig. Ik las dat jullie nadenken over prenatale onderzoeken, wat een moeilijke keuzes he? Wij hebben het NIET gedaan, maar ik viel qua leeftijd ook nog niet in de “risicogroep”. Wel wisten wij toen al dat we op 20 weken een uitgebreide screeningsecho kregen, waar ze ook HEEL veel op kunnen zien en daar hebben we het dus op af laten hangen. Dat is wel een heel groot risico, want wat doen je als je al 20 weken zwanger bent en je kleintje misschien al hebt gevoeld?? Het blijft moeilijk, maar al die onderzoeken zijn ook net waterdicht! Die geven vaak een percentage kans op een kindje met “iets” en dan maak je je de rest van je zwangerschap druk (ook slecht) en is er NIETS aan de hand. Dat komt heel vaak voor! Ik moet wel zeggen dat wij geen “ziektes” in de familie hadden. S6 met jullie keuze!!

Ik las dat zowel Rennic als Sammy hun NOD hebben vandaag!! Alles goed dames??

En hoe gaat het met onze 2e zwangere Crien ?? Fijn dat je mijn mannetje leuk vindt (is ook DE leukste natuurlijk) maarre, zoals Heidi ook al vroeg vind ik het af en toe ook wel moeilijk om een fotootje te plaatsen. Af en toe denk ik, ach dat moet kunnen, maar ik wil er ook niemand mee voor het hoofd stoten. Ik weet hoe graag jullie allemaal ook willen…

Brigitte S6 bij je intake vrijdag he!! Spannend!

VH zelfs ik zat na je verhaal dubbelgeklapt op de bank zeg!!! GAtverderrie, prikken uit de bijbal :o :o Mijn hemel!!! Brrrrrrrr. Ach ja, die mannen moeten er ook maar wat voor over hebben is het niet ??

Jippie al nieuws onder de zon van het ziekenhuis?

Rennic over sporten gesproken, ik heb gewoon gesport hoor toen ik zwanger was, zolang het nog goed voelt, kan je gewoon alles doen wat je normaal ook doet. (oke, wel afhankelijk van de sport natuurlijk… bergbeklimmen lijkt me niet zo een goede optie ;D ) . Ook dronk ik af en toe best een borreltje, behalve als de inseminatie gedaan was, dan dronk ik niet meer. Spannend hoor dat je moet prikken. Ik vond het een vreselijk idee dat spuiten… maar ik ben ook een bange poeperd als het naalden betreft! Ik kan nu wel iets afschuwelijks gaan vertellen, maar dat doe ik niet, jullie moeten allen nog bevallen he? HAHAHA :wink: gemeen he? Ach het is een kleine opgave als je ziet wat je ervoor terugkrijgt gelukkig!

Nou dames, ik heb weer een boel getypt geloof ik. Ik zal een piepklein fotootje van onze grootste trots plaatsen (wie hem niet wil zien moet snel scrollen :wink:

Grts,
Pientje


Hallo allemaal,
Helaas, gisterenavond ongi geworden, gepaard gaande met veel buikpuin en daarbij komt ook nog dat ik strontverkouden ben…dus vandaag algehele malaise. :’(
Dat ik niet zwanger was wist ik eigenlijk al wel, maar toch…je houd hoop he.
Vrijdag (is dat dan dag 4?) naar de gyn voor een echo en uitleg hoe de puregon te gebruiken…wel weer spannend…weer een nieuwe fase. Maar we gaan er weer vol goede moed tegenaan!

Sammy hoe is het met jou? Hopelijk heb jij beter nieuws?

Brigitte, suc6 vrijdag ook bij de intake…laat het maar gewoon op je afkomen. Jullie gaan toch wel met z’n 2en? 2 paar oren horen meer dan 1.

de rest van de meiden sterkte. Ik kruip nu gauw mijn bedje in, want mijn hoofd springt bijna uit elkaar…

liefs Rennic

Hoi Rennic,

Jammer geen goed nieuws! Ik heb afgelopen maandag mijn IUI nummer 5 gehad. De timing voelde deze maand eigenlijk voor de eerste keer goed. Hopelijk wordt het wat. :smiley:
As. vrijdag een tussengesprek met mijn gyn. Even bekijken hoe het allemaal gaat en wat we in de toekomst allemaal gaan doen.

