IUI deel 3

Vervelend dat je erg z’n last van hebt.

En nu spannend afwachten we duimen voor jullie

Groetjes M.

hoi,

heb gisteren vrijwel de hele middag en avond in bed gelegen. Mijn benen opgetrokken en mijn handen wrijvend over mijn buik. Dat gaf wel verlichting.

Vandaag…het is nog steeds aanwezig. Het is nog steeds zo’n zeurend gevoel in mijn onderbuik. Maar wel wat minder hevig als gisteren. Al beïnvloed het nog steeds alles wat ik doe.

Als het maandag nog aanhoud, ga ik toch maar eens bellen of dit een normaal gevoel is…??

groetjes,

marielle

Hallo lieve meiden

Ik wilde vragen of ik met jullie mee mag schrijven. Waarschijnlijk gaat het zwanger worden bij ons ook niet vanzelf. Ik heb afgelopen donderdag een kijkoperatie gehad en er blijken overal verklevingen in mijn buik te ziteten, zowel onder als bovenbuik, middenrig, blaas darmen. Je kunt het niet bedenken of het zit er. Eileiders waren toegankelijk, maar de kans is heel klein dat wij spontaan zwanger zullen worden. We krijgen 5 september de definitieve uitslag, maar ze liet het woord inseminatie wel al vallen. Ik denk dat ik dan hier goed zit. Ik ben heel benieuwd naar jullie ervarigen en natuurlijk slagingskansen en dergelijke. Lijkt mij heel prettig om voorbereid te zijn op wat er gaat komen.

hoi Juudje, kom er bij !

Jeltje; een gevoe alsof er een oorlog in je buik gevoerd word?

dat heb ik ook een paar keer gehad.

is er misschien een groot aantaal zaadcellen ingespoten?

en dan ook no een bep. vloeistof he die mee gaat.

ik heb 1 keer gehad dat het na 3 dagen afnam, maar het kan gebeuren

hoi juudje,

tuurlijk. Welkom! Maar ik kan je waarschijnlijk weinig antwoorden geven.

Wij beginnen ook pas net aan het hele traject. Maar wellicht heb je er wel wat aan…!

hedwich:

nou…die oorlog kan ik niet echt plaatsen. Het zit precies tussen het topje van het schaambeen en mijn navel in. In het midden. Het is vandaag continue aanwezig geweest. Ben ook erg moe en mijn onderrug begint te vervelen… VAAG!!!

Nou en van die zaadcellen geloof ik niet. De gyn zei juist dat de hoeveelheid beneden de maat was en dat ze met mijn behandelend gyn ging overleggen wat het protocol zou zijn voor evt een volgende behandeling.

Het is enkel die roze/paarse vloeistof die mee ingespoten wordt. Maar uiteindelijk is het maar zo’n klein beetje. Nog geen 2ml denk ik zo!

Kan het eigenlijk niet snappen dat je dan van zo’n beetje last kan hebben.

Het is nu de 3e dag dat het aanhoud. Dus ik wacht wel af. Ik heb mezelf wel moeten beloven dat als het maandag nog niet over is, ik de poli ga bellen.

Groetjes, jel

heb je ook gelijk in !!!

moet ook niet te lang houden

succes !!!

Hoi meide,

Hoe gaat tie hier??

Het is al even niet druk hier… komt wel weer nog ff en dan ben ik ook weer wat vaker online denk :wink:

Crien we weten het jij hebt het gezegt dat je alleen maar goed nieuws wilde…maar nog ff geduld het jaar is nog niet om hihihihi en dan alle meide hier aan de groei :pray: daar gaan we voor :dance:

Juudje van harte welkom en ik ben benieuwd wat de uitslag daarlijk is.

Jeltje wij gaan naar Marmaris voor 8 dagen 31 aug vertrekken we :dance:

Ik hoop voor je dat je buikpijn snel wat minder wordt en ik duim hard voor je dat het gelukt is …ik duim voor je :thumbup: :thumbup:

Wij gaan na de vakantie weer verder met goede moed en positieve energie :angel:

Succes iedereen en ik :pray: :thumbup: voor jullie

Dikke :-* en liefs Claudia

Hallo meiden,

Wij zijn al twee jaar bezig en het is nog niet gelukt om zwanger te worden.

