IUI deel 3

Sammy,
Ja, dit is zeer zeker herkenbaar. En het ene moment kan je er ook beter tegen dan het andere moment. Het blijft frustrerend.
Gisteren bij mijn zwangere vriendin geweest, voor de verjaardag van haar 2 jarig zoontje en een andere vriendin van haar is vorige week bevallen van haar 2e en weer een andere vriendin zat op de bank met een mooi bol buikje…en dadelijk komt een collegaatje met de baby bij mij…dat is wel heffie hoor!!! :stuck_out_tongue:

Maar er is ook nog goed nieuws…
De zus van een collega van mij heeft vorig jaar het hoofdstuk kinderen afgesloten omdat ze al zolang aan het proberen waren en het maar niet wilde lukken. Ook niet met IVF. Maar nu, na 11 jaar, is ze zomaar spontaan zwanger geworden!
Dat deed me toch weer goed, want dit was ook zo’n triest verhaal…dit geeft toch weer moed! :smiley: Ik weet gewoon dat het ons ook gaat lukken, maar we moeten alleen wat meer geduld hebben :wink:

liefs Rennic

Hallo dames!

Simbi welkom!! Dat je maar veel steun en herkenbaarheid mag vinden op dit forum en maar snel zwanger wordt natuurlijk :slight_smile:

Brio fijn dat de intake goed gegaan is. Ik hoop dat je maar heel kort sjaggie bent van de medicijnen (en dus snel zwanger :wink: )

Nou Sammy ik herken het maar al te goed wat je schrijft. (Gelukkig ben ik het voorbeeld, samen met Urs, Crien en Syll (straks) dat je met IUI echt zwanger kan worden) maar ik heb ook zo vaak in d e winkel gestaan om een kaart uit te zoeken voor weer een zwangere vriendin dat ik baalde van mijn eigen gevoel. Precies wat je zegt… je gunt het iedereen maar je wilt zelf ZO GRAAG!!! Sjips dat je poging mislukt is… een borrel heb je dan wel ff nodig :wink:

Weet je wat het malle is? afgelopen week hoorde ik dat een van mijn beste vriendinnen de 2e verwacht en voor het eerst in JAREN was ik blij zonder “bijgevoel” . Ik gun jullie allen dat gevoel heel snel ;D ;D

Nou ik ga naar mijn mannetje toe, want die heeft net zijn prikje gehad en een heel zeer rood beentje :’( Zielig dus, tja, het is een man he? HAHAHA :wink:

Doeg mensen!

Grts,
Pientje

Hoi Pientje!
Heb eventjes gespiekt op Midas’ beebiesite. Wat leuk! Heb er ook een berichtje achtergelaten. Is het moeilijk? Lijkt me ook wel leuk voor straks maar ben niet zo’n held met compu’s en zo… ;D

Sammy,
Heel herkenbaar… ik snap precies wat je voelt, op zo’n moment. Maar ook heel tegenstrijdige gevoelens zoals dat mensen niet geloven dat je ook blij voor een ander kunt zijn als die goed nieuws heeft en dat je je dan a.h.w. moet gaan verdedigen…
Maar blijf hoop houden; bij ons is het ook (spontaan, nog wel!) gelukt. De wonderen zijn de wereld nog niet uit, meis! Sterkte :-*

Nee hoor Crien, zelfs JIJ kan dat, ook al krijg je straks last van zwangerschapsdementie (het bestaat echt geloof me) ;D ;D Het is gelukkig een site die je alleen maar hoeft “in te vullen” dus niet echt heel moeilijk (anders was het aan mij ook NIET besteed geweest)… ik zag je berichtje…leuk!!! :wink:

Doeg!
Pientje

Ik kijk nu al 3 dgn een beetje rond en wat is het fijn om al die verhalen te lezen. Soms denk je namelijk dat je de enige bent die er zoveel meebezig is. Maar als ik dat zo bekijk sta je lang niet alleen. Wat ik ook fijn vond om te lezen dat clomide veel bijwerkingen heeft ik dacht dat mijn buien aan mij lagen, maar het was zo anders dat ik me dat niet kom voorstellen. Ken nog niemand en toch leef ik al helemaal met jullie mee. Want ik weet precies wat jullie voelen. :-[ :’(

liefs simbi

Hoi allemaal,

Sammy ik begrijp precies hoe jij je voelt, moest zelfs even slikken toen ik je berichtje las. Mensen om je heen snappen het niet en kunnen het ook niet echt snappen. Dus vaak slik je de tranen weg en ga je dapper door maar dat maakt het er niet makkelijker op.
Wij zijn al geruime tijd bezig en na regelmatig de tranen verbergen ben ik pas 1 keer echt ingestort. Zag het allemaal niet meer zitten en zodra ik eraan dacht begon ik spontaan te huilen. Gelukkig heeft een heel goede vriendin met toen lekker laten uithuilen en een hart onder de riem gestoken. Ze belt nu regelmatig enkel en alleen maar om te kijken hoe het ervoor staat en hoe het gaat. Geen zin om erover te praten, geen enkel probleem. Wel fijn hoor zo iemand in de buurt!!

