Ha meiden,
Kaatje, ik weet ook niet waar het verschil in zit met het aantal keren. Wij hebben eigenlijk 6 x zonder hormoonstimulatie gehad alleen pregnyl en hij vond het toch de moeite nog om 3 x met hormonen te doen. Ook omdat ik nog relatief jong ben. (31). Maar ik begrijp jouw dubbio ook wel…ik heb dat ook. Je gelooft hier al bijna niet meer in en je hebt de hoop op de IVF gevestigd. Maar dat zijn dan nog maar 3 x en dan is het echt einde verhaal en dat vind ik wel heeeeel eng :-/
Dus wat dat betreft ben ik blij dat we nog 3 x extra hebben.
Hoe is het trouwens met je? ongi of niet?
Sammy, dat is al enorm zeg 24 mm! en jij voelt die druk dus ook? Kan erg pijnlijk zijn he! Spannend hoor, suc6 morgen met de insemi
Heidi, hoe gaat het met jou?
en Brio…?
Jippie, ik zal heel hard voor je duimen dat de cystes weg zijn!!
suc6
Maandag inderdaad de inseminatie gehad en voor het eerst sinds lange tijd heb ik het idee dat in ieder geval de timing goed was. Wel ongelooflijke buikpijn gehad 's middags van de spanning van de follikel(s) (of is het de eisprong :-/).
Er verwarrend allemaal. Maar volgens de gyn zag het er allemaal perfect uit.
Het enige rare is nu dat mijn temp niet omhoog gegaan is…36,5 36,6?? Het is ook echt iedere keer anders. Maar ja, we gaan gewoon weer 2 weken wachten… ;D
Sammy, nog even over jouw vraag betreffende de 2 dagen onthouding. Wij vinden dat ook niet erg prettig, maar wij houden ons er wel aan maar dat komt ook omdat het zaad van mijn man niet zo goed is…
liefs voor allemaal.
Rennic :-*
Hoi allemaal,
Helaas mijn voorgevoel is weer uitgekomen ik ben weer ongi geworden. Dit betekent op naar de laatste IUI poging, nummer 6.
Syll dank je voor je bemoedigende woorden, dat helpt echt Ik ben weer een stuk positiever. Zo 1 of 2 keer per maand heb ik een off-day en dat hebben we nu gelukkig weer even gehad. Ik ga met frisse moed door naar poging nummer 6, met in mijn achterhoofd (soms voorhoofd) de gang naar IVF.
Rennic: spannend dat je je insemi al weer hebt gehad. Je hebt er al weer een paar wachtdagen opzitten!
Sammy: succes vandaag met de insemi ;
Jippie: succes morgen met de echo. Wie weet zijn de twee cystes wel verdwenen en inderdaad indien niet dan volgende week de kijkoperatie en daarna mag je lekker nog 5 IUI’s doen. Goed vooruitzicht!
Volgende week donderdag heb ik weer een echo. O ja nog even over de onthouding voor de insemi. Wij houden ons daar toch wel aan, zo’n drie dagen voor de insemi eigenlijk al. Kwaliteit van de zaadcellen van mijn husbi is ook steeds hoog, zeggen ze. Dan is er weer genoeg tijd om nieuwe frisse hard zwemmende zaadcellen aan te maken! ;D
groetjes Kaatje
hallo meiden
Wat spannend allemaal voor iedereen!
Jippie: Ik hoop voor je dat de cyctes wegzijn, en dat je snel door mag gaan met de volgende IUI.
Sammy: ik wil je veel succes wensen vandaag, hoop dat je over 2 weken leuk nieuws heb.
Rennic: Ook voor jouw hoop ik dat je binnen kort een feestje mag geven. Veel leuke dingen doen de komende 2 weken misschien zijn ze dan wat sneller voorbij. Ik duim voor je.