Sammy hoe gaat het met jou?

Brio, over de intake voor IUI. Dat stelt niet veel voor volgens mij. Ik kan het me zelfs al niet zo goed meer herinneren. Volgens mij stond ik zo buiten. Ik vind zelf de IUI behandelingen best goed te doen. Meestal ga ik naar het ziekenhuis voor 1 echo en dan volgt een paar dagen daarna de inseminatie (pijnloos). Die dag vind ik altijd erg speciaal. Alleen het prikken van de pregnyl is wel een gedoe. Maar ik moet zeggen dat gaat me tegenwoordig best goed af. Ik zie er niet tegenop. En ik vind het ook niet pijnlijk. Het naaldje is zo dun dat het bijna vanzelf je buik in glijdt! Van de clomid heb ik ook niet veel bijwerkingen. Ik zit nu op een half tabetje per dag, want een hele was voor mij te veel. Ik had op dag 9 al follikels van 22 mm en dat was te snel. Ik wens je veel succes as. vrijdag in het ziekenhuis en hoop dat je snel mag starten met de IUI! :smiley:

groetjes Kaatje

Hoi Kaatje,
Dus jij hebt er nu ook al 5 gehad…gaat snel he!
Ben benieuwd wat jouw gyn gaat zeggen voor de toekomst.
Weet jij het verschil tussen Pregnyl en Clomid afgezien dat het één spuiten is en het andere tabletten?
Ga ik toch ook nog eens vragen morgen aan mijn gyn.

tot horens maar weer.
groetjes Rennic

Hoi Rennic,

Ja gaat erg snel die behandelingen. Ik zou er wel 12 willen! Dan zijn er waarschijnlijk nog maar 6 goed getimed! Het verschil tussen pregnyl en clomid is volgens mij dat clomid zorgt ervoor dat er extra follikel (eitjes) rijpen en de pregnyl zorgt er voor dat je lichaam de ovulatie inzet. 32 uur daarna inseminatie time. Hoeveel behandelingen mag jij nog?

groetjes Kaatje

kaatje,
ik bedoelde eigenlijk het verschil tussen Puregon en Clomid…
Allebei om meer eitjes aan te maken, maar het een is prikken en het andere is pilletjes…?

groetjes,

ff snel… naar wat ik heb begrepen van meerdere mensen die IUI gedaan hebben is dat Puregon minder bijwerkingen schijnt te hebben.

Ik ga snel eten klaarmaken, Fijne avond iedereen! :slight_smile:

Grs,
Pientje

Rennic; breek ff gauw in hoor. Puregon is beter te doseren (pen en lage doseringen) en is ook, zoals de naam al zegt, een redelijk ‘puur’ hormoon.
Maar de belangrijkste reden is dat je Clomid-resistent kunt zijn of worden en dit gebeurd niet met Puregon. Betekend dat er altijd een of meerdere eitjes gaan groeien terwijl het bij Clomid kan voorkomen dat er helemaal geen eitjes groeien of alleen de ene vanuit je natuurlijke cyclus.
Hoop dat je er wat aan hebt.

Gr Rhiannon

Bedankt voor jullie snelle reactie. Hier heb ik zeker wat aan!

gr Rennic :slight_smile:

oeps ja misverstand! :o Het verschil tussen puregon en clomid had ik niet geweten maar nu gelukkig wel! :slight_smile:
Klinkt best oké dat puregon. Gebruik jij dat Rennic?

groetjes Kaatje


Hey girlz,

Sorry dat jullie een poosje niets gehoord hebben van me, maar ik ben al een weekje ziekjes. Gisteren zette het in alle hevigheid door: ooronsteking en een beginnende bijholte-onsteking. MAN, WAT DOET DAT ZEER,ZEG! En nu mag ik ook geen medicijnen gebruiken, hooguit paracetamol… Maar het is voor een goed doel, dus ik houd vol!
Als iemand nog een tip heeft voor oorpijn; laat maar komen!

Verder alles goed hier. Ik heb al wel een aangepaste broek moeten kopen; het zijn nu voornamelijk m’n darmen die opzetten. Gewone broeken zitten echt te strak, vooral 's avonds. Maar van mij mag die buik snel te zien zijn!