We hebben verschillende onderzoeken gehad en daaruit bleek dat de spermacellen van mijn man wat traag waren en anders van vorm. Maar gelukkig waren er wel genoeg ‘goede’ spermacellen. Eerst heb ik een kijkoperatie gehad (bij mij was gelukkig alles in orde) en daarna zijn we met IUI begonnen.

Inmiddels zijn we nu met het 2e IUI traject bezig, afgelopen maandag heb ik de inseminatie gehad. Nu is het erg spannend of het is gelukt. :? Ik heb ook sinds maandag het gevoel of ik ongesteld moet worden. Mijn buik is opgezet en hard en ik heb gevoelige borsten. Bij de eerste behandeling had ik dat niet. Nouja het zal er wel bij horen.

Vanavond is op ned. 1 om 22.45 uur weer ‘de Biologische Klok’ over 6 vrouwen die ook zwanger proberen te worden met vruchtbaarheidsbehandelingen. Ik moet zeggen dat ik daar zelf wel veel aan heb. De gevoelens die deze vrouwen hebben, heb ik zelf vaak ook, dus het is heel herkenbaar. :slight_smile: Ook laten ze de behandelingen zien waar ze mee bezg zijn. Heb je alle afleveringen tot nu toe gemist? Je kunt ze ook op internet bekijken via deze link: http://www.avrogezondheid.nl/biologischeklok/.

Ik hoop in ieder geval dat ik bij dit topic ook af en toe mee mag schrijven.

Ik duim voor iedereen die nu ook met IUI bezig is! :smiley:

groetjes

Bamse

Hoi allemaal,

Ik ben Lina en ben al een paar keer op het forum geweest. Kheb hier mijn verhaal wel nog niet gedaan. We zijn +/- 1 1/2 jaar aan het proberen om zwanger te worden. Ik ben 29 en mijn vriend is er 30.

Begin 2005 zijn er verschillende onderzoeken geweest en daaruit blijkt dat bij mij alles in orde is en dat mijn vriend zijn zaadjes niet zo goed zijn. Hij heeft dan in april een spatader laten verwijderen en sindsdien zijn de zaadjes wel verbeterd. ( voor operatie 13 en 15 milj, na de operatie 28 en 34 milj) Hopelijk blijft dit stijgen hé!!

Nu heben we 15 augustus de eerste iui gehad. Vond het heel spannend en het viel allemaal best wel mee.

Maar nu dat wachten hè… IK ben zo ongeduldig. Zo is mijn NOD dag. Heb wel al 2 dagen het gevoel dat ik ongesteld moet worden, een verschrikkelijk opgeblazen gevoel en af en toe vlagen van misselijkheid.

Ik heb er niet zo een goed oog in… Maar wie weet?!

Bamse, we zitten dus ongeveer in hetzelfde schuitje!

Marielle, bedankt voor je reactie!!

Ik ga proberen hier regelmatig te komen kletsen.

Veel succes aan iedereen

Groetjes,

Lina

Hoi Lina,

Dan is het nu zeker ook een spannende tijd voor jullie! Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet zo goed weet welke voortekenen er zijn als je zwanger bent :? Ik voel me elke maand weer anders. Iedere keer denk ik weer, zo voelde ik me vorige maand niet, misschien ben ik dan toch…???

Ik hoop het in ieder geval van harte voor je! Ik zal voor je duimen. 8)

De zaadjes van mijn man zijn ook verbeterd sinds we met de onderzoeken bezig zijn. Ik weet alleen niet de aantallen. Mijn gyno heeft het daar nooit over.

Ik was even vergeten om te schrijven dat ik 28 ben en mijn man 30 jaar.

Dus we zijn van ongeveer dezelfde leeftijd!

groetjes

Bamse

Hoi meiden,

mijn vage vermoeden is toch werkelijkheid geworden…

Zondagochtend al een beetje bloedverlies gehad. Gisteravond ook. Vanmorgen is de menstruatie dan ook doorgezet…

Straks maar weer de gyn bellen om een afspraak te maken voor dag nr 10.

Groetjes,

Jel

he jammer meis !!! :cry:

wij hadden hier dus zomerstop (nou ja het ziekenhuis dan)

ivm allerlei activiteiten (familidag dag, meeting kok, jan weer naar school, etc), hebben we besloten dat we deze cyclus maar even overslaan.

wens jullie allemaal veel succes !!

Balen Jeltje, dat je ongesteld bent geworden. Ik ben ook net vanavond ongesteld geworden :frowning: Echt balen, want ik had het gewoon nog niet verwacht en zo gehoopt dat ik deze keer wel zwanger zou zijn.