Kaatje: rot dat het deze maand niet zo mog zijn. maar geef vooral de moed niet op.
zelf heb ik niet veel te melden want bij mij is het alleen maar aftellen tot ik weer ongesteld wordt. mijn eitjes waren namelijk niets gegroeid. Ik zou zo graag vandaag ongesteld worden zodat ik weer verder kon. maar het is vandaag dag 29 en waarschijnlijk duurt het nog wel min. een week voor ik ong wordt. Ben het wachten wel zat, maar ja weet waarvoor ik het doe. En nou is mijn nicht weer zwanger en ze blijft gewoon roken terwijl haar vorige kind 2 maanden te vroeg geboren is, dat maakt me zo boos. >:(
Veel liefs simbi
Hoi meiden,
Kop op hoor,ik blijf voor jullie duimen,dit zou een heel vruchtbaar jaar worden en dat jaar is nog lang niet om dus kop op!!!
Urs
Hallo  meiden,
Vandaag de inseminatie gehad. Ik wil best positief blijven hoor maar volgens mij is de timing erg slecht.
Dinsdag had ik zo’n spanning van het follikel s avonds nog snel de pregnyl spuit gehad. Gister (woensdag) was de spanning weg…eisprong? Vandaag de inseminatie gehad.Ik ben bang dat het 2 dagen te laat was. We hebben het dinsdagavond nog wel gezellig gemaakt, dus misschien is er toch nog een klein kansje.
Kaatje: Wat jammer dat het niet gelukt is dit keer, nu moet het volgende keer maar lukken hoor!!! Houd vol meid, aftellen maar naar de volgende insem.
Rennic: Succes we gaan weer aftellen he? Ik ga proberen leuke dingen te doen. Ik heb ook besloten toch weer te gaan joggen. Dat is voor mij zo’n goede uitlaatklep.
Simbi: Dubbel gevoel he, zo’n zwangerschapsmededeling. Zeker als iemand naar jouw mening er weinig voor doet of totaal niet op haar gezondheid let kan je daar zo van balen.
Wij zijn al 4 jaar bezig en in deze periode zijn echt ontzettend veel buren collega’s familie en vrienden zwanger geraakt ( soms al van hun 2e.) Â Ik denk dat ik die ooievaar moet vangen. Misschien uit de lucht knallen met een verdovingspistool of zo. Ik vind het wel wat anders als een van jullie zwanger zou worden hoor, dat is toch anders, we zitten zo in hetzelfde schuitje. Voor jullie zou ik echt zo blij zijn!!! Ik gun het ieder van jullie
Urs: dank voor je aanmoediging. Je hebt gelijk het jaar is nog lang niet om.
Jippie: Ik vergeet niet te duimen hoor! Laat je snel weer van je horen? Heel veel succes met de echo morgen.
Brio: Heb jij nog nieuws???
Pientje Crien Heidie Syll en VH en wie ik nog vergeten ben Iedereen veel liefs!!! :-*
Sammy
Hoi Sammy,
Ik ken dat gevoel hoor dat je denkt dat je te laat of te vroeg was met de inseminatie. Ik heb dat twee weken geleden besproken met mijn gyn en bij ons was het zo dat we steeds eerder zaten met de inseminatie dan dat ik de eisprong voelde. Dat schijnt gelukkig niet zo heel erg te zijn omdat de zaadcellen best lang leven. Ik vond het een erg prettig gesprek. Mijn gyn liep alle pogingen tot nu toe (5) na om te kijken of het allemaal wel goed getimed was geweest. En het bleek dat dat oké zat. Ik kon niet goed leven met het gevoel dat we maar wat aan het aanklungelen waren. Maar wie weet, heb je toch iets later een eisprong gehad. Wat een gedoe he allemaal vooral als je zelf zo met de timing bezig moet zijn. Kun je erg hopeloos van worden. Maar houdt de moed erin, wei weet is het raak!
Rennic hoe gaat het met jou?