Zelf afgelopen zondag wer ongi geworden, had eigenlijk voor het eerst sinds tijden weer hoop, zou het dan toch spontaan gebeuren? Niet dus. Maar voel me wel anders, moeilijk uit te leggen maar er klopt iets niet. Opgezette borsten, hongergevoel in de ochtend (heb ik nooit) en de ongi wil niet echt lekker doorzetten. Zal me wel van alles inbeelden want heb wel giga last van rug en vreetbuien. Maar ga voor de zekerheid toch maar even testen vanavond, je weet maar nooit!!

Sterkte allemaal

Brigitte

Brio,
Hoe is het nu met je? Heb je nog een test gedaan?
Vervelend is dat toch die onzekerheid. Ik hoop dat je goed nieuws hebt!!!

Groetjes Rennic

Hello Ladies…



Allemaal ontzettende bedankt voor jullie lieve reacties!! :smiley:

Brio: ik vind het ontzettend spannend wat je hebt geschreven.
Ik hoop zo voor je dat je ongi niet doorzet. Laat ons snel weten als je getest hebt. Ik duim voor je!!! :wink:

Kaatje: Ik ga deze maand ook voor iui 5. Wat gaat het snel zeg zo ga je voor je intakegesprek en zo heb je bijna alle behandelingen weer gehad.
Wel weer spannend he? Ik ben weer vol goede moed!

Pientje : ik hoop dat je kindje niet ziek is geweest van zijn vaccinatie.

Rennic: hoe is het met jouw iui traject deze maand?
Slik jij clomid of gebruik je de prikpen? Wat een heerlijk goed nieuws verhaal over die collega van je zus.
Wat heerlijk voor die mensen…wat een wonder he?

Simbi: Welkom, ik "klets"nog niet zo lang mee, maar het doet me wel goed hoor!



Volgende week is mijn ins.dag. Als alle follikels goed groeien denk ik donderdag of vrijdag.
Dit vind ik best spannende weken, dan gebeurt er tenminste wat in het ziekenhuis zijn ze ook zo meelevend en lief.
Maar als je dan naar huis gaat na de ins. dat wachten…
gek he…daar kan ik een beetje tegenop zien.
Het liefst zou ik een winterslaapje van 2 weken houden .

Enfin ik moet niet zeuren. Ik krijg tenminste de kansen.
Veel liefs iedereen

Sammy



Sammy,
Inderdaad die wacht weken zijn het vervelendste, alhoewel ik nu ook wel een spannende week heb. Voor het eerst spuiten met de pen. Ben zo benieuwd of er nu meer gegroeid is?
Gisteren moest ik een nieuwe ampul erin doen…zat er nog best wat in de oude?! :-/
Nu vraag ik me dus af of ik wel goed geprikt heb…toch maar de nieuwe ampul erin gedaan. Nou ja, morgen naar het ZH om te kijken hoe en hoeveel ze gegroeid zijn.

Brio, nog geen nieuws?

Ik ga weer gauw werken…

liefs voor iedereen,
Rennic

Hoi,

Jaaa Sammy ik wil ook een winterslaap doen. Wat duren die twee weken lang. Voel ik wel wat voel ik niets?.. gek word ik ervan door al die gedachten. En inderdaad wat gaat dat snel die 6 IUI’s. Ben vandaag beetje somber over het zwanger worden, zo van het gaat ons nooit lukken en wat duurt het lang en waarom wij… Gelukkig dat het weekend weer voor de deur staat. Begin volgende week mijn NOD, en als ik ongi wordt dan op naar de laatste IUI al weer. Pff dan paar maandjes rust en door naar de IVF.

