IUI deel 3

Hoi bamse en jeltje

Dank je, ik hoef gelukkig niet te prikken daar ben ik echt blij om. Vrijdag heb ik de gyn gesproken zodra ik ongi wordt en m’n nieuwe cyclus begint ga ik van dag 3 tot 7 aan de clomid en vanaf dag 13 moet ik gaan testen met de Lh testen. Heel erg spannend.

Jeltje voor jou is het ook weer spannend zag ik aanstaande donderdag heel veel succes en ik duim mee. en Bamse jij ook succes voor donderdag.

gr marientje

hoi,

Donderdag is dag 10. Heel spannend is dat nog niet. De gyn gaat enkel kijken of er een rijping is en hoe ver die is.

gisteren visite gehad van een oud klasgenoot. Zij zijn nu met poging 7 bezig. Ze heeft een goede cyclus van zichzelf en een goede rijping. Toch moet ze spuiten. Nu blijkt dat ze moet spuiten om meerdere eicellen tot rijping te krijgen zodat de kans op zwanger worden na inseminatie groter is.

Ik denk…dat ik het daar donderdag ook maar eens over ga hebben.

Groetjes,

jel

Hoi jeltje,

Sorry ik ben nog niet zo thuis in de IUI wereld dat komt vanzelf wel als ik er mee bezig ben.

gr marientje

Hallo meiden

Vanf nu is het zeker dat ik ook hier mee kan gaan schrijven. Hebben vadaag de uitslag gehad van de kijkoperatie. Ik heb endometriose in een ernstige vorm en daarom gaan ze gelijk beginnen met iui, geen wachttijden niks. Ik hoef de eerste drie ronde neit te beginnen met hormonen spuiten, gewoon de natuurlijke weg gaan we proberen zoals de arts zei vanmiddag. Zaadjes worden dus gewassen en in de baarmoeder gestopt. Ergens wist ik het wel, maar was toch echt schrikken.

Ik ben eigenlijk benieuwd of er veel vrouwen zwanger zijn gworden door iui?

Vandaag is mijn nod, maar nog niks te zien. Na ongeveer tien dagen moet ik na mijn nod beginnen met ovulatie testen. Welke testen zouden jullie mij aanraden?

Allemaal heel veel succes en ik blijf vanaf nu regelmatig meelezen en reageren.

jan is ontstaan dankzij IUI, de derde poging

de ronde daarna was het bij de 6e poging raak

helaas is dat na 9 weken mis gegaan.

Dus er is hoop. Netjes derde poging. Ik vind het ontzettend spannend allemaal, ook heel vreemd.

het is ook heel spannend.

wens je succes !!!

Juudje allereerst sterkte met het verwerken van de uitslag. Komt toch altijd een beetje als een klap en een soort van opluchting tegelijk, einde aan het wachten en tijd voor actie! Succes met de IUI poging en wie weet is het wel snel raak!

Als test schijnt de Ovulady van de Etos heel goed te zijn (groen met roze verpakking) deze heeft mijn gyn nl ook in haar kantoor staan voor IUI ‘klanten’. Maar het kan zijn dat de prijs even schrikken is (mss mag je het declareren bij de verzekering?) want al die soorten testen zijn niet goedkoop helaas.

wis de vraag maar, ze komt niet :wink:

Hallo meiden ik ben hier lang niet geweest ivm met vakantie en druk druk druk,maar ik ben jullie niet vergeten hoor!!!Hoe is het hiet met iedereen???

Urs :-*

Weet je wat ik nou eigenliljk ook heel moeilijk vond, het vertellen aan mensen, ouders collega’s net of elke keer dat je het hardop zegt echter wordt dat het dus niet kan.

Het gaat verder steeds beter en over een week of twee dan gaan we la beginnen. Lastige is dat ik nu beetje brun verlies heb, en nu oud bloed verlies en niet precies weet wat nu dag 1 van mijn cyclus is. Zeker ook omdat die kijkoperatie ook nog maar pas is geweest hmmm.

hoi Juudje,

lijkt me inderdaad lastig. Hoe staat het er nu voor? Is het doorgekomen of weggebleven??

De cyclus voor de eerste iui was bij mij ook anders dan anders. uiteindelijk zaten we bij de gyn. terwijl het nog helemaal niet de goede dag was. Wist ik veel van welke dag ik uit moest gaan. De gyn vertelde dat de eerste volledige menstruatiedag als dag 1 gerekend moet worden.

Bij twijfel zou ik contact opnemen met de poli. Je kunt er beter een paar dagen te vroeg zijn, dan een paar dagen te laat. Dan schuift het weer helemaal op. En daar heb je dan echt ff het geduld niet voor.

Morgen begint de aanloop naar de tweede poging. De eerste echo om te kijken of en waar er iets groeit en hoe groot het dan is.