Jippie hoe is de echo gegaan?
fijn weekend lavast allemaal
groetjes Kaatje
hoi meiden,
hier ben ik weer. Even snel een berichtje
Ik had even wat rust nodig. We zijn lekker twee weekjes op vakantie geweest en dat was heerlijk. De dag voor we op vakantie gingen 4e iui gehad, maar helaas vandaag ongi geworden, dus op naar poging nummer 5. De eenerlaatste nog 1 poging daarna en dan ivf.
succes allemaal!
liefs Heidi
Hoi meiden!
Hoe gaat het met iedereen?
Met mij gaat het heel erg goed! ;D
Ik moest vandaag naar de gyn om te kijken of mijn cystes er nog zaten, en dat de operatie van volgende week dus wel/of niet door zou gaan. Maar beide cystes bleken spoorloos verdwenen, dus de operatie is afgelast!!! :o
Wat zijn wij blij, zeg! We hadden ons helemaal op een operatie ingesteld, en nu hoeft het niet meer. Terwijl ik toch een hele grote cyste had in december, 8x6 cm aan de rechterkant. Aan de linkerkant zat toen een kleinere cyste. Maar ze zijn beide op natuurlijke wijze verdwenen! Ik heb ook meteen gevraagd of er dan nog volgroeide follikels zitten, omdat ik nu op cyclusdag 16 zit. Aan de rechterkant zit een follikel van 12 mm. Het is nog even afwachten of die ook door gaat groeien, want ik gebruik nu helemaal geen Clomid. Ik hoop zelf van wel, omdat ik nu al 2x ongi ben geworden zonder het gebruik van Clomid. Dus ik moet dinsdag weer naar de gyn voor een follikelmeting. En wie weet kunnen we volgende week wel meteen door met onze 2e IUI-poging! Dat zou natuurlijk helemaal fantastisch zijn! Maar wel een hele vreemde omschakeling: Je rijdt naar het ziekenhuis in de veronderstelling dat je een operatie moet ondergaan en je komt thuis met misschien al een 2e IUI in het verschiet. Dus dat was wel heel vreemd, maar we zijn vreselijk blij en opgelucht dat de operatie niet doorgaat! Mijn hsg-onderzoek gaat nu dus ook niet door. Dat gaan ze nu na de 3e IUI doen, dus dat duurt dan nog wel even, gelukkig.
Heidi: Ik ben blij dat je er weer bent! Wel vreselijk jammer dat de 4e IUI ook op niets is uitgedraaid! Op naar de 5e poging en hopelijk gaat die wel lukken. Ik duim nog steeds voor jullie, meid!
Kaatje: Ook balen dat jullie IUI ook niet gelukt is! Veel succes & sterkte met alles!
Sammy: Ik hoop voor jullie dat de timing toch een beetje goed is geweest met de inseminatie! Je ei kan inderdaad ook nog wel wat later gejumpt zijn, dan je zelf denkt. Ik hoop het voor jullie! En nog niet de moed verliezen, meid! Veel succes met de wachtweken!
Urs: Bedankt voor al je steun hier op het forum. Helemaal toppie! :-
Simbi: Ik hoop voor je dat je snel ongi wordt (of eigenlijk niet natuurlijk…) En als je dan ook nog zwangerschapsnieuws van iemand krijgt, die stevig door zit te roken tijdens haar zwangerschap kan ik me wel indenken dat je daar vreselijk boos om wordt. Veel sterkte met alles!
Rennic: Jij ook heel veel succes met de wachtweken! Ik ga voor jullie duimen en hopelijk is de timing met de inseminatie nu wel goed geweest!
Alle anderen die ik niet genoemd heb ook heel veel succes en sterkte toegewenst met alles!