Ik blijf duimen dat jullie dit ook snel mogen meemaken :-*
Nu ga ik weer snel naar bedje; m’n bolleke klapt uit elkaar…

Crien,
Dat doet inderdaad ontzettend zeer. Helaas heb ik geen hulpmiddeltje tegen oorpijn. Flink stomen met zo´n bolletje vikcx erin wilt nog wel eens helpen om alles open te maken.
Suc6 ermee en beterschap!!

Kaatje,
Ik gebruik (vanaf vandaag) Puregon. Moet nu dus 7 dagen iedere ochtend prikken, maar het viel ontzettend mee!!
volgende week vrijdag weer terugkomen om te kijken of en hoe ze gegroeid zijn. Echt weer spannend zo´n nieuwe fase :slight_smile:

Sammy, alles goed met jou?

Brio, hoe was het bij de gyn?

Ik ga weer aan het werk…
fijn weekend allemaal

groetjes Rennic

Hi there…

MMM wat moet ik er van denken…nog steeds niets! Vandaag is de ins…precies 2 weken geleden.
Normaal is mijn cyclus 26 dagen zit vandaag op dag 29.
Wel beetje pijn in de onderrug en gevoelige tepels.(heb ik ook als in ongi word)

Rennic: Jammer van deze poging, volgende keer dan maar?

Ben op mijn werk dus maak het niet te lang.

(Ben wel op van de zenuwen, was vanochtend om kwart over vijf klaar wakker!)

Iedereen veel liefs!
Sammy

Hoi Sammy,

Dat klinkt goed. Ik duim voor je :wink: Mijn cyclus is ook korter: 26-27 dagen.

Ik mis ons overzichtje… Is het niet mogelijk om te ‘restaureren’?

@ MODs: Kunnen onze vorige IUI toppics ( IUI en IUI deel 2) niet (meer) teruggezet worden?

Hoi allemaal,

Zijn vandaag bij de gyn geweest voor de intake IUI. Een erg lieve gyn (vrouw) heeft uitgebreid de tijd genomen om alles duidelijk aan ons uit te leggen. Was erg prettig.
Helaas moet ik vandaag of morgen ongi worden dus kan ik pas vanaf volgende maand gaan starten. Ze moeten nu eerst nog een opzwemtest met het zaad doen en alle verdere voorbereidingen treffen zoals uitleg praktische zaken bij de IVF assistente. Maar vanaf volgende maand zijn wij aan de beurt.

Bedankt voor al jullie lieve reakties. Ook met het lezen van alle andere verhalen ben ik erg blij. Een hoop van de info klonk bekend in de oren. We gaan de IUI doen met hormonen dus met pregnyl en clomid. Mijn man heeft al beloofd niet te zeuren als ik er ongezellig van wordt.

Syll: gefeliciteerd!!
Rennic: balen zeg, maar ja proberen weer positief naar de
volgende poging toe te leven. Succes
Sammy:spannend!! laat snel wat weten he!!
Kaatje: hopelijk is 5 keer scheepsrecht voor jullie, veel succes
Crien: hopelijk ben je al weer wat opgeknapt. Lijkt me heerlijk om voor die reden grotere broeken te moeten kopen!!
Mas: wanneer mogen jullie voor de volgende poging?
Heidi:hoe was de echo? hebben ze poging 4 inmiddels gedaan?
Pientje: van zo’n heerlijke foto knap ik weer helemaal op, geeft moed om door te gaan, dus zeker zo nu en dan even doen hoor!! Dan vergeten we geen van allen waar we voor bezig zijn. Bedankt.

Heel veel succes allemaal en een fiin weekend,

Brigitte

Brio,
Wat fijn dat je een prettige intake hebt gehad, dat stelt je hopelijk gerust.

Ik heb verder geen nieuwtjes, helaas.
Ik ben naarstig opzoek naar een betere zorgverzekeraar die IVF/ICSI vergoed of deels vergoed. Alle beetjes helpen, want als je weet wat die behandelingen kosten…daar wordt een mens niet vrolijk van hoor.
Vandaag nog telfoon van het ziekehuis gehad, moet mijn vriend weer opneiuw bloed geven voor een genetisch onderzoek. Volgens ons zijn ze een buisje bloed kwijt. Maar oke, alles voor het goede doel.

Crien,
Beterschap toegewenst!! Dat je maar snel een buikje krijgt!!