Als ik uitga van de vorige cyclus zou dat betekenen dat ik volgende week woensdag de pregnyl moet zetten en dat we vrijdag voor poging nr 2 gaan. Ik heb op voorhand al mijn dienst over laten nemen door een collega omdat ik er de vorige keer toch meer last van had als dat ik had verwacht. Dan kan ik mijn dienst beter maar meteen over laten nemen als dat ik op het laatste moment nog moet gaan regelen.

nou…jullie horen het wel weer als ik wat meer weet.

heb verder niks te kletsen.

jel

Hallo,

Vanmorgen naar de gyn geweest. Helaas weer niet zo’n goed bericht gekregen.

We wisten dat de hoeveelheid semen wat ingespoten was erg weinig was. Dat heeft de gyn vanmorgen ook met me besproken. We gaan nu wel nog door met deze cyclus. Maar op het moment dat we met het potje naar het lab moeten, schrijft de gyn een brief naar het lab met de vraagstelling welke methode zij aanraden. Het is namelijk dusdanig slecht dat de gyn eerder zit te denken aan icsi of ivf. Op het moment dat het lab een oordeel geeft en het mocht zo zijn dat het icsi of ivf gaat worden dan staan we in ieder geval al met 1 voet in dat ziekenhuis. Want ze hebben uiteindelijk zelf dat advies gegeven.

Dus…we zien het volgende week wel.

Had eigenlijk een gezellige dag moeten worden. En dat is het ook wel geweest hoor. Lekker geshopt. Maar de hele middag bekroop mij af en toe het gevoel dat het ons helemaal niet gaat lukken. Dat we nooit kinderen van ons zelf zullen krijgen.

Mijn droom is weer een beetje in duigen gevallen…

Ik heb me de hele dag goed kunnen houden. Maar het dringt steeds verder tot me door…

Wat nu???

Wat dan???

jel

Hoi Jeltje

Heel kerkenbaar je vragen, ik ben er ook de hele dag mee bezig. En de angst dat het nooit zal lukken. Maar toch proberen positief te blijven.

Ik denk dat ik gisteren de eerste ongi dag heb gehad. De pijnen waren iets minder hevig dan de afgelopen keren, misschien omdat er toch een aantal stukjes verklevingen zijn weggehaald.

Nu is het wachten op een pos ovu test en dan gaan we er helamaal voor.

Hoi Jel,

Blijf wel positief hoor!! Dat is ook erg belangrijk bij een bevruchting. Eerst maar even afwachten. Ik heb drie collega die bij de eerste of tweede keer IVF zwanger waren een ervan van een tweeling. En een van de collega is daarna gewoon zwanger geworden bij de 2e. Hoop houden dus!!

Sterkte en we denken aan jullie.

Groetjes Moniek

Hallo meiden,

Een hoop nieuwe namen zie ik…ook ik heb lang gepost op dit topic, maar nu bijna op punt van bevallen. Wilde eigenlijk een ieder (ook die mijn naam niet kent) een hart onder de riem steken…hou vol meiden, heel veel sterkte voor jullie allen en ik :thumbup:

HOi HOi meide,

Nou een tijd niet veel van mij laten horen :?

Maar ik ben der weer zie een aantal nieuwe namen.

Welkom en veel succes.

Ik heb jullie verhaal een beetje gelezen ( jeltje en juudje) vind het erg vervelend voor jullie en wens jullie ook veel sterkte :thumbup:

Ik ben weer begonnen met spuiten en ga vrijdag 16 sept weer voor de fm.

Ben benieuwd het is de vierde keer nou :pray:

Ik ga er nu wel anders in als ik de vorige keren deed.

Ben wat relaxer hoop ik hihi ik zie het wel …hoop laten we zeker niet varen hoor :wink:

Ik ben ook erg benieuwd hoe het met de andere dames gaat

Ik :thumbup: :thumbup: voor jullie

Liefs Claudia

Goeiemorgen meiden,

Ik ben gisteren weer naar de gyn geweest en heb gisteravond de pregnyl mogen spuiten.

Morgen rondje ziekenhuizen voor ronde 2.

Toch weer vlinders en andere kriebels in mijn buik.

Diensten op mijn werk zijn geregeld en ook edwin heeft lekker de hele dag vrij gevraagd en gekregen. Kan ie een beetje voor me zorgen áls ik er weer zoveel last van heb. Hoop het niet…

Maar ik laat het wel weer weten.

marielle

Spannend en snel. We duimen flink mee dat het goed gaat.

Wow Syll,

Wat is dat snel gegaan zeg,nu alweer bijna bevallen :shock: spannend hoor,ik ben heeeeel benieuwd wat het wordt!!!

Succes met de bevalling!!!

Urs :-*