En verder wil ik iedereen bedanken voor het medeleven en de steun de laatste dagen. Dat heeft me heel goed gedaan!!! De massale duimsessie heeft dus wel mooi geholpen! Bedankt iedereen!!! :-
Liefs,
Jippie
Jippie dat is echt fantastisch nieuws ;D
en hopelijk kan je volgende week voor de 2e iui!
Spannend hoor!
Heidi,
Ik kan me enigszins voorstellen dat je afstand probeert te nemen. Soms is het wel heel instens he! Wel heerlijk hoor ff 2 weekjes ertussenuit!
Voel je je nu wel wat beter? Afgezien het feit dat je weer ongi bent geworden?? :’( Houd moed hoor!! Of heb je je hoop al op de IVF geestigd?
Kaatje, fijn dat je zo’n goed gesprek hebt gehad met je gyn.
Ik ben gisteren naar de dokter geweest, want ik heb een flinke blaasontsteking. Gelukkig is er ook Peneciline als je (misschien) zwanger bent. …Dat is wel raar hoor, dat je speciale medicatie nodig hebt terwijl je waarschijnlijk niet eens zwanger bent… :-/ snappen jullie wat ik bedoel? Maar goed, ik heb in ieder geval iets tegen de pijn!
Manlief heeft zijn nekkie helemaal vast zitten door de spanning, dus het gaat lekke met ons :
Maar goed, het weekend maar even wat rustig aan doen.
groetjes allemaal!
Rennic
hoi meiden,
A.s vrijdag krijg ik weer een follikel echo, ik verwacht maandag of dinsdag geinsemineerd te worden.
Rennic, ik weet precies wat je bedoelt. Ik heb een paar maanden geleden ook met een blaasontsteking gezeten. Kl@##$%^&&$$#@$&te is dat he! Ik heb inderdaad mijn hoop gevestigd op ivf. Voor mijn gevoel zijn die laatste 2 iui echt een verspilling van tijd en ik heb het idee dat het geen bal helpt. En dan moeten we waarschijnlijk ook nog eens 9 maanden moeten wachten voor we met ivf kunnen beginnen. Ik heb het momenteel gewoon een beetje gehad met het hele gedoe, vandaar dat ik ook niet meer zo vaak kom kletsen hier, Heb effe een dippie.
In ieder geval iedereen bedankt voor alle bemoedigende en troostende reacties!! En allemaal heel veel suc6!
Tot binnenkort,
:-*
liefs Heidi
Hoi Jippie,wat goed zeg dat ze zijn verdwenen!!!dat zal wel een opluchting zijn,wat ik me helemaal voor kan stellen!!!Nou succes hoor meid zet ,m op hoor :-*
Rennic,balen zeg dat je een blaasontsteking hebt beterschap!!!
en verder succes natuurlijk!
De andere meiden ook heel veel succes!!!
Urs
Hoi allemaal,
ik wil me even voorstellen. Ik ben Lina en ben spijtig genoeg in de MMM terechtgekomen. Mijn vriend en ik zijn nu +/- 1 jaar aan het proberen om zwanger te worden, maar dat is dus nog niet gelukt. Heb vandaag een HSG laten doen, wat best pijnlijk was en donderdag volgt een echo na gemeenschap; Lekker intiem zeg!
Mijn cyclus is vrij regelmatig ( tss 27 en 31 dagen, met 1 uitschieter van 41 dagen), heb vorige maand voor de eerste keer getempt en dat bleek ook vrij normaal, duidelijk tempstijging aanwezig. Mijn vriend zijn zaadjes zijniet zo goed. Nu zouden we normaal in maart de eerste IUI krijgen maar nu zijn we net skiën dan! Wel, er even tussen uit zal ook wel goed doen en misschien gebeurt het dan toch wel natuurlijk hé, je weet maar nooit.
Kheb jullie verhalen gelezen, hopelijk kan ik jullie tot steun zijn.
Klaat jullie zeker mijn bevindingen weten.
Heeft er iemand een poitief resultaat met de IUI?!