Rennic hoe waren je follikels?

groetjes Kaatje

Hoi Syll en Crien hoe gaat het met jullie???
Sammy balen dat je toch ongi bent geworden zeg!Ik weet ook hoe je je moet voelen sommige dingen zijn zo oneerlijk de een wil geen kind en raakt zwanger en er zijn mensen zoals jullie oa die er zoveel voor moeten doen dat je daar soms heel boos op kan worden maar dat is een natuurlijke reactie denk ik hoor!!!Toen het bij ons niet lukte ben ik ook zo vaak boos geweest op alles en iedereen vooral op zwangere vrouwen dan dacht ik jij wel he.Maar ik hoop vurig dat het voor jullie ook allemaal goed komt en jullie wens uit komt!!!Trouwens ik hoop het niet ik weet het gewoon 2 van dit forum gaan jullie voor en de rest volgt let maar op mijn woorden!!!Meiden zet ,m op succes!!!
Urs :wink:

Hoi allemaal,

Daar ben ik dan weer, gelukkig hersteld van de griep en daarmee is m’n misselijkheid ook een stuk minder…vrijdag 25/02 voor een echo, dan zou het ongeveer 10 weken zijn, ik hoop zo dat het dan nog goed is  ::), want dan ben je eindelijk zwanger en begint er weer andere onzekerheid toe te slaan; klopt 't hartje nog wel, het zou toch wel gezond zijn…mmm ik probeer er toch maar van te genieten en hoop gauw bij week 12 en 13 te zijn  :wink:

Kaatje: geef niet op hoor meid, hou de moed erin. Ik weet dat dat moeilijk is, maar ook voor jou komt echt eens die mooie dag dat je met een positieve test in je handen staat  :D, echt waar, kop op !

Rennic: ik heb ook Puregon geprikt en gebruikte de ampul helemaal op. Je houdt iets van 60 miligram over en ik prikte bv dan nog 50 en dan nog 25 van die nieuwe (mijn hoeveelheid was dus 75) het scheelt op den duur toch geld en die ampullen zijn niet echt goedkoop. Valt 't je mee om te prikken ?? en wat vind je van het prikken van de Pregnyl ??

Simbi: welkom in ons midden…het is hier heerlijk om 's even dezelfde verhalen te horen en even je ellende van je af te schrijven.

Sammy: alvast succes met de ins. volgende week en weer die eindeloze ww…

Brio: je houdt ons erg in spanning ??

Heidi: lang niets van je gehoord, hoe is het nu met je na de kijkoperatie ? en wat was uiteindelijk het advies van de artsen qua behandeling ??

Pientje: kom maar op hoor met die mooie foto’s van je zoon…kijken we graag naar  :wink: gaat 't weer goed met hem na z’n prikje ?

VH: wat een geduld moet jij toch hebben meid…ik heb zo’n bewondering voor je. Maar hou de moed erin hoor…misschien leuk om te horen dat een collega van mij ook 2 x ICSI heeft ondergaan. Het zaad van haar man was zo ongeveer opgegeven en ze wilde dan als laatste uitweg nog een ICSI behandeling doen…nu is ze moeder van een dochter, en een half jaar geleden nog weer van een zoon ! Komt echt wel goed met jullie…

Nou, voor diegene die ik vergeten ben, sorry…maar leef zeker met jullie allemaal mee. En ik blijf duimen voor nog meer goed nieuws in dit jaar !

Liefs,
Syll

Hallo meiden,

Syll gelukkig voel je je weer wat beter. Ik vind het erg leuk om je ervaringen en gevoelens te lezen. Kunnen we een beetje meegenieten :wink:

Kaatje:
Ik snap helemaal hoe je je voelt!!! wij hebben er nu ook al weer 6 opzitten en gelukkig krijgen we nog even uitstel met 3 incl hormonen…maar die IVF komt nu wel erg hard dichterbij.
Maar ik ga heel hard voor je duimen dat je volgende week goed nieuws hebt!! :wink:

Brio:
Nog steeds geen nieuws :-/

Heidi:
alles goed met je?

Nou, vandaag bij de gyn geweest en dat viel toch wel een beetje tegen. De hele week 50e puregon geprikt, maar er was gewoon 1 eitje met normale grootte. De hormonen hebben dus niets extra’s gedaan. Verder denk ik nu zondag de eisprong te krijgen, maar de arts zegt maandag iui. Ach ja, zondag wordt er toch niks gedaan…gaan we zelf maar klussen vanavond… ;D
Ik moet zeggen dat het prikken met puregon (pen) al gauw routine is geworden. Morgen nog een keertje en dan morgenavond de pregnyl…die vind ik vervelender, want je moet 2 ampulen met elkaar mengen (ben bang dat ik wat laat vallen ::))en het is met een gewone spuit, waarbij de luchtbelletjes uitmoeten, en dat is lastig vind ik…en ook wel iets pijnlijker. ;D Ach ja, het is voor het goede doel.