Werden jullie ook zo snel ongesteld na de inseminatie? Het is nu de tweede keer dat ik na de inseminatie al op de 8e dag ongesteld wordt. Het lijkt wel alsof mijn lichaam de zaadcellen afstoot ofzo :?

Ik ga toch maar deze week even de gyno bellen.

groetjes

Bamse

Hoi Bamse,

Dit is de eerste inseminatie geweest voor ons.

Op dag 18 van de cyclus geinsemineerd en op dag 30 van de cyclus ongesteld. Eigenlijk een cyclus van 29 dus…

Heb jij direct na het inspuiten van de zaadcellen ook zo’n pijn gehad? Dat je nergens beter af was als in bed? En de rest van de dagen zeurende onderbuik en accordeonrug?

De een merkt er niks van en de ander voelt het ook zo. Maar die spuit dan iedere dag hormonen ivm de eicelgroei.

Dat hoef ik allemaal niet…

Jel

Hallo

Ik lees nog wel hier mee, maar kan verder nog niet echt meepraten. Aankomende maandag krijgen wij de definitieve uitslag van de kijkoperatie vindt het nu wel heel spannend worden.

succes juudje !!!

ik kreeg net bericht van de apotheek dat de verzekering de clomid en pregnyl heeft afgekeurd :shock:

apotheek gaat nu zelf machtiging vragen van de gyn en stuurt die door.

dus nu maar hopen dat het alsnog goedgekeurt word.

Hoi Meiden,

Ik ben al eens eerder geweest op deze topic om wat te vragen over IUI behandelingen. Nu is het eindelijk zover. Aanstaande vrijdag horen we wanneer we gaan beginnen. Heb alles al in huis potje voor hussy, clomid, primolut en LH testen. Vindt het allemaal erg spannend.

gr marientje

Hoi meiden,

Jeltje, wij hebben dus net onze tweede IUI gehad, die dus mislukt is. Ik had na de inseminatie een hele week het gevoel alsof ik ongesteld moest worden. Kramp in de onderbuik en soms steken bij de eierstokken en pijn in de onderrug :? Voor de inseminatie heb ik ongeveer 14 dagen Gonal-F moeten spuiten. En 40 uur voor de eisprong Pregnyl. Bij de eerste IUI had ik alleen wat steken bij mijn eierstokken na de inseminatie, maar had verder nergens last van. Hoef jij geen hormonen te prikken?

Ik heb nu een afspraak gemaakt met de gyno a.s. donderdag. Ben benieuwd wat ze zegt :shifty:

Spannend Juudje, ik hoop dat je een positieve uitslag krijgt van de kijkoperatie :slight_smile:

Hedwich, bij mij wordt Gonal-F en Pregnyl ook niet vergoed door de verzekering, dit moeten wij helaas zelf betalen. Iets van 438 euro per behandeling :shock: , hopelijk wordt het bij jou wel goedgekeurd. Het is toch iedere keer een rib uit je lijf! :evil:

Marientje, heel veel succes met het starten van je behandelingen! Ik moet zeggen dat de IUI-behandelingen mij is meegevallen. Ook het zelf prikken gaat ook goed. Het 'zwaarste’vind ik eigenlijk de wachtweken na de inseminatie.

groetjes Bamse

ik heb clomid en pregnyl

en waarschijnlijk wel hoor.

het rare is, dat we laatst de verzekering al gebeld hadden.

van waarsch word het nu ivf maar als de gyn toch inziet dat we nog een ronde iui doen, is dat okee.

het antwoord was; als de gyn akkoord gaat met iui, is dat prima,…

hallo,

Bamse, ik hoefde verder geen hormonen te spuiten. Enkel de pregnyl. Die wordt overigens wel door mijn ziekenfonds vergoed. Maar dan praten we over 11,05 voor 3 spuiten. Dus dat valt nog te overzien.

Ik vond de behandeling juist het meest belastend. De wachtweken wel psychisch, maar de behandeling puur lichamelijk. Ik had geen idee dat dit erbij kon horen, maar als ik zo een lees en hoor om me heen, lijkt dit wel vaker voor te komen.

Volgende week donderdag weer naar de gyn. De rijping wordt dan weer in de gaten gehouden. Ws dan vandaag over 2 weken de behandeling en dan spannende dagen op vakantie…wordt ik wel of niet ongesteld…???

tot snel

jel