Kwestie van met goede moed te starten.
Groetjes en veel succes aan iedereen,
Lina
Hoi Linda, welkom!!
Hier is mijn positief resultaat ;D ;D ;D
Onlangs zijn er nog 2 meiden hier op het forum door IUI zwanger geworden, dusse HET KAN ECHT!!!
He Jippie wat super zeg!! Geen operatie nodig! S6 met je 2e poging…duim duim
Rennic gatver een blaasontsteking. Ik kan me nog herinneren dat ik dat ook gehad heb, medicijnen gehad voor een blaasontsteking en misschien zwanger zijn. Voordat ik zwanger was had ik ze aan de lopende band… nu eigenlijk nooit meer. Zou het door de frequente va het klussen komen ;D ;D ;D ;D daar zijn we nu te moe voor HAHAHAHA!!!
Heidi S6 volgende week meid! Je hebt nog 2 pogingen te gaan en zoals je aan Syll en Crien kan zien (en ik uiteraard ook) , het is NIET zonde van je tijd hoor!!! (maar kan me je gevoel wel voorstellen )
Dames, ik moet nog veel bijlezen zie ik, maar moet echt weg… etenstijd voor de kleine en dan lekker naar bedje toe.
Iedereen die ik nu vergeten ben… Kop op :-* en de groetjes weer!
Grts,
Pientje
En of dat een positief resultaat is!! Wat een schatje!!
Bedankt voor je reactie, ik hoop dat het voor iedereen van ons ook zo zal lopen.
Dat geeft me weer een goed gevoel,
groetjes,
Lina
Lina: Leuk dat je meekletst! Wat een heerlijk vooruitzicht: wintersport! en daarna al die iui kansen, spannend hoor.
Pientje: Wat een heerlijk mannetje!! echt een schatje. :-*
Rennic: Sterkte met je blaasontsteking! :-[
Heidi :Het is niet zo vreemd als je het zo nu en dan niet zit zitten, heel normaal denk ik. Het is toc niet niks dat hele iui gebeuren. En er niet mee bezig zijn is al helemaal niet mogelijk. Zit nu in de ww van de 5e iui. Reken deze maand ook nergens op. Ben ook wel aan het uitkijken naar IVF. Toch heb ik ergens (heel diep) nog wel een klein beetje hoop, je weet toch maar nooit!!!
Jippie : wat fijn dat de cystes wegzijn!!! ;D
Iedereen veel liefs
Sammy
Hee meiden!
Hier dan weer eens een Jippie-update! 8)
Ik moest vanochtend naar de gyn om te kijken of die ene follikel van 12 mm, die ik vrijdag had, doorgegroeid was. En wat bleek: Er zitten nu inmiddels twee :o follikels van elk ruim 14 mm!
Die ene follikel is sinds vrijdag dus maar 2 mm gegroeid, dus dat gaat superlangzaam, maar er zit wel vooruitgang in. Die andere follikel zat er vrijdag nog niet, dus die gaat wel in rap tempo door! ;D Maar ze zijn dus nog niet groot genoeg. Ik moet donderdag weer komen voor een follikelmeting. Als dan één follikel (of beide natuurlijk) tenminste 17 mm is, dan krijg ik een Pregnyl-injectie, en dan gaan we een 2e IUI doen. Het is alleen nog wel wat spannend qua timing. Want ze doen op zaterdag geen inseminaties bij ons in het ziekenhuis, wel op zondag. Dus we gokken dan maar op zondag. Het zou wel vreselijk balen zijn als we deze kans voorbij moeten laten gaan, met misschien twee follikels, omdat het precies op zaterdag valt. :-/
Maar we zijn nu dus al heel erg blij, ookal hebben we nog geen zekerheid. Ik heb namelijk sinds oktober geen Clomid meer gebruikt, en nu begint mijn lichaam ineens uit zichzelf te werken! Ik had eerst een cyclus van een halfjaar en nu heb ik ineens twee follikels “gekweekt” ;), zonder enig gebruik van Clomid. Ik ben inmiddels 19 kg afgevallen, dus daar komt dat zeer waarschijnlijk door. Dat is toch wel de ultieme beloning, of niet? Maar onze duimen draaien dus overuren, want we hopen heel erg op een tweede poging van de week! :
Iedereen heel veel succes met alles!