Ik ben wel erg onrustig. en vanavond zou ik alleen thuis zijn, maar ik heb mijn vriendin gevraagd om langs te komen voor wat afleiding…We gaan lekker zwijmelen bij Eros Ramazotti…mmmmm. wijntje erbij? Komt denk ik wel goed! :wink:

Alle andere meiden die ik vergeet…suc6.
fijn weekend allemaal!
liefs Rennic

Syll,
Over geduld gesproken, men kan niemand hier ooit verwijten dat we ongeduldig zijn… Ik heb de instelling: het leven gaat door, als we nu het leven stil zetten en alleen maar verdrietig en ongeduldig zijn, dan kijken we straks terug op een paar negatieve jaren. Dat vind ik erg zonde. We hebben beiden werk, we hebben dit voorjaar de wereld aan concerten voor de boeg…zorgen dat je steeds iets hebt om naartoe te leven helpt wel enorm.
Fijn om te horen dat je collega al twee keer zwanger is geraakt door ICSI. Dat soort berichten doen me goed. Dat geeft de mens toch weer meer hoop.

Nog een paar dagen en dan mag je voor je echo…spannend hoor! Ik hoop dat je ondanks je bezorgdheid (wat m.i. heel normaal is) wel gaat genieten. Dus bij deze: GENIET!!! ;D

Rennic: heel veel suk-6 met zowel de pregnylspuit als bij de inseminatie.

Kaatje: ik duim voor je!! Ook zo’n spannende tijd. Ik hoop dat je de afslag richting IVF niet hoeft te nemen. Heb je je NOD nu begin deze week of de weer erna?

Crien, hoe is het met je, ben je weer helemaal beter? En voel je je verder goed?

Iedereen nog een hele fijne zondag toegewenst.

grt VH 8)

Hoi Rennic,

Wij zijn de eerste twee keer de IUI ook gestart zonder hormonen maar wij krijgen er niet twee extra rondes bij. Hoe zou dat komen? Aan de ene kant zou ik best nog een paar extra rondes willen aan de andere kant geloof ik steeds minder in een succesvolle IUI voor mij dan. Dus laat die IVF maar komen mmm. Ik ga het wel nog even vragen of we niet ook nog een extra ronde mogen. Ik heb morgen mijn nod en ik denk dat dat ook gaat gebeuren en dan op naar IUI 6, pf gaat zo snel.

Rennic hoe is het vandaag gegaan? Insemi gehad? Speciaal gevoel heb ik dan altijd daarna, van wie weet lukt het deze keer.

Sammy hoe gaat het met jou? Heb je je echo al gehad?

groetjes Kaatje

Hallo

Kaatje: Herkenbaar dat je er niet meer zo in gelooft. Wij kunnen ons ook bijna niet voorstellen dat het nog gaat gebeuren.
Maar laten we positief blijven Kaatje…er zijn bij dit forum ook meiden die nu zwanger zijn. Zij zullen ook hun twijfels gehad hebben maar toch is het gelukt! Misschien blijkt het besmettelijk! Morgen heb ik de 2e echo, ik denk zelf vrijdag de ins. Enfin eerst maar zien wat de follikels doen.

Rennic: 1 follikel is nog steeds een kans!

VH : Je hebt het mooi beschreven, het is waar wat je zegt.
Leuke dingen doen is erg belangrijk…Genieten van je leven met of zonder dikke buik.

verder wil ik de meiden die zwanger zijn geworden bedanken voor alle lieve en bemoedigende woorden. Wat ontzettend lief dat jullie hier blijven schrijven en ons moed geven. Een dikke zoen voor jullie hoor!! :-*



Iedereen veel liefs
Sammy

Quote:

Kaatje: Herkenbaar dat je er niet meer zo in gelooft. Wij kunnen ons ook bijna niet voorstellen dat het nog gaat gebeuren.