Sammy,
Wat herkanbaar: 5 uur al wakker! Ik heb in vier jaar tijd 2x in de stress gezeten omdat ik dacht overtijd te zijn. Ik was toen ook in het holst van de nacht klaar en klaar wakker, hahaha. En dan zeggen veel mensen vaak: " je moet er niet zo mee bezig zijn" . Ja daaaaggg, alsof dat zo gemakkelijk gaat!

Ik duim voor allen die in de WW zitten!

grt. VH

8)

hi :-[

Waar ik al bang voor was : toch weer ongi geworden.
Getver…We waren stiekum toch weer aan het hopen.
mijn mannetje had even de traantjes in zijn ogen staan. :’( Nu
was ik het die zei: Volgende keer is het raak!
Gek is dat he, ik weet nog dat ik een keer de hele nacht heb liggen janken van ellende. Nu ben ik me weer aan het focussen op volgende maand. Jammer, maar we gaan er gewoon weer voor! geen oktober maar een novemberbaby, jawel! (wel stom dat ik dan al 39 ben) aargh niet aan denken…
A.s dinsdag weer de 1e echo, daarna weer de hele riedel.
Ga wel weer extra klussen rond de inseminatie. Geeft mij namelijk extra hoop, slaat misschien nergens op maar ja.
Weten jullie wat ik wel lekker gedaan heb? 3 glazen wijn gedronken bij het eten. Troostprijs! Werd op mijn werk ongi toen ik thuis kwam meteen een glaasje genomen

Rennic: we gaan weer voor een nieuwe kans!

Brio: spannend! Wat fijn dat de intake zo prettig was.
Ik heb ook chlomid + pregnyl. Chlomid doet het prima bij mij iedere cyclus 3 follikels! De echoscopiste roept iedere keer: Wel kans op een meerling he! En ik altijd: Nou die zijn van harte welkom hoor! Eerst maar eens zwanger worden!
Maar op weg naar huis fantaseren we toch stiekum over een tweeling, wat een hoofdprijs zou dat zijn zeg. De 1e iui heb ik puregon gebruikt toen had ik maar 1 follikel. Ik heb nu nog een ampul over. Misschien kan ik die eerdaags weggeven aan iemand als ik zeker weet dat ik het niet meer nodig heb. Het is namelijk verschrikkelijk duur spul. Dus maak er graag iemand blij mee.

Crien: Beterschap, klinkt ellendig. Stomen met camille is denk ik het beste wat je kan doen.

Verder iedereen sterkte en veel liefs…ik hoop dat het een mooie lente wordt voor ons allemaal

Sammy

Hallo alle meiden

jullie kennen mij nog niet. ben nieuw hier. maar ik had erg de behoefte om te zien hoe andere mensen ermee omgaan. Aangezien ik het zelf erg moeilijk vind. Dit is pas mijn eerste maand iui maar die was al sneller geeindigd dan dat het begonnen was want ik had voor de verandering weer geen eisprong. Net alsof die krengen bij mij ooit willen springen. ja in totaal al wel een keer van al die maanden dat ik al aan de hormonen zit. Ik slik nu al een aantal maanden clomide maar heb er wel veel last van. Je weet wel buien, duizelig alles er op en eraan. :-[
Wat ik heel gaaf vond om te lezen is dat het toch iemand is gelukt om zwanger te worden met iui, geeft toch nog een beetje hoop. ;D
Ik zal zeker we lterug komen en volgen hoe het met jullie allemaal gaat. En hoop iedereen zwanger te zien weg gaan.

liefs cynt

Herkennen jullie dit?

Vandaag sta ik in de supermarkt een verjaardagskaart uit te zoeken. Ik ben vrijdag ongi geworden, maar ik ben een grote meid en heb alles onder controle hoor…
Mijn blik glijdt langs een kaart met Hoera Zwanger! krijg ik me daar toch de waterlanders in mijn ogen…

Hoe ga je hier mee om? Hoop en wanhoop…meer is het toch niet? Iedere maand weer dezelfde mooie dromen die vervolgens weer uiteenspatten. En maar baby’s bewonderen van vrienden en collega’s. Ja ze zijn schattig, ik vind ze hartstikke lief maar IK WIL ZE ZELF ZO GRAAG
Sorry …ben niet zo gezellig…maar ik zit effe in een dippie…

veel liefs iedereen…

Sammy