En heel erg bedankt voor alle lieve berichtjes en mailtjes!
Groetjes :-*,
Jippie
Hoi Jippie,
Wow wat een goed nieuws allemaal. en super fijn dat je geen kijkoperatie hoeft. Ik moet morgen ook naar het ziekenhuis voor een eerste echo voor waarschijnlijk onze laatste IUI al weer. Ik slik halve clomid tabletjes omdat ik nogal snel follikels aanmaak. Ik ben ook erg benieuwd of de inseminatie door kan gaan. Ook mijn ziekenhuis is dicht in het weekend, op zondag weet ik niet? Wie weet krijgen we allebei zondag wel de inseminatie, zou leuk zijn!
we’ll keep in touch
succes morgen
groetjes Kaatje
Jippie,
Wat een mooie ‘beloning’ inderdaad! Â Â Ik duim voor je dat Ãe alleen nog maar mooier wordt! Â :-*
Heidi,
Hoe is het deze week gegaan? Inseminatie al geweest?
Kaatje,
Geef de moed niet op, hoor! De aanhouder wint. Kijk naar Pientje, Urs, Syll en mijzelf! Maar ik snap je wel, hoor! Is soms best frustrerend allemaal.
RENNIC,
Beterschap voor jullie allebei!
Simbi,
Al meer (goed?) nieuws te melden?
Lina,
Welkom hier, leuk dat je mee komt kletsen!
Nog even over mezelf,
Ben weer opgeknapt na oor- en voorhoofdsholteonsteking (AUWA!!) en a.s vrijdag (4-3) mogen we weer een echo laten maken en hebben we ook meteen een gesprek met de arts… Spannnend! We hebben al een lijstje met al onze vragen gemaakt en zijn erg benieuwd of alles goed is. We hopen op een plaatje van een echo  ;D
We zitten dan zo rond de 11 weken en komt die magische grens van 12 weken heel dicht in de buurt! Niet dat het daarna niet (meer) mis kan gaan, maar dan daalt de kans daarop toch behoorlijk.
Jullie zien het; ben je de eerste ‘hobbel’ voorbij, zijn er weer andere ‘frustraties’ MAAR… de grootste verrassing hebben we dit jaar al wel gehad. Het kan alleen nog maar mooier worden!
Houd vol, allemaal! Ook voor jullie zal dit gevoel eens komen!
Hoi iedereen!
Kaatje: Jij morgen ook heel veel succes met je echo! Op welke cyclusdag zit je dan nu? Het zou wel heel erg leuk zijn als we tegelijk op kunnen gaan met de inseminatie en de wachtweken! ;D Hebben we ook een beetje steun aan elkaar misschien!
Crien: Ik ben heel blij dat alles zo goed gaat met je zwangerschap, en dat je ontstekingen weer helemaal over zijn! Ik hoop dat je morgen een heel mooi echo-plaatje van jullie kindje krijgt, met alles erop en eraan!
Alle andere meiden veel succes met alles!
Groetjes :-*,
Jippie
Hoi Jippie,
cyclusdag 9 zit ik vandaag
ik had twee follikels van 15/16 mm
zaterdagavond moet ik pregnyl prikken en maandag heb ik de inseminatie
hoe is het bij jou gegaan vandaag?
Crien veel succes morgen in het ziekenhuis. Ik hoop dat jullie een hele mooie echo krijgen.
Rennic hoe gaat het met jou? weer beter? en met de IUI?
groetjes Kaatje