Hoi Sammy, Kaatje en alle anderen,

Dit klinkt zo herkenbaar....ik dacht er zelfs over om dit forum te verlaten omdat ik bang was dat iedereen hier straks zwanger zou zijn en ik niet....och, hier zal ik wat verdriet over gehad hebben hoor, het feit dat mijn leven waarschijnlijk kinderloos zou blijven, en zie daar, op het moment dat ik er even echt niet mee bezig was.....Dus houden jullie alsjeblieft moed, het komt echt goed....

veel liefs,
Syll

Hoi meiden

vandaag de echo gehad. Helaas maar 1 follikel, maar wel een van 24! :o
Meestal heb ik er rond deze tijd (dag 12) 3 van 17,18

Nou ja weer eens wat anders, en 1 moet genoeg zijn, toch?

Vanavond pregnyl, donderdag de inseminatie. Hoop zo dat de timing goed is, voelde gisteravond namelijk al een enorme spanning, veroorzaakt door het follikel denk ik.

Enfin, we doen ons best. Syl bedankt voor je lieve woorden, geeft echt moed hoor! IK hoop voor je, weet eigenlijk wel zeker, dat het een hele fijne tijd wordt! :wink:

Ik ga een hapje eten, iedereen veel liefs! Ben benieuwd naar jullie verhalen!!

liefs Sammy

Hoi iedereen!

Hier weer eens een berichtje van Jippie!

Sammy: Heel veel succes met je inseminatie van de week en ik ga voor je duimen, meid!

Kaatje: Hoe gaat het met je? Ben je al ongi geworden? Ik hoop het niet, joh…

Syll: Ik ben blij dat alles zo goed gaat met je zwangerschap!

VH: Ik heb heel veel bewondering voor je, meid! Jullie moeten al zo lang wachten. Ik ben blij dat je je toch een beetje op de leuke dingen richt! Maar ik hoop dat jullie ook snel verder kunnen met ICSI.

Rennic: Met één follikel heb je net zo goed kans om zwanger te worden, meid! Alvast veel succes met alles!

Heidi: Hoe gaat het met je? We hebben lange tijd niks van je gehoord! Heb je inmiddels weer een inseminatie gehad, of niet?

Brio: Hoe is het met je? Je houdt ons wel in spanning, zeg!

Crien: Gaat alles nog goed met jullie en het kleine frummeltje?

Alle anderen die ik vergeten ben… Heel veel succes met alles!

Ik heb zelf dan ook eindelijk weer eens wat nieuws. Zoals jullie misschien nog wel weten sta ik sinds december al op de wachtlijst voor een kijkoperatie om twee cystes te laten verwijderen. Gisteren werd ik dan eindelijk gebeld! Mocht ook eens tijd worden… ::). Aanstaande maandag word ik opgenomen in het ziekenhuis en de operatie is dinsdag. En hopelijk mag ik woensdag dan weer naar huis. Komende vrijdag moet ik nog naar de gyn om via een echo te kijken of de cystes er inderdaad nog zitten en of de operatie doorgaat. Ik hoop zelf heel erg dat de cystes inmiddels uit zichzelf verdwenen zijn, ik ben in de tussentijd ook alweer 3x ongi geweest. Maar we gaan er maar niet vanuit, anders is het ook zo’n teleurstelling als de operatie wel doorgaat. En als die doorgaat, dan zouden ze ook meteen het hsg-onderzoek doen als ik onder narcose ben, dus dat is dan wel mooi. Als alles goed is, dan kunnen we over ongeveer een maandje eindelijk weer verder met de tweede IUI-poging. Aan de ene kant word je nu meteen weer midden in de spanning gegooid, dat ben je niet meer gewend na een paar maandjes rust. En aan de andere kant zijn we wel blij, omdat we nu weten waar we aan toe zijn en omdat we dan eindelijk weer eens verder kunnen. Meiden, duimen jullie allemaal met me mee dat de cystes verdwenen zijn? Misschien helpt een massale duimsessie wel, hahaha! :wink: ;D

Groetjes,
Jippie

Jippie: Ik zal in ieder geval voor je duimen. Het zou geweldig zijn als je cystes weg zijn. Mocht het niet zo zijn dan heb je woensdag alles weer achter de rug incl. HSG ook een fijn idee toch?

Meiden:
Ik heb een vraagje in het algemeen waar ik een beetje mee zit…over de zogenaaamde 2 dagen onthouding voor de inseminatie. Hoe erg zou het zijn als je je daar niet aan houdt.
Ik bedoel, de zaadjes van mijn hubbie zijn zeer goed.
Hebben we meer of juist minder kans?Als we wat vaker klussen rond de inseminatie. Of toch maar netjes 2 dagen aanhouden…
Wat is jullie mening hierover? ???

liefs